5 دلیل برای همکاری با یک کوچ بازاریابی

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 3 دیدگاه
  • 314
5 دلیل برای همکاری با یک کوچ بازاریابی

آیا تابه‌حال با یک مربی بازاریابی کار کرده‌اید؟ یا قصد دارید با یکی کار کنید؟
ما می‌دانیم که همیشه در بین صاحبان مشاغل شک و تردید وجود دارد. من خودم یک مربی بازاریابی هستم و به شنیدن باورهای غلط در مورد کاری که انجام می‌دهم عادت دارم.
یکی از نگرانی‌های رایج این است که پول بدون بازده بالا از بین می‌رود و خرج می‌شود. دیگران می‌گویند که به مربیگری نیاز ندارند زیرا کسب و کارشان شکست نمی‌خورد و راه‌حل سریع چیزی نیست که به دنبال آن هستند.
این‌ها فرضیات نادرستی هستند.
اول، شما نمی‌توانید کوچینگ را به‌عنوان یک ابزار ساده کنید.
دوم، کوچینگ فقط برای کسب و کارهای شکست‌خورده نیست. به‌خوبی کمک می‌کند تا بهترین شود.
و سوم، کوچینگ راه‌حل‌های موقتی ارائه نمی‌دهد.
بنابراین ما آن را برای شما ساده می‌کنیم. ما به‌عنوان یک مربی، به کارآفرینان کمک می‌کنیم تا به موفقیتی که برای کسب و کار خود متصور هستند دست یابند.
آیا برای بلند شدن از زمین به کمک نیاز دارید؟ آیا سعی می‌کنید کسب و کار خود را ارتقا دهید؟ مهم نیست که تعریف شما از موفقیت چیست، یک مربی بازاریابی به شما کمک می‌کند تا آن را محقق کنید.

اما بیایید با توضیح این‌که یک مربی بازاریابی چه کاری انجام می‌دهد، قبل از اینکه بدانیم چرا باید یک مربی را استخدام کنید، شروع کنیم.
•    مربی بازاریابی کیست؟
•    مربیان بازاریابی چه می‌کنند؟
•    یک مربی بازاریابی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟
•    مربی بازاریابی مشاغل کوچک چیست؟
•    5 دلیل برای اینکه چرا باید یک مربی بازاریابی خوب استخدام کنید
•    هزینه مربیگری چقدر است؟
•    بهترین مربی کسب و کار در جهان کیست؟
•    آیا به یک مربی بازاریابی یا کمک آژانس نیاز دارید؟

 

مربی بازاریابی کیست؟
یک مربی بازاریابی یک مشاور متخصص است که از نزدیک با صاحبان مشاغل همکاری می‌کند تا به شما در ایجاد قابلیت‌های بازاریابی خود کمک کند. با کمک آن‌ها می‌توانید به‌راحتی چالش‌ها را شناسایی کنید و یک رویکرد کاملاً سیستمی برای بازاریابی ایجاد کنید.
این مربی سال‌ها تجربه دارد که به‌طورکلی در زمینه بازاریابی مشاغل با رشد بالا فعالیت می‌کند. وظیفه آن‌ها درک ارزش‌ها، مأموریت و اهداف کسب و کار شما و توصیه استراتژی‌هایی برای موفقیت است.

 

مربیان بازاریابی چه می‌کنند؟
با یک مربی بازاریابی، کسب و کار خود را به‌سرعت گسترش دهید
مانند هر مربی دیگری، یک مربی بازاریابی با شما همکاری می‌کند تا مهارت‌های شما را اصلاح کند، در تصمیم‌گیری شما را راهنمایی کند و به شما در دستیابی به اهداف تجاری‌تان کمک کند. هر مربی متفاوت است. آن‌ها در جلسات کوچینگ با صاحبان کسب و کار فرآیند خاصی را دنبال می‌کنند.
اما همه‌چیز با یک سری سؤال شروع می‌شود که باید به آن‌ها پاسخ دهید. آن‌ها باید هر چیزی را که می‌توانند درباره برند شما بیاموزند - از بازار هدف گرفته تا دارایی‌های بازاریابی فعلی و تلاش‌های بازاریابی شما.
و همان‌طور که هر کسب و کاری منحصربه‌فرد است، یک مربی از شما درباره اهدافتان می‌پرسد.
•    آیا برای شناسایی جایگاه خود به کمک نیاز دارید؟
•    آیا برای توسعه یک برنامه بازاریابی به کمک نیاز دارید؟
•    آیا می‌خواهید تیم خود را بیشتر رشد دهید؟
•    آیا می‌خواهید فروش و درآمد کسب و کار را افزایش دهید؟
•    چه چیزی برای شما مهم است؟
هنگامی‌که اهداف شما تعیین می‌شود، مربی وارد عمل می‌شود، به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های خود را متمرکز کنید، برنامه بازاریابی خود را تکمیل کنید و مسیر روشنی برای موفقیت آینده به شما ارائه دهد.
شما یک منبع قابل‌اعتماد از اطلاعات و مشاوره از یک حرفه‌ای با سابقه کار خوب خواهید داشت که از نکات بازاریابی محصولات و مشاغل مبتنی بر خدمات مطلع است.

 

یک مربی بازاریابی چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟
مربیان بازاریابی در خدماتی که ارائه می‌دهند همه‌کاره و انعطاف‌پذیر هستند. آن‌ها می‌توانند به کسب و کارهای کوچک، محلی، استارت آپ‌ها، شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های بین‌المللی کمک کنند. بسیاری از آن‌ها فقط بر روی جایگاه‌های خاص تمرکز می‌کنند، به این معنی که همه مربیان هیچ مشتری یا شرکتی را قبول نمی‌کنند.
و همان‌طور که گفتم، مربیان بازاریابی صرفاً برای کمک به کارآفرینانی که کسب‌وکارهای از هم‌ پاشیده می‌شوند، وجود ندارند.
جدا از کمک به آن‌ها برای رشد، یک مربی همچنین می‌تواند به شما در ایجاد استراتژی‌های بازاریابی جدید برای جذب مشتریان باارزش کمک کند. این شامل:
•    طراحی برنامه بازاریابی خود
•    ایجاد یک سیستم تجاری یا وب‌سایت شما
•    شناسایی راه‌های جذب و ایجاد دارایی‌های بازاریابی
•    انتخاب ابزار برای تیم راه دور خود (اگر دارید)
•    تعریف اهداف
•    و اجرای استراتژی‌های کسب و کار

 

یک مربی بازاریابی برای کسب و کار کوچک چه کاری انجام می‌دهد؟
اهداف و چالش‌های یک کسب و کار کوچک می‌تواند با یک مشاور برای یک تجارت بزرگ متفاوت باشد.
به‌عنوان‌مثال، یک نانوایی محلی قطعاً دارای مجموعه‌ای از اهداف متفاوت از یک زنجیره فست فود است که به یک پایگاه مشتری جهانی پاسخ می‌دهد.
یک مربی بازاریابی کسب و کار کوچک در توسعه استراتژی‌های بازاریابی و برنامه‌های بازاریابی برای مشاغل کوچک تخصص دارد. بخش بزرگی از نقش آن‌ها این است که همه‌چیز را در مورد تجارت بیاموزند و یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنند که به آن‌ها کمک کند به اهداف خود برسند.
در اینجا سه راه وجود دارد که یک مربی بازاریابی می‌تواند برای کسب و کار کوچک شما مفید باشد؟
به شما کمک می‌کند تا ابزارهای بازاریابی مناسب را در محل خود تهیه کنید. ابزارها برای موفقیت کسب و کار شما ضروری هستند. آن‌ها فرآیندهای روزمره را خودکار می‌کنند و به بهبود تجربه مشتری شما کمک می‌کنند.
فرآیندهای بازاریابی و تیم مناسب. افراد شما کلید ایجاد یک تجارت سودآور هستند، اما شما همچنین به فرآیندهای مناسب نیاز دارید. بدون این‌ها، تیم شما روزبه‌روز در برابر مشکلات مشابه تلاش می‌کند.
کمک به شما در ساخت دارایی‌های مناسب. دارایی هر چیزی است که به شما کمک می‌کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و آن رابطه بسیار مهم را ایجاد کنید.

 

5 دلیل برای اینکه چرا باید با یک مربی بازاریابی خوب همکاری کنید
1- شما به حمایت بیشتری نیاز دارید
درسته. شما بهتر از هر کس دیگری کسب و کار خود را می‌شناسید. اما واقعاً آیا این دلیل کافی برای انجام همه کارها به‌تنهایی است؟
من متوجه شدم که برخی از صاحبان مشاغل فکر می‌کنند که به هیچ کمکی در بازاریابی نیاز ندارند. اما واقعیت این است که استراتژی شما همیشه جای پیشرفت دارد.
اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، حتی زمانی که تجارت به‌طور تصاعدی در حال رشد بود، مربی استخدام کرد و این یکی از بهترین تصمیماتی بود که او گرفت.
بنابراین به زبان ساده، لازم نیست برای همیشه یک نمایش یک نفره باشید. انفرادی بودن در درازمدت پایدار نیست.
یا، مجبور نیستید به خودتان فشار بیاورید تا همه تصمیمات را به‌صورت ناگهانی بگیرید. هنگامی‌که شک یا تردید دارید، یک مربی بازاریابی می‌تواند معتمد شما باشد. آن‌ها می‌توانند شخصی باشند که پشتیبانی قابل‌اعتمادی را برای کمک به شما در مواجهه با مشکلات و چالش‌های کسب‌وکارتان فراهم می‌کنند.

 

2- کسب و کار شما در حال رشد نیست
شاید شما سال‌ها است که کسب و کار خود را اداره می‌کنید، اما به آن سرعتی که انتظار داشتید رشد نمی‌کند.
دلیل شماره یک شکست کسب و کارها در مقیاس‌پذیری این است که کارها انجام نمی‌شود. و این به این دلیل اتفاق می‌افتد که یا زمانی برای انجام آن ندارید یا نمی‌خواهید آن را انجام دهید.
اگر در حال حاضر این اتفاق برای شما می‌افتد، باید طرز فکر خود را تغییر دهید.
انواع مختلفی از افراد موردنیاز در تیم شما وجود دارد. و یک مربی بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند تا افراد مناسب را برای ارتقای کسب و کار خود استخدام کنید.

 

3- شما در حال انجام اقدامات تصادفی بازاریابی هستید
یک مربی استخدام کنید تا به شما در ایجاد و مدیریت یک برنامه بازاریابی قوی که اهداف و مقاصد شما را برآورده کند، کمک کند.
بنابراین فرض کنید از تبلیغات فیس‌بوک، بازاریابی دیجیتال و همه این موارد استفاده می‌کنید. اگر برای شما کار می‌کند، عالی است. اما در مورد آن فکر کنید. اجرای تاکتیک‌ها بدون یک استراتژی مستحکم منجر به عواقب بدی می‌شود که شما را در تعقیب چیزهای اشتباه نگه می‌دارد.
شما به یک استراتژی نیاز دارید، که برنامه‌ریزی تصویر بزرگی است که قبل از تاکتیک انجام می‌دهید.
بنابراین به‌جای انجام اقدامات تصادفی بازاریابی، یک کوچ به شما کمک می‌کند تا یک برنامه بازاریابی قوی بسازید و مدیریت کنید که اهداف و مقاصد شما را برآورده کند.

 

4- کسب و کار شما دارای مشکلاتی است که نمی‌توانید ببینید
گاهی اوقات، زمانی که بیش‌ازحد روی اداره کسب و کار خود متمرکز هستید، مشکلاتی را که به کمک افراد خارج از سازمان نیاز دارند حلش کنید را از دست می‌دهید. ممکن است بتوانید یک قیف فروش بسازید، خبرنامه ماهانه بفرستید یا در رسانه‌های اجتماعی پست کنید. اما باز هم، این‌ها یک استراتژی بازاریابی را تشکیل نمی‌دهند.
یک مربی بازاریابی شکاف‌های فعلی در کسب‌وکار شما را بررسی می‌کند، فرصت‌ها را شناسایی می‌کند و بهترین اقدام را برای انجام توصیه می‌کند.

 

5- شما به آزادی و خودمختاری نیاز دارید
آخرین باری که بدون فکر کردن به کارتان با خانواده بیرون رفتید کی بود؟ شبی هشت ساعت می‌خوابید؟ آیا هنوز هم می‌توانید تعادل کار و زندگی را حفظ کنید؟
اگر به همه یا بیشتر این سؤالات «نه» پاسخ دادید، وقت آن است که یک مربی بازاریابی را استخدام کنید.
باز هم، شما ممکن است همه چیز را در مورد تجارت خود بدانید، اما یک مربی یک متخصص است. آن‌ها مفاهیم بازاریابی را درک می‌کنند، به این معنی که می‌توانند نتایج را سریع‌تر و کارآمدتر ارائه دهند.
می‌توانید یک مربی بازاریابی استخدام کنید و این آزادی را خواهید داشت که کارهای دیگری را که برایتان ارزشمند است انجام دهید - هم در تجارت و هم در زندگی شخصی‌تان.

 

هزینه کوچینگ چقدر است؟
قبل از اینکه برای مشتری شدن ثبت‌نام کنید، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که مناسب هستید.
سوابق آن‌ها چگونه است؟ بخواهید چند مورد از مشتریان را ببینید. بررسی‌های گوگل را بررسی کنید. هرچه نظرات 5 ستاره بیشتر باشد، بهتر است.
درخواست صحبت با مشتریان موجود برای کشف اینکه چه استراتژی‌هایی توصیه‌شده و مورد توافق قرارگرفته است، چه نوع دانشی به اشتراک گذاشته شده است و چقدر در دستیابی به اهداف کلیدی موفق بوده‌اند.
فرآیند مربیگری مشاور را مرور کنید و مطمئن شوید که می‌توانید تیم خود را آزاد کنید تا تلاش‌های بازاریابی خود را بر روی استراتژی‌هایی متمرکز کنید که نتیجه می‌دهند (به‌عنوان‌مثال، ایجاد یک سیستم تجاری، انتخاب ابزار مناسب برای تیم خود، و به‌روزرسانی وب‌سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود.).
مهم‌تر از همه، اگر نتوانید برای پیاده‌سازی زمان بگذارید، مشتریان، فروش و سهم بازار خود را افزایش نمی‌دهید.
دانستن این موضوع می‌تواند به شما اعتمادبه‌نفس لازم برای سرمایه‌گذاری زمان و پول خود را در یک مشاور بازاریابی بدهد.

 

بهترین مربی کسب و کار در جهان کیست؟
بهترین مربی مشاور بازاریابی است که سه یا چهار قدم جلوتر از شما باشد. بسیاری از صاحبان کسب و کار با استخدام مشاوری که در رأس کارشان است، اشتباه می‌کنند.
بنابراین، آیا به یک مربی بازاریابی یا کمک آژانس نیاز دارید؟
اگر نمی‌خواهید بازاریابی خود را در مسائل شخصی وارد کنید، می‌گویم از یک آژانس کمک بگیرید. جوانب مثبت و منفی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، استخدام یک آژانس تبلیغاتی هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی داخلی شما دارد. شما همچنین مالکیت معنوی خود را نمی‌سازید.
اما اگر می‌خواهید مسئولیت بازاریابی کسب و کار کوچک خود را بر عهده بگیرید و یک تیم بازاریابی داخلی بسازید، به مربیگری بازاریابی نیاز دارید.

 

اکنون که مزایای همکاری با کوچ بازاریابی را می‌دانید، چه می‌کنید؟
تبلیغات بسیار زیادی وجود دارد. بسیاری از اشیاء درخشان و براق وجود دارد که مردم به شما می‌گویند در هنگام بازاریابی خود آن‌ها را دنبال کنید - تبلیغات فیس‌بوک، سئو، بازاریابی دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی.
اما آنچه واقعاً به آن نیاز دارید شفافیت بازاریابی است. شما باید بدانید که از منظر بازاریابی چه کاری انجام دهید. و به‌جای انجام کارهای تصادفی بازاریابی، می‌توانید یک استراتژی بازاریابی را دنبال کرده و اجرا کنید که درآمد شما را افزایش می‌دهد و کسب و کار شما را بیش ازآنچه تصور می‌کردید موفق می‌کند.
و این چیزی است که یک مربی بازاریابی خوب می‌تواند به شما ارائه دهد. به‌طور خلاصه، با کوچینگ کسب و کار شما دریافت می‌کنید:
کمک، راهنمایی و پشتیبانی اضافی
زمان و آزادی بیشتر برای انجام آنچه می‌خواهید
یک برنامه بازاریابی قوی که شکاف‌ها را پر می‌کند و رشد کسب و کار را تضمین می‌کند.

 

 

 

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید