5 مزیت مربیگری ورزشی جوانان!

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 3 دیدگاه
  • 342
5 مزیت مربیگری ورزشی جوانان!

برای بسیاری از افراد، ایده مربیگری یک تیم ورزشی کودکان می‌تواند ترسناک باشد. درست است که مربی ورزشی بودن برای بچه‌ها چالش‌برانگیز است، اما بسیار ارزشمند است. بیشتر مربیان پول زیادی به دست نمی‌آورند، اما مزایای این شغل بسیار بیشتر از پولی است که درمی‌آورید. افراد برای دستمزد وارد مربیگری نمی‌شوند، اما برای کمک به دیگران و یافتن شغلی کامل، می‌توانند به آن افتخار کنند.
امروزه، با افزایش نرخ چاقی در دوران کودکی، وادار کردن بچه‌ها به بازی کردن در بیرون، دور کردن آن‌ها از صفحه‌نمایش و برقراری ارتباط واقعی با همسالانشان بسیار مهم‌تر است. در حال حاضر، 30 درصد از کودکان 2 تا 11 ساله دارای اضافه‌وزن یا چاق هستند. حتی کودکانی که اضافه‌وزن ندارند به اندازه کافی فعالیت بدنی ندارند - در سال 2008، فقط 27 درصد از دانش آموزان دبیرستانی دستورالعمل‌های مشارکت در فعالیت‌های بدنی وزارت بهداشت و خدمات انسانی را رعایت کردند. ورزش‌های گروهی منبع بسیار خوبی برای فعالیت بدنی برای بچه‌ها در هر سنی است و باعث رفاه می‌شود.
بزرگ‌سالان می‌توانند چیزهای ارزشمندی از مربیگری تیم‌های جوان بیاموزند و از پس دادن و کمک به بچه‌ها احساس رضایت می‌کنند. مربیان چیزی بیش از آموزش به بچه‌ها انجام می‌دهند، آن‌ها اغلب نقش یک مربی را ایفا می‌کنند و به اعضای تیم خود کمک می‌کنند تا زندگی سالم و شادی داشته باشند. مربیان تأثیر زیادی دارند!

 

بگذارید این 5 مزیت بزرگ مربی ورزشی جوانان به شما انگیزه دهد تا مربی شوید

(1) مربیگری سرگرم‌کننده و توانمند ساز است
چه چیزی بهتر از تماشای بچه‌ای که وقتی شروع کردید به‌سختی می‌توانست توپی را شوت کند و حالا بهترین گل زن تیم شما شود؟ به‌عنوان یک مربی، شما می‌توانید به‌طور منظم این نوع تحولات را ببینید، زیرا می‌دانید که بخشی از آن تحول بوده‌اید. کمک به رشد کودکان به‌صورت فردی و تیمی، عالی است.
شما مهارت‌های رهبری جدیدی را به دست خواهید آورد و به بازیکنان خود کمک می‌کنید جایگاه و شخصیت خود را پیدا کنند. به‌عنوان یک امتیاز اضافی، زمانی که بازیکنان در زمین بازی می‌کنند، مربیگری می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. وقتی تیم شما برنده می‌شود، احساس موفقیت خواهید کرد و از رضایت و اعتماد بازیکنان خود به مهارت‌های خود لذت خواهید برد.

 

(2) توسعه فردی
تعجب خواهید کرد اگر بدانید چه تعداد مهارت را به‌عنوان یک مربی بهبود می‌دهید. ممکن است فکر کنید که فقط به تیم خود کمک می‌کنید تا بازی و مهارت‌های اجتماعی‌شان را بهبود بخشند، اما حقیقت این است که شما ناگزیر به توسعه شخصی نیز خواهید رسید.
مربی جوانان بودن شما را مجبور به رشد و خلاقیت می‌کند. وقتی با بچه‌ها کار می‌کنید، نمی‌توانید عصبانیت خود را از دست بدهید، که به شما روش‌های جدیدی برای مقابله با عصبانیت و درگیری می‌آموزد. مهم است که با صبر و حوصله رهبری کنید و حضوری آرام داشته باشید، حتی زمانی که عصبانی یا ناامید هستید (در کار کردن با بچه‌ها، قطعاً این اتفاق می‌افتد). شما باید توانایی خود را برای تغییر لحن خود تطبیق دهید و تقویت کنید، یاد بگیرید که از تاکتیک‌های خوب مذاکره استفاده کنید و مهم‌تر از همه، ارتباط برقرار کنید.

 

(3) روابط مادام‌العمر ایجاد کنید
بچه‌هایی که شما مربیگری آن‌ها را انجام می‌دهید و در تیم خود به آن‌ها کمک می‌کنید نقشی را که در زندگی آن‌ها بازی کرده‌اید فراموش نمی‌کنند. سال‌ها بعد، ممکن است همچنان با آن‌ها یا والدینشان در تماس باشید. این روابط ارزشمند می‌تواند به شما نشان دهد که چرا وجود ورزش‌های گروهی بسیار مهم است و چرا مربیان خوب زندگی را شکل می‌دهند.

 

(4) ارتباطات خود را بهبود بخشید
در کوچینگ، همیشه درس‌های جدیدی یاد می‌گیرید و باید با موقعیت‌های اطراف خود سازگار شوید. این بدان معناست که با انواع مختلفی از بچه‌ها و والدین کار کنید. برقراری ارتباط یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است و مربیگری می‌تواند به شما کمک کند تا با تمرین ارتباط بهتری داشته باشید. تا زمانی که همیشه برای بهتر شدن تلاش می‌کنید و به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت هستید، مربیگری یک تیم همیشه راه‌های مؤثرتری برای برقراری ارتباط با افراد مختلف از هر طبقه‌ای را به شما می‌آموزد.

 

(5) مربی جوانان باشید
مربیان در درجه اول مربی هستند و باید هر لحظه آن را به خاطر بسپارند. درحالی‌که غرق شدن در آدرنالین بازی آسان است، یک مربی خوب باید همیشه تصمیمات کمی در مورد نیازهای یک بازیکن بگیرد. به‌عنوان یک مربی، پرورش دادن بچه‌ها و دادن ابزارهایی که برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارند، اولویت اصلی است.
درنهایت، مردم انتخاب می‌کنند که مربی جوانان شوند زیرا آن را دوست دارند. آن‌ها عاشق کمک به بچه‌ها و راهنمایی نسل بعدی هستند. برخلاف بسیاری از مشاغل دیگر، مربیگری معنای واقعی دارد و مربیان بزرگ روی هر بازیکنی که با آن روبرو می‌شوند تأثیر مثبت می‌گذارند. به‌عنوان یک مربی، بزرگ‌ترین پاداش، تأثیر شخصی است که هر روز که در زمین حضور دارید، روی انسان‌های دیگر می‌گذارید.

 

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید