7 دلیل اساسی برای استخدام بیزینس‌کوچ

 7 دلیل اساسی برای استخدام بیزینس‌کوچ

همانطور که می‌دانید در دنیای امروز، با توجه به رشد کسب‌وکارها، توانایی برخورد و عبور از مشکلات موجود در این زمینه، شناسایی اهداف مهم و کشف راه‌های جدید جهت توسعه و پیشرفت کسب‌وکار در کنار رشد توانایی‌های فردی ضرورتی غیرقابل‌انکار است.

یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا برای رسیدن به این اهداف مسئولیت‌پذیر و باانگیزه باشید و بر همه خروجی‌ها و نتایج شما نظارت می‌کند که درنهایت این امر می‌تواند منجر به افزایش کارایی و موفقیت‌های شما شود.

طبق پژوهش‌های صورت گرفته کوچینگ کسب‌وکار، یعنی مشارکت با مشتریان، کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار، در یک فرایند تفکر برانگیز و خلاقانه که آنها را الهام می‌بخشد تا پتانسیل خود را در زندگی و کار به حداکثر برسانند.

* کوچینگ یعنی رسیدن به پتانسیل‌ها برای افزایش عملکرد (تیموتی گالوی)
* در سطح پایه کوچینگ یک روش معلمی است که با تمرین به مهارت تبدیل می‌شود (جان ویتمور)
* رهبران بزرگ باید استراتژی، دانش شغلی و تأثیر فناوری بر کسب‌وکارشان را درک کنند. رهبران باید روی افراد تأثیر بگذارند و آنها را به حرکت وادارند، مربیگری یک کار فنی یا فکری نیست، بلکه فرصتی که خود مدیران باید بخواهند، بپذیرند و ایجاد کنند (مارشال گلد اسمیت)

دلایل استخدام بیزینس کوچ چیست؟ چرا باید بیزینس کوچ استخدام کنیم؟

یک مربی کسب‌وکار می‌تواند طیف گسترده‌ای از مزایای کسب‌وکارتان را به شما ارائه دهد، اگر هنوز در تلاش برای تعیین اینکه استخدام یک مربی کسب‌وکار برای زندگی و شغل شما مناسب است یا خیر، هستید، هفت دلیل اساسی برای استخدام بیزیس‌کوچ که در این مقاله به آن پرداختیم را در نظر بگیرید.

 

افزایش درآمد و سود

۱. افزایش درآمد و سود

با یک مربی کسب‌وکار، به‌جای انجام همه کارها، بیشتر زمان و انرژی خود را بر روی فعالیت‌هایی متمرکز می‌کنید که باعث افزایش درآمد و سود می‌شوند.

یک مربی تجربه‌ای در کسب‌وکارهای در حال رشد دارد و فرایندهای اثبات‌شده‌ای را ارائه می‌کند.

توجه به اهداف استراتژیک، بزرگ‌ترین عامل توسعه برنامه فروش و درنتیجه افزایش درآمد است، هنگامی‌که اهداف خود را به کمک مربی مشخص می‌کنید، از داده‌ها برای کمک به شناسایی بهترین راه‌ها برای حرکت روبه‌جلو استفاده می‌کنید.

شما می‌توانید یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود را ایجاد و یا داده‌های آن را بررسی کنید تا به تقویت نقاط ضعف تیم فروش خود کمک کنید.

۲. کمک به تأمین سرمایه

یک مربی کسب‌وکار، برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران نسبت به ارزش کسب‌وکارتان، به شما در توسعه استراتژی‌های ارتباطی و مذاکره کمک می‌کند.

در این نوع تأمین مالی، یک بیزینس کوچ به شما کمک می‌کند پتانسیل رشد کسب‌وکار خود را شناسایی کرده و مهارت‌های خود را رشد دهید.

همچنین می‌توانید با یک مربی کسب‌وکار درباره منابع مالی جایگزین نیز صحبت کنید.

و نیز بعدازاینکه بررسی‌های فنی و اقتصادی توسط شرکت انجام شد و بازگشت سرمایه اتفاق افتاد یک مربی با ایجاد ارتباطات مناسب بین سرمایه‌گذار یا افراد دیگری که در شبکه ارتباطی خود، در اختیار دارد، و یا استفاده از ارتباطات خود شرکت یا مدیر می‌تواند این مسیر را هموارتر کند.

 

ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

۳. ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

اگر در زندگی کاری و شخصی خود احساس عدم تعادل می‌کنید، یک مربی به شما کمک می‌کند تا مسائل را مرتب کنید.

شما می‌توانید زمان بیشتری را صرف گذراندن وقت با خانواده و سرگرمی کنید، درحالی‌که هنوز یک مدیر کارآمد در تجارت خود هستید.

یک مربی از شما سؤال می‌کند و از تحلیل نظرات شخصی شما و انتقاد از آنها هراسی ندارد.

زیرا این کار برای رهایی شما از افکار و عادات ناسالم که مانع از تبدیل‌شدن شما به یک تاجر خوب می‌شوند، بسیار مهم است.

یک مربی می‌داند که صاحب کسب‌وکار بودن یک سفر سخت است، شما به فداکاری، زمان و انرژی زیادی نیاز دارید.

درنتیجه بسیاری از صاحبان مشاغل تمایل دارند بخش بزرگی از زندگی شخصی خود را فدای شغل خود کنند، یک مربی خوب به شما کمک می‌کند تا زمان خود را به‌درستی مدیریت کنید.

۴. کسب مهارت تفویض اختیار

به کمک یک مربی می‌توانید با سیستم‌سازی مناسب و مشخص شدن افراد کلیدی اعم از مدیران و سرپرستان کارآمدتر، تفویض اختیار را انجام داده و زمان را بهتر مدیریت کنید و برای تصمیم‌گیری‌های غیر روتین و بااهمیت‌تر زمان صرف کنید، در این صورت شما زمان بیشتری برای انجام فعالیت‌های حیاتی و کلیدی در اختیار دارید.

صاحبان مشاغل گاهی به‌سختی می‌توانند فعالیت‌ها را رها کنند، حتی اگر هدفی نداشته باشند.

با یک مربی کسب‌وکار می‌توانید فعالیت‌هایی را که دوست دارید انجام دهید، بهترین کارها را انجام دهید و بهترین نتایج را خلق کنید. شما یاد خواهید گرفت چگونه از زمان خود حداکثر استفاده را داشته باشید.

۵. تبدیل ایده‌ها به واقعیت

مربیان کسب‌وکار یک هدف دارند: تبدیل ایده‌های شما به واقعیت.

ممکن است ایده‌های بزرگی برای شغل خود داشته باشید، اما گاهی اوقات نمی‌دانید از کجا شروع کنید و یا در ابتدا با مانعی روبه‌رو می‌شوید، یک مربی کسب‌وکار برنامه‌های شمارا ارزیابی می‌کند که آیا آنها واقع‌بینانه یا قابل‌دستیابی باشند و راهی را تعیین می‌کند که بتوانید آنها را به‌درستی اجرا کنید.

یک مربی کسب‌وکار با شناخت فرایندهای کاری و نحوه چینش آنها و درنهایت ایجاد یک بیزینس پلن (نقشه کسب‌وکار)، و همین‌طور شناخت موانع احتمالی، مسیری روشن و هموارتر در اختیارتان قرار می‌دهد تا دقیقاً بدانید چه فعالیت‌های مهمی را می‌بایست انجام دهید.

۶. شبکه‌سازی

شبکه‌سازی بخش بزرگی از کسب‌وکار و موفقیت است، وقتی با افراد موفق صحبت می‌کنید آنها تأکید دارند که درآمد شمارا می‌توان با درآمد پنج نفری که بیشترین زمان را با آنها می‌گذرانید تعیین کرد.

به‌عبارت‌دیگر هرچه با افراد موفق‌تری ارتباط برقرار کنید، موفق‌تر خواهید بود.

مهم نیست که چه چیزی را می‌دانید، بلکه مهم است که چه کسی را می‌شناسید.

یک مربی کسب‌وکار ارتباطات گسترده‌ای با افراد موفق، کارآفرینان، رهبران و صاحبان کسب‌وکار دارد و به شما این مزیت را می‌دهد که فرد موفق دیگری را درون حلقه ارتباطات خود داشته باشید، که این افراد می‌توانند باعث گسترش ارتباطات و موفقیت شما شوند.

با ارتباطات شناخته‌شده‌ای که مربی در اختیار شما قرار می‌دهد، شمارا از آزمون‌وخطا، در مورد افراد ناشناس و همین‌طور صرف زمان و هزینه‌های گزاف بازمی‌دارد و شما با اطمینان بیشتری با افراد مختلف ارتباط و همکاری خواهید داشت.

 

شناخت دقیق ارزش پیشنهادی‌تان

۷. شناخت دقیق ارزش پیشنهادی‌تان

امروزه محیط کسب‌وکار دائماً در حال تغییر است، و در جامعه امروزی موفقیت اصل کسب‌وکار بر پایه ارزش پیشنهادی بنا نها شده است، ارزش پیشنهادی مزیت شما و فوایدی است که مشتری با خرید محصول یا خدمات شما به دست می‌آورد.

یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند به‌جای ارائه ویژگی‌های محصول یا خدمات، ارزش پیشنهادی خود را به بهترین شکل به مخاطب ارائه کنید.

یک مربی به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی قدرتمند طراحی کنید و مهارت‌ها و تجربه کاری خود را با پیشینه منحصربه‌فرد خود برای ارائه ارزش پیشنهادی، تطبیق دهید.

مربی به شما کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید تا بتوانید به‌طور مؤثر بیان کنید که چرا شایسته شغل رؤیایی خود هستید.

مجموع این عوامل باعث می‌شود از رقبای خود متمایز شوید.

 

نتیجه‌گیری:

یک مربی کسب‌وکار با شفاف‌سازی چشم‌انداز، اهداف و برنامه‌های دستیابی به اهداف، که در اختیار شما قرار می‌دهد، مسیر را برای شما روشن و رشد و توسعه سازمان یا کسب‌وکار شمارا تسریع می‌کند.

استخدام یک مربی کسب‌وکار نحوه تفکر، کار کردن و اقدامات شمارا تغییر می‌دهد. یک مربی شفافیت، تمرکز و مسئولیت‌پذیری شمارا برای رشد کسب‌وکارتان فراهم می‌کند.

به شما کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شوید تا بتوانید زمان بیشتری را صرف کسب‌وکار خود کنید.

قبل از اینکه یک بیزینس‌کوچ استخدام کنید، مشخص کنید اکنون کجا هستید و می‌خواهید به کجا بروید، بنابراین از قبل نتایجی که می‌خواهید به دست آورید، مشخص کنید.

اولین گام در استخدام یک مربی صرفاً شروع یک مکالمه یا گفت‌وگو است.

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید