عمل‌کردن فراتر از انتظار مشتریان در کسب‌وکار کوچینگ

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 2 دیدگاه
  • 213
عمل‌کردن فراتر از انتظار مشتریان در کسب‌وکار کوچینگ

عمل‌کردن فراتر از انتظار مشتریان در کسب‌وکار کوچینگ


مشتریان انتظاراتی دارند و کسب‌وکارها برای حفظ مشتری باید به آنها پاسخ دهند. بیاموزید که مربیان می‌توانند از چه استراتژی‌هایی  برای فراتر از انتظار عمل‌کردن، کمک بگیرند.
ما می‌دانیم که شما یک کوچ عالی هستید. اما مربیان بسیار عالی دیگری نیز وجود دارند.
وقتی مشتریان، جستجوی خود را برای یافتن یک مربی عالی شروع می‎کنند و شما را می‌یابند، پس احتمالاً رقابتی نیز شکل می‌گیرد. مشتریان جستجوی خود را با انتظارات خاصی انجام می‌دهند. آنها به‌احتمال زیاد به دنبال یک رابطه کوچینگ هستند چون نیاز خاصی دارند که باید به آن رسیدگی شود یا فهرستی از اهداف در ذهنشان هست که باید به آن‌ها دست پیدا کنند. به‌عنوان یک کوچ، برآورده‌کردن نیازها و انتظارات مشتری به معنای ارائه نتایجی است که مشتریان می‌خواهند ببینند که همیشه هم آسان نیست. برخی از نتایج ممکن است ناملموس باشند. ممکن است مشتریان به آنچه که می‌خواهند توجه نداشته باشند یا درمورد آن واقع‌بین نباشند.
بخشی از ارائه ارزش به‌عنوان یک مربی به معنای مدیریت آن انتظارات از طریق گفتگوهای باز و صادقانه با مشتریانمان در مورد موارد قابل دستیابی است. هنگامی که انتظارات مشتری را درک می‌کنیم، آنها را حفظ کرده و با تلاش برای جذب مشتریان جدید در آینده، به یک نقطه فروش ایده‌آل می‌رسیم.
بیایید درباره ابزارهایی که مربیان برای شناسایی انتظارات مشتری استفاده می‌کنند و اینکه چگونه می‌توانیم آن نیازها را به بهترین شکل ممکن برآورده نماییم، صحبت کنیم.


4 انتظار کلیدی مشتری که باید در کسب‌وکار کوچینگ خود برآورده کنید


ابتدا، اجازه دهید تعدادی از انتظارات بالای مشتریان را بررسی کنیم. درک آنها به ما کمک می‌کند تا زمانی که خدمات خود را به مشتریان جدید ارائه می‌کنیم آنها را شناسایی نموده و مستقیماً به آنها رسیدگی کنیم. این اولین قدم در ایجاد یک مسیر مولد برای مشتری است.
1.    دانش به‌روز
ما باید در تجارت خود به‌روز بمانیم. درحالی‌که کوچینگ یک حرفه قدیمی است، این صنعت نیز مانند هر صنعت دیگری در حال تغییر است. برای مثال، فناوری‌های جدیدی وجود دارد که می‌تواند به مربیان کمک کند تا جلسات را برنامه‌ریزی و پیشرفت مشتری را پیگیری کنند. مربیان بزرگ همچنین باید تکنیک‌ها و فعالیت‌ها را برای پیاده‌سازی و آزمایش روش‌های دیگر مطالعه کنند. باید همیشه تلاش کنیم تا اطلاعات خود را بالا ببریم و مسیر بیشتری را برای مشتریان خود طی کنیم.
2.    تجربه کافی
همه ما باید از یک نقطه شروع کنیم، اما زمانی که تجربه‌ای در دست داریم، وقت آن است که آن را به رخ بکشیم. وقتی با مشتریان بیشتری کار می‌کنیم، بازخورد، توصیفات، و آماری از اهداف به‌دست‌آمده را جمع‌آوری می‌کنیم. نیز می‌دانیم که ما و مشتریانمان کدام روش‌ها را ترجیح می‌دهیم. ما باید تجربه خود را به مشتریان بالقوه نشان دهیم تا بدانند فرد خوبی را برای کوچینگ انتخاب کرده‌اند.
اگر در مربیگری تازه‌کار هستید، وحشت نکنید. شما به‌راحتی می‌توانید با ارائه خدمات خود به دوستان و آشنایان به‌صورت رایگان در حین راه‌اندازی کسب‌وکار خود، تجربه کسب کنید. این یک فرصت عالی برای پیگیری و جمع‌آوری بازخورد واقعی، استفاده از روش وایرال برای به اشتراک گذاشتن خدمات خود و به‌دست‌آوردن فالوور در رسانه‌های اجتماعی برای ساختن برندتان ایجاد می‌کند.


3.    راحتی
دسترسی، کلید موفقیت یک کسب‌وکار کوچینگ است. اگر فرایندهای زمان‌بندی، قیمت‌گذاری، پرداخت و امور اداری ما بسیار پیچیده باشد، ممکن است مشتریان مسیر آسان‌تری را انتخاب کنند. آنها شاید با مربی دیگری کار کنند که سیستمش کارآمدتر باشد یا با پشتیبانی مشتری بهتری از آن‌ها حمایت شود. از ابزارهایی مانند ابزار CRM استفاده کنید که توسط کوچ‌ها برای کوچ‌ها ایجاد شده است تا تجربه مشتری یکپارچه و سلف‌سرویس را ایجاد کنید.
4.    زمان حل سریع
کوچینگ به معنای واکنش سریع و متفکرانه است. هر مشتری متفاوت است و به روش خود به سبک‌ها و چارچوب‌های خاص ما پاسخ می‌دهد. اگر او احساس نمی‌کند که در حال پیشرفت است، این نگرانی را فوراً و یا دراسرع‌وقت، برطرف کنید تا از نرسیدن به اهداف مشتری یا دریافت بازخورد منفی جلوگیری کنید. همچنین هر مشتری نیازمند و مستحق یک تجربه شخصی است. بدانید که آنچه برای یک فرد کار می‌کند ممکن است برای دیگری مفید نباشد، و شما باید خود را براین‌اساس وفق دهید.


چگونه فراتر از انتظارات مشتری عمل کنیم؟ مثال‌ها:
بنابراین، چگونه می‌توانیم مطمئن باشیم که انتظارات مشتریان خود را برای خدمات سریع، کارآمد و باکیفیت برآورده می‌کنیم؟ موارد زیر نکات میدانی هستند که می‌توانید از آنها به‌عنوان راهنمایی برای جلب رضایت مشتری استفاده کنید.


1.مخاطبان هدف خود را درک کنید
باوجوداینکه همه مشتریان متفاوت هستند و در طول حرفه مربیگری، ما طیف وسیعی از نیازها را برطرف خواهیم کرد، اکثر کوچ‌ها مخاطبان هدف خاصی دارند. مخاطبان هدف خود را درک کنید، انواع خدماتی که آنها به دنبال آن هستند و اینکه چه چیزی آنها را به سمت روش‌های خاص شما جذب می‌کند را پیدا کنید. برای مثال، اگر یک مربی سلامت هستید، به دنبال مشتریانی هستید که می‌خواهند سلامتی خود را افزایش دهند. اگر یک مربی مذهبی هستید، با مشتریانی کار می‌کنید که می‌خواهند یک رویکرد معنوی داشته باشند. ما می‌توانیم با صحبت با همکاران در این زمینه و جمع‌آوری بازخورد از مشتریانمان، مخاطبان خود را بهتر درک کنیم.


2.همیشه بیش از انتظار تلاش کنید، هرگز بیش از حد قول ندهید
ما فقط می‌توانیم تمام تلاش خود را برای کمک به مشتریان برای رسیدن به اهدافشان به کار بگیریم، اما هیچ تضمینی وجود ندارد. کوچینگ یک رابطه کاری پر از یادگیری برای هر دو طرف است. ما باید هدف بالایی برای رابطه کوچینگ در نظر داشته باشیم و برای مشتریان خود سخت کار کنیم بدون اینکه در مورد زمان، توانایی‌ها یا نتایج بزرگ‌نمایی کنیم. مشتریان تنها زمانی ناامید می‌شوند (هم از خودشان و هم از ما) که نتوانند به اهداف خود برسند، و این تجربه منفی می‌تواند به اعتبار یک مربی یا یک رابطه آسیب برساند.


3.نقاط درد مشتریان خود را بهتر از آنها درک کنید
ما متخصص هستیم و مردم زمانی که به کمک نیاز دارند به ما مراجعه می‌کنند. این وظیفه ماست که با همه جنبه‌های مشتری آشنا شویم. هنگام صحبت‌کردن آنها باید فعالانه گوش کنیم و به یاد داشته باشیم که هر فردی دیدگاه‌ها و روش‌های متفاوتی برای کار دارد. ثبت این تفاو‌ت‌های ظریف و تبدیل آنها به راه‌حل‌ها یا طرح‌های متناسب برای ما به همان اندازه مهم است. انجام این کار به تقویت یک رابطه قابل‌اعتماد کمک می‌کند و توانایی ما را به مشتریان نشان می‌دهد. ورای همه این‌ها، ما اینجا هستیم تا راه‌حل‌هایی ارائه دهیم و اگر خوش‌شانس باشیم، روند حل مشکل آنها را نیز توسعه خواهیم داد.


آن را درست انجام دهید
هیچ تعریف واحدی از انتظارات مشتری وجود ندارد، اما تا زمانی که به نیازهای مشتریان گوش  و به آنها پاسخ می‌دهیم، یاد می‌گیریم که چگونه بهترین خدمات ممکن را به آنها ارائه دهیم.
با شناخت بهتر جمعیت هدف خود، می‌توانیم نیازهای مشتری را بهتر برآورده کنیم و به آنها پاسخ دهیم. با انجام این کار، ما تعریف خود را از انتظارات مشتری تعدیل می‌کنیم که این امر، کسب‌وکار ما را به سمت نتایج موفقیت‌آمیز برای ما به‌عنوان مربی و برای مشتریان، هدایت می‌کند.
منبع
 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید