چگونه برای تعامل در جلسه کوچینگ آماده شوید

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 2 دیدگاه
  • 252
چگونه برای تعامل در جلسه کوچینگ آماده شوید

چگونه برای تعامل در جلسه کوچینگ آماده شوید


کار با یک مربی می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند باشد. همچنین تصمیم‌گیری برای رفتن به سمت یک رابطه کوچینگ می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه داشته‌باشد، هم بیرونی (مانند پیشرفت) و هم درونی (مانند افزایش اعتماد به نفس). در حالی که مزایای کوچینگ تقریباً همیشه بیش از هزینه مالی است که صرف این کار شده، چندین نکته وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید تا مطمئن شوید که در آغاز این رابطه، خود را برای کسب نتایج موفقیت‌آمیز آماده کرده‌اید.
 بر اساس تجربه‌ام به‌عنوان یک مربی اجرایی، در ادامه به چند نکته اشاره کرده‌ام که به شما کمک می‌کند تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید.


1.    اهداف خود را مشخص کنید:

در مورد اهدافی که می‌خواهید با کوچینگ به آنها برسید فکر کنید. کوچینگ سرمایه‌‌ای است که باید با آمادگی قبلی، آن را بسیار جدی بگیرید. بهترین راه برای آماده‌شدن برای این رابطه این است که آنچه را که می‌خواهید بدان دست یابید، مشخص کنید. بعضی از افراد بدون اینکه بدانند چه کاری را می‌خواهند انجام دهند، این فرایند را آغاز می‌کنند. وقتی ایده‌ای از آنچه می‌خواهید روی آن متمرکز شوید، دارید، به مربی کمک می‌کند تا برای حمایت از شما در آن زمینه موردنظر آماده شود. برای کمک به شناسایی اهدافتان، به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید از نظر حرفه‌ای رشد کنید، می‌خواهید چه مهارت‌هایی را توسعه دهید، و بازخوردی را که در طول سال‌ها دریافت کرده‌اید در نظر بگیرید، به‌ویژه اگر بازخوردهای مشابهی را مکرراً شنیده‌اید. هر چه هدفتان مشخص‌تر باشد، احتمال رسیدن به آن‌ها بیشتر است.


2.    با ذهنیت درست وارد شوید:

زمانی که تصمیم گرفتید کار با یک مربی را شروع کنید و اهداف اصلی خود را مشخص کردید (البته اگر تغییر کنند اشکالی ندارد)، مهم است که برای هر جلسه به آمادگی خود فکر کنید. برای آماده‌شدن برای هر جلسه، توصیه می‌کنم حدود 5 دقیقه برای رسیدن به تمرکز وقت بگذارید. می‌توانید این کار را با پاک‌کردن ذهن خود از لیست کارهایتان انجام دهید، آخرین جلسه‌ای را که داشتید فراموش کنید و به چیزی که برای شام درست می‌کنید، فکر نکنید. سپس چند نفس عمیق بکشید و به‌آرامی عمل بازدم را انجام دهید. در مورد هدف خود برای جلسه و نحوه انجام آن، فکر کنید. پیروی از این روند ساده این امکان را به شما می‌دهد که به وضعیت ذهنی مناسب برای آغاز جلسه کوچینگ برسید.


3.    روشن فکر باشید:

بعد از اینکه چند دقیقه وقت صرف پاک‌کردن ذهن خود کردید، نسبت به ایده‌های و دیدگاه‌های جدیدی که ممکن است شما و مربی‌تان شناسایی کنید، با فکری بازتر عمل خواهید کرد. همچنین، کمی برای به چالش کشیدن روشن فکر باشید. این امر شما را قادر می‌سازد تا در عادات قدیمی و شیوه‌های قبلی خود تجدیدنظر کنید و بتوانید فرصت‌ها و امکانات جدیدی را برای خود در نظر بگیرید. درهرصورت، اساساً کوچینگ بر رشد و افزایش خودآگاهی کار می‌کند. شما فقط در صورتی می‌توانید به این نتایج دست پیدا کنید که مشتاق باشید ناراحتی را تحمل و استراتژی‌های جدید و اقدامات مختلف را امتحان کنید.


4.    دستور جلسه داشته باشید:

حاضرشدن در جلسه کوچینگ همراه با ایده‌ای از موضوعاتی که مایلید روی آنها تمرکز کنید، به مربی شما در راهنمایی بهتر، کمک می‌کند. دستور جلسه رسمی و کامل موردنیاز نیست، اما شناسایی چند مورد (شاید 2 یا 3 مورد) که می‌خواهید در مورد آنها بحث کنید، سمت‌وسوی جلسه را مشخص می‌کند و موجب تمرکز می‌شود. به‌عنوان یک مربی، یک جلسه هرگز نباید در مورد دستور کار تعیین شده توسط شما باشد، بلکه تمرکز همیشه باید بر روی آنچه مخاطب می‌خواهد انجام دهد، قرار بگیرد. در حالی که ممکن است برخی از تعاملات کوچینگ من، از برنامه ساختاریافته‌تری پیروی کند، من همیشه فضایی را در اختیار مخاطب خود می‌گذارم تا هر موضوع دیگری را که می‌خواهد موردبحث قرار دهد را شناسایی نماید.


5.    کوچینگ را در اولویت قرار دهید:

کوچینگ سرمایه‌گذاری پول، انرژی و زمان است. حتی اگر پولی که پرداخت شده، پول شما نبوده، بلکه پول شرکت شما است، باز هم باید زمان و انرژی را برای این رابطه سرمایه‌گذاری کنید. بنابراین، برنامه‌ریزی برای آن اهمیت دارد باید آن را اولویت‌بندی کنید. اگر در میانه یک تغییر زندگی بزرگ هستید، مانند یک جابه‌جایی بین کشوری، کوچینگ را شروع نکنید. از لغو جلسه در آخرین لحظه خودداری کنید، زیرا این کار نشان‌دهنده جدی‌نگرفتن این جلسات است. مربیان می‌دانند که ممکن است گاهی شرایط اضطراری رخ دهد. اگر این‌طور است، دراسرع‌وقت با مربی خود تماس بگیرید تا او را از دلیل موجه لغو جلسه، آگاه کنید. هشدار: مشغله زیاد، دلیل خوبی برای این اتفاق نیست. اگر جلساتتان به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، از انجام چند کار در طول جلسه، مانند خواندن ایمیل یا وب‌گردی خودداری کنید. وقتی ایده‌ای عالی می‌شنوید یا به آن فکر می‌کنید، آن را یادداشت کنید. نکته‌برداری کاملاً قابل‌قبول است و جای تشویق دارد، اما سعی نکنید بیشتر از اینکه بخواهید به گوش‌دادن و درگیر بحث‌شدن بپردازید، یادداشت‌برداری کنید.


تعامل با مربی مناسب می‌تواند زندگی و کارتان را تغییر دهد. من نیز در 5 سال گذشته مربی داشته‌ام که مزیت‌های بسیار ارزشمندی برای من داشته است. به این نکات ساده‌ای که مطرح شد، توجه کنید تا به اهداف شخصی و حرفه‌ای خود بسیار نزدیک‌تر شوید.
منبع
 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید