چگونه یک لایف کوچ شویم؟ (7 گام برای موفقیت)

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 3 دیدگاه
  • 932
چگونه یک لایف کوچ شویم؟ (7 گام برای موفقیت)

اگر میل به زندگی دارید و از کمک کردن به دیگران برای رسیدن به پتانسیل کاملشان لذت می‌برید و می‌خواهید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه یک لایف کوچ شوید. این حرفه روزبه‌روز به یکی از حرفه‌های اصلی تبدیل می‌شود. در چند سال گذشته، ممکن است صفحه فیس‌بوکی را برای لایف کوچ دیده باشید که خدمات خود را تبلیغ می‌کند یا متوجه شده‌اید که مربی یوگا شما نقش مشاور شخصی، معنوی یا حرفه‌ای برخی از همکلاسی‌های شما را بر عهده گرفته است.
طبق مطالعه فدراسیون بین‌المللی مربیان، بیش از 53000 مربی در سراسر جهان و بیش از 17000 مربی تنها در آمریکای شمالی وجود دارد. واضح است که کوچینگ زندگی در بین مشتریان طنین‌انداز شده است و بازار واقعی برای آن وجود دارد. اما تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ مستلزم چه چیزی است، و چگونه می‌دانید که واجد شرایط کمک به تغییر زندگی مردم هستید؟
در این راهنما، ما هفت گام مهمی را که باید قبل از تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ بردارید و هزینه‌های احتمالی مربوط به این فرآیند را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

7 قدم برای تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ
اگرچه ممکن است به نظر برسد که یادگیری نحوه تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ به چیزی بیش از مهارت‌های گوش دادن و شفقت زیاد نیاز ندارد، در واقعیت، تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ یک تصمیم تجاری است. هنگامی‌که تصمیم گرفتید که این وظیفه شماست، حداقل هفت مرحله زیر را برای اطمینان از قانونی بودن کسب و کار و خدمات خود انجام دهید.

 

1. بازار خود را پیدا کنید
قبل از تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ، ممکن است برای شما مفید باشد که بازار خود را پیدا کنید و شهرت خود را از آنجا بسازید.
بیشتر مربیان زندگی بر روی زندگی حرفه‌ای، شخصی یا عاشقانه افراد تمرکز می‌کنند. برخی دیگر بیشتر تلاش می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا تغییراتی را در مورد سلامتی، مانند برنامه‌های تغذیه و ورزش، یا کشف جنبه معنوی خود ایجاد کنند.
بدون شک، به‌عنوان یک لایف کوچ، بدون توجه به تمرکز اصلی خود، بیش از یکی از این زمینه‌ها را لمس خواهید کرد. به‌عنوان‌مثال، Plotline Leadership سه خط خدمات متمایز ارائه می‌دهد - مشاغل، پروژه‌های خاص یا داستان‌های شخصی - اما تیم توترهی، بنیان‌گذار و لایف کوچ، می‌گوید که مطمئناً همپوشانی‌هایی وجود دارد.
توترهی می‌گوید: «تقریباً غیرممکن است که با کسی در مورد حرفه‌اش صحبت کنیم، بدون اینکه به جنبه‌های دیگر زندگی‌اش کاری نداشته باشیم». "شاید این یک مشکل زندگی خانوادگی و کاری باشد یا یک ویژگی رهبری است که آن‌ها را عقب نگه می‌دارد."
هنگامی‌که تخصص خود را پیدا کردید (که احتمالاً بر اساس پیشینه شما و آنچه در صحبت کردن با مشتریان در مورد آن احساس راحتی می‌کنید و برای شما واضح است) در موقعیت بهتری برای بازاریابی خود و کسب و کار خود خواهید بود.

 

2. مدرک لایف کوچینگ دریافت کنید
از نظر فنی برای کار به‌عنوان لایف کوچ نیازی به دریافت گواهینامه لایف کوچ ندارید. تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ مانند تبدیل‌شدن به یک روانشناس یا یک پزشک نیست، که طبق قانون قبل از اینکه بتوانید تمرین کنید، به سال‌ها آموزش شدید نیاز داشته باشید. اما با توجه به مطالعه ICF، 89٪ از مربیان آموزش‌هایی را دریافت می‌کنند که توسط یک سازمان مربیگری حرفه‌ای معتبر یا تأیید شده است.
درحالی‌که یادگیری نحوه تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ معتبر برای راه‌اندازی کسب و کار شما لازم نیست، مطمئناً می‌تواند مفید باشد و کاری است که بیشتر رقبای شما انجام داده‌اند. توترهی می‌گوید: «وقتی یک مربی معتبر هستید، به یک دستورالعمل اخلاقی ملزم هستید. «کمی سختگیری بیشتری در آن وجود دارد. شما می‌دانید که باید هر سال تمرین کنید و نظم و انضباط بیشتری در مورد کسی که به‌عنوان شاگرد خود قبول کرده‌اید، خواهید داشت"
اما این بدان معنا نیست که همه مربیان موفق زندگی دارای گواهینامه فنی هستند. چلسی کوئینت، مربی سلامت معنوی و شادی، می‌گوید: «من مربیانی را می‌شناسم و با آن‌ها کار کرده‌ام که گواهینامه‌های رسمی دارند و به‌طور منظم در یک ماه حقوق بالایی می‌گیرند.
به‌نوبه خود، کوینت یک برنامه آموزشی تخصصی مربی سلامت را با مؤسسه تغذیه یکپارچه، که آموزش تغذیه و رژیم غذایی و همچنین اصول کسب و کار را ارائه می‌دهد، گذراند. او می‌گوید که آموزش و اعتباربخشی به همان اندازه که برای مشتری مهم است برای لایف کوچ هم مهم است.
او می‌گوید: «من فکر می‌کنم که ازنظر درونی می‌تواند مفید باشد تا به شما احساس قانونمندی بدهد. "و به داشتن نوعی گواهینامه در سطح پایه کمک می‌کند تا بتوانید مهارت‌های خود را تقویت کنید و شروع کنید به کشف حوزه‌هایی که می‌خواهید بر روی آن‌ها تمرکز کنید."

 

3. کسب و کار مربیگری زندگی خود را راه‌اندازی کنید
همان‌طور که یک لایف کوچ می‌شوید، نه‌تنها به یک مشاور حرفه‌ای، شخصی یا معنوی تبدیل می‌شوید، بلکه صاحب یک کسب و کار کوچک نیز می‌شوید. بنابراین، شما باید برخی از اقدامات لازم را انجام دهید که همه صاحبان مشاغل کوچک برای موفقیت باید انجام دهند، ازجمله:
1) کسب و کار خود را ثبت کنید
هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار کوچینگ زندگی، ابتدا باید نوع نهاد کسب‌وکار خود را تعیین کنید - مالکیت انحصاری، LLC یا شرکت گزینه‌های محبوبی هستند. مگر اینکه تصمیم به تبدیل‌شدن به یک مالک انحصاری (که نیازی به ثبت‌نام ندارد)، باید کسب و کار خود را به‌طور رسمی در شهر و کشور خود ثبت کنید.

 

2) هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار خود را برنامه‌ریزی کنید
در مرحله بعد، یک طرح کسب و کار جمع‌آوری کنید که به هزینه‌های راه‌اندازی شما می‌پردازد - از هزینه برنامه صدور گواهینامه گرفته تا هرگونه هزینه سربار مربوط به اجاره یک فضا و تجهیز آن، با فرض اینکه شخصاً با افراد ملاقات خواهید کرد. هزینه دیگری که ممکن است در نظر بگیرید، بیمه تجاری است - به‌ویژه بیمه مسئولیت درصورتی‌که به دلیل ارائه مشاوره بد از شما شکایت شود.
خوشبختانه، تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ لزوماً نیازی به هزینه‌های اولیه بالایی ندارد. کوینت یک تجارت کاملاً دیجیتالی دارد، و او این تصمیم را در راه‌اندازی کسب و کارش اعتبار می‌داند: هزینه‌های اولیه زمانی که فضای فیزیکی ندارید ناچیز است.
کوینت می‌گوید: «بسیاری از مربیان می‌خواهند یا درنهایت کسب‌وکار دیجیتالی داشته باشند، به این معنی که شما به کارت ویزیت، چاپگر، کاغذ، تونر، پوشه‌ها و جزوه‌ها نیاز ندارید.

 

3) یک برنامه بازاریابی تدوین کنید
بدون هیچ مشتری برای مربیگری نمی‌توانید یک لایف کوچ شوید. به همین دلیل بسیار مهم است که از همان ابتدای تلاش برای تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ، یک برنامه بازاریابی جامع داشته باشید و اگر در مورد ارتقای خود سختگیر هستید، ممکن است تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ برای شما مناسب نباشد.
همان‌طور که اغلب برای مشاغل مبتنی بر خدمات اتفاق می‌افتد، بهترین تبلیغات از طریق دهان‌به‌دهان انجام می‌شود. با ارائه مینی جلسات رایگان، یا با تخفیف به افرادی که قبلاً در شبکه شما هستند، مانند دوستان، خانواده و افراد نزدیک خود، شروع کنید. اگر از خدمات شما راضی هستند، از آن‌ها بخواهید که این خبر را به افراد شبکه خود منتقل کنند و حتی یک گواهی مشتری ارائه دهند که می‌توانید در وب‌سایت خود پست کنید.
برخی از استراتژی‌های دیگر برای جذب مشتری ممکن است شامل شبکه‌سازی با سایر مربیان زندگی در منطقه شما، افزایش دیده شدن شما با شرکت در کنفرانس‌ها و میزبانی وبینارهای رایگان تبلیغات ppc ) پرداخت به ازای کلیک(و سایر روش‌های تبلیغات آنلاین باشد.
فراتر از آن، برای جذب مشتری به حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید. حداقل باید یک صفحه اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین، وبلاگ و وب‌سایت تجاری داشته باشید که همه آن‌ها را به‌طور منظم به‌روز می‌کنید. برای ارتباطات آموزشی زندگی خود نیز برای یک حساب ایمیل حرفه‌ای با مارک تجاری ثبت‌نام کنید.

 

4.  ردپای دیجیتالی خود را به‌عنوان یک لایف کوچ ایجاد کنید
اگر یک کسب و کار تمام دیجیتال دارید، حضور دیجیتالی شما بسیار مهم است. به‌عنوان‌مثال، شما به یک نام دامنه تجاری قوی و یک کامپیوتر و دوربین مناسب برای عکس گرفتن از خودتان، ضبط ویدیو و برگزاری جلسات نیاز دارید.
کوینت می‌گوید آنچه ممکن است مفید باشد، اگرچه الزامی نیست، دوره‌های برندسازی است که «با کمی مربیگری در مورد ایجاد نام تجاری [شما]، و نحوه القای آن در وب‌سایت [خود]، نحوه استفاده از رنگ‌ها و فونت‌های مختلف همراه است. نحوه استایل دادن به چیزها برای رسانه‌های اجتماعی، نحوه نوشتن کپی رایتینگ که وقتی یک کسب و کار آنلاین دارید مفید است. ادبیاتی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه شخصی باید چند بار با شما ارتباط برقرار کند قبل از اینکه حتی وارد ذهنیت خرید خود شود.»

 

5. تصمیم بگیرید که چگونه با مشتریان کار کنید
همان‌طور که یاد می‌گیرید چگونه یک لایف کوچ شوید، رویکرد خود را برای کار با مشتریان نیز اصلاح خواهید کرد و دقیقاً تصمیم می‌گیرید که چه نوع خدماتی را ارائه دهید.
به گفته توترهی، چه او با یک مشتری روی داستان، حرفه یا یک پروژه خاص کار می‌کند، روشن بودن و تعیین هدف از قبل یک اولویت است. او می‌گوید: «من دوست دارم با قرارداد سه‌ماهه کار کنم، به اندازه‌ای طولانی که بتوانم یک تغییر معنادار داشته باشد»
حتی قبل از گرفتن هزینه از مشتریانش، او مطمئن می‌شود که «زمان زیادی را صرف صحبت با افراد قبل از ثبت‌نام می‌کند، تقریباً با هرکسی که با آن‌ها کار می‌کنم ابتدا به‌صورت رایگان با آن‌ها صحبت می‌کنم تا مطمئن شوم که واقعاً به دنبال مربی هستند و نه چیز دیگری. "
هنگامی‌که با مشتری خود شروع به کار می‌کنید، یک هدف روشن در ذهن داشته باشید. اگر به هدف خود برسید، می‌توانید هدف دیگری را تنظیم کنید. اما اگر مناسب نبود به هر دو طرف فرصت دهید که مستقل ادامه دهند.

 

6. خدمات خود را قیمت‌گذاری کنید
اگر قصد دارید یک لایف کوچ شوید، طبیعی است که از خود بپرسید: "درآمد مربیان زندگی چقدر است؟"
برای کمک به مردم برای تغییر زندگی خود ارزش قائل شدن دشوار است. اما این یک تجارت است، و شما باید بفهمید که ارزش وقت شما چقدر است تا بر اساس آن از مردم پول دریافت کنید.
توترهی می‌گوید در رابطه بااینکه واقعاً چه مقدار دریافت کنید، بستگی به نحوه کار با مشتریان دارد. آیا آن را با پروژه انجام خواهید داد؟ آیا مانند یک وکیل یا روانشناس، با دریافت نرخ ساعتی یا روزانه احساس راحتی بیشتری می‌کنید؟ آیا فقط یک جلسه است یا جلسات مداوم؟ هنگامی‌که متوجه شدید، می‌توانید قیمت ساعت خود را تعیین کنید.

 

7. برای ادامه آموزش خود سرمایه‌گذاری کنید
همان‌طور که پزشکان برای حفظ شایستگی و یادگیری در مورد شیوه‌های جدید ملزم به ادامه تحصیل هستند، مربیان زندگی باید به دنبال فرصت‌های مهارت سازی باشند تا اطمینان حاصل کنند که در اوج قدرت خود باقی می‌مانند و بهترین خدمات ممکن را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.
بسته به حوزه تمرکز شما، میزان آموزش‌های شما متفاوت خواهد بود، اما همه مربیان زندگی باید به مطالعه خود ادامه دهند و در سمینارها، کارگاه‌ها و جلساتی شرکت کنند که با تخصص آن‌ها مرتبط است. بهترین راه برای اطلاع از فرصت‌های آموزش مداوم، فعال بودن در جامعه لایف کوچ است. از سایر مربیان بپرسید که برای یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های جدید چه می‌کنند یا جوامعی را در فیس‌بوک یا لینکدین بیابند.
هرچه در ارائه خدمات خود بهتر عمل کنید و ابزارهای بیشتری در مربیگری خود داشته باشید، بیشتر می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید. بنابراین ادامه آموزش‌های خود را به‌عنوان یک هزینه کسب و کار و راهی برای افزایش مقیاس کسب و کار خود در نظر بگیرید. اما اگر یک لایف کوچ هستید، سرمایه‌گذاری روی رشد شخصی باید به‌طور طبیعی برای شما اتفاق بیفتد.

 

جمع‌بندی نهایی
تبدیل‌شدن به یک لایف کوچ می‌تواند یک مسیر شغلی فوق‌العاده باارزش و درعین‌حال دشوار باشد. شما برای این کار به شخصیت قوی، سابقه مربیگری و کسب‌وکار نیاز دارید. این طرز فکر که کمک به مردم راهی برای کسب درآمد است. درست مثل هر شغل دیگری.
کوینت می‌گوید: «بسیاری از مردم واقعاً می‌خواهند پول در بیاورند تا ثروتمند شوند... من متوجه شدم که اگر قرار است کاری برای کسب درآمد انجام دهم، ترجیح می‌دهم کاری انجام دهم که به مردم کمک کند.» "این احساس خیلی بهتری دارد."

 

 

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید