چگونه در کوچینگ استعدادیابی حرفه‌ای شویم؟

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 5 دیدگاه
  • 708
چگونه در کوچینگ استعدادیابی حرفه‌ای شویم؟

چگونگی تبدیل‌شدن به یک حرفه‌ای در استعدادیابی یکی از دغدغه‌های اصلی استخدام‌کنندگان مدرن امروزی است. این مقاله نشان می‌دهد که چگونه متخصصان منابع انسانی می‌توانند افراد مناسب را با پتانسیل تبدیل‌شدن به مشارکت‌کنندگان اصلی در تیم و شرکت خود بیابند و استخدام کنند.

 

چرا استعدادیابی مهم است؟
از کسب و کار گرفته تا تیم‌های ورزشی، شرکت‌های موسیقی تا استودیوهای فیلم، همه به دنبال ستاره در حال ظهور بعدی خود هستند. و مسئولیت یافتن این ستاره بزرگ بر دوش یک استعدادیاب است.
بسیاری از سازمان‌های تجاری با موفقیت یک رویکرد سیستماتیک برای استعدادیابی، که اغلب توسط مربی در بخش منابع انسانی هدایت می‌شود، توسعه یافته‌اند.
بااین‌حال، یافتن نامزدهای شغلی مناسب آسان نیست، حتی اگر یک جستجوی طولانی و با دقت سازمان‌دهی شده انجام دهید. برای یافتن این افراد، باید یک استراتژی ثابت بلندمدت ایجاد کنید.
علاوه بر این، کمبود استعداد بدون شک یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای استخدام‌کنندگان امروزی است!
به همین دلیل است که هنر شکار استعداد بسیار مهم است.
این مقاله نشان می‌دهد که چگونه مربیان منابع انسانی می‌توانند افراد مناسب را با پتانسیل تبدیل‌شدن به مشارکت‌کنندگان اصلی در تیم و شرکت‌ها شناسایی و استخدام کنند.

 

استعدادیابی چیست؟
یک قیاس کامل برای استعدادیابی می‌تواند مورد یک تیم ورزشی حرفه‌ای باشد که در آن پیشاهنگان برای مدت طولانی یک فرد بالقوه را جستجو کرده و دنبال می‌کنند، به این امید که در طول زمان به یک لیست تبدیل شوند.
سازمان‌هایی که واقعاً در یافتن استعدادهای بزرگ موفق می‌شوند، سازمان‌هایی هستند که نه‌تنها برای پر کردن موقعیت‌های فوری خود جستجو می‌کنند، بلکه به دنبال نامزدهایی می‌گردند که به‌طور بالقوه می‌توانند به‌عنوان رهبران آینده اصلاح شوند.
با پیروی از سخنان حکیمانه آنتونی لوکادلو، پیشاهنگ حرفه‌ای بیس‌بال شیکاگو کابز و فیلادلفیا فیلیز، می‌توانیم چهار نوع مختلف از پیشاهنگان را شناسایی کنیم:
به‌جای داشتن یک برنامه سفر برنامه‌ریزی‌شده، زمان را به دنبال بازی تلف می‌کند
بر یک نقطه‌ضعف بازیکن در نادیده گرفتن همه نقاط قوت تأکید می‌کند
ارزیابی خود را بر اساس آنچه یک بازیکن در حضور او انجام می‌دهد انجام می‌دهد
تصور می‌کند که یک بازیکن در دو یا سه سال می‌تواند چه‌کاری انجام دهد.

 

چگونه یک کوچ استعداد یاب بزرگ شویم؟
مدیران منابع انسانی مؤثر زمانی که نوبت به ساختن چارچوبی برای برآورده کردن خواسته‌های آینده می‌شود، عمیقاً سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها دائماً به دنبال افراد بالقوه‌ای هستند که پتانسیل خود را نشان داده‌اند، از ریسک‌های حساب‌شده نمی‌ترسند، و می‌دانند که گاهی اوقات بهترین استعدادها را می‌توان در بعیدترین مکان‌ها یافت.

 

نکاتی برای تبدیل‌شدن به یک استعداد یاب عالی

نکته 1: پیش‌بینی برای آینده
"یک بازیکن خوب هاکی تا جایی که پاک است اسکیت می‌زند. - وین گرتزکی
استعدادیابی برای سازمان شما باید یک فعالیت آینده‌نگر باشد. انصافاً، پیدا کردن یک کاندیدای عالی کار آسانی نیست و بنابراین، باید از قبل شروع به جستجوی آن‌ها کنید.
این شبیه به نحوه انجام مدیران تیم‌های ورزشی بزرگ است - نگاهی به آینده برای ایجاد مجموعه‌ای از استعداد از روی نیمکت موجود خود. به روشی مشابه، باید به‌طور فعال به دنبال استعدادهای موردنیاز برای پشتیبانی از عملکردهای خود در روزهای آینده باشید.

 

نکته 2: تناسب فرهنگی خوبی پیدا کنید
بهترین کوچ‌های استعدادیاب‌ همیشه به دنبال افرادی هستند که دقیقاً در چشم‌انداز فرهنگی شرکت قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند بفهمند که آیا یک فرد بالقوه می‌تواند ویژگی‌های سازگاری و ارزش‌هایی را که در یک سازمان وجود دارد را بیان و به نمایش بگذارد تا با یافتن مناسب‌ترین استعداد، بهترین استعدادها را استخدام کند.
به‌عنوان یک استعدادیابی موفق، شما می‌خواهید فقط آن دسته از کاندیداهایی را استخدام کنید که باورها و شخصیت آن‌ها با فرهنگ شرکت شما همخوانی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، شما کسی را که ترجیح می‌دهد به‌صورت انفرادی در سازمانی که به همکاری تیمی متکی است، استخدام نکنید.

 

نکته 3: به شبکه‌سازی ادامه دهید
بهترین کوچ‌های استعدادیاب نیز نتورکرهای عالی هستند.
تجربه یک کوچ استعدادیابی: در طول سال‌ها عادت کرده‌ام که هر ماه حداقل یک نفر از هر صنعت (بازاریابی، فروش، امور مالی، منابع انسانی و غیره) را برای ناهار یا شام دعوت کنم. این زمانی است که می‌توانم با آن‌ها درباره کارشان، ازجمله موارد دیگر، بحث کنم.
این به من کمک کرد تا درک نسبتاً خوبی از مخزن استعداد پیدا کنم.
من سعی می‌کنم تمرین شبکه‌سازی با دیگران را حتی زمانی که هیچ موقعیتی برای پر شدن وجود ندارد حفظ کنم، به این دلیل ساده که می‌توانم هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوم چیزهای جدیدی یاد بگیرم.

 

نکته 4: برای شخصیت استخدام کنید، برای مهارت تمرین کنید
بهترین استعدادیاب‌ها بر شخصیت تمرکز می‌کنند، نه‌فقط شجره‌نامه.
تجربه یک کوچ استعدادیابی: در طول سال‌ها به این درک رسیده‌ام که اغلب بهترین استخدام‌ها کسانی نیستند که فقط مجموعه‌ای از مهارت‌ها را داشته باشند.
برای من شخصیت مهم‌تر از مهارت است.
تمرکز بر شخصیت، رفتار، تجربه کلی متقاضی، اشتیاق به موفقیت، توانایی سازگاری، انگیزه، توانایی تحلیلی و تفکر خلاق است. اگر این ویژگی‌ها وجود داشته باشد، آموزش مهارت‌های کاری خاص هرگز مشکلی ندارد.

 

نکته 5: دیگران را آموزش دهید
استعدادیاب‌های حرفه‌ای از انتقال "رازها" خوشحال می‌شوند. مهم است که آن‌ها هر کس دیگری را که مسئول یا درگیر در استخدام هستند نیز درگیر کنند. آن‌ها باید دیگران را تشویق کنند که از رهبری آن‌ها پیروی کنند و به‌عنوان استعدادیاب خودشان ظاهر شوند.
یک راه خوب برای شروع این کار، ایجاد دوره‌های آنلاین است که سایر اعضای مرتبط سازمان می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. اکثر شرکت‌ها نوعی سیستم یادگیری آنلاین دارند که برای آموزش داخلی استفاده می‌کنند که می‌تواند مفید باشد. با گذشت زمان، امکان ایجاد فرهنگ یافتن و پرورش بهترین استعدادها در سطح سازمان وجود دارد.

 

نتیجه‌گیری
یافتن و استخدام کاندیدای شغلی ایده آل برای سازمان شما کار آسانی نیست. بااین‌حال، با رویکرد صحیح، می‌توان در این هنر ماهر شد یا از تجربه یک مربی استعدادیابی کمک گرفت. امیدواریم نکات بالا به شما کمک کند تا با تبدیل‌شدن به یک شکارچی استعداد بهتر، استخدام‌کننده‌ای موفق‌تر شوید. تسلط بر مهارت‌های استعدادیابی چیزی است که در درازمدت از آن سپاسگزار خواهید بود. و همین‌طور روسای شما از شما سپاسگزار خواهند بود!


 

 

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
میثم جلالیان
سهیل نصرتی
بهزاد  راد
فریماه ثابتی
فریماه ثابتی
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید