دلایل نیاز به کوچینگ و مزایای کمک گرفتن از کوچ

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 5 دیدگاه
  • 1816
دلایل نیاز به کوچینگ و مزایای کمک گرفتن از کوچ

آیا تا به حال کلمه کوچ را شنیده اید؟! چقدر با آن آشنایی دارید؟ اگر فکر می‌کنید دانش شما در این زمینه کم است و می‌خواهید بیشتر در مورد این مفهوم که چند سالی است بیشتر کاربرد پیدا کرده و رایج شده بدانید، با ما همراه باشید تا به طور کامل دلایل نیاز به کوچینگ و کوچ را با هم بررسی کنیم و ببینیم معلم کوچ چه کسی است، و چه زمانی نیاز به کوچینگ بیشتر می شود و در نهایت حضور این فرد در زندگی فردی، شغلی و اجتماعی شما چه تاثیری می‌تواند داشته باشد.

دلایل نیاز به کوچینگ چیست؟

تصمیم کار با یک مربی کوچینگ انتخاب و تصمیم بزرگی است. ممکن است در مورد توانایی‌های مختلف آن‌ها شنیده باشید و از خود پرسیده باشید که آیا باید از یک مربی کوچینگ برای کمک به وضعیت خودتان استفاده کنید یا نه.

در حقیقت کوچینگ فرایند و رابطه‌ای ست که در نهایت منجر به آزاد سازی و نمود پیدا کردن توانمندی‌های بالقوه‌ی انسان‌ها می‌شود.

این رابطه از نوع تعاملی و به صورت دو طرفه می‌باشد که در این رابطه حداقل 2 فرد شرکت دارند : کوچ (مربی ) و کوچی (فردی که قصد دارد از این کوچینگ استفاده کند و در لایف استایل یا همان سبک زندگی، زندگی کاری و تحصیلی و یا بخش سلامت جسم و روانش و یا هر بعد دیگر به تغییر و نتیجه‌ای مطلوب و دلخواه برسد. ).

یادتان باشد در این جا هدف مربی کوچ آموختن چیزی به کوچی نیست. بلکه هدف این است که بعد از راهنمایی‌های لازم، خود کوچی به دنبال برود و خودش در جستجوی یادگیری باشد. در واقع مسئولیت و آگاهی دو جنبه‌ی کلیدی این فرایند و رابطه هستند.

خب حالا که فهمیدیم کوچ یا همان مربی زندگی چه کسی ست شاید این سوال برایتان پیش بیاید که دقیقا از کجا متوجه بشوید که چه زمانی به این شخص نیاز پیدا کرده اید و حضورش در کنار شما می‌تواند کمک کننده و موثر باشد؟!

در اینجا فهرستی از چند راه برای تشخیص اینکه آیا نیاز به کوچینگ دارید یا نه، برای شما تهیه کرده‌ایم و هر کدام را خیلی قابل فهم و در عین حال مفصل برایتان توضیح داده‌ایم.

احساس می‌کنید گم شده اید.

1. احساس می‌کنید گم شده اید.

آیا 10 سال بعد از اینکه مدرسه‌تان به پایان رسیده است، همچنان به دنبال یک مسیر شغلی هستید؟

آیا در محل کار یا در روابط خود احساس عدم رضایت می‌کنید؟

با وجود جست‌وجوهای فراوان آیا هنوز هم در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید مطمئن نیستید؟

آیا به فکر انجام کاری جدید هستید که تا به حال هیچ تجربه‌ای در آن زمینه نداشتید و همین موضوع شما را دچار تردید و نگرانی می‌کند؟

جالب است بدانید اگر این جمله‌ها و جملاتی مشابه اینها برای شما صدق می‌کند شما تنها نیستید، و نقطه عطف ماجرا همینجاست که برای اغلب افراد این حس گیجی و گم شدن آن‌ها را به این فکر می‌اندازد که "آیا نیاز به کوچینگ و یک مربی زندگی داریم؟".

در اینجا احتمالاً زمان آن رسیده است که یک نیاز به کوچینگ و مربی پیدا کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا ارزش‌های خود را مشخص کنید و در نهایت بتوانید اهداف معناداری برای خود تعیین کنید و به یک برنامه عملی و قابل اجرا دست پیدا کنید.

دلایل نیاز به کوچینگ چیست؟

گاهی اوقات، برای رسیدن به سطح بعدی در هر مرحله‌ ای از زندگی که هستید، فقط به کمک یک فرد آگاه نیاز دارید.

پیشرفت شادی را به همراه خود می‌آورد و یک مربی کوچینگ می‌تواند به شما کمک کند تا در زمینه‌های مهم زندگی خود پیشرفت کنید.

در حالی که موفقیت مستلزم کار، تلاش و پشتکار و صرف زمان است، یکی از دلایل نیاز به کوچینگ و مربی این هست که نه تنها به شما در تعیین اهداف و ایجاد یک برنامه عملیاتی کمک می‌کند، بلکه به طور مداوم نکات مفید، ابزارها و یا استراتژی‌های حمایتی را در حین پیشرفت به شما ارائه می‌دهد.

شاید بگویید که خانواده، آشنایان و دوستان هم می‌توانند شما را راهنمایی کنند و به شما گوش دهند.

اما اگر می‌خواهید به روشی صادقانه و کاملا علمی و با روش‌هایی که قبلا اثبات شده اند و بازدهی داشته‌اند، تعیین کنید که واقعاً چه چیزی برای شما مهم است و یک برنامه استراتژیک برای حرکت رو به جلو داشته باشید، شما نیاز به کوچینگ با کمک یک مربی متخصص دارید.

چه بسا خیلی از افراد تمایلی هم به شنیدن نصیحت‌های تکراری دوست و آشنا و فامیل را نداشته باشند.

شما ترسی دارید که این ترس شما را عقب نگه دارد.

2. شما ترسی دارید که این ترس شما را عقب نگه دارد.

هر کس در زندگی خود هر از گاهی با چالش‌هایی مواجه می‌شود که این چالش‌ها او را دچار وحشت می‌کنند. افراد در این زمینه به شیوه متفاوتی برخورد می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند.

در حقیقت تفاوت در این است که افراد موفق می‌دانند چگونه قدرت درونی خود را بیابند و به جای اینکه این چالش‌ها جلوی آنها را بگیرند، از این ترس برای رشد شخصی خود استفاده می‌کنند.

اگر در غلبه بر ترس‌های این جور چالش‌ها و مسائل مشکل دارید، بدانید که به یک مربی کوچینگ نیاز دارید.

یک مربی کوچینگ می‌تواند به شما کمک کند ترس‌های خود را نام ببرید، با آن‌ها مواجه شوید و یاد بگیرید که چگونه از آنها به عنوان نیرویی برای موفقیت خودتان استفاده کنید.

یک مربی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا طرز فکرتان را در مورد ترس‌هایتان تغییر دهید و دیدگاهتان را طوری عوض کنید که به جای تمرکز بر باورهای محدودکننده، بر روی ویژگی‌های مثبت خودتان تأکید کنید.

فکر می کنید به اندازه کافی خوب نیستید.

3. فکر می کنید به اندازه کافی خوب نیستید.

ترس اغلب محصول باورهای محدود کننده ماست. چه تصورات نادرستی در مورد خود دارید؟

آیا به طور مداوم به خود می‌گویید که برای رسیدن به اهداف خود به اندازه کافی خوب نیستید؟

همه ما زخم‌هایی داریم، اما برخی از ما در رها کردن تجربیات گذشته که ما را از حرکت رو به جلو در زندگی و رسیدن به اهدافمان باز می‌دارند و مانع می‌شوند، مشکل داریم.

نگه داشتن خاطرات و احساسات وحشتناک هم طاقت فرسا و هم دارای نتیجه معکوس است، و یک مربی کوچینگ می‌تواند به شما کمک کند تا باورها و نگرش‌های قدیمی خود را به گونه ای پردازش کنید که به شما امکان می‌دهد به جای تمرکز بر آنها، بتوانید روی این الگوهای غیرمولد و غیر مفید خود کار کنید و در نتیجه کارهای بیشتری انجام دهید و پیشرفت‌های بیشتری نیز داشته باشید.

4. عادات خود ویرانگر دارید.

بسیاری از ما خودمان عامل بر هم خوردن موفقیت خودمان می‌شویم و جالب اینجاست که گاهی اوقات حتی از این موضوع آگاهی هم نداریم.

برای مثال ممکن است از این عادات داشته باشید که دو قدم به جلو و سه قدم به عقب بر دارید: تغذیه سالم در طول هفته و پرخوری در آخر هفته‌ها یا بدتر کردن رابطه به دلیل داشتن حسادت یا حس ناامنی. صرف زمان زیاد در شبکه های‌اجتماعی.

اینها نمونه‌هایی ازعادت‌هایی هستند که ما مانع پیشرفت خود می‌شویم و می توانند نشانه‌هایی باشند که شما به یک مربی زندگی نیاز دارید.

یک مربی زندگی یا کوچینگ می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرید و عادت‌های خود ویرانگر را بشناسید و آن‌ها را کنار بگذارید.

اگر آماده خارج شدن از الگوهای قدیمی هستید، یک مربی کوچینگ خوب می‌تواند به شما کمک کند تا بر موانع غلبه کنید و به رشد جدیدی دست یابید.

5. شما می خواهید قاطع تر باشید.

به وضعیت فعلی خود در زندگی حرفه ای یا شخصی خود فکر کنید. آیا احساس می کنید که فرصت‌ها را از دست داده اید، صرفا  به این علت که می ترسید اقدامی انجام دهید؟

اگر اعتماد به نفس شما در حدی نیست که باید باشد یا در تعیین یک مسیر مشکل دارید آن‌هم به دلیل آن که درگیر مشکلات فعلی خود هستید و در حال حاظر نمی‌توانید مراحل بعدی را ببینید، رابطه کوچینگ و حضور مربی زندگی یا همان کوچ می‌تواند به شما کمک کند با شفافیت بیشتری به مسیر پیش روی خود بیاندیشید و این یعنی شما را به مسیری فعال‌تر و  دارای پیامد‌های بهتر و موثرتری راهنمایی کند.

شما می خواهید قاطع تر باشید.

بسیاری از "باید"ها و اجبارها و التزاماتی که هر روز با آنها روبرو می‌شوید می‌توانند قضاوت شما را مخدوش کنند و این وظیفه یک مربی زندگی است که درک آنچه واقعاً می‌خواهید را آسان تر کند و به شما کمک کند تا بفهمید چگونه آن را بدست آورید.

او همچنین می تواند به شما کمک کند تا خطرات احتمالی را زیرکانه ارزیابی کنید و عاقلانه و با رعایت احتیاط اقدام کنید. در واقع اعتماد به نفس شما را با تمرین چنین مهارت‌های مهم زندگی افزایش می‌دهد.

6. به نظر می رسد نمی توانید تمرکز کنید.

برای نمونه، شما یک هدف دارید، مانند راه اندازی یک تجارت – خب چه عالی! اما برای رسیدن به رویاهایتان به چیزی فراتر از یک هدف نیاز دارید.

در حقیقت شما به یک دید روشن و انرژی متمرکزی نیاز دارید تا بتوانید آن دید را به واقعیت تبدیل کنید. یک مربی کوچینگ در اینجا متخصصی است که می‌تواند به شما در شفاف سازی اهدافتان کمک کند.

از طریق هدف‌گذاری جامع و بررسی وضعیت فعلی‌تان، یک مربی زندگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید آنچه را که واقعاً می‌خواهید انجام بدهید و از صرف انرژی وتلاش برای کارهایی که کمکی به هدف شما نمی‌کند جلوگیری کنید.

اگر تدوین یک چشم انداز روشن مشکل شما نیست، اما ایجاد یک برنامه عملی برای اجرای آن می‌تواند دغدغه‌ای برای شما باشد، مربی کوچینگ همچنان کمک اصلی شماست.

این مربیان برای داشتن مجموعه وسیعی از دانش در زمینه استراتژی‌های اثبات شده برای موفقیت، و همچنین مسیرها و چارچوب‌هایی که به نتیجه می رسند مدت ‌های طولانی آموزش دیده اند.

اجازه ندهید ایده شما به دلیل اینکه خوب سازماندهی نشده و چارچوب نیافته است، از بین برود!

۷- به مدیریت زمان بهتر نیاز دارید.

قطعا می دانید که به تعویق انداختن کاری که امروز باید انجام دهید به فردا، شما را به جایی نمی رساند؛ اما گاهی اوقات این موضوع کمی پیچیده و دشوار می‌شود و شما برای ادامه کار به کمک نیاز دارید.

یک مربی کوچینگ می‌تواند به شما کمک کند تا از این الگوهای معکوس عبور کنید.

آن‌ها مهارت‌های ارزشمند مدیریت زمان، مانند خرد کردن فعالیت به بخش‌های کوچک قابل اجرا و نحوه ایجاد اهداف زمانی را به شما آموزش می‌دهند.

اگر در تلاش برای رسیدن به اهدافتان زمان یا منابعی مشخص و کاربردی ندارید، یک مربی کوچینگ می‌تواند به شما کمک کند با یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستید، راحت‌تر در مسیر خود حرکت کنید و به شما کمک می‌کند سریع‌تر به پایان این مسیر برسید.

یک مربی کوچینگ به شما نشان می‌دهد که برای رسیدن به آنچه می‌خواهید به منابع بیشتری نیاز ندارید، بلکه آنچه حقیقتا به آن نیاز دارید این است که بتوانید تدبیر خود را به حداکثر برسانید.

به مدیریت زمان بهتر نیاز دارید.

8. شما با یک انتقال بزرگ روبرو هستید.

هر کس در طول زندگی بارها دچار انتقال‌هایی بزرگ در زندگی‌اش می‌شود. این انتقال می‌تواند شکل‌های متفاوت و متنوعی داشته باشد.

اگر می‌خواهید شغل خود را تغییر دهید، به یک شهر جدید نقل مکان کنید یا از یک رابطه خارج شوید، این‌ها همگی مثال‌هایی از این انتقال هستند که نشان می‌دهند شما به یک مربی زندگی نیاز دارید.

شما با یک انتقال بزرگ روبرو هستید.

اغلب اوقات شما نمی‌خواهید خانواده و دوستان خود را با بحث در مورد تغییرات آینده زندگی خود نگران کنید، و می‌خواهید این انتقال را تا آنجا که می‌توانید آسان کنید و به همین علت است که حضور مربی کوچینگ می‌تواند به شدت مفید و موثر باشد.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات زندگی که باعث می‌شود افراد به این فکر کنند که «من به یک مربی زندگی نیاز دارم»، تغییر شغل یا جاه‌طلبی‌های شغلی بالا است.

اگر شما هم آماده جهش به یک شغل یا حرفه جدید هستید، مربی کوچینگ می‌تواند به شما اعتماد به نفس انجام این کار را بدهد.

اگر میزان درآمد بیشتری در ذهن شماست و مطمئن نیستید که چگونه آن را به دست آورید، یک مربی زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا با شناسایی نقاط قوت خود از آنها استفاده کنید و یا از فرصت‌هایی که تا کنون مورد توجه شما قرار نگرفته‌اند، راه هایی برای کسب درآمد بیشتر پیدا کنید.

9. می‌خواهید بازخورد عینی دریافت کنید.

اگر شما مالک شرکت و یا اداره‌ای هستید، این یعنی شما رئیس آنجا می‌باشید و همین برچسب و عنوان رئیس نشان دهنده قدرت شما بر بروی تیم و کارکنان‌تان می‌باشد.

در نتیجه مهم نیست که چقدر دوست دارید که اعضای تیم‌تان با شما صادق باشند. در نهایت آن‌ها آنچه را که می‌خواهید بشنوید به شما می‌گویند، نه آنچه را که باید بشنوید.

آیا داستان شاه بدون لباس را به خاطر دارید؟ هیچ کس نمی‌خواست و یا شاید جرات نداشت که با شاه رو راست باشد.

 پیشنهاد می‌کنیم که اگر از این داستان چیزی نمیدانید در مرورگرتان سرچ کنید و داستان را حتما بخوانید، به شما دید بهتری از این قضیه می‌دهد.

اما خوب است بدانید که مربیان کوچینگ در این موارد ترسی از شما ندارند و به شما بازخوردهای صادقانه و ارزیابی‌های کاملا شفاف و درست می‌دهند.

آن‌ها بدون هیچ گونه نگرانی در مورد اینکه گفتن صادقانه چه پیامدهایی می‌تواند برایشان داشته باشد، بازخوردهای مورد نیازتان را به شما می‌دهند.

می‌خواهید بازخورد عینی دریافت کنید.

10. احساس می کنید که به کسب دانش بیشتری نیاز دارید.

این دانش در هر زمینه‌ای می‌تواند باشد؛ برای مثال ورزش، تغذیه، شغل و حرفه، تحصیل، رابطه دوستی یا عاشقانه و ... .

لازم است بدانید که این مربیان اغلب تجربه ای دارند که شما فاقد آن هستید و می‌توانید از تجربیات آنها بهره مند شوید.

آن‌ها تکنیک ها و ترفندهایی را می‌شناسند که می‌تواند زندگی شما را از هر جنبه ای که مد نظرتان است، ارتقا بدهد.

در واقع گاهی این مسئله به ذهن آدم می‌رسد که اگر شما شرایط آن را دارید که چیزها را به روش ساده‌تر و سهل الوصول‌تری یاد بگیرید، چرا به روش دیگری یاد بگیرید؟

11. یافتن " معنا " در زندگی

بنا به گفته‌ی بسیاری از روانشناسان داشتن معنا در زندگی عامل اصلی است که به انسان نیرو و توان ادامه دادن در هنگام مواجه شدن با مشکلات و سختی‌ها را می‌دهد.

در واقع همین معنا است که انگیزه می‌شود برای ادامه مسیر و داشتن امید به شرایط بهتر و پیشرفت‌های شگرف‌تر. اگر ساده‌تر بخواهیم بگوییم «معنا» همان چیزی است که قلب شما را به تپش و حرکت می‌اندازد.

به همین علت ممکن است شما نیز بخواهید معنای بیشتری در زندگی خود داشته باشید. به دست آوردن این معنا از انجام کارهایی که برای شما مهم هستند ناشی می‌شود.

زمانی که بفهمید برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستید و راه‌های جالبی برای بیان آن پیدا کنید، یافتن معنا برای شما بسیار آسان‌تر شده است.

اگر زندگی‌ برایتان کمی سطحی به نظر می‌رسد، یا اینکه دقیقا نمی‌دانید به چه علتی فلان کار را دارید انجام می‌دهید، داشتن یک مربی کوچینگ که دانش و تجربه مشابه بسیاری دارد می‌تواند هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ مادی به میزان بسیار زیادی سودآور باشد.

مزایای شخصی نیاز به کوچینگ

اگر هر کدام از این مسائلی که مطرح کردیم، در حال حاضر یادآور بخشی از زندگی شما هستند، قطعا می‌تواند نشانه‌ای از این موضوع باشد که شما به یک مربی زندگی نیاز دارید.

این مربی کوچینگ نه تنها می‌تواند به شما کمک کند تا آنچه را که واقعاً می‌خواهید شناسایی کنید، بلکه یک برنامه شخصی سازی شده برایتان ایجاد می‌کند که به شما کمک می‌کند به موفقیتهای مد نظرتان برسید.

خب فکر می‌کنیم تا کنون خیلی خوب با مفهوم کوچینگ آشنا شده باشید. حالا می‌توانیم راحت‌تر در مورد این مفهوم صحبت کنیم و به مزایای آن بپردازیم.

مزایای شخصی نیاز به کوچینگ

به اندازه ی تمام افرادی که از کوچینگ استفاده می‌کنند، مزایای شخصی نیاز به کوچینگ وجود دارد.

بسیاری از مشتریان گزارش می‌دهند که کوچینگ با کمک به آن‌ها بر شغل و همچنین زندگی آنها تأثیر مثبت گذاشته است.

اگر صرفا بخواهیم چند نمونه از مزیت‌های شخصی کوچینگ که افراد مکررا ذکر کرده‌اند را نام ببریم، فهرستی به صورت زیر خواهیم داشت:

•    اقدام و عمل محکم و قاطعانه در جهت دستیابی به اهداف دارند.
•    بیشتر متکی به خودشان هستند و این کمتر بودن توقعشان از محیط و دیگران منجر به آن شده است که بیشتر رو به جلو حرکت کنند و اعتماد به نفس بیشتری هم داشته باشند.
•    تدریجا رضایت شغلی و زندگی بیشتری را کسب کرده اند.
•    کمک موثرتری به تیم و سازمان خود کرده‌اند.
•    مسئولیت پذیری بیشتری در قبال اقدامات و تعهدات خود دارند.
•    با دیگران به صورت راحت تر و سازنده تری کار می‌کنند.
•    در نهایت اینکه قادرند ارتباط موثرتری برقرار کنند.

دیگر مزایای نیاز به کوچینگ

دیگر مزایای نیاز به کوچینگ

همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم، مزایای کوچینگ بسیار زیاد است. گفته شده است که 80 درصد از افرادی که از رابطه کوچینگ بهره می‌برند، اعتماد به نفس‌شان به میزان خوب و مورد قبولی افزایش یافته و بیش از 70 درصد از بهبود عملکرد کاری، روابط و مهارت‌های ارتباطی مؤثرتر بهره مند می‌شوند.

از مزایای دیگر نیاز به کوچینگ می‌توان به این مورد اشاره کرد که گاهی تک بعدی یا یک جانبه به مسائل نگاه می‌کنیم و اگر خیلی مراقب نباشیم، ممکن است غرق در کارهای روزمره و چالش‌های خودمان شویم و دیگر دقت نکنیم از چه جنبه‌هایی از مسائل غافل شده‌ایم.

حضور یک فرد که خارج از ارتباط مستقیم با مسائل ماست، بسیار مفید است.

این فرد که همان مربی زندگی یا کوچینگ ما باشد می‌تواند از دریچه‌های جدیدی به مسائل‌مان نگاه کند که ما به آن‌ها دقت نکرده ایم و بنا به تجربه خود دیدگاه و نظری جدید بیاورد.

در حقیقت همین نقاط کور، جنبه‌های ناشناخته شغل، کسب و کار یا سبک زندگی ما هستند که ما را عقب نگه می‌دارند.

یک مربی کوچینگ باهوش از سؤالات هوشمندانه استفاده می‌کند تا به ما کمک کند که بتوانیم نور روشنی را بر روی این نقاط کور بتابانیم و شجاعت و قدرت برای عبور از آن‌ها را در خود ایجاد کنیم و پرورش دهیم.

 نیاز به کوچینگ

مزیت دیگر نیاز به کوچینگ این است که می‌تواند مکانی امن برای گفت‌وگو باشد.

شما می‌توانید با او در مورد مسائل سخت و تجربه‌های دشوار مسئولیت پذیری خود بحث کنید بدون اینکه ترس قضاوت شدن داشته باشید.

گاهی اوقات مدیران در شرایط سختی قرار می‌گیرند که در آن مورد نمی‌توانند با اعضای تیم خود صحبت کنند .

یا گاهی افراد در موقعیت‌های شغلی و تحصیلی، روابط و یا دیگر ابعاد زندگی به مشکلاتی خورده اند که جایی که بی طرفانه و بدون دادن نصحیت یا قضاوت کردن به صحبت‌های آن‌ها گوش فرا دهند را ندارند.

این مربی کوچینگ با گوش دادن‌های فعالانه، با آن‌ها همدلی می‌کند و این همدلی همان چیزی است که افراد در این شرایط به شدت به آن نیاز دارند و این موضوع از مهم‌ترین مزایای داشتن کوچینگ و مربی کوچینگ درست است.

نتیجه گیری و جمع بندی نیاز به کوچینگ

اگر بخواهیم به صورت کلی برایتان بگوییم، کوچینگ می‌تواند افزایش رضایت شغلی به همراه داشته باشد.

شرایط دستیابی به اهداف و ایده‌هایی که در سر دارید را فراهم کند، به ارتقاء سلامت جسم و روان شما بیانجامد، کیفیت ارتباطات شما را بهبود ببخشد، خودآگاهی و مسئولیت پذیری به همراه داشته باشد، عملکرد شغلی و تحصیلی شما را افزایش دهد.

به شما کمک کند بیشتر روی خودتان سرمایه گذاری کنید تا روی اطرافیان و محیط، پذیرش رفتارها و فضاهای جدید را برایتان ساده‌تر می‌کند و میزان تاب‌آوری و گشودگی شما به تجربیات جدید را افزایش می‌دهد.

این‌ها همگی نمونه ‌های کلی از پیامد‌های خوب و جذاب داشتن یک کوچینگ درست و صحیح هستند.

هر کدام از این دستاورد‌ها با توجه به اینکه شما نیاز به کوچینگ داشته‌اید می‌تواند متفاوت باشد و شکل جدیدی به خود بگیرد.

اما آنچه که مهم است این است که اگر در شرایطی هستید که بعد از خواندن این متن احساس می‌کنید به مربی کوچینگ نیاز دارید، هرگز شانس داشتن یک مربی کوچینگ خوب و در نتیجه پیشرفت‌هایی که به دنبالش به سراغتان خواهد آمد را از خود دریغ نکنید.

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید