چرا کوچینگ دیجیتال حفظ کارکنان لجستیک را افزایش می‌دهد؟

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 5 دیدگاه
  • 318
چرا کوچینگ دیجیتال حفظ کارکنان لجستیک را افزایش می‌دهد؟

حفظ کارکنان لجستیک اولویت اصلی برای شرکت‌ها است، اما همچنین یک معیار موفقیت فزاینده دشوار است. به دلایلی متفاوت از چالش‌های بی‌امان پیرامون COVID-19، کمبودهای زنجیره تأمین و پیامدهای درگیری‌های ژئوپلیتیکی، یک "شغل پرسود" به‌سادگی برای جذب و حفظ استعدادهای ماهر کافی نیست. کارمندان و کارمندان بالقوه در جستجوی شرکت‌هایی هستند که ثبات را در زمان‌های نامشخص و همچنین منابع نوآورانه‌ای را برای مقابله با افزایش نمایی استرس و عدم اطمینان در لجستیک فراهم کنند.
با این تغییر در اولویت‌های نیروی کار، بسیاری از رهبران کسب‌وکار لجستیک به دنبال یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از داستان استعفای کارمندان هستند و همچنین برای حل معمای جذب نسل جدیدی از کارگران به صنعت. بااین‌حال، سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای کشف می‌کنند که راه‌حل‌های توسعه حرفه‌ای وجود دارد که می‌تواند پشتیبانی و ثبات را برای نیروی کار آن‌ها فراهم کند و برای کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری L&D خود را یک گام فراتر از یک آموزش عمومی در سراسر شرکت یا مربیگری اجرایی به‌تنهایی بردارند، کوچ دیجیتال فرصت‌های توسعه مقرون‌به‌صرفه و کلیدی را به کارکنان در تمام سطوح شرکت ارائه می‌دهد.

 

کلیدهای حفظ کارکنان لجستیک چیست؟
1- ثبات در زمان‌های نامشخص
درحالی‌که پیش‌بینی آینده در بازار لجستیک کنونی با دقت 100 درصد غیرممکن است، کاری که سازمان‌ها می‌توانند برای ایجاد حس ثبات انجام دهند، فراهم کردن منابع برای کارمندان برای مقابله و مدیریت مؤثر تغییرات است. از طریق اتخاذ یک فرهنگ حمایتی که منابعی را برای کارکنان فراهم می‌کند، زیرا آن‌ها به اعضای تیم سازگارتر و چابک تبدیل می‌شوند، نیروی کار شما این فرصت را خواهد داشت که نه‌تنها از عدم اطمینان جان سالم به در ببرد، بلکه یاد بگیرد در شرایط دگرگون‌کننده نیز پیشرفت کند.

 

2- فرصت‌های توسعه
نظرسنجی جهانی منابع انسانی CoachHub 2021 نشان داد که 92 درصد از شرکت‌های لجستیک اهمیت انطباق برنامه‌های یادگیری و توسعه را با فضای کسب‌وکار فعلی تشخیص داده‌اند. از طرف دیگر، 69٪ از کارکنان لجستیک اظهار داشتند که در حال حاضر آموزش و توسعه کافی دریافت نمی‌کنند. این اختلاف نشان‌دهنده فرصتی عالی برای کسب‌وکارها برای تطبیق و اجرای اولویت‌های یادگیری و توسعه برای پاسخگویی به نیازهای تیم‌هایشان است.
توسعه را می‌توان حتی بیشتر به "توسعه حرفه‌ای" و "توسعه شخصی" تقسیم کرد - که هر دو کلید رضایت در محل کار و درنهایت حفظ کارکنان تدارکات هستند.
•    توسعه حرفه‌ای: ارتقاء مهارت مجدد ممکن است "کلمات پرطرفدار" صنعت باشد، اما ثابت شده است که برای حفظ کارکنان تدارکات ضروری است.
مورد مثال: گزارش یادگیری نیروی کار لینکدین در سال 2019 نشان می‌دهد که 94 درصد از کارمندان در صورت سرمایه‌گذاری در یادگیری و توسعه، در شرکت خود باقی خواهند ماند.
•    توسعه شخصی: درحالی‌که توسعه شخصی ممکن است به‌طور شهودی در حیطه مسئولیت کارفرما قرار نگیرد، سازمان‌ها باید کاملاً نگران رفاه و فرسودگی کارکنان باشند.
مورد مثال: کرونوس گزارش می‌دهد که 46 درصد از رهبران منابع انسانی ادعا می‌کنند که فرسودگی کارکنان مستقیماً مسئول 50 درصد از جابجایی نیروی کار است.
حفظ کارکنان لجستیکی با پشتیبانی کوچینگ دیجیتال قابل‌دستیابی است.

 

3- ثبات در زمان نامطمئن
با هزینه تخمینی نیم تا دو برابر حقوق سالانه یک کارمند (گالوپ، 2019)، واضح است که حفظ و نگهداری باید اولویت یک باشد به‌خصوص در زمان تغییرات سازمانی یا چالش‌های تجاری.
مربیان سایت کوچ به کارکنان کمک می‌کنند تا راه‌حل‌هایی برای مدیریت استرس و عدم اطمینان داشته باشند با پرداختن به مسائل رایج مانند:
حل مسئله
دور شدن از مشکل
ارتباط
رفع مشکلات
تمرکز و مدیریت زمان
توسعه حرفه‌ای

گزارش یادگیری در محل کار لینکدین در سال 2022 نشان داد که سه انگیزه اصلی کارمندان برای یادگیری مهارت‌های جدید همگی به شغل آن‌ها مرتبط است:
1.    در زمینه خود به‌روز بمانند
2.    شخصی‌سازی برای علایق خاص و اهداف شغلی آن‌ها
3.    به آن‌ها کمک می‌کند تا شغل داخلی دیگری پیدا کنند، ارتقا پیدا کنند یا به اهداف شغلی نزدیک‌تر شوند.

کوچ‌ها این ذهنیت رشد را از طریق مسیرهای توسعه حرفه‌ای مانند:
1.    عملکرد و مشارکت
2.    رفاه کارکنان
3.    تحول و رهبری
 ایجاد می‌کند و با توجه به اینکه 72 درصد از پاسخ‌دهندگان تدارکات به نظرسنجی جهانی منابع انسانی گزارش داده‌اند که توسعه کارکنان موجود را بر استخدام خارجی ترجیح می‌دهند، کوچینگ دیجیتال آماده است تا هم اهداف کارفرما و هم کارمند را برآورده کند.

 

توسعه شخصی
تحقیقات ما نشان داده است که سرمایه‌گذاری در رفاه نیروی کار و سلامت روان 20 درصد بهره‌وری و نوآوری بالاتر و همچنین 4 برابر سود بیشتر ایجاد می‌کند. چه طور ممکنه؟ ایجاد یک فرهنگ مراقبت، استرس را کاهش می‌دهد، تاب‌آوری را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند معنا و هدف بیشتری را برای کار به ارمغان آورد.
مربیان پلتفرم کوچ نه‌تنها در زمان‌های پرفرازونشیب، بلکه در زمان‌های رشد و سلامتی نیز با تمرکز بر توسعه مهارت‌های نرم، کارکنان را راهنمایی می‌کنند.
بهزیستی کارکنان از طریق منابع مربیگری:
•    هر آنچه باید در مورد برآورده کردن نیازهای روانی کارکنان خود بدانید
•    راه‌های برای بهبود رفاه در محل کار
•    تناسب‌اندام روانی کارکنان اهمیت دارد

 

توضیح نهایی
تقریباً مانند هر صنعت دیگر ایالات متحده، لجستیک نیز با بحران نگهداری مواجه است. COVID-19 باعث شد که بسیاری از کارمندان به ارزش‌های شخصی و حرفه‌ای خود فکر کنند و درنتیجه تمایل و توقع بیشتری برای فرصت‌های توسعه پشتیبانی از سوی کارفرمایان افزایش یابد. برای رقابتی شدن در بازار جهانی، لجستیک باید با ارائه برنامه‌های توسعه حرفه‌ای و شخصی برای کارکنان خود که در خط مقدم تغییر تقریباً دائمی هستند، بازی خود را افزایش دهد.
 

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید