بهترین کوچ های دنیا

  • 2 سال پیش
  • کوچ
  • 5 دیدگاه
  • 1672
بهترین کوچ های دنیا

شاید با کلمه کوچینگ آشنا باشید، اما معنای دقیق آن را ندانید. در اینجا مفهوم کوچینگ را به زبان ساده توضیح می دهیم.

کوچینگ یک حمایت دو طرفه بین کوچ و مشتری است.

در واقع کوچینگ مکالمه ای است که فرد یا افراد را قادر می سازد تا به ایده آل خود دست یابند، و با پرورش قدرت خودآگاهی و تصمیم گیری به افراد کمک می کند تا به هویت ایده آل خود تبدیل شوند، همچنین توانایی تغییر افراد را افزایش می دهد.

هدف توسعه، تغییر و بهبود رفتار افراد است.

کوچینگ یک رابطه کاملاً حمایتی است که در آن افراد ابتدا از طریق کوچینگ به خودشناسی می رسند و سپس با تعیین اهداف و جایگزینی عادات اصلی با عادت های دائمی رفتار خود را تغییر می دهند تا سریعتر به سمت هدف حرکت کنند.

اگر بخواهم مفهوم کوچینگ را با یک مثال واضح تر بیان کنم:

فرض کنید شخصی گرسنه است، شما دو راه برای کمک به او دارید:

به او غذا بدهید تا سیر شود.

به او آشپزی بیاموزید.

در راه اول برای یک وعده به مرد غذا دادی، اما در راه دوم برای همیشه! همین امر در مورد مربیگری نیز صدق می کند. انسان باید «یادگیری» را بیاموزد، نه یاد دادن.

مربیگری و تصمیم گیری

ما هر روز تصمیم می گیریم، از تصمیمات کوچک گرفته تا بزرگ.

راه حل هایی مانند تغییر شغل، راه اندازی کسب و کار یا تصمیم به خرید کالاهای گران قیمت.

اما کیفیت راه حل های ما چقدر است؟

طبق تحقیقات دناریل، در کتاب مزخرفات قابل پیش بینی، ما تمایل داریم که انتخاب های نابخردانه ای داشته باشیم.

دلیل این امر این است که گاهی به جای پیروی از منطق، از غرایز و محرک های خود پیروی می کنیم. خیلی اوقات ما همه حقایق را در نظر نمی گیریم و تحت تأثیر تعصبات خود هستیم.

تسهیل در تصمیم گیری مشتری، یکی از مهارت های اصلی مربیان است.

پس حالا که با این امر مهم آشنا شدید بهتر است بهترین کوچ های دنیا را بشناسید.

یکی از بهترین کوچ های دنیا ؛ برایان تریسی

یکی از بهترین کوچ های دنیا ؛ برایان تریسی

برایان تریسی یکی از نویسندگان مطرحی است که بسیاری از آثار خود را در قالب کتاب مصور ارائه کرده است. او رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بین المللی برایان تریسی است.

او سمینارهای متعددی را در مورد موضوعاتی مانند فروش، رهبری و استراتژی کسب و کار برگزار کرده است.

او یکی از موثرترین مربیان و سخنرانان در هدف گذاری و توسعه فردی است. او در کتاب هایش راه درست موفقیت را آموزش می دهد.

بیوگرافی برایان تریسی

اگر سخنرانی های انگیزشی را تماشا کرده باشید، احتمالا یک بار، حداقل یک بار، برایان تریسی را شنیده اید.

برایان تریسی یکی از پرانگیزه ترین سخنرانان دنیاست. اما در زمینه کاری خود نیز بسیار موفق است و می توان از آن به عنوان یکی از الگوهای موفقیت یاد کرد.

برایان دستی در نویسندگی نیز دارد و نویسنده کتاب هایی چون «100 زندگی شکست ناپذیر در زندگی و تجارت»، «استراتژی های فروش پیشرفته» و «21 راز موفقیت میلیونرها به تنهایی» است.

برایان تریسی با باربارا ازدواج کرده و دارای چهار فرزند است.آنها با هم در سن دیگو زندگی می کنند.

زندگی برایان تریسی می تواند، الگوی بسیار خوبی برای افرادی باشد که فکر می کنند بدون زحمت می توانند ثروتمند شوند.

برایان تریسی با پشت سر گذاشتن مشکلات زیادی در زندگی خود توانسته است به یکی از موفق ترین افراد امروزی جهان تبدیل شود.

کودکی برایان تریسی

برایان تریسی در سال 1944 در ونکوور کانادا به دنیا آمد.در دوران دبستان و مدرسه در کلاسی شرکت می کرد که همیشه هزینه تحصیلش را خودش می داد.

درست است که خانواده او از نظر اقتصادی ضعیف بودند و نمی توانستند مشکلات او را به طور جدی حل کنند.

پدر برایان نمی توانست یک شغل ثابت را بپردازد.برایان تریسی و برادرانش با لباس هایی که دیگران به آنها می دادند زندگی می کردند و خانه آنها فضای کمی داشت البته خانواده برایان تریسی در زادگاه خود و در بین شهروندان به عنوان خانواده های محترم و با اخلاق شناخته می شدند.

اما یکی از چیزهایی که خانواده همیشه با آه و پشیمانی از خرید وسایل مورد علاقه خود می گفتند این بود که ما توان خرید آن را نداشتیم.

این موضوع برایان تریسی را کنجکاو کرد و این بود که بدانم چرا خانواده های دیگر بهتر هستند، و آنها فرصت های بیشتری دارند، اما خانواده او همیشه در باتلاق بوده اند.

همه اینها باعث شد برایان جوان در سنین پایین مدرسه را رها کند و سخت کار کند. اما نقطه عطف زندگی برایان تریسی را می توان به دهه بیست سالگی اش برمیگرداند، زمانی که یک تغییر اساسی در زندگی او رخ داد.

گردشگری برایان

برایان تریسی در 20 سالگی تصمیم گرفت سفر خود را آغاز کند. او به اندازه کافی از کار خود پول پس انداز کرده بود تا سفر خود را آغاز کند.

برایان ابتدا کانادا را ترک کرد و به آمریکای شمالی رفت. پس از سفر به آمریکای شمالی و کاوش در این قاره، برایان سفر طولانی خود را به انگلستان آغاز کرد.

سفر برایان تریسی حدود هشت سال طول کشید. در طول این سفر، بارها و بارها اتفاق افتاد که برایان تریسی یک تجربه نزدیک به مرگ را در مقابل چشمان خود داشت.

برایان تریسی نیز مدتی در آفریقای جنوبی با دکتر آلبرت شوایزر کار کرد.

پس از دو سال اقامت در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی، کشور را ترک کرد و به لندن بازگشت. او مدتی در لندن زندگی کرد و سپس سفرهای کوتاهی به بخش‌هایی از اروپا و خاورمیانه داشت.

تریسی جوان نیز دو سال از عمر خود را در کشور آسیایی تایلند گذراند.

برایان تریسی در طول زندگی خود بیش از 80 کشور را در سراسر جهان دیده است. زندگی برایان تریسی مملو از تجربیاتی بود که در طول سال ها تجربه کرده بود.

راز موفقیت برایان تریسی

راز موفقیت برایان تریسی

البته که همه ما می خواهیم بدانیم برایان تریسی چگونه به وجود آمد و راز موفقیت او چیست.هیچ دلیل واحدی برای موفقیت برایان تریسی وجود ندارد.

نقل قول معروف برایان تریسی، که به خوبی فلسفه موفقیت او را نشان می دهد، به شرح زیر است.

بخوانید، گوش دهید، دائماً یاد بگیرید و اگر این گونه رفتار می کنید رشد کنید.

 شما واقعاً می توانید هر چیزی را که می خواهید یاد بگیرید. البته او فقط این را نگفت و تریسی تقریباً 50 سال است که این کار را انجام می دهدکه حداقل سه ساعت در روز را صرف مطالعه کرده و تا به امروز بین 6000 تا 7000 کتاب خوانده است.

یکی از چیزهایی که برایان تریسی برای یادگیری بیشتر استفاده می کند:

"هرگز سعی نکنید ماشین خود را بدون یادگیری چیزی برانید."

شما می توانید هر کتاب، سمینار یا داستان تصویری که دارید پیدا کنید, یا حداقل در حین حرکت صدایی برای گوش دادن داشته باشید.

البته، برایان تریسی نیز زمانی که مدت ها فکر می کرد زندگی از کنترل او خارج است، فلسفه خود را پیدا کرد و تایم بالایی را برای تفریح صرف میکند, اما بالاخره یک روز متوجه شد که مسئول زندگی خودش است و باید برای آن تلاش کند.

زندگی برایان تریسی پر از شگفتی است که می تواند درس بزرگی برای ما باشد. البته برایان تریسی هرگز در زندگی اکتشافات خود را پنهان نکرده و سعی کرده است راه موفقیت را به دیگران نشان دهد.

به نقل از برایان تریسی

روزی که زندگیم تغییر کرد

یک روز یک تکه کاغذ برداشتم و روی آن یک هدف بزرگ و جسورانه نوشتم. هدف من کسب درآمد 1000 دلاری در ماه از فروش خانه به خانه و دفتر به دفتر بود.

کاغذ را تا کردم و کنار گذاشتم و دیگر آن را پیدا نکردم. اما 30 روز بعد، تمام زندگی من تغییر کرد. در این مدت راهی برای فروش پیدا کردم که سه برابر روز اول درآمد کسب کردم.

در همان زمان، مالکیت شرکت به فرد دیگری که اخیراً به شهر ما نقل مکان کرده بود، منتقل شد. دقیقاً 30 روز پس از نوشتن هدفم، صاحب جدید شرکت من را به کناری برد و پیشنهاد داد که با 1000 دلار در ماه از فروشندگان دیگر مراقبت و آموزش دهم و به آنها آموزش دهم که چگونه می توانم کارهای بیشتری نسبت به فروش های دیگر انجام دهم. من این پیشنهاد را پذیرفتم و از آن به بعد زندگی ام مثل قبل نبود.

در عرض 18 ماه، از یک شغل به شغل دیگر تغییر مکان دادم و سپس به شغل دیگری روی آوردم. من از یک فروشنده به یک مدیر فروش تبدیل شدم که توسط دیگران به من فروخته شد.

واحد فروش 95 نفری زیر نظر من و سر کار بود. کم کم از نگرانی در مورد قیمت وعده غذایی بعدی به جایی رسیدم که با یک کیف پول پر از اسکناس های 20 دلاری در حال قدم زدن بودم.

من شروع به آموزش فروشندگانم کردم و به آنها یاد دادم که چگونه اهداف خود را بنویسند و چگونه کارآمدتر بفروشند. تقریباً بلافاصله درآمد خود را به ده برابر افزایش دادند.

امروزه بسیاری از آنها میلیونرها و میلیاردرهای ثروتمند هستند. در سال 1981، تدریس این روش را در سمینارها و سمینارهای فکری آغاز کردم که تاکنون به دو میلیون نفر در 25 کشور جهان آموزش داده شده است.

20 قانون طلایی نوشته برایان تریسی

20 قانون طلایی نوشته برایان تریسی

قوانین طلایی موفقیت برایان تریسی در بخش زیر آورده شده است.

آماده باشید تا اشتباهات زیادی مرتکب شوید و از آنها درس بگیرید و ادامه دهید.

استفاده از این 20 قانون مستلزم آن است که آمادگی پذیرش هرگونه تغییر ضروری را داشته باشید. آماده باشید تا اشتباهات زیادی مرتکب شوید و از آنها درس بگیرید و ادامه دهید.

1) قانون ارزش ها

نحوه عمل شما همیشه با اساسی ترین ارزش ها و اعتقادات شما مطابقت دارد. این اظهارات شما نیستند که ارزش هایی را که واقعاً به آنها اعتقاد دارید بیان می کنند، بلکه کلمات، اعمال و انتخاب های شما هستند، به خصوص زمانی که ناراحت یا عصبانی هستید.

2) قانون عادت

حداقل 95 درصد از کاری که انجام می دهید یک عادت است، چه عادت خوب و چه بد. شما می توانید عادت هایی بسازید که موفقیت شما را تضمین می کند.

یعنی تا زمانی که رفتار مورد نظر خود به خود و غیر ارادی شود، تمرین را آگاهانه و پیوسته ادامه دهید.

3) قانون انتخاب

زندگی شما نتیجه انتخاب های قبلی شماست. هر کجا که هستید و هر که هستید، به خاطر انتخاب ها و تصمیماتی است که تا به حال گرفته اید.

هر کاری که انجام می دهید بر اساس ارزش های حاکم بر لحظه است. حتی انجام هیچ کاری هم یک انتخاب است.

 4) قانون تغییر

تغییر اجتناب ناپذیر است و از آنجایی که دانش و فناوری در حال رشد است، با سرعتی غیرقابل مقایسه با گذشته حرکت می کند. وظیفه شما این است که بفهمید آن چیست و آن را محقق کنید.

5) قانون مسئولیت

هر کجا که هستی به خاطر این است که خواسته ای. شما به طور کامل مسئول آنچه هستید، آنچه به دست آورده اید و آنچه خواهید داشت هستید.

6) قانون کارمزد

جهان در نظم و تعادل کامل است. شما همیشه پاداش کامل اعمال خود را دریافت می کنید. شما همیشه همان دستی را می گیرید که می دهید. اگر از دنیا بیشتر می گیرید به این دلیل است که بیشتر می دهید.

7) قانون آمادگی

شانس در واقع ترکیبی از موقعیت و آمادگی است. عملکرد خوب نتیجه آمادگی کامل است که فرآیند کسب آن اغلب از هفته ها، ماه ها و سال ها قبل شروع می شود.

در هر زمینه ای، موفق ترین افراد کسانی هستند که همیشه زمان بیشتری را نسبت به افراد ناموفق برای آماده شدن برای کار صرف می کنند.

8) قانون محدودیت توانایی

هیچ وقت برای انجام هر کاری زمان کافی نیست، اما همیشه زمان کافی برای انجام مهم ترین کارها وجود دارد. هر چه بیشتر کار کنید، کارآمدتر خواهید بود.

اما اگر بخواهید بیشتر از توانایی خود بتوانید انجام دهید، تنها به درک این موضوع منجر می شود که توانایی شما برای انجام کارها محدود است.

9) قانون انعطاف پذیری

در تعیین اهداف خود قاطع باشید، اما در مورد نحوه دستیابی به آنها انعطاف پذیر باشید. در عصر تغییرات سریع، رقابت شدید و پیری مداوم همه چیز، انعطاف پذیری و سازگاری برای موفقیت ضروری است.

10) قانون صداقت

شادی و عملکرد عالی زمانی به سراغ شما می آید که تصمیم می گیرید در هماهنگی با بالاترین ارزش ها و عمیق ترین اعتقادات خود زندگی کنید. همیشه با بهترین های خود صادق باشید.

11) قانون احساس

زمانی که فکر می کنید، درک می کنید و تصمیم می گیرید، 100% احساساتی هستید. شما با احساسات خود تصمیم می گیرید و با عقل خود را توجیه می کنید.

از آنجایی که کنترل افکارتان در دستان خودتان است، شادی شما به میزان کنترل افکارتان نیز بستگی دارد.

12) قانون جایگزینی

ضمیر خودآگاه شما می تواند در هر لحظه تنها یک فکر مثبت یا منفی را در خود نگه دارد. شما می توانید با جایگزینی افکار مثبت با افکار منفی به شادی برسید. ذهن مانند باغی است که در آن گل می روید یا علف هرز.

13) قانون تکرار

تمرین و تکرار ، بهای کسب مهارت است. آنچه را بارها و بارها تکرار می کنید به یک عادت ذهنی و عملی جدید تبدیل می شود.

رشد فکری و احساس رضایت ، نتیجه ترک عادت های قدیمی و جایگزینی آنها با عادت های جدید است.

شما می توانید رویکردها، توانایی ها و ویژگی های شادی و موفقیت را با تکرار قوانین موفقیت برای خود تا زمانی که بخشی از شخصیت شما شوند، پرورش دهید.

14) قانون تلاش غیرمستقیم

در روابط با دیگران، اقدامات غیرمستقیم بیشتر منجر به موفقیت بیشتر می شود. برای داشتن یک دوست خوب باید دوست خوبی باشی.

اگر می خواهید بر دیگران تأثیر بگذارید، در ابتدا باید بر خودتان تأثیر بگذارید. برای ایجاد و حفظ دوستی، ابتدا باید دوست داشته باشید.

15) قانون قصاص

هرچه بیشتر سعی کنید روابط خوبی با دیگران برقرار کنید، کمتر موفق خواهید شد. برای ایجاد یک رابطه خوب کافی است فقط احساس راحتی کنید، خودتان باشید و از لحظاتی که در کنار دیگران هستید، لذت ببرید.

16) قانون بخشش

سلامت روان شما دقیقاً به این بستگی دارد که چقدر راحت می توانید کسانی را که به نوعی به شما آسیب رسانده اند، ببخشید.

بسیاری از غم ها و بدبختی ها ناشی از ناتوانی در بخشیدن دیگران است. این ناتوانی منجر به سرزنش دیگران و احساس کینه و نفرت نسبت به آنها می شود.

17) قانون پذیرش واقعیت

مردم تغییر نمی کنند. آنها را همانطور که هستند بپذیرید. سعی نکنید دیگران را تغییر دهید و از آنها انتظار تغییر نداشته باشید.

شما نتیجه نگرش خود را می بینید. کلید روابط خوب با دیگران این است که آنها را همانطور که هستند بپذیریم.

از آنجا که شما همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستید، کنترل کاملی بر زندگی خود و هر اتفاقی که برای شما می افتد دارید.

18) قانون حداکثر

انسان ها همیشه سعی می کنند از زمان، پول، تلاش یا احساسات خود بیشترین بهره را ببرند. با انتخاب بین کم یا زیاد، همیشه بیشتر را انتخاب می کنیم.

بنابراین، ما انسان ها اساساً حریص انجام هر کاری هستیم. این ویژگی نه خوب است و نه بد، فقط یک واقعیت است.

19) قانون خوش بینی غلط

خوش بینی مانند یک شمشیر دولبه است که می تواند منجر به شکست و موفقیت شود. در تجارت، همه چیز دو برابر بیشتر از آنچه فکر می کنید هزینه دارد و سه برابر بیشتر از آنچه انتظار دارید طول می کشد.

20) قانون رضایت مشتری

در تجارت، همه مشغول حفظ رضایت مشتری هستند و همیشه حق با مشتری هست. نگرش کارآفرینان موفق ارائه خدمات بهتر به مشتریان است.

روش هفت مرحله ای برایان تریسی برای رسیدن به اهداف

هفت مرحله ای برایان تریسی برای رسیدن به اهداف

1. دقیقاً آنچه را که می خواهید توضیح دهید.

واضح صحبت کن اگر می خواهید درآمد خود را افزایش دهید، دقیقا بنویسید که چقدر می خواهید درآمد داشته باشید. نوشتن این که "من درآمد بیشتری می خواهم" کافی نیست.

2. اهداف خود را بنویسید.

هدف اگر نوشته نشود مثل دود سیگار است. در هوا بلند می شود و ناپدید می شود. اما وقتی هدفی را یادداشت می‌کنید، می‌توانید آن را ببینید، لمس کنید، بخوانید و در صورت لزوم آن را احساس کنید.

3. زمانی را برای رسیدن به هدف خود تعیین کنید.

به یک زمان معقول فکر کنید. تعیین کنید چه زمانی می خواهید به هدف خود برسید. اگر هدف خیلی بزرگ است، این فاصله زمانی را به زمان‌های کوتاه‌تر منتقل کنید، که نشان‌دهنده تاریخ رسیدن به هدف است.

اما اگر نتوانید به موقع به هدف خود برسید چه؟ خیلی ساده است. شما زمان دیگری برای آن دارید. به خاطر داشته باشید که زمان شما در نظر گرفته شده است.

گاهی قبل از موعد به مقصود می رسید، گاهی در وقت مقرر و گاهی دیرتر از موعد مقرر می رسید.

4. فهرستی از تمام کارهایی که فکر می کنید می توانید برای رسیدن به هدف خود انجام دهید، تهیه کنید.

همانطور که هنری فورد می گوید:

شما می توانید به بزرگترین اهداف برسید، به شرطی که این هدف بزرگ را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

  • فهرستی از موانع و مشکلاتی که برای رسیدن به هدف خود باید بر آنها غلبه کنید,تهیه کنید.
  • فهرستی از دانش و مهارت هایی که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید، تهیه کنید.
  • فهرستی از افرادی که باید با آنها کار کنید تا به آنچه می خواهید برسید، تهیه کنید.
  • فهرستی از تمام کارهایی که فکر می کنید می توانید انجام دهید تهیه کنید.
  • صبر کنید تا این لیست تکمیل شود.

5. فهرست اولویت های خود را مرتب کنید.

وقتی لیست خود را اولویت بندی می کنید، می دانید چه کاری انجام دهید. و بعد چه باید کرد.

از این گذشته، هنگامی که وظایف خود را اولویت بندی می کنید، متوجه می شوید که کدام کار مهم تر و کدام کار کمتر اهمیت دارد.

6. برنامه را بلافاصله شروع کنید.

قدم اول را بردارید و سپس به مرحله دوم و سوم بروید. به حرکت ادامه دهید. سریع حرکت کن. تاخیر مجاز نیست.

توجه داشته باشید که غفلت نه تنها دزد زمان است، بلکه دزد زندگی نیز هست.

تفاوت موفقیت و شکست در زندگی در این است که برندگان اولین قدم را برمی دارند. آنها عملگرا هستند.

7- هر روز کاری انجام دهید تا به هدف اصلی خود نزدیک شوید.

این یک گام کلیدی و مهم است که موفقیت شما را تضمین می کند. هفت روز در هفته، هر روز کار کنید.

شما 365 روز در سال کار می کنید. هر کاری که شما را به هدفتان نزدیک می کند، انجام دهید.

هیچکس بهتر و باهوش تر از شما نیست. برایان تریسی

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید