چالش‌های اصلی مشاوران مالی!

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 3 دیدگاه
  • 231
چالش‌های اصلی مشاوران مالی!

مشاوران مالی امروزه با چالش‌های بی‌شماری در فعالیت‌های روزانه‌شان مواجه هستند. آنها برای موفقیت باید کلاه‌های زیادی از جمله کلاه‌های مدیر دارایی، برنامه ریز مالی، روانشناس یا بازاریاب بر سر بگذارند این نقش‌ها را هم بلد باشند. در حالی که اکثر مشاوران می‌توانند برخی از این نقش‌ها را بخوبی انجام دهند، مدیریت چندین نقش بسیار دشوار است، به خصوص اگر در طول یک جلسه مشاوره، از یک نقش به نقش دیگر بپردازید.
در اینجا برخی از بزرگترین چالش‌هایی که امروزه مشاوران مالی در تلاش برای رشد کسب و کار خود و معرفی برند خود به عموم با آن مواجه هستند، آورده شده است.

 

نکات کلیدی
هیچ کس نگفته است که مشاوره مالی کار آسانی است. اما بسیاری از چالش‌های پیش روی مشاوران ارتباط چندانی با امور مالی یا انتخاب‌های سرمایه گذاری ندارند.
هر مشتری اهداف و انتظارات متفاوتی در مورد زمان دستیابی به اهداف و نحوه دستیابی به آنها دارد.
مشتریان مختلف سطوح و وسایل ارتباطی متفاوتی را می‌خواهند.
مشاوران مالی مسئول جمع آوری تمام اطلاعات موجود در سازمان و تبدیل آن به یک برنامه عملی برای مشتریان خود هستند.
اگرچه پورتفولیوهای سرمایه گذاری فقط اعداد را گزارش می‌دهند، مشاوران مالی باید تعادل مناسبی را بین تجزیه و تحلیل‎‌های داده محور و بحث‌های همدلانه پیدا کنند.

 

مدیریت انتظارات مشتری
این حوزه‌ای است که مشاوران برای موفقیت باید روانشناسی مشتری را درک کنند. در حالی که مدیریت پورتفولیوی یک مشتری ممکن است یک تلاش بسیار ساده باشد، مدیریت انتظارات آنها می‌تواند بسیار سخت‌تر باشد. بسیاری از مشتریان در مورد بازده سرمایه گذاری و نرخ بهره انتظارات غیر واقعی دارند.
برای شروع، مشتریان اغلب در صنعت مالی حرفه‌ای نیستند. آنها از بازارهای جهانی عمومی خارج از عناوینی که ممکن است داشته باشند، بی‌اطلاع هستند. آنها اغلب از چگونگی کارکرد سرمایه‌گذاری‌ها، اینکه چگونه شرایط کلان اقتصادی ممکن است بر طبقه‌های دارایی خاصی نسبت به سایرین تأثیر بگذارد، چرا بازارها ممکن است نوسان داشته باشند، یا چقدر طول می‌کشد تا سرمایه‌گذاری‌ها موفق شوند، آگاه نیستند.
علاوه بر این، هر مشتری دارای سوگیری‌ها، ترجیحات، ترس‌ها و انتظارات خود است، خواه این موارد کاملاً واضح باشند یا نه. مشتریان ممکن است درکی از آنچه فکر می‌کنند ممکن است بر اساس آنچه قبلا اتفاق افتاده باشد داشته باشند. بیت کوین ممکن است از سال 2019 تا 2021 شش برابر شده باشد، اما کلاس دارایی ممکن است هر دو سال شش برابر نشود.
 این بر عهده مشاور مالی است که راهنمایی کند که چرا این اتفاق دوباره رخ نمی‌دهد و در حین ارائه مشاوره سرمایه گذاری به مشتری خود آموزش می‌دهد.
مشاوران باید بتوانند به مشتریان خود نشان دهند که چگونه به معادله سرمایه گذاری ارزش می‌افزایند. یکی از راه‌هایی که می‌توانند این کار را انجام دهند، کمک به مشتریان برای حفظ چشم‌انداز بلندمدت در سرمایه‌گذاری خود است تا با هر حرکتی در بازار از مسیر خارج نشوند. البته، انجام مداوم این کار به زمان نیاز دارد، اما مشتریانی که می‌توانند ببینند چگونه مشاور آنها را در مسیر خود نگه می‌دارد، به احتمال زیاد به مشاور خود وفادار می‌مانند.

 

در ارتباط بودن
مشاوران بیش از هر زمان دیگری راه‌هایی برای حفظ ارتباط نزدیک با مشتریان خود دارند، اما بسیاری از آنها زمانی که کارها به خوبی پیش می‌رود در انجام این کار شکست می‌خورند. یک جریان دائمی ارتباط برای حفظ یک رابطه مستحکم با اکثر مشتریان، صرف نظر از اینکه بازارها انجام می‌دهند، ضروری است. مشاوران ممکن است بخواهند از خدماتی مانند اسکایپ و پیام‌رسانی فوری استفاده کنند تا بتوانند با مشتریانی که از فناوری آگاه هستند در تماس باشند.
این چالش زمانی که موجودی به شدت کاهش می‌یابد، بدهی سنگین‌تر می شود. در زمان عدم اطمینان اقتصادی که ممکن است بحث در مورد ضرر و زیان با مشتریان سخت باشد، ممکن است زمانی باشد که آنها به بیشترین راحتی، راهنمایی، تخصص و ارتباطات نیاز دارند. به اشتراک گذاشتن اخبار بد هرگز سرگرم کننده نیست، اما شفافیت آنچه در ارتباط با تمایلات حمایتی رخ می‌دهد همیشه مورد قدردانی قرار می‌گیرد.

 

مدیریت اطلاعات
برخی از مشاوران تلاش می کنند تا از اقیانوس اطلاعاتی که به صورت آنلاین و جاهای دیگر در دسترس است دور بمانند. مشاوران هوشمند به جای واکنش به آخرین اخبار، بیشتر بر رفتار مشتری تمرکز می‌کنند. مشاوران همچنین باید بتوانند مشتریان خود را به منابع قابل اعتمادی از داده‌ها هدایت کنند که از نظر صحت آزمون خود را پس داده‌اند. این می‌تواند به جلوگیری از سوء تفاهم‌ها و جلوگیری از اشتباهات مشتریان بر اساس اطلاعات نادرست کمک کند.
گستردگی اطلاعات برای مدیریت می‌تواند شامل موارد زیر باشد اما به آنها محدود نمی‌شود:
مشتریان: خواسته‌ها، اهداف و شرایط مالی مشتری تغییر می‎کند. مشاوران باید از آنچه در زندگی مشتری آنها می‌گذرد و چگونگی ایجاد نقشه راه برای رسیدن به رویاهای خود تشکیل شوند.
نهادهای نظارتی: مشاوران باید از مقررات و قوانین در حال تغییر در حرفه خود آگاه باشند. این ممکن است برای آنها لازم باشد تا مجوزهای لازم برای معامله برخی اوراق بهادار را حفظ کنند.
اقتصاد: شرایط کلان اقتصادی از دست مشاور و مشتری خارج است. با این حال، شرایط اقتصادی جهانی باعث تعادل می‌شود. با تغییر و تحول جهان، مشاوران ممکن است از پیامدهای گسترده‌تری برای سرمایه گذاری آگاه باشند.
سیاست: اقدام دولت (یا عدم اقدام) پیامدهای مالی گسترده‌ای برای تقریباً همه سرمایه گذاران داشت. مشاوران باید از قوانین آتی برای موقعیت مطلوب مشتریان خود آگاه باشند.
مالیات: اقدامات خاص دولت در مورد مالیات اغلب پیامدهای مستقیمی بر استراتژی سرمایه گذاری دارد. تغییرات در نرخ‌های مالیات بر عایدی سرمایه، براکت‌های مالیاتی، اعتبارات مالیاتی، درمان دارایی‌های سرمایه‌گذاری جایگزین، یا رفتار برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی، مسیر مشتری شما را تغییر می‌دهد.


تعامل عاطفی
بسیاری از مشاوران مالی افراد بسیار منطقی و تحلیلی هستند که منطقی فکر می‌کنند. گواهینامه‌های حرفه‌ای اغلب مبتنی بر داده، محاسباتی سنگین هستند و نیاز به تفکر منطقی گسترده دارند. بسیاری از نقش‌های مالی نیاز به مدرک تحصیلی در امور مالی یا سایر زمینه‌های محرک عددی دارند.
با این حال، بسیاری از تصمیمات مشتری بر اساس احساسات است. مشاوران باید بتوانند در سطح عاطفی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند تا رابطه کاری خود را حفظ کنند. این ممکن است شامل توضیح پیامدهای احساسی یک تصمیم سرمایه‌گذاری یا برنامه‌ریزی باشد، به طوری که مشتری بتواند ببیند که چگونه بر آنها در سطح احساسی تأثیر می‌گذارد.
این‌ها زمانی هستند که:
چه زمانی به مشتری بگویید
هر چند وقت یکبار باید با مشتری چک-این کرد
چگونه به مشتری بگوییم (یعنی آیا آنها زبان صریح را ترجیح می‌دهند یا یک زبان نرم می‌خواهند؟)
کجا به آنها بگوییم (یعنی پیام الکترونیکی برای شرایط مناسب است؟)
آماده شدن برای اینکه چگونه ممکن است واکنش نشان دهند.

 

مشاوران مالی چگونه می توانند انتظارات را مدیریت کنند؟
مدیریت انتظارات یک موضوع بسیار اجتماعی و روانی است که نیاز به همدلی، ارتباط و آموزش دارد. مشتریان اغلب دانش یا تخصص مشاور را ندارند و هر مشتری احساسات متفاوتی را در رابطه با تغییرات در مجموعه خود تجربه می‌کند. مشاوران مالی باید درک کنند که دیدگاه آنها با مشتریشان متفاوت است و پر کردن این شکاف بر عهده مشاور است.

مشاوران مالی چه اطلاعاتی را مدیریت می‌کنند؟
مشاوران مالی مسئول تجمیع نیازهای مشتری، بازارهای مالی، تغییرات سیاسی و مالیاتی و مقررات مالی در یک استراتژی واحد و منسجم هستند. از آنجایی که تغییرات در هر یک از این بخش‌ها رخ می‌دهد، مشاوران مالی باید بر این اساس تنظیم شوند.

 

توضیحات نهایی
برای مشاوران مهم‌تر از همیشه است که بفهمند مشتریانشان از کجا آمده‌اند و به آنها بفهمانند ارزشی که ارائه می‌دهند. کسانی که قادر به مدیریت موفقیت آمیز انتظارات مشتریان خود هستند، می توانند مشتریان خود را حف کنند و نتایج خود را بهبود بخشند.

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید