مربی عملکرد دانش‌آموزان چه کاری انجام می‌دهد؟

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 3 دیدگاه
  • 241
مربی عملکرد دانش‌آموزان چه کاری انجام می‌دهد؟

به زبان ساده، یک مربی عملکرد به دانش آموزان و بزرگ‌سالان کمک می‌کند تا سازمان، ساختار و انگیزه بیشتری در وظایف و اهداف روزانه خود پیدا کنند. دقیقاً چگونه این کار را انجام می‌دهد؟
 خوب، ما بر روی کشف مهارت‌های عملکردی یا اجرایی متمرکز شدیم و دریافتیم کدام‌یک به کار بیشتری نیاز دارند. ما آموزش مهارت‌های عملکرد اجرایی را در مورد هر مهارتی ارائه می‌دهیم، اما بر مهارت‌هایی تأکید می‌کنیم که فوراً برای موفقیت دانش‌آموزمان موردنیاز هستند.
 این به این دلیل است که بیشتر مربیگری عملکردهای اجرایی از بازخورد مثبت استفاده می‌کند. ما می‌خواهیم دانش آموزان ما تجربه کنند که می‌توانند مستقل‌تر و موفق‌تر شوند. اینکه آن‌ها فقط به دلیل اختلال عملکرد اجرایی خود یا توسط عموم مردم به‌عنوان تنبل و بی‌انگیزه برچسب‌گذاری نمی‌شوند.
درنهایت، ما بر صبر و زمان تأکید می‌کنیم زیرا اکثر دانش آموزان ما سال‌ها فرصت داشته‌اند تا عادت‌های بدی برای مقابله با کمبود کارکردهای اجرایی خود ایجاد کنند. بیایید ببینیم یک مربی عملکرد اجرایی در یک جلسه معمولی چه می‌کند.

 

یک جلسه معمولی یک مربی فعال اجرایی
یک جلسه معمولی با یک مربی عملکرد اجرایی می‌تواند یک جلسه استراتژی یا یک جلسه بررسی باشد. جلسات استراتژی بر استفاده از ابزارهای خاص مانند فهرست کارها و تکه‌تکه کردن اهداف و تکالیف با دانش‌آموزان تأکید دارد.
 یک جلسه استراتژی‌های عملکرد اجرایی معمولاً در آخر هفته یا در ابتدای هفته برگزار می‌شود. این زمان خوبی است زیرا معمولاً زمانی است که دانش آموزان ما تکالیف یا کارهای جدیدی در تقویم خود دارند. ما این زمان را صرف معرفی و تمرین مهارت‌های عملکرد اجرایی با دانش‌آموزان خود می‌کنیم، مانند ایجاد فهرستی از کارهای آینده و تجسم بلوک‌های زمانی شما در تقویم. در مواقعی که تکالیف بزرگ‌تری وجود دارد، ما همچنین استراتژی‌های عملکرد اجرایی مانند تقسیم‌بندی و استراحت‌های سازنده را تمرین می‌کنیم.
به‌عنوان‌مثال، هر پروژه معمولاً دارای قطعات کوچک‌تر و قابل مدیریت‌تر است. یک مربی عملکرد اجرایی به دانش‌آموزان خود کمک می‌کند تا این تکالیف بزرگ‌تر را به بخش‌های قابل دست‌یابی تقسیم کنند تا کمتر برای دانش‌آموزان ترسناک باشند. سنجش آنچه دست‌یافتنی است و کمک به دانش‌آموزان در ایجاد نقاط بازرسی قابل‌اندازه‌گیری، جایی که می‌توانند استراحتی سازنده داشته باشند، یکی از نقش‌های حیاتی یک مربی عملکرد اجرایی است. انجام این کار به‌خوبی از تعطیلی دانش آموزان یا حمله عصبی جلوگیری می‌کند.
هدف این جلسات این است که درنهایت دانش آموزان وظایف اجرایی خود را تا حدی ایجاد کنند که بحث در مورد چگونگی داشتن یک هفته موفق را رهبری کنند. درنهایت، یک مربی عملکرد اجرایی جلسات چک-این را در طول هفته برنامه‌ریزی می‌کند تا پیشرفت را اندازه‌گیری کند، بازخورد ارائه دهد و برنامه‌های هفتگی دانش‌آموز را راهنمایی کند.

 

یک مربی عملکرد اجرایی بخشی از یک شبکه پشتیبانی بزرگ‌تر است
هر فردی سیستم پشتیبانی خود را دارد و یک مربی عملکرد اجرایی فقط بخشی از کل است. بله، در بسیاری از موارد، مربی عملکرد اجرایی بین والدین، مدرسه، و درمانگر (در صورت وجود) هماهنگی ایجاد می‌کند، اما هدف همیشه تسهیل ارتباط است تا زمانی که دانش‌آموز به کارکردهای اجرایی مجهز شود تا خودش این کار را انجام دهد. اگرچه این هدف ممکن است زمان‌بر باشد، اما هدف هر مربی عملکرد این است که دانش‌آموزان خود را به سمت استقلال بیشتر، ساختار بهتر و موفقیت بیشتر هدایت کند. بسیاری از مواقع، ما به خانواده کمک می‌کنیم تا مهارت‌های عملکرد اجرایی جدیدی را در بیان احساسات، برقراری ارتباط و اعمال انتظارات معقول کشف کنند. مربی عملکرد اجرایی بخشی جدایی‌ناپذیر از شبکه پشتیبانی هر دانش‌آموز است.
 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید