مربیگری زبان چیست و چگونه کمک می‌کند؟

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 3 دیدگاه
  • 349
مربیگری زبان چیست و چگونه کمک می‌کند؟

مربیگری زبان چیست؟ و چگونه کمک می‌کند؟


شاید کوچینگ زبان شناخته شده‌ترین رشته صنعت کوچینگ نباشد، اما روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مقاله ما عناصر کلیدی آموزش زبان را برجسته می‌کنیم، چه کسانی از آن سود می‌برند و چگونه می‌توانیم از آن استفاده عالی کنیم.
در دسترس‌بودن منابع مختلف برای کمک به شما در یادگیری یک زبان جدید بسیار افزایش یافته است. از آنجایی که نیاز به ادغام آموزش زبان در محیط‌های کاری، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی افزایش‌یافته است، یادگیری یک زبان جدید در دسترس تر شده است. چه یادگیری آنلاین باشد، چه در کلاس درس یا گروهی تنظیم یک مربی زبان روند را آسان‌تر می‌کند.


اگرچه در دسترس بودن منابع افزایش یافته است، یادگیری یک زبان جدید همچنان می‌تواند یک چالش باشد. هرکسی از طریق سبک‌های مختلف بهتر یاد می‌گیرد، و در حالی که یک روش می‌تواند برای یک فرد موثر باشد، ممکن است برای دیگری کارساز نباشد. مربیگری زبان می‌تواند تنها چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید تا به رشد و بهبود مهارت‌های زبانی خود کمک کنید.
 جذب یک مربی برای کمک به بهبود مهارت‌های زبانی شما، مهم نیست که در کجای مسیر یادگیری خود هستید، می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از زمان خود ببرید. مربی زبان دقیقاً چیست و چگونه کمک می‌کند؟


مربیگری زبان چیست؟


آموزش زبان از افرادی که به زبان‌های خارجی (غیربومی) صحبت می‌کنند - چه در فرایند یادگیری زبان و چه در استفاده فعال روزمره یا حرفه‌ای آنها پشتیبانی می‌کند.
باتوجه‌به تغییر نیازها و انتظارات زبان‌آموزان خارجی و دنیای فرار، نامطمئن، پیچیده و مبهم که در آن زندگی می‌کنیم، نقش معلمان زبان در دهه‌های گذشته به طور قابل‌توجهی تغییر کرده است و ما معتقدیم که آموزش یک زبان جدید زمانی که تکمیل شود یا در موارد خاصی با مربیگری زبان جایگزین شود، بسیار کارآمدتر است.


یادگیری یک زبان جدید به طور سنتی توسط یک معلم تدریس می‌شود، جایی که معلم برنامه درسی را تنظیم می‌کند و از طریق یک برنامه هدایت شده کار می‌کند. معلمان اغلب در یک جدول زمانی دقیق قرار دارند و مجبورند درس‌ها را برای کلاس درس به جلو ببرند و تمام تلاش خود را برای کمک به دانش‌آموزان خود در زمانی که گیر می‌کنند انجام دهند. بسیاری از افراد می‌توانند از محیط کلاس درس چیزهای زیادی بیاموزند، اما اگر با مشکل مواجه شوند، ممکن است در نهایت عقب بمانند. مربیگری زبان کمی متفاوت عمل می‌کند و رویکرد شخصی‌تری برای یادگیری یک زبان جدید دارد.


مربیگری زبان، که به عنوان تدریس خصوصی زبان نیز شناخته می‌شود، به صورت تک به تک با دانش آموزان کار می‌کند تا نقاط قوت و ضعف آنها را ارزیابی کند و با هم برای تعیین اهداف واقع بینانه در هنگام یادگیری زبان جدید همکاری کند. با مربیگری زبان، شما مسئول سفر یادگیری خود هستید. شما تصمیم می‌گیرید که اهداف زبان شما چیست، چه چیزی را اولویت بندی کنید، از چه رویکردی می‌خواهید استفاده کنید و چه منابعی را می‌خواهید پیاده سازی کنید. مربی شما آنجاست تا در حین کار برای رسیدن به اهداف یادگیری زبان، از شما پشتیبانی و توانمند کند.
 


چگونه کوچینگ زبان کمک می‌کند؟


مربیگری زبان می‌تواند برای دانش‌آموزانی که رویکرد شخصی‌تری را برای یادگیری یک زبان جدید ترجیح می‌دهند مفید باشد. وقتی قصد یادگیری زبان جدیدی را دارید، به‌راحتی می‌توانید از روش‌هایی که استفاده می‌کنید خسته یا ناامید شوید و برای پیشرفت تلاش کنید. بسیاری از مردم در این مرحله از سفر خود از لذت‌بردن از فرایند یادگیری زبان دست می‌کشند، شروع به کاهش سرعت یادگیری می‌کنند و حتی تسلیم می‌شوند.
یک مربی زبان به‌عنوان راهنمای شما به شما کمک می‌کند تا در مورد پیشرفت خود فکر کنید و یک ارزیابی واقعی از مهارت‌های زبان خود انجام دهید. شما می‌توانید به‌سرعت موانع خود را برطرف کنید و برای کمک به رفع موانعی که مانع پیشرفت بیشتر شما در حین یادگیری می‌شوند، سؤالاتی بپرسید. مربی شما می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌حل‌هایی برای مشکلات خود بیابید و منابع مفیدی را برای کمک به شما در جهت پیشرفت فراهم کند. شما در نهایت با سرعت بسیار بیشتری در درس‌ها حرکت می‌کنید و می‌توانید زبان را سریع‌تر و دقیق‌تر یاد بگیرید.


مربیان زبان، متخصصان زبان بسیار با تجربه‌ای هستند که توانایی کمک به زبان‌آموزان را در یادگیری پیچیده زبان دارند. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا حدس و گمان‌های زیادی را از فرایند یادگیری حذف کنید و به شما اجازه دهند زمان و انرژی خود را در جایی که بیشتر به آن نیاز دارید متمرکز کنید.
مربیگری زبان روشی عمیق برای یادگیری یا بهبود مهارت‌های زبانی است که می‌تواند به شما کمک کند از سفر خود نهایت استفاده را ببرید. شما با حمایت و توانمندسازی مربی خود رویکرد فعال‌تری برای یادگیری زبان جدید خواهید داشت تا به شما کمک کند پتانسیل خود را به حداکثر برسانید. با یک مربی زبان، می‌توانید برای کمک به اهدافتان و رسیدن به نقاط عطف خود، انگیزه و تعهد داشته باشید.


مربیگری زبان چه تفاوتی با روش‌های یادگیری سنتی دارد؟


یادگیری یک زبان خارجی معمولاً توسط یک معلم زبان واجد شرایط هدایت می‌شود. در یک محیط آموزشی سنتی، این معلم است که برنامه درسی را تنظیم می‌کند و پاسخ سؤالات دانش‌آموزان را دارد. بااین‌حال، در آموزش زبان، مربی اهداف خود را تعیین می‌کند. آنها همچنین ممکن است با مربی خود برای حل یک پروژه خاص کار کنند و برای یافتن پاسخ سؤالات خود مربی شوند.
با آموزش زبان، ما از مشتریان خود برای غلبه بر موانعی که هنگام یادگیری یک زبان خارجی با آن مواجه می‌شوند، حمایت می‌کنیم. ما به آن‌ها کمک می‌کنیم تا از شر باورهای محدودکننده‌شان خلاص شوند، اعتمادبه‌نفس پیدا کنند و تکنیک‌های یادگیری را به کار ببرند که به‌عنوان فردی مناسب‌تر است. ما همچنین به آنها کمک می‌کنیم تا برای چالش‌های زبان خارجی در یک محیط شرکتی آماده شوند.
 


چگونه یک مربی زبان می‌تواند در یادگیری یا استفاده از یک زبان خارجی کمک کند؟


در حین یادگیری یک زبان خارجی، زبان‌آموزان با موانع زیادی روبرو می‌شوند که می‌تواند آنها را از لذت‌بردن از یک‌روند یادگیری آرام و رضایت‌بخش باز دارد.
گاهی اوقات یک تجربه منفی می‌تواند فراگیران را از ادامه مطالعات منصرف کند یا ممکن است در مراحل اولیه از کار دست بکشند. موانع دیگر عبارت‌اند از دشواری صحبت‌کردن یا تلفظ زبان جدید، عدم پیشرفت به‌اندازه کافی یا احساس بی‌انگیزگی. این موانع همگی ریشه‌های متفاوتی دارند و درحالی‌که می‌توان از ایجاد برخی از موانع جلوگیری کرد، برخی دیگر را می‌توان با تکنیک‌های مربیگری کارآمد برطرف کرد.


چگونه آموزش زبان با فرایند سنتی یادگیری یک زبان جدید متفاوت است؟


یک مربی زبان با کمک به مربی برای تعریف اهداف خود شروع می‌کند که به‌ندرت بخشی از یک فرایند یادگیری سنتی است. در آموزش زبان، ما اهداف SMART (ویژه، قابل‌اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان) را تعیین می‌کنیم. زیرا اگر اهداف مشخص و متعلق به مربی باشد، مربی انگیزه بیشتری خواهد داشت.
سپس، پس از اینکه هدف به‌خوبی تعریف شد، یک برنامه عملیاتی برای کوتاه‌مدت و بلندمدت ایجاد می‌کنیم. سپس در هر جلسه کوچینگ، یادگیری حول محور اهداف مربی است.
یک مربی زبان همچنین به مربی کمک می‌کند تا موانعی را که مانع از دستیابی او به اهداف یادگیری زبان می‌شود، کشف و حذف کند. اینها می‌توانند بازداری‌ها، ناامیدی‌ها و باورهای محدودکننده اساسی باشند. با بازاندیشی و طراحی مجدد این باورها و سایر عوامل، طرز فکر و نگرش مربی نسبت به یادگیری تغییر خواهد کرد. موانع یادگیری برای یک نتیجه یادگیری موفق‌تر حذف می‌شوند.


ابزارهای مورداستفاده توسط یک مربی زبان
چندین ابزار کوچینگ وجود دارد که به نظر ما در آموزش زبان بسیار کارآمد است. اینها شامل تصاویر، فیگورهای لگو، کاربرگ‌های خودساخته و فعالیت‌های شبیه‌سازی (نقش بازی) است. ما اغلب از تجزیه‌وتحلیل SWOT استفاده می‌کنیم تا مربی را از شایستگی‌ها و نقاط قوتی که می‌توانند بر آنها تکیه کنند آگاه سازیم.
 
آموزش زبان در محیط کار


یک مربی زبان همچنین می‌تواند از افرادی که مجبور به استفاده از یک زبان خارجی در محیط شرکت هستند حمایت کند و به آنها کمک کند.
مربیان در محل کار با موانع مشابهی برای زبان‌آموزان روبرو می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، مردم اغلب می‌گویند که از استفاده از یک زبان خارجی اجتناب می‌کنند؛ زیرا آنها "تسلط لازم به زبان خارجی را ندارند" و همچنین می‌گویند: "همکاران من خیلی بهتر از من به این زبان صحبت می‌کنند". بااین‌حال، در اکثر موارد، این فرضیات نادرست هستند و می‌توان آنها را راهنمایی کرد.
همچنین چندین زمینه دیگر از زندگی تجاری وجود دارد که می‌تواند توسط آموزش زبان پشتیبانی شود.


برای مثال:
ارائه مقاله یا تحقیق
شرکت در مذاکرات
نوشتن ایمیل
برقراری تماس‌های تلفنی
شرکت در مصاحبه شغلی زبان خارجی


نتیجه‌گیری
ما معتقدیم یک رویکرد کوچینگ مبتنی بر راه‌حل برای مربیگری زبان بسیار کارآمد است - به‌ویژه زمانی که مربی فشار زمانی برای آماده‌شدن برای یک چالش داشته باشد.
باتوجه‌به محیط تشویقی و حمایتی آموزش زبان، زبان‌آموزان و کاربران زبان‌های خارجی می‌توانند عملکرد زبان خود را تا حد توان خود بهبود بخشند و همچنین عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس خود را بالا می‌برند، کشف می‌کنند که چه چیزی به آنها انگیزه می‌دهد و یاد می‌گیرند که چه نقاط قوتی می‌توانند به آنها تکیه کنند.
آموزش زبان دارای مزایای زیادی در بسیاری از زمینه‌های زندگی است که هر کاربر خارجی زبان می‌تواند از پشتیبانی یک مربی زبان بهره‌مند شود!


https://www.workplacelanguages.com/what-is-language-coach
https://www.thecoachingtoolscompany.com/what-is-language-coaching-and-who-and-how-does-it-help-by-beata-kovacs/

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید