چرا هر مدیر موفقی به کوچ نیاز دارد؟

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 3 دیدگاه
  • 253
چرا هر مدیر موفقی به کوچ نیاز دارد؟

این روزها سازمان‌ها بیش از هر زمان دیگری از مدیران انتظار دارند. در این محیط همه فرصتی برای رشد دارند. علاوه بر ارزیابی بودجه خرج شده، مدیران امروزی باید با تقاضاهایی که به‌سرعت در حال تغییر هستند همگام باشند، اولویت‌های رقابتی را دنبال کنند و دائماً اطلاعات و ابزارهای جدید را ادغام کنند. آن‌ها همچنین باید تیم‌های چابک و با عملکرد بالا بسازند. و برای تحقق آن، مدیر امروز باید به‌عنوان یک راهنما و مربی عمل کند تا بهترین نمایش را از افراد سازمان خود ببیند و درنتیجه سازمان پیشرفت کند.
اکثر مدیران برای این ترکیب از انتظارات به‌خوبی آماده نیستند. اگر آن‌ها آموزش‌دیده باشند، اغلب در اجرای تکنیک‌های مدیریت فرمان و کنترل سفت‌وسخت هستند که با نیازهای محیطی که کمتر قابل پیش‌بینی است در دنیای امروزی مطابقت ندارد. آن تکنیک‌های مدیریت قدیمی نیز با انتظارات بالا برای توانمندسازی و فرصت‌های نیروی کار امروزی همخوانی ندارد.
یک مطالعه اخیر تفاوت‌هایی را بین خودارزیابی مدیران از مهارت‌های مربیگری و ارزیابی تیم‌ها و همتایانشان نشان داد. بر اساس گزارش هاروارد بیزینس ریویو، "بیست‌وچهار درصد از پاسخ‌دهندگان به‌طور قابل‌توجهی توانایی‌های خود را بیش‌ازحد ارزیابی کردند و خود را بالاتر از حد متوسط ارزیابی کردند درحالی‌که همکارانشان آن‌ها را در یک‌سوم پایین گروه قرار دادند."
مدیران امروزه تحت‌فشار زیادی هستند. در این محیط، باید دائماً در حال رشد و پیشرفت باشند. اما اینکه آن‌ها باید کجا رشد کنند و چگونه؟ خوب، این بستگی به شرایط دارد. از طریق مربیگری کوچ شخصی، مدیران می‌توانند یاد بگیرند که از نقاط قوت خود استفاده کنند، مهارت‌های خود را توسعه دهند و از نحوه رشد خود آگاه‌تر شوند و حتی نقاط ضعف خود را بهبود بخشند. و با رشد آن‌ها، مدیران مربیان بهتری نیز می‌شوند تا به تیم خود کمک کنند تا در داخل و خارج از محل کار پیشرفت کنند.

 

برای مقابله با شرایط سخت، انعطاف‌پذیری را در خود و تیم‌تان ایجاد کنید
به‌عنوان یک مدیر، در جایگاه خود با مواقع استرس‌زا مواجه خواهید شد. در آن لحظات، دانستن اینکه چه چیزی برای تیم بهترین است، همیشه آسان نیست. یا اینکه نیازهای تیم را در اولویت قرار دهیم. اما این مسئولیت شماست که راهنما و تشویق‌کننده تیم خود باشید. نمی‌خواهید استرس شما باعث استرس شود و کسانی را که به شما گزارش می‌دهند از مسیر خارج کند.
چگونه می‌توانید تحمل استرس خود را افزایش دهید؟ با ایجاد انعطاف‌پذیری از طریق کوچ رهبری. بر اساس تحقیقات BetterUp، مدیرانی که تحت مربیگری رهبری برای ایجاد انعطاف‌پذیری قرار گرفتند، 31 درصد افزایش در عملکرد تیم، 9 درصد افزایش در نوآوری تیم و 52 درصد کاهش در فرسودگی شغلی مشاهده کردند. علاوه بر این، «سازمان‌هایی که بیشترین افزایش را در تاب‌آوری نیروی کار تجربه کردند» 3.2 برابر رشد درآمد سالانه و 60 درصد رشد درآمد پنج‌ساله را نشان دادند.
مدیران یاد می‌گیرند که در مربیگری رهبری از طریق مکالمات فردی، تمرین و تفکر عمدی و اهداف رشد شخصی، انعطاف‌پذیری ایجاد کنند.
کوچ‌های رهبری به مدیران کمک می‌کنند تا مهارت‌ها و رفتارهای جدید را با درک نقاط قوت فردی و زمینه‌های رشد تمرین کنند. مربیان بر کمک به مدیران برای توسعه چابکی شناختی، تنظیم عاطفی، سختی دادن به خود، خوش‌بینی برای کمک به ایجاد انعطاف‌پذیری تمرکز می‌کنند.
ما بر بهبود این زمینه‌ها تمرکز می‌کنیم زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که افراد با این ویژگی‌ها بهتر می‌توانند استرس را تحمل کنند. چابکی شناختی را در نظر بگیرید. تحقیقات ما نشان می‌دهد که «افراد در 25 درصد برتر چابکی شناختی 6.3 (برابر) بیشتر در 50 درصد تاب‌آوری قرار دارند.
شونا واترز، دانشمند رفتاری BetterUp می‌گوید آگاهی از افکار شما برای توسعه چابکی و انعطاف‌پذیری شناختی ضروری است. از طریق تمرین ذهن آگاهی، مدیران می‌توانند دیدگاه خود را در مورد یک موقعیت منفی تغییر دهند و افکار خودکار را در جوانی که واقعی نیستند، از بین ببرند.
آماده نیستید به مربیگری متعهد شوید، اما مشتاق شروع به ساختن مهارت‌های خود هستید؟ مدیران می‌توانند با استفاده از سناریوی خودشان برای توسعه چابکی شناختی و انعطاف‌پذیری راحت باشند.

 

مهارت‌های مدیریت استراتژیک را برای کمک به رسیدن به اهداف بزرگ توسعه دهید
برنامه‌های یک شرکت فقط به‌اندازه اجرای آن‌ها مؤثر است. برای تبدیل اهداف به نتایج مطلوب، مدیران باید استراتژی سازمان خود را درک کنند و آن را به‌وضوح به تیم خود منتقل کنند.
بر اساس مطالعه‌ای که توسط هاروارد بیزینس ریویو انجام شد، 61 درصد از مدیران "برای چالش‌های استراتژیک که پس از انتصاب در نقش‌های رهبری ارشد با آن مواجه بودند، آماده نبودند." کوچ رهبری می‌تواند به شما کمک کند چشم‌انداز شرکت خود را درک کنید و تیم‌های خود را با برنامه‌های بزرگ‌تر سازمان هماهنگ کنید.
مردیث بتز مربی معروف مراحل زیر را برای بهبود مهارت‌های مدیریت استراتژیک آموزش می‌دهد:
•    تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید باشید. وقتی اهدافی را تعیین می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه به استراتژی نزدیک می‌شوید و چرا. برخی از مدیران استراتژی را از درون به بیرون، بر اساس نقاط قوت و مزیت رقابتی سازمان می‌بینند، درحالی‌که برخی دیگر آن را بر اساس بازار (برون درون) قرار می‌دهند.
•    دیدگاه‌های بیشتری را جمع‌آوری کنید. بررسی کندی برای جمع‌آوری دیدگاه‌های مختلف و آزمایش فرضیات خود، خواه در مورد سازمان، بازار، مشتریان، امور مالی یا هر چیز دیگری، با مدیران دیگر تماس بگیرید.
•    پیاده‌سازی. اطمینان حاصل کنید که هر اقدامی با استراتژی هماهنگ است، بنابراین اگر چیزی از مسیرتان خارج شد، بتوانید به‌سرعت آن را پیگیری کنید.
•    نظارت و بازنگری شود. ارزیابی کنید که چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی را انجام نداده و برنامه خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
از طریق کوچینگ رهبری، مدیران می‌توانند استراتژی را به‌طور مؤثری به اشتراک بگذارند و در صورت وجود مشکلاتی در این مسیر، راه‌حل‌هایی برای حمایت از تیم‌های خود در طول فرآیند پیاده‌سازی بیابند.

 

کارمندان را توانمند کنید تا بهترین باشند
کارکنان توانمند، کارکنان متعهد هستند. مردم اغلب زمانی برای بهبود عملکرد خود انگیزه دارند که بر کار خود استقلال داشته باشند و محل کارشان دارای فرهنگ مبتنی بر اعتماد باشد.
طبق گزارش هاروارد بیزینس ریویو، «در مقایسه با افراد در شرکت‌های کم‌اعتماد، افراد در شرکت‌های با اعتماد بالا 74 درصد استرس کمتر، 106 درصد انرژی بیشتر در محل کار، 50 درصد بهره‌وری بالاتر، 13 درصد روزهای بیماری کمتر، 76 درصد مشارکت بیشتر گزارش داده‌اند. 29 درصد رضایت بیشتر از زندگی، 40 درصد فرسودگی شغلی کمتر دارند.»
با حمایت یک کوچ رهبری، موقعیت بهتری برای تقویت گزارش‌های مستقیم خود خواهید داشت. مربی شما می‌تواند به شما یاد دهد که چگونه:
•    بازنگری در مسئولیت‌پذیری به‌عنوان یک مدیر، بردهای شما با تیم شما ارتباط تنگاتنگی دارد. کوچینگ رهبری به شما می‌آموزد که وزن مسئولیت‌پذیری را با تیم خود به اشتراک بگذارید. کارمندان زمانی که احساس مالکیت بر پروژه می‌کنند، بهره‌وری بیشتری دارند. مربی شما را تشویق می‌کند تا تیم خود را به سمتی هدایت کند تا شانس‌ها را به دست آورد، مشکلات را به‌طور مستقل حل کند و از اشتباهات درس بگیرد - با ارائه خودمختاری یا ارائه پشتیبانی در صورت لزوم.
•    کارکنان را با اهداف شرکت هماهنگ کنید. مدیران یاد می‌گیرند که چگونه به‌طور مؤثر ارتباط برقرار کنند، بنابراین گزارش‌های مستقیم نقش آن‌ها را در شرکت به‌طورکلی و چرایی اهمیت کارشان را درک می‌کنند.
•    هشیار باش. مدیران گاهی اوقات با رهاسازی قدرت راحت نیستند، و ضروری است که از افکار، احساسات و رفتارهای خود آگاه باشید تا یاد بگیرید چگونه رها شوید. یک مربی رهبری می‌تواند در این مورد کمک کند.
رویکرد بیش‌ازحد شخصی‌سازی‌شده و مقیاس‌پذیر کوچینگ به ما این امکان را داد که بر روی حوزه‌هایی تمرکز کنیم که برای ما اهمیت بیشتری دارد: افراد سازمان.
لری مک‌آلیستر، معاون استعدادهای درخشان در NetApp می‌گوید: «ما باید پتانسیل و رهبری هر فرد در شرکت را آزاد و توسعه دهیم. رویکرد بیش‌ازحد شخصی‌سازی‌شده، با قابلیت موبایل و مقیاس‌پذیر به کوچینگ به ما این امکان را می‌دهد که بر روی حوزه‌هایی تمرکز کنیم که برای ما اهمیت بیشتری دارد: افراد ما.
مدیران یک شرکت مربیگری رهبری را دریافت کردند و در عرض چند ماه "رشد در مهارت‌های رهبری اصلی مانند تفکر استراتژیک، همسویی و توانمندسازی دیگران را تجربه کردند."

 

تمرکز را بهبود بخشید تا کار را انجام دهید
شغل یک مدیر مستلزم چندین مسئولیت است. از آرام کردن افراد سازمان در هنگام بحث تا پیگیری عملکرد تا همسویی اعضای تیم برای ارائه نتایج بزرگ. حفظ تمرکز همیشه برای شما یا تیمتان آسان نیست.
طبق گفته‌های VoucherCloud، یک کارمند متوسط فقط ۲ ساعت و ۵۳ دقیقه در یک روز کاری کارآمد است. مدیران فرقی با هم ندارند. یک مربی رهبری می‌تواند به شما کمک کند راهکار تمرکز خاص خود را شناسایی کنید. برخی از افراد حواسشان توسط محیط اطراف خود پرت می‌شوند، برخی با الگوهای فکری درونی خود، یک مربی ابزارها و استراتژی‌هایی را برای کمک به شما در ایجاد تمرکز بهتر با در نظر گرفتن نقاط قوت و چالش‌هایتان فراهم می‌کند.
مردیث بتز، مربی نامدار، نکات زیر را در طول جلسات مربیگری برای بهبود تمرکز مدیران ارائه می‌دهد:
•    عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید. هر چیزی که می‌تواند حواس شما را از خط دیدتان و هدفتان منحرف کند را حذف کنید. اگر این گوشی شماست، آن را کنار بگذارید. اگر کارهای غیرضروری زیادی مانند رسانه‌های اجتماعی باز دارید، آن‌ها را ببندید. با چیزهای کمتری که حواس‌تان را پرت می‌کند، زمان بیشتری برای تمرکز روی کار خواهید داشت.
•    استراحت‌های منظم داشته باشید. به‌خوبی شناخته‌شده است که استراحت می‌تواند بهره‌وری را بهبود بخشد، بنابراین چند دقیقه به بدن خود فرصت دهید تا بین فعالیت‌هایی که نیاز به تمرکز طولانی‌تری دارند، حرکات کششی انجام دهد. به‌این‌ترتیب، می‌توانید با چشمانی باز به کار در دست بررسی مجدد بپردازید.
•    مرزهای مربوط به زمان را تعیین کنید. از تقویم خود عاقلانه استفاده کنید. با اختصاص چند ساعت بدون جلسه، زمان را در تقویم خود برای کارهای عمیق مسدود کنید. این تمرین همچنین به تیم شما اجازه می‌دهد تا بداند چه زمانی باید به شما نزدیک شود، بنابراین شما می‌توانید توجه بی‌نظیر خود را به گفتگو معطوف کنید.
•    تعداد جلسات را کاهش دهید. تیم و سایر همکاران خود را تشویق کنید تا در مورد اینکه آیا جلسه واقعاً برای همکاری عمیق نیاز است یا راه دیگری (مانند ایمیل) برای انتقال اطلاعات موردنیاز به همان وضوح وجود دارد، تجدیدنظر کنند. اگر جلسه‌ای ضروری است، برای اطمینان از طولانی نشدن جلسات و صرف زمان اختصاص داده شده برای کارهای دیگر، دستور جلسه بخواهید.
•    در پایان روز کار را متوقف کنید. هر روز را با لیستی از اولویت‌هایی که می‌توانید صبح دوباره مرور کنید به پایان برسانید. در برخی مواقع، باید آن را روز استراحت و شارژ مجدد بنامید، تا بتوانید روز بعد مثمر ثمر باشید.
با کوچینگ رهبری، شما به ابزارهایی مجهز خواهید شد تا بازدهی خود را در محل کار داشته باشید، بنابراین زمان استراحت لازم را برای گذراندن وقت با خانواده یا دوستان خود خواهید داشت.

 

یاد بگیرید که چگونه در محیط کار و خارج از آن با کوچینگ رهبری پیشرفت کنید
رفاه کارکنان و موفقیت در محل کار ارتباط تنگاتنگی دارند. وقتی تیم شما بهترین احساس را داشته باشد، می‌تواند بهترین کار خود را انجام دهد. مدیران بیشترین تأثیر را بر احساس تیم، تجربه تعلق، هدف و بهره‌وری آن‌ها دارند. وقتی بهترین احساس را دارید، می‌توانید مدیر بهتری باشید. با حمایت از توسعه شخصی و حرفه‌ای شما، کوچینگ رهبری می‌تواند به شما کمک کند و تیم شما می‌تواند در محل کار و فراتر از آن پیشرفت کند.


 

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
Maedeh Havaee
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید