چرا به بزینس کوچینگ نیاز دارید؟

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ کسب و کار
  • 3 دیدگاه
  • 231
چرا به بزینس کوچینگ نیاز دارید؟

بزینس کوچینگ چیست و چرا واقعاً به آن نیاز دارید؟

یک کوچ کسب‌وکار به صاحب بزینس در راه‌اندازی یک کسب‌وکار کمک می‌کند و با کمک به آنها در شفاف‌سازی چشم‌انداز خود و نحوه انطباق آن با اهداف شخصی خود کمک می‌نماید.

بزینس کوچینگ فرآیندی است که برای رساندن یک کسب‌وکار از جایی که الان هست به جایی که صاحب کسب‌وکار می‌خواهد باشد استفاده می‌شود.

کوچینگ و منتورینگ گاهی اوقات ممکن است اشتباه گرفته شوند، زیرا هر دو نقش سالها تجربه خود را به روی میز می‌آورند.

بزرگ‌ترین تفاوت این است که یک منتور بر مشاوره تمرکز می‌کند، در حالی که یک کوچ به مالک در برنامه‌ریزی هدف کمک می‌نماید و آنها را پاسخگو نگه می‌دارد تا به موفقیت برسند.

بزینس کوچینگ برنامه‌های عملی می‌سازد

صاحبان مشاغل فعال به دنبال درک این موضوع هستند که چرا رسیدن به اهداف رشد کسب‌وکار برای آنها مهم است و تأثیر آن بر زندگی آنها چیست.

از این گذشته، صاحب بزینس در نهایت سرعت و اشتیاق رسیدن به هدف را تعیین می‌کند. اگر به رؤیاها، اهداف و برنامه‌های شخصی صاحب کسب‌وکار مرتبط نباشد، دلیل مهمی وجود ندارد که دستیابی به آن هدف تجاری مهم باشد.

پس از مشخص شدن اینکه یک صاحب کسب‌وکار می‌خواهد بزینس خود را به کجا برساند، بزینس کوچینگ به برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی اهداف و استراتژی‌های مورد نیاز برای کمک به پیشرفت کسب‌وکار به هدفش کمک می‌نماید.

یک کوچ کسب‌وکار به طور منظم با صاحب کسب‌وکار، چه به صورت هفتگی یا ماهانه، ملاقات می‌کند تا او را در مسیر تعهدات انجام شده در جلسه کوچینگ گذشته نگه دارد.

مربیان سال‌ها تجربه‌ای دارند که به کار می‌گیرند. آن‌ها به مالکان کمک می‌کنند تا اهداف خود را بفهمند و نقشه راه برای رسیدن به آنها ایجاد کنند.

دیدگاه آنها در مورد شرکت می‌تواند به مالکان کمک کند تا ببینند کدام موارد فقط وظایف هستند و کدام موارد اهداف بلند مدت.

بزینس کوچینگ مسئولیت پاسخگویی مالک را ایجاد می‌کند

یکی از مؤلفه‌های مهم بزینس کوچینگ مسئولیت‌پذیری است. شما هرگز نخواهید دید که یک کوچ فوتبال برای تیمش دور زمین مسابقه بدود. همین واقعیت در مورد بزینس کوچینگ نیز صادق است.

یک کوچ کسب‌وکار یک مشاور نیست. آن‌ها کار را برای شما در تجارت شما انجام نمی‌دهند. آن‌ها آنجا هستند تا شما را روی نتیجه نهایی متمرکز نگه دارند و به شما یادآوری کنند که چرا مهم است.

آن‌ها به شما انگیزه می‌دهند تا به تعهدات خود عمل کنید. آن‌ها به عنوان یک تابلوی صدا عمل می‌کنند و در صورت نیاز یک آینه در مقابل شما نگه می‌دارند و نقاط کور تجاری و شخصی شما را برجسته می‌نمایند.

جلسات ماهانه بزینس کوچینگ به شما کمک می‌کند مسئولیت پذیری را حفظ کنید و روی تعیین اهداف و رسیدن به آنها تمرکز نمایید.

مربیان با ایجاد معیارهای کلیدی عملکرد (KPI) اهداف را دنبال می‌کنند که مسیر رسیدن به آنها را بسیار شفاف می‌سازد.

بزینس کوچینگ برای پیگیری و اندازه‌گیری پیشرفتی وجود دارد که کسی به تنهایی از ثبت آن اجتناب می‌کند. وقتی سفر شفاف باشد، شخصی را که مسئول رسیدن به آنها است بسیار پاسخگو می‌کند.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، داستان‌های موفقیت خود را تا حدی به دلیل داشتن یک بزینس کوچینگ عالی می‌دانند.

قدرت یک هیئت مشاوره کسب‌وکار، که به عنوان یک هیئت مدیره برای ایده‌ها و چالش‌های کسب‌وکار شما عمل می‌کند را با یک کوچ کسب‌وکار که به شما در اجرای ایده‌ها و استراتژی‌های حاصل از هر جلسه ماهانه کمک می‌نماید، ترکیب کنید.

جلسات بزینس کوچینگ، همراه با اعضای هیئت مدیره شما، مسئولیت‌پذیری و استراتژی را برای رساندن کسب‌وکار شما از جایی که امروز است، به جایی که دوست دارید در آینده باشید، ارائه می‌دهد.

این جلسات مرتباً نظرسنجی را در مورد موضوعات و مسائل تجاری انجام می‌دهد. نظرسنجی‌ها را در مورد بزینس کوچینگ بررسی کنید تا در مورد اینکه چگونه یک مشاور مورد اعتماد می‌تواند به شما در افزایش تأثیر کسب‌وکارتان کمک کند، بیشتر بدانید.

10 دلیل برای اینکه به یک بزینس کوچینگ نیاز دارید

تاکتیک‌ها، مهارت‌ها و بینشی را که برای دستیابی به رشد حرفه‌ای، مالی و شخصی نیاز دارید، به دست آورید.

با اداره کردن کسب‌وکار می‌توانید احساس کنید که دائماً در چندین جهت کشیده شده‌اید. زمانی که هر روز پرمشغله است، سخت است بدانید که آیا رویکرد درستی برای رسیدن به اهداف خود در پیش گرفته‌اید یا خیر.

شما مجبور نیستید به تنهایی این کار را انجام دهید و می‌توانید از یک کوچ کسب‌وکار حمایت لازم را دریافت نمایید.

چه کسب‌وکار شما با چالش‌هایی روبرو باشد و چه بخواهید آن را به سطح بعدی ببرید، یک کوچ کسب‌وکار از اهداف شما حمایت می‌کند و طرحی برای موفقیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما تاکتیک‌ها، مهارت‌ها و بینش‌هایی را که برای دستیابی به رشد حرفه‌ای، مالی و شخصی نیاز دارید، به دست خواهید آورد.

هنوز نیاز به قانع شدن دارید؟ در اینجا 10 دلیل برای اینکه چرا به یک کوچ کسب‌وکار نیاز دارید آورده شده است:

.1 مسئولیت‌پذیری

یک کوچ کسب‌وکار شما را قادر می‌سازد تا پتانسیل خود را ببینید تا بتوانید از استعدادها و توانایی‌های خود استفاده کنید، اما آنها نیز شما را مسئول خواهند دانست.

همه ما زمانی بهتر عمل می‌کنیم که مجبور باشیم به کسی پاسخگوی اعمال خود باشیم. اگر شروع به منحرف شدن کنید، یک کوچ خوب مطمئن خواهد شد که آنچه را که گفته‌اید انجام خواهید داد.

آن‌ها به شما انگیزه می‌دهند و در عین حال شما را مسئول نگه می‌دارند و پیشرفت شما را پیگیری می‌کنند.

.2 اهداف قابل دستیابی

کوچ شما به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را تجسم کنید و به اهداف خود برسید و گام به گام با شما کار می‌کند تا آنچه را که می‌خواهید و چگونه به آن دست یابید، تعریف نمایید.

آن‌ها نه تنها مطمئن می‌شوند که اهداف شما هوشمندانه و واقع بینانه هستند، بلکه یک برنامه هدف گذاری نیز برای کمک به شما در دستیابی به آنها ارائه می‌کنند.

چه ارزیابی برنامه‌تان باشد، چه اولویت‌بندی وظایف‌تان باشد و یا کمک به شما برای مدیریت کارآمدتر زمانتان، کوچ با شما کار می‌کند تا مطمئن شود که اهدافتان را در کسب‌وکار و زندگی به دست می‌آورید.

.3 سازمان

به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، به راحتی می‌توانید در کارهای روزمره خود غرق شوید. با یک بزینس کوچینگ، ساختار و سازماندهی لازم برای اداره کسب‌وکار خود را مانند یک ماشین روغن کاری شده به دست خواهید آورد.

کوچ شما می‌تواند به شما در پیاده سازی و حفظ سیستم‌ها و ساختارهای موفقیت کمک کند. آن‌ها برنامه‌های مدیریت زمان مؤثر و همچنین نکات و استراتژی‌هایی را برای ارتقای عملکرد شما بر اساس سبک کاری و شخصیت شما ارائه می‌دهند.

.4 طرح کسب‌وکار

مهم نیست که در کجای کسب‌وکار خود هستید، یک کوچ ماهر شما را راهنمایی می‌کند که چگونه یک طرح کسب‌وکار عالی را ایجاد نمایید و به شما کمک می‌کند تا سیستم‌ها را برای موفقیت پیاده سازی و حفظ کنید.

از اهداف مشخص و واضح گرفته تا مراحل اقدام استراتژیک، عناصر ضروری یک طرح کسب‌وکار موفق را خواهید آموخت.

.5 ایده‌های بازاریابی

چه زمانی برای توسعه یک برنامه بازاریابی نداشته باشید و چه مطمئن نیستید که چگونه یک طرح ارزشمند تولید کنید، یک کوچ کسب‌وکار به ایجاد یک استراتژی بازاریابی شخصی و آسان برای پیاده سازی کمک می‌کند.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه سرنخ‌های جدید را جذب کنید و در عین حال به روابط فعلی مشتری خود ارزش بیافزایید.

.6 بینش بی‌طرفانه

با بزینس کوچینگ، انتقاد بی طرفانه و سازنده دریافت می‌کنید. همکاران، دوستان یا اعضای خانواده شما ممکن است در نظرات خود مغرضانه باشند.

اما اگر یک کوچ کسب‌وکار استخدام کنید، آن‌ها می‌توانند بینش‌هایی را به شما ارائه دهند که سایر افراد در حلقه شما ممکن است نتوانند.

آن‌ها اغلب می‌توانند راه حل‌هایی را کشف کنند که نزدیکان شما در کسب‌وکارتان ممکن است آنها را نادیده بگیرند.

. 7 اعتماد به نفس

وقتی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنید، ممکن است احساس کنید در جایی که می‌خواهید نیستید.

یک کوچ کسب‌وکار در کنار شما خواهد بود تا به شما کمک کند تا ببینید چقدر پیشرفت کرده‌اید و چه چیزی به دست آورده‌اید.

آن‌ها حمایت و تشویق می‌کنند، بنابراین شما در نهایت یاد خواهید گرفت که با اعتماد به نفس رهبری کنید و بر چالش‌ها غلبه نمایید.

آن‌ها همچنین به شما یادآوری می‌کنند که پیروزی‌های خود را جشن بگیرید.

.8 دیدگاه تازه

هنگامی که شما بیش از حد در علف‌های هرز کسب‌وکار خود هستید، نادیده گرفتن موارد بدیهی می‌تواند آسان باشد.

دیدگاه تازه یک کوچ کسب‌وکار می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات و راه حل‌هایی را شناسایی کنید که هرگز فکرش را نمی‌کردید.

آن‌ها خودآگاهی شما را افزایش می‌دهند و نقاط کور شما را نشان می‌دهند تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

.9 رشد

شاید درآمد شما سال به سال ثابت مانده باشد، یا شاید کمیت یا کیفیت سرنخ‌های خود را افزایش نداده باشید.

اگر به یک پلاتو رسیده‌اید، بزینس کوچینگ می‌تواند با کمک به شما در ایجاد یک برنامه استراتژیک و تقویت کننده کسب‌وکار، کسب‌وکار شما را به سطح بعدی برساند.

آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا پایگاه داده خود را مرتب کرده و واجد شرایط کنید تا بتوانید به وضوح تعیین کنید که چگونه می‌توانید انواع سرنخ‌هایی را ایجاد کنید که منجر به رشد قابل توجهی می‌شود.

.10 تعادل

بزینس کوچینگ مناسب به شما یاد می‌دهد که چگونه بین زندگی حرفه‌ای و شخصی خود تعادل برقرار کنید.

به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، اغلب می‌توانید عادت کنید که تمام وقت و انرژی خود را به کار اختصاص دهید.

مربی شما را تشویق می‌کند که برای انجام فعالیتی که از آن لذت می‌برید استراحت کنید یا با عزیزانتان وقت بگذرانید.

وقتی ذهن شما تیزبین باشد و نگرش شما مثبت باشد، کسب‌وکار شما رونق خواهد گرفت.

با وجود بزینس کوچینگ، یک مشاور قابل اعتماد به دست می‌آورید که شما را در مسیر موفقیت راهنمایی می‌کند.

آن‌ها همه چیز را در چشم انداز قرار داده و ایده‌ها و استراتژی‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه به دنبال توسعه کسب‌وکار خود هستید، سرمایه گذاری بر روی یک کوچ یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید بگیرید.

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید