همه چیز درباره کوچینگ اجرایی

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 1 دیدگاه
  • 174
همه چیز درباره کوچینگ اجرایی

کوچینگ اجرایی چیست؟

کوچینگ اجرایی، که به عنوان کوچینگ 1:1 یا کوچینگ عملکرد نیز شناخته می‌شود، شاید قدرتمندترین رویکرد برای توسعه رهبری برای رهبران ارشد باشد. رهبران می‌توانند عملکرد خود را از طریق کار تک به تک با یک کوچ حرفه‌ای بر روی اهداف و چالش‌های خود تغییر دهند، به گونه‌ای که هم پشتیبانی و هم چالش را ارائه می‌دهد.

صنعت کوچینگ اجرایی توسط بنیانگذار آن، سر جان ویتمور، در اواخر دهه 1970 تأسیس شد، زمانی که او برای اولین بار از کلمات "کوچینگ عملکرد" برای توصیف رویکرد جدیدی بر اساس بازی درونی استفاده کرد.

از آن زمان، صنعت کوچینگ به طور تصاعدی رشد کرده است و در حال حاضر تخمین زده می‌شود که یک تجارت 7 میلیارد دلاری در سطح جهان باشد. اطلاعات بیشتر در مورد کوچینگ عملکرد و تولد صنعت را می‌توانید در وبلاگ کوچ بخوانید.

کوچینگ اجرایی به افراد کمک می‌کند تا منابعی را در درون خود پیدا کنند و تحولی پایدار ایجاد نمایند. این امر باعث می‌شود که آن را با مشاوره، کوچگری یا آموزش متفاوت کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این تفاوت لطفاً اینجا را ببینید.

 "کوچینگ مشارکت با مشتریان در یک فرآیند فکری و خلاقانه است که آنها را برای به حداکثر رساندن پتانسیل شخصی و حرفه‌ای خود الهام می‌بخشد."

کوچینگ حرفه‌ای چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟

کوچینگ اجرایی به افراد کمک می‌کند تا منابعی را در درون خود پیدا کنند و تحولی پایدار ایجاد نمایند. می‌تواند عملکرد یک رهبر را به طور چشمگیری بهبود بخشد و افراد را در مسیر سریع قرار دهد. از آنجایی که کوچینگ کاملاً بر اهداف، نقاط قوت و مداخلات فرد متمرکز است، سریع‌ترین و مؤثرترین شکل توسعه رهبری است.

توسعه پتانسیل یک رهبر ممکن است شامل بهبود مهارت‌های رهبری شخصی، تعیین اهداف بهتر، رسیدن سریعتر به اهداف، تصمیم گیری بهتر و بهبود ارتباطات و روابط باشد.

برای رهبر، مزایای واضح و قابل اندازه‌گیری کوچینگ فردی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توانایی تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک بهتر
  • ایجاد تغییر و در زمان بحران
  • توانایی ایجاد انگیزه کامل در تیم‌ها و برقراری ارتباط مؤثر
  • مدیریت استرس و تعارض
  • بهبود تعادل کار و زندگی
  • انتقال نقش موفق
  • افزایش اعتماد به نفس، خودباوری و لذت

برای یک سازمان، ارائه کوچینگ اجرایی به جمعیتی از رهبران باید از طریق موارد زیر انجام شود:

  • افزایش انگیزه و تعهد دریافت کنندگان کوچ و تیم‌های آنها
  • خلاقیت، توانمندسازی و مالکیت بیشتر در کسب و کار رها شود
  • مشارکت بالای کارکنان و حفظ افراد کلیدی
  • حمایت از اجرای مؤثر تغییرات سازمانی از طریق حمایت از تیم‌ها و افراد
  • بهره وری بیشتر از تیم‌هایی که با چابکی و همکاری بیشتر عمل می‌کنند

چه کسی به کوچینگ اجرایی نیاز دارد؟

صرف نظر از صنعت یا جغرافیای آنها، هر رهبر از یک عضو هیئت مدیره تا یک رهبر تیم می‌تواند از توسعه سریع ارائه شده توسط یک کوچ حرفه‌ای بهره مند شود. کوچینگ متناسب با نیازها و اهداف فرد است و به طور گسترده‌ای برای به حداکثر رساندن تأثیر و عملکرد شخصی استفاده می‌شود.

کوچینگ اجرایی بسیار مفید است و جایی که یک رهبر ممکن است با یک موقعیت جدید یا چالش برانگیز برای آنها یا تیم یا سازمانش مواجه شود به او کمک می‌کند.

دلایل نیاز به کوچینگ اجرایی عبارتند از:

  • آمادگی برای تغییر نقش یا شغل
  • مدیریت استرس، تغییر، تعارض یا بحران
  • حمایت از انتصاب یک فرد در نقشی متفاوت
  • تسریع رشد شخصی افراد که به عنوان پتانسیل بالا تعریف می‌شود
  • عمل به عنوان یک هیأت صداگذاری عینی و مستقل برای رهبران ارشد
  • ارائه توسعه متناسب به عنوان وسیله‌ای برای پاداش دادن و حفظ افراد کلیدی حیاتی برای کسب و کار

"کوچینگ باز کردن پتانسیل افراد برای به حداکثر رساندن عملکرد خود است." سر جان ویتمور، پیشگام کوچینگ در تجارت

چه زمانی از کوچینگ اجرایی استفاده کنیم؟

کوچینگ اجرایی می‌تواند در هر مرحله از حرفه یک رهبر یا مدیر برای کمک به حداکثر رساندن تأثیر و عملکرد آنها استفاده شود. اغلب برای کمک به تسریع در توسعه رهبران بالقوه استفاده می‌شود و می‌تواند به ویژه در زمان تغییر و انتقال مفید باشد.

کوچینگ هم می‌تواند به ایجاد تغییر کمک کند، مانند ارتقاء شغلی، جابجایی شغلی یا معرفی یک استراتژی جدید، و هم می‌تواند به رهبر کمک کند تا در مرحله گذار حرکت کند و تغییر را با موفقیت هدایت کند.

تنها در اوج

گفته می‌شود که رهبری ارشد می‌تواند تنها باشد. یک کوچ اجرایی می‌تواند با رهبران ارشد و اجرایی شریک شود تا به‌عنوان هیئت مدیره‌ای عینی و مستقل عمل کند که می‌تواند چالش و حمایتی را که ممکن است نتوانند از درون سازمان خود دریافت کنند، فراهم کند.

استعدادهای کلیدی را پرورش دهید

در گذشته، از کوچینگ برای اصلاح رهبران ضعیف استفاده می‌شد. اکنون بسیار گسترده‌تر و مثبت‌تر استفاده می‌شود. این امر به معنی سرمایه گذاری در کوچینگ به عنوان راهی برای پاداش دادن، حفظ و توسعه استعدادهای کلیدی برای ایجاد خط لوله جانشینی رهبری مهم تلقی می‌شود.

از ابتکارات حمایت کنید

کوچینگ اجرایی می‌تواند به عنوان بخشی از برنامه توسعه رهبری گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرد. دریافت کوچینگ پس از آموزش می‌تواند به رهبران کمک کند تا در مورد آموخته‌های خود فکر کنند و اهدافی را برای استفاده و تعبیه کردن مهارت‌های جدید خود به صورت روزانه تعیین کنند.

کوچینگ می‌تواند به یک رهبر کمک کند تا در یک تکلیف یا پروژه خاص برتری یابد و در عین حال یادگیری و رفتارهای جدیدی را که از آن حذف می‌کند به حداکثر برساند.

کوچینگ بزرگ‌تر از مشاوره است

طبق نظرسنجی اخیر The Conference Board، استفاده از کوچینگ همچنان در حال افزایش است. آن‌ها دریافتند که شرکت‌ها دیگر کوچینگ را تنها یک امتیاز برای لایه‌های بالای مدیریت خود نمی‌دانند، بلکه می‌خواهند جمعیت گسترده‌تر کارکنانشان را از کوچینگ داخلی، کوچینگ همتایان و سبک رهبری کوچینگ بهره ببرند.

کوچینگ اجرایی چگونه کار می‌کند؟

کوچینگ خوب یک رهبر را بسیار فراتر از محدودیت‌های درک کوچ یا رهبر از توانایی خود می‌برد و چشم اندازهای جدیدی از فرصت‌ها را باز می‌کند. این یک مشارکت مشترک است که به جای تمرکز بر مشکلات رهبر، بر اعتقاد کوچ به پتانسیل رهبر تکیه دارد.

کوچینگ با افزایش آگاهی رهبر و ایجاد مسئولیت آنها برای اقدام به عملکرد بالا منجر می‌شود. او برای دستیابی به این هدف از چارچوب‌های پرسشگری قدرتمند، گوش دادن فعال و کوچینگ مانند مدل GROW استفاده می‌کنند.

بهترین روش برای تعاملات کوچینگ اجرایی

بهترین عملکرد کوچینگ شامل عناصر فوق خواهد بود. کوچینگ اجرایی در چند جلسه در یک دوره زمانی انجام می‌شود، معمولاً 9 تا 12 جلسه در طول 6 تا 9 ماه.

فاصله بین جلسات بسیار مهم است، بنابراین رهبر می‌تواند رویکردها و رفتارهای جدیدی را که در جلسه قبلی خود به آن متعهد شده است، آزمایش کند، سپس در جلسه بعدی توضیح دهد و بر اساس آن برنامه بسازد.

جلسات کوچینگ اجرایی می‌تواند به صورت حضوری یا مجازی ارائه شود. مخلوطی از هر دو را می‌توان در طول زمان استفاده کرد.

پیدا کردن کوچ مناسب

پیدا کردن کوچ مناسب مهم است. یک ارائه‌دهنده کوچینگ خوب با هر رهبر همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که نیازها و اهداف آن‌ها قبل از ارائه منتخبی از پروفایل‌های کوچ قابل درک است. این تمرین خوبی است که یک رهبر و کوچ قبل از تعهد به رابطه، یک "جلسه رایگان" کوتاه برگزار کنند.

سنجش و اندازه گیری

یک کوچ و یک رهبر ممکن است توافق کنند که عملکرد رهبر را قبل و بعد از جلسات کوچینگ محک بزنند. این کار را می‌توان با جمع‌آوری داده‌ها از طریق بازخورد، تشخیص یا مشاهده رهبر در عمل توسط کوچ انجام داد.

این اطلاعات ارزشمندی در مورد تأثیر کوچینگ بر رفتار، سازمان و نتیجه نهایی (بسته به نقش کوچ) ارائه می‌دهد. اندازه گیری مزایا و بازگشت سرمایه (ROI) کوچینگ اجرایی به عنوان " جام مقدس" کوچینگ در نظر گرفته می‌شود، زیرا سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تأثیر سرمایه گذاری را درک کرده و مورد را برای کوچینگ اثبات کنند.

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید