مارک سی تامپسون اولین و بهترین کوچ دنیا

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ کسب و کار
  • 2 دیدگاه
  • 375
مارک سی تامپسون اولین و بهترین کوچ دنیا

مارک سی تامپسون کیست؟

مارک سی تامپسون یک متخصص در زمینه کوچینگ اجرایی، استراتژی کسب و کار و نوآوری است که بیش از 25 سال را صرف کوچینگ تیم‌ها و ساخت شرکت‌ها از پایه کرده است.

او توصیه‌های عملی و ارزشمند علمی را برای کوچ‌ها در تمام سطوح سازمان ارائه می‌دهد. مارک سی تامپسون، کوچ و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، رهبر کوچینگ سریع‌ترین و نوآورترین شرکت‌های جهان است.

او برای مدیر عامل و بنیانگذار LYFT، لوگان گرین، بنیانگذار Pinterest، ایوان شارپ و مدیر عامل بانک جهانی، دکتر جیم کیم، بنیانگذاران ریچارد برانسون، استیو جابز و چارلز شواب، به عنوان اولین مدیر ارشد عملیات در جهان خدمت کرد. مجله فوربس می‌گوید که مارک، عنوان یک کوچ، سخنران و سرمایه‌گذار جنجالی، در midas touch را دارد.

پرفروش‌ترین کتاب‌های او در نیویورک تایمز عبارتند از: تحسین شده, ۲۱ راه برای دو برابر کردن ارزش شما, اکنون یک کسب و کار بزرگ بسازید و موفقیت برای ماندگاری - ایجاد زندگی مهم، مارک همچنین یک ستون نویس در زمینه کوچینگ نوآوری برای Forbes.com، Inc.com و FastCompany.com است.

جدیدترین کتاب پرفروش او «تحسین شده» مقدمه‌ای است در مورد اینکه چگونه «قابل تحسین ترین شرکت‌های» جهان به موفقیت و رشد بلندمدت می‌رسند و همچنین به ویژگی‌هایی که در «موفق‌ترین رهبران» مشترک هستند، می‌پردازد.

مارک رئیس سابق و مدیر ارشد در قسمت تجربه مشتری چارلز شوآب و تهیه کننده اجرایی Schwab.com بود که امروزه بیش از 3 تریلیون دلار دارایی دارد. او یکی از کوچ‌های بنیانگذار مراکز کارآفرینی سر ریچارد برانسون است.

مارک کوچینگ مؤسس آزمایشگاه طراحی سرمایه گذاری، بلادرنگ استنفورد را بعهده داشته و به عنوان محقق مدعو در دانشگاه استنفورد، و عضو هیئت علمی در مجمع جهانی اقتصاد، مجمع تجارت جهانی و دانشگاه جان اف کندی خدمت کرده است.

مارک یک سرمایه‌گذار موفق در دو دهه گذشته، به عنوان یک سرمایه‌گذار اولیه در شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، نتفلیکس و اعضای هیئت‌مدیره Esurance بود.

او عضو هیئت مدیره بسیاری از شرکت‌های معروف فناوری، بیوتکنولوژی و خرده‌فروشی، از جمله Best Buy، Korn Ferry، و Interwoven (در حال حاضر تحت مالکیت HP) بوده است.

او رئیس هیئت مدیره Rioport بود که MP3 player را قبل از آی پاد رایج کرد. از علایق مارک می‌توان به موسیقی و برادوی اشاره کرد. مارک به عنوان یکی از اعضای مؤسس هیئت مدیره Smule، برترین شرکت برنامه موسیقی در iTunes که بیش از 125 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، خدمت می‌کند.

به‌عنوان یک تهیه‌کننده برادوی، نمایشنامه‌های مارک ده نامزدی و پنج جایزه تونی را به دست آورده است. نمایشنامه‌های مارک به‌عنوان یک تهیه‌کننده برادوی، ده نامزدی و پنج جایزه تونی را کسب کرده است. تامپسون بهمراهی نویسندگان دیگر کتاب پرفروش موفقیت ساخته شده تا آخر را نوشته است که دنباله کتاب کلاسیک جیم کالینز و جری پوراس، ساخته شده تا آخر است.

تامپسون با تمرکز بر پنج سطح کوچینگ، به کوچینگ رهبران می‌پردازد تا کارها را سریع انجام دهند! در سال 2010، انجمن مدیریت آمریکا کتاب پرفروش تامپسون - اکنون، کسب و کار بزرگ بسازید را منتشر کرد.

او همچنین دو کتاب را برای انتشارات بازرگانی هاروارد ویرایش کرده است - آب و هوای طوفانی و بحران به عنوان فرصت. امروزه، تامپسون یک کوچ متخصص در زمینه کوچینگ سطح پنجم و ساخت تا پایان با موضوع تغییر نحوه الهام بخشی کوچ به مدیران برای افزایش فروش، نوآوری و تغییرنوع مئیریت در دنیایی بی ثبات، است.

علاوه بر این، تامپسون رئیس مجموعه رهبری امریکن اکسپرس برای موسسه رهبر به رهبر پیتر دراکر است. او عضو هیئت مدیره مؤسسه و عضو هیئت مدیره، سرمایه گذار و مشاور 8 شرکت در حین خدمت در هیئت علمی مجمع جهانی اقتصاد، دانشگاه جان اف کندی، و محقق در دانشگاه استنفورد است.

عناوین اصلی کارهای او شامل:

1) تغییر را ایجاد کنید - چگونه تیم‌های کلاس جهانی سریعتر تغییر را هدایت می‌کنند

2) فروش را به محقق کنید - رشد فروش و عملکرد خوب تا عالی

3) اکنون، یک تجارت عالی بسازید! - خدمات مشتری که برای آخرین هفت راه برای افزایش سود در هر بازار ساخته شده است.

دیگران در مورد تامپسون چه می گویند؟

تخصص مارک در مورد موفقیت ساخته شده تا آخر، بینش‌های کلیدی را در مورد رشد کسب و کار، فروش، خدمات، نوآوری، کوچینگ، تعامل با مشتری و مدیریت استعداد در یک ارائه ایده آل برای گروه‌هایی که به دنبال "فرمول مخفی معنادار برای موفقیت" هستند، آشکار می‌کند. (ریچارد برانسون، ویرجین)

 تامپسون یکی از اعضای فعلی هیئت مدیره و سرمایه گذار بنیانگذار در Smule.com، یکی از برترین شرکت‌های اپل برای برنامه‌های کاربردی آیفون و آیپد است.

او همچنین تهیه‌کننده اجرایی Schwab.com و رئیس Rioport بود که فناوری صوتی mp3 را که اکنون در iTunes اپل استفاده می‌شود رایج کرد.

علاوه بر MBA، تامپسون دارای مدرک کارشناسی ارشد در مطالعات رسانه‌های اجتماعی از دانشگاه استنفورد است، جایی که او در فرصت‌های ویژه گلدمن ساکس سرمایه گذار شد.

تامپسون یک محقق مدعو در دانشگاه استنفورد و کوچ مؤسس آزمایشگاه طراحی Realtime Stanford است. او همچنین در هیئت علمی دانشگاه جان اف کندی، مجمع جهانی اقتصاد، مجموعه‌های تسلط تجاری تونی رابینز خدمت کرده است.

مارک تامپسون تپه ناپلئون قرن بیست و یکم است. نویسنده‌ای پرفروش، مشاور شرکتی، جادوگر اقتصادی و رهبری که پرفروش‌ترین کتاب‌ها و سخنرانی‌های کلیدی‌اش الهام بخش رهبران است.

پیام الهام بخش مارک تامپسون دقیقاً همان چیزی است که تیم رهبری شما به آن نیاز دارد! او سخنان کلیدی خود را سفارشی می‌کند تا ایده‌ها و بینش عملی را برای سازمان شما ارائه دهد.

مدیر ارشد بازاریابی

مارک تامپسون، کوچ رهبری کسب و کار، نویسنده پرفروش «موفقیت ساخته شده برای ماندگاری» در استنفورد، مجموعه جهانی رهبری فکری را راه‌اندازی کرد.

مارک تامپسون که در دانشگاه استنفورد در دره سیلیکون مستقر است، این نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، توسط انجمن مدیریت آمریکا به عنوان کوچ شماره یک جهان انتخاب شده است.

او برای شرکت‌های زیادی رشد، نوآوری و تغییر تحول می‌شوند را رقم زده است. مارک تعادلی را در همه جوانب نشان می‌دهد که به ندرت دیده می‌شود، هوش تجاری، هوش هیجانی، اصالت و صمیمیت که رویکرد کوچینگ او را بسیار ارزشمند می‌کند.

کار به دست آمده واقعاً پیشگامانه است و نتایج به راحتی قابل اندازه گیری است."NolanTownsend

زندگی اولیه

تامپسون در لندن، انگلستان به دنیا آمد و در ولوین گاردن سیتی، هرتفوردشایر توسط والدینش سیدنی و دانکن جان تامپسون بزرگ شد. سیدنی ایرلندی، دختر یک پلیس کانتی دونگال بود. مارک تامپسون یک خواهر به نام کاترین دارد. دانکن تامپسون یک حسابدار اهل پرستون بود که هنگامی که مارک دوازده ساله بود پس از رنج بردن از بیماری مزمن و افسردگی درگذشت. مارک تامپسون در کالج استونی‌هورست در لنکاوی توسط یسوعی‌ها تحصیل کرد و سپس به کالج مرتون، آکسفورد رفت، جایی که برای اولین بار به زبان انگلیسی گذراند. او مجلات دانشگاهی، را ویرایش کرد.

حرفهٔ اولیه

تامپسون برای اولین بار در سال 1979 به عنوان یک کارآموز تولید به بی بی سی ملحق شد. کار او در این شرکت شامل تعدادی وظیفه بود. در سال 1981، او در راه‌اندازی برنامه طولانی مدت مصرف‌کننده «Watchdog» کمک کرد. دو سال بعد، او بخشی از تیمی بود که اولین برنامه تلویزیونی ملی صبحانه تلویزیون بریتانیا، به وقت صبحانه را ایجاد کرد. در سال 1985، تامپسون سردبیر خروجی Newsnight شد و در سال 1988، در سن 30 سالگی، به سردبیر Nine O'Clock News ارتقا یافت. او در سال 1990 سردبیر پانوراما شد. او در سال 1992 به عنوان رئیس بخش ویژه و در سال 1994 به عنوان رئیس برنامه‌های واقعی انتخاب شد. در سال 1996، تامپسون به عنوان کنترلر BBC2 منصوب شد. او سفارش ساخت سریال‌هایی از جمله پلیس، خانواده رویل، دوست مشترک ما و نمایش سریع را داد. او در سال 1999 بی‌بی‌سی دو را ترک کرد. در سال 1999 تامپسون مدیر پخش ملی و منطقه‌ای بی بی سی شد. او در سال 2000 مدیر تلویزیون بی‌بی‌سی شد، اما در مارس 2002 شرکت را ترک کرد و مدیر اجرایی کانال 4 شد.

مدیر کل بی بی سی

قرار کاریتامپسون در 21 مه 2004 به عنوان مدیر کل بی بی سی منصوب شد. وزیر فرهنگ تسا جوول، وزیر فرهنگ سایه جولی کرکبراید و گرگ دایک از جمله کسانی بودند که از انتخاب او حمایت کردند.

رئیس و مدیر عامل شرکت نیویورک تایمز

در 14 آگوست 2012، تامپسون به عنوان مدیر عامل شرکت نیویورک تایمز منصوب شد که از 12 نوامبر 2012 لازم الاجرا شد.

او برای تسریع انتقال دیجیتال شرکت و گسترش دامنه جهانی آن به کار گرفته شد، و در این نقش او استراتژی را هدایت می‌کند و بر عملیات تجاری نظارت می‌کند. تامپسون سرمایه‌گذاری زیادی روی محصولات دیجیتالی تایمز انجام داد، و افزایش استقلال تیم‌های محصولات دیجیتال را به‌عنوان «بزرگ‌ترین دلیل» موفقیت این رسانه‌های خبری نسبت داد.

در سال 2018، او یک سخنرانی در موسسه بازارهای باز در واشنگتن دی سی ایراد کرد که در آن سیاست فیس بوک در برچسب زدن اخبار سیاسی به عنوان تبلیغات به عنوان "تهدیدی برای دموکراسی" را توصیف کرد.

بر اساس یک پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، کل غرامت تامپسون در سال 2019، 6.1 میلیون دلار، شامل حقوق و جوایز سهام بود. در سال 2015، او متعهد شد که تایمز را به یک «موسسه بین‌المللی» تبدیل کند، به همان شیوه‌ای که «یک بار با موفقیت یک روزنامه مترو را به یک مقاله ملی تبدیل کردیم». در حال حاضر تایمز تعداد مشترکین دیجیتال بین المللی بیشتری نسبت به کل مشترکان دیجیتالی زمانی که تامپسون به عنوان مدیر عامل شرکت داشت، دارد. تحت رهبری تامپسون، نیویورک تایمز به اولین سازمان خبری در جهان تبدیل شد که از مرز یک میلیون اشتراک دیجیتالی عبور کرد. از ماه مه 2020، این شرکت از 5 میلیون اشتراک فقط دیجیتال و 6 میلیون اشتراک کل فراتر رفت که نزدیک به شصت درصد از درآمد شرکت را تشکیل می‌داد در سال 2015، تامپسون هدف خود را دو برابر کردن درآمد دیجیتالی شرکت تا سال 2020 تعیین کرد. این هدف در سال 2019 زودتر از موعد مقرر محقق شد. هدف جدید شرکت این است که تا سال 2025 به 10 میلیون اشتراک داشته باشد. او همچنین پیش‌بینی کرده است که کاغذ چاپ حداقل 15 سال دیگر دوام خواهد داشت.

زندگی شخصی

 تامپسون یک کاتولیک رومی است و از سال 1970 تا 1975 در مدرسه دولتی یسوعیتی انگلیسی، کالج استونی هرست، تحصیل‌کرده است. در سال 2010، تبلت او را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین کاتولیک‌های رومی بریتانیا معرفی کرد. تامپسون با همسرش جین بلومبرگ (دختر باروخ ساموئل بلومبرگ) در ایالات متحده زندگی می‌کند که در سال 1987 با او ازدواج کرد. آن‌ها دو پسر و یک دختر دارند. او عضو باشگاه اصلاحات و حامی خیریه اتاق هنر در آکسفورد است. در سال 2002، او به هیئت‌امنای مدیا تراست، مؤسسه خیریه ارتباطات پیشرو در بریتانیا پیوست. تامپسون در هیئت‌مدیره شرکت نیویورک‌تایمز و شرکت رویال شکسپیر خدمت کرده است. در سپتامبر 2021، اعلام شد که تامپسون به همراه ماریا رسا، روزنامه‌نگار و سردبیر فیلیپینی، صندوق بین‌المللی برای رسانه‌های با منافع عمومی را با ریاست مشترک بر عهده خواهد گرفت. در سال 2011، دکترای افتخاری توسط دانشگاه آج هیل به تامپسون اعطا شد، و در سال 2015، دکترای افتخاری از دانشگاه قلب مقدس به او اعطا شد. در سال 2012، تامپسون به‌عنوان اولین کوچ و پروفسور مدعو در فن بیان و هنر اقناع عمومی در دانشگاه آکسفورد خدمت کرد.

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید