کوچینگ فردی و مزایای آن

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 6 دیدگاه
  • 336
کوچینگ فردی و مزایای آن

آیا با کوچ فردی آشنا هستید؟

کوچینگ یک به یک به این دلیل بیشتر از هر شکل دیگری از کوچینگ حرفه‌ای محبوب است که شخصی، محرمانه، برنامه ریزی شده، انعطاف پذیر و کارآمد در زمان می‌باشد. این نوع مربیگری یک فضای امن برای فکر کردن و رسیدن به وضوح بیشتر در مورد مراحل بعدی است. جلسات پیگیری، کوچ حمایتگر را قادر می‌سازد تا این اقدامات را دنبال کند.

کوچینگ فردی نوعی مربیگری آنلاین رو در رو زنده را با یک مربی معتبر GCI در زمان‌های انعطاف پذیر ارائه می‌دهد. یک جلسه اولیه 2 ساعته، به عنوان دو جلسه مربیگری 1 ساعته یا 40 دقیقه‌ای، می‌تواند پشتیبانی متمرکز کوتاه مدتی را برای پیشبرد اولویت استراتژیک، موضوع خاص یا چالش فراهم کند. با وجود جلسات طولانی‌تر که تا 6 ساعت طول می‌کشد، می‌توانید از تغییرات عمیق‌تری بهره ببرید که یک دوره کامل مربیگری امکان‌پذیر می‌کند.

هدف از کوچینگ فردی چیست؟

هدف اصلی کوچینگ فردی به حداکثر رساندن عملکرد از طریق کمک به فرد برای رسیدن به اوج پتانسیل خود است. هدف اصلی این نوع کوچینگ شامل توسعه رهبری، ایجاد نظم و انضباط فردی، ایجاد سیستم خودباوری، ایجاد انگیزه و بهبود خودآگاهی است. دلیل استفاده از کوچینگ فردی برای انواع روش‌های آن متفاوت است. انواع مختلف روش‌های کوچینگ فردی عبارتند از: کوچینگ اجرایی، کوچینگ یکپارچه، کوچینگ تیمی و کوچینگ مجازی. اگرچه استراتژی در بین انواع این نوع مربیگری متفاوت است، اما هدف کلی یکسان می‌باشد، یعنی افزایش عملکرد و باز کردن پتانسیل کامل فرد.

اهداف کوچینگ فردی برای سبک‌های مختلف آن در زیر فهرست شده است:

• کوچینگ اجرایی، توسعه مناسب رهبری نهایی است. انواع کوچینگ اجرایی عبارتند از: کوچینگ شغلی، کوچینگ زندگی، کوچینگ سازمانی/کسب و کار، کوچینگ عملکرد و رهبری. تمرکز اصلی کوچینگ فردی اجرایی تغییر رفتار است. هدف کوچینگ اجرایی تجهیز فرد به ابزارهای دانش و فرصت‌هایی است که او برای باز کردن پتانسیل واقعی خود و کارآمدتر شدن به آنها نیاز دارد.

• کوچینگ یکپارچه رویکردی است که جلسات مربیگری و ابتکارات توسعه رهبری را ترکیب می‌کند. هدف کوچینگ فردی یکپارچه صرفه جویی در زمان و کمک به افراد است که در مدت زمان کوتاه‌تری کارآمدتر شوند.

• کوچینگ مجازی، مربیگری است که از طریق خدمات ویدئویی مبتنی بر وب یا همان چت‌های تصویری انجام می‌شود. مزیت اصلی کوچینگ فردی مجازی، انعطاف پذیری زمانی در برگزاری جلسات است که زمان مناسبی برای فرد در نظر گرفته می‌شود. کوچینگ مجازی در زمان صرفه‌جویی می‌کند و به فرد قدرت انتخاب مکان جغرافیایی جلسه را می‌دهد. این مکام می‌تواند فضای کاری یا خانه و حتی یک مکان عمومی باشد. مربیگری مجازی در سال 2020 به دلیل قرنطینه شدن افراد در خانه به دلیل همه‌گیری کووید-19 شهرت یافت. در حال حاضر، کوچینگ مجازی رایج شده است و تمام انواع مربیگری که قبلاً ذکر شد را می‌توان در محیط کار به صورت مجازی ارائه کرد.

چگونه می‌توانم از کوچینگ فردی استفاده کنم؟

بسته به تعداد جلسات کوچینگ و طول مدت تعامل، راه‌های زیادی وجود دارد که کار با یک کوچ می‌تواند به شما کمک کند. در اینجا فقط تعداد انگشت شماری از موارد مورد نیاز به یک مربی وجود دارد که عبارتند از:

  1. کوچینگ فردی برای لحظات بحرانی

گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید این است که دو یا سه جلسه به صورت متمرکز روی یک تصمیم، رویداد یا لحظه خاص با یک مربی کار کنید.

مثلاً:

• یک تصمیم استراتژیک یا تغییری که باید ابلاغ شود

• حضور در یک جلسه دشوار در آینده

• یک گفتگوی عملکرد مهم با یکی از اعضای کلیدی تیم

• آمادگی برای مصاحبه یا ارزیابی کلیدی

• تکمیل یک پروژه کلیدی

  1. کوچینگ فردی برای انتقال

چند جلسه کوچینگ می‌تواند به شما در عبور از یک انتقال مهم کمک کند.

مثلاً:

• حرکت به سمت یک نقش یا سازمان جدید

• تغییر در اولویت‌ها یا روش‌های کار

• به دست آوردن وضوح در مرحله شغلی خود

• ایجاد برنامه‌ای برای انتقال به سمتی که به شما امکان می‌دهد هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه‌ای پیشرفت کنید.

  1. کوچینگ فردی برای توسعه رهبری

یک دوره طولانی‌تر می‌تواند به شما کمک کند تا زمینه‌هایی را برای توسعه در رهبری خود، مانند رویکرد شما برای کار با دیگران، شناسایی و هدف قرار دهید.

این رویکرد می‌تواند استفاده از ابزار روان‌سنجی یا بازخورد (LSI، DiSC، Genos، نقاط قوت شخصیت VIA یا AITSL 360) را در بر گیرد که منجر به تحلیل عمیق‌تر رشد رهبری شما می‌شود.

  1. کوچینگ فردی برای گفتگوهای مؤثر برای رهبران

چند جلسه مربیگری که در طول سال تحصیلی برگزار شود، می‌تواند فضایی را برای بازتاب تسهیل، حمایت و چالش فراهم کند.

مربی از طریق سؤال کردن، یک رویکرد انتقادی ارائه می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا به عنوان یک رهبر، جایگاه مؤثری داشته باشید. این رابطه گسترده می‌تواند به شما در شناسایی و اولویت بندی زمینه‌های تمرکز، نیاز و رشد کمک کند.

  1. کوچینگ فردی برای قرار گرفتن در رأس امور

گاهی اوقات حتی سازمان‌یافته‌ترین افراد نیز به یک انفجار متمرکز نیاز دارند تا دوباره به سر کارها برگردند. دیگران از تمرکز بر ایجاد یک سیستم سازمانی شخصی که آنها را قادر می‌سازد تا با استرس کمتری به موفقیت برسند، سود خواهند برد.

چند جلسه کوچینگ فردی می‌تواند به شما کمک کند تا از موارد زیر آگاه شوید:

• بررسی رویکرد فعلی خود برای انجام کارها

• توسعه یک سیستم کارآمد برای بهبود و حفظ بهره‌وری فردی بیشتر

• تأمل بر موانع تداوم اثربخشی در این زمینه با اجرای اقداماتی برای رفع این مسائل

6 مزیت کوچینگ فردی برای افراد در محل کار

اگر تا به حال در یک جلسه مربیگری بوده‌اید، می‌دانید که بخشی از این فرآیند مزایای زیادی دارد. مزایای کوچینگ فردی دامنه وسیعی دارد و اگر با مربی خود درگیر باشید، می‌توانید تأثیر مثبتی در شغل خود ببینید. این فرآیند می‌تواند به رشد شما در طیف وسیعی از نیازها کمک کند و حتی می‌تواند در سطح شخصی برایتان مفید باشد. کوچینگ فردی برای افزایش اعتماد به نفس، بهبود عملکرد کاری و ایجاد مهارت‌های ارتباطی مؤثر شناخته شده است.

مزایا این نوع کوچینگ می‌تواند حتی برای یک فرد گسترده‌تر و خاص‌تر باشد. در اینجا 6 مزیتی که کوچینگ فردی می‌تواند برای افراد به ارمغان بیاورد آورده شده است.

1. ایجاد و اقدام در جهت دستیابی به اهداف

کوچینگ به فرد این فرصت را می‌دهد تا اهداف شغلی خود را به شیوه‌ای واقع بینانه تعریف کند. با کمک یک مربی، آن‌ها می‌توانند این اهداف را تعیین کنند و سپس فعالانه برای رسیدن به آنها تلاش کنند. این امر احتمال دستیابی به اهداف را افزایش می‌دهد. مرسوم است که اهداف حول دو جنبه از حرفه یک فرد متمرکز شوند. اولی ایجاد مجموعه مهارت‌ها و دومی رفتار حرفه‌ای فرد است.

نرم افزار کوچینگ به فرد این امکان را می‌دهد که این اهداف را ثبت کرده و پیشرفت را پیگیری کند. از طریق نرم افزار به افراد نقاط بازرسی داده می‌شود تا دستیابی به هدف خود را مدیریت کنند و پیشرفت مستقیماً به سرپرست، مربی و مدیر برنامه گزارش شود.

2. افزایش سطح تعامل

کوچینگ فردی شرکت کنندگان را با بازخورد منحصر به فرد خود و تشویق‌های فراوان درگیر می‌کند. هنگامی که فردی با محل کار خود درگیر می‌شود، می‌تواند به طور مؤثرتری به تیم و سازمان کمک کند. این تعامل همچنین به افزایش نرخ حفظ و بهره‌وری کمک می‌کند و به نفع مشاغل و همچنین سازمان کلی آنها است.

سطح درگیری افراد در روابط مربیگری خود را می‌توان با نرم افزار کوچینگ پشتیبانی کرد. این نرم افزار می‌تواند با دادن راهی به سازمان برای بررسی مکرر رابطه و پیشبرد پیشرفت، تعامل را افزایش دهد.

3. مکان امن برای به دست آوردن دیدگاه

داشتن یک مربی به فرد فضای امنی برای رفتن و صحبت در مورد مسائل حساس می‌دهد. مربی اغلب یک شرکت‌کننده شخص ثالث است و توانایی مربی در بی‌تفاوت ماندن، اما راهنمایی دادن به او اجازه می‌دهد بدون احساس ترس از سوی شخصی در سازمان خود، دیدگاه خوبی به دست آورد. این تنها در صورتی امکان پذیر می‌شود که راه امنی برای ارتباط مربی و فرد وجود داشته باشد. نرم افزار کوچینگ با گزینه‌های پیام رسانی مستقیم امکان برقراری ارتباط را فراهم می‌کند.

استفاده از مکان امن برای تشویق و توسعه مهم است. این فضا امکان یادگیری عمیق‌تر و سطوح بالاتری از راحتی با مهارت را فراهم می‌کند. هنگامی که فرد با مهارت‌های خود راحت بود، می‌تواند شروع به استفاده از آنها در حرفه خود کند و مزایایی را که از رابطه مربیگری خود به دست می‌آورد، مشاهده نماید.

4. سطح عمیق‌تر یادگیری

کوچینگ شرکتی فقط در مورد بهبود مهارت‌های یک فرد در محل کار نیست. یادگیری را به سطح عمیق‌تری می‌برد. از طریق کوچینگ فردی، یک فرد می‌تواند بیشتر درباره خود بیاموزد، بفهمد که دیگران چگونه او را درک می‌کنند و در بخش‌هایی از شخصیت خود که از آن راضی نیستند، بهبود ایجاد نماید.

علاوه بر این، کوچینگ یادگیری را به سطحی فراتر از یادآوری و درک می‌برد. فرد می‌تواند مهارت‌های ارائه شده توسط مربی خود را بپذیرد و آنها را در موقعیت‌های جدید در فضای یادگیری امن خود به کار گیرد. کاربرد در موقعیت‌های مختلف مجموعه مهارت‌ها را در فرد مستحکم می‌نماید.

5. ایجاد آگاهی شخصی

یک مربی می‌تواند به شاگرد خود ایده‌هایی درباره راه‌هایی برای بهبود خود بدهد، اما مهم‌تر از آن می‌تواند به او کمک کند تا از نقاط کور خود آگاه شود. این نقاط بخش‌هایی از کار یا شخصیت افراد هستند که ممکن است آن‌ها را نبینند، اما نیاز به بهبود دارند. هنگامی که فرد از این زمینه‌ها آگاه شد، می‌تواند با مربی همکاری کند تا آنها را بهبود بخشد.

یک راه عالی برای ایجاد آگاهی شخصی از طریق ارزیابی شخصیت است. این ارزیابی‌ها به راحتی با استفاده از نرم افزار کوچینگ فردی انجام می‌شود و نتایج ثبت می‌گردند.

از طریق ایجاد آگاهی فردی، شخص می‌تواند نقاط ضعف ناشناخته خود را به نقاط قوت قابل فروش تبدیل کند. این آگاهی شخصی یک تقویت کننده مهم اعتماد به نفس برای افراد در برنامه‌های توسعه استعداد است و می‌تواند در نقش‌های آینده به آنها کمک نماید.

6. پشتیبانی از بهبود مهارت‌های خاص

داشتن پشتیبانی برای بهبود مهارت‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. صرف دانستن اینکه شخصی برای کمک به دستیابی به هدف وجود دارد، بخش مهمی از پیشرفت در فرآیند مربیگری است. از آنجایی که مهارت‌سازی اغلب در کانون روابط مربیگری قرار می‌گیرد، باید بر مهارت‌هایی که باید ایجاد شود، تاکید ویژه‌ای وجود داشته باشد تا مربیگری کارآمد و هدایت‌شده باشد. این مهارت‌ها می‌تواند شامل ارتباط، تفویض اختیار، مدیریت تعارض، تیم سازی و متقاعدسازی باشد و با نرم افزار مربیگری قابل مدیریت است.

4 مزیت کوچینگ فردی برای بهبود عملکرد

بنابراین اکنون می‌توان گفت که چگونه مربیگری فردی منجر به نتایج مثبت می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که کوچینگ می‌تواند عملکرد را حداقل به ۴ روش بهبود بخشد:

1. خودآگاهی بیشتر و زمینه‌ای: کوچینگ فردی به شما و محل کار شما مربوط می‌شود. شما به عنوان یک عنصر مهم در سازمان خود بینش خاصی را به دست خواهید آورد.

2. درک بیشتر از دیگران: یک مربی به شما کمک می‌کند تا بفهمید معنای برخی رفتارها و تفکرات افراد چیست. شما در مورد اقداماتی اطلاعات پیدا می‌کنید که به اعضای تیم یا تمرکز آنها در جهتی که برای سازمان بهتر است کمک می‌نماید.

3. افزایش توانایی برقراری ارتباط: یک مربی با شما کار می‌کند تا راه‌هایی را برای بهبود نحوه انتقال و ارائه آنچه برای شما، کسب و کار و کارمندان مهم است، بیابید.

4. افزایش توانایی مربیگری دیگران: هنگامی که ارزش مربیگری برای بهبود عملکرد برای پیشرفت خود را تجربه کردید، آمادگی بیشتری برای توجه و استفاده از فرصت‌های مربیگری با تیم خود را خواهید داشت. این ظرفیت یک تمایز کلیدی بین یک رهبر خوب و یک رهبر عالی خواهد بود.

با این حال، یک نتیجه خوب مربیگری مستلزم یک رابطه مربیگری خوب است. در ابتدا پرسیدن سؤالات درست، زمینه را برای یک همکاری مربیگری قوی فراهم می‌کند.

اگر آماده سرمایه گذاری روی کوچینگ فردی هستید تا عملکرد خود و همچنین عملکرد همکاران خود را بهبود بخشید، فقط به یک دوره کوتاه در هفته نیاز دارید تا بیشتر به کار خود برسید. کوچینگ فردی روشی متمرکز و متناسب برای ارتباط توسعه عملکرد شما با نیازهای کاری روزانه شما خواهد بود.

 

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید