15 نکته در انتخاب کوچ بیزینس کوچک
- 2 سال پیش
- کوچینگ کسب و کار
- 4 دیدگاه
- 333
چگونه یک مشاور یا کوچ بیزینس کوچک انتخاب کنیم
کوچهای بیزینسهای کوچک زیادی برای انتخاب وجود دارند، بنابراین به وضوح در مورد آنچه در یک کوچ، مشاور یا مربی به دنبال آن هستید، کمک بخواهید.
در اینجا 15 نکته برای کمک به انتخاب کوچ یا مشاور بیزینس کوچک آورده شده است:
از سطح دانش آنها شروع کنید
مشاوره و کوچینگ بیزینسهای کوچک یک مهارت هستند و برای تسلط بر آنها به آموزش و تمرین زیادی نیاز است. از آنجایی که مشاوره و کوچینگ بیزینسهای کوچک صنایعی تحت نظارت نیستند، هر کسی میتواند خود را کوچ بنامد، چه آموزش دیده باشد یا نه.
با انتخاب فردی که در یک مدرسه کوچینگ شناخته شده شرکت کرده و فارغ التحصیل شده است و انتخاب فردی با چندین سال سابقه به عنوان مشاور، اطمینان بیشتری از مهارت و دانا بودن آنها خواهید داشت. به هر حال، بخشی از چیزی که برای آن هزینه میکنید، توانایی انتخاب علم و دانش آنها و یادگیری از آنها است.
فردی را انتخاب کنید که تجربه داشته باشد
کوچ مورد نظر شما باید هم به عنوان کوچ و هم به عنوان صاحب یک بیزینس کوچک تجربه داشته باشد. باید بدانید آنها چه مدت کوچ یا مشاور بیزینسهای کوچک بودهاند یا اینکه بدانید آنها چه مدت صاحب یک بیزینس کوچک هستند.
شاید آنها در گذشته دارای چند بیزینس بودهاند وبا چند مشتری و در چند صنعت کار کردهاند. به دنبال فردی با تجربه گسترده باشید تا بدانید که میتواند موقعیت منحصر به فرد شما را مدیریت کند.
اندازه بیزینس خود را بدانید و بر اساس آن یک کوچ انتخاب کنید
برخی از کوچها در کوچینگ مدیران بیزینسهای کوچک با بیش از 100 کارمند تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر در کوچینگ صاحبان مشاغل کوچک و خوداشتغال و کارآفرینان انفرادی تخصص دارند.
مطالب کوچ را با دقت بخوانید تا ببینید آیا آنها نشان میدهند که مشتری آنها معمولاً دارای چه اندازه تجارت است یا خیر.
مشاوری را انتخاب کنید که هم مهارتهای تجاری و هم مهارتهای کوچینگ داشته باشد. کوچینگ به معنای گیر نکردن، اقدام کردن، پیشرفت در حد توان و مدیریت زمان است.
مشاوره در مورد طوفان فکری و دریافت مشاوره است تا بتوانید یک مدل بیزینس و بازاریابی قوی ایجاد کنید و یک برنامه اقدام قدرتمند را اجرا کنید.
به عنوان یک صاحب بیزینس کوچک، میدانید که داشتن مهارتهای بازاریابی، مهارتهای استراتژی بیزینس و برنامهریزی و مدیریت زمان خوب چقدر مهم است. اگر در هر مهارت تجاری خاصی به کمک نیاز دارید، مطمئن شوید که کوچ شما در آن زمینه متخصص است، تا نه تنها بتواند شما را راهنمایی کند، بلکه بتواند به شما مشاوره و آموزش دهد.
در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت بین یک کوچ و یک مشاور وجود دارد. شما به فردی نیاز دارید که هر دو مجموعه مهارت را داشته باشد.
کوچ باید یادگیری مستمر داشته باشد
آیا کوچ علاوه بر یادگیری مهارتهای جدید کوچینگ، به یادگیری مهارتهای بیزینس جدید نیز ادامه میدهد؟
توصیفات را بررسی کنید
آیا سایر مشتریان کوچ شبیه شما هستند؟ آیا کوچ تجربه زیادی در کار با صاحبان مشاغلی مانند شما، در صنعتی که در آن هستید، دارد؟ (توجه: مراقب گواهی نامههای بدون امضا باشید. به دنبال نام مشتری و نام شرکت مشتری باشید)، همچنین لینکدین را بررسی کنید تا ببینید آیا کوچ در آنجا توصیفات یا توصیههایی دارد یا خیر؟
وضعیت کارشناس چگونه است؟
آیا کوچ بیزینس کوچک در مورد موضوعات تجاری صحبت میکند، مینویسد و تدریس میکند؟ آیا او یک متخصص شناخته شده در رشته خود است؟ آیا کوچ در موضوعات تجاری متخصص است؟ او باید در بازاریابی (بازاریابی سنتی و اینترنتی)، خدمات مشتری، برنامه ریزی استراتژیک، برنامه ریزی مالی و غیره متخصص باشد.
باید پیشنهادات اضافی دریافت کنید
آیا کوچ علاوه بر کوچینگ، محصولات یا خدمات دیگری مانند کتاب، برنامههای صوتی یا کلاس ارائه میدهد؟
آیا مشاوره رایگان دارد؟
آیا کوچ یک مشاوره اولیه رایگان ارائه میدهد تا بتوانید با یکدیگر آشنا شوید و ببینید که آیا تناسب خوبی بین آنچه شما نیاز دارید و آنچه کوچ شما میتواند ارائه دهد، وجود دارد؟
تناسب خوب را بیابید
پس از مشاوره اولیه، آیا احساس میکنید که از نظر شخصیتی مناسب است؟ آیا پس از صحبت با آنها احساس مثبتی دارید یا حس بدی پیدا میکنید؟ اگر فردی پرانرژی هستید و کوچ آرام و ساکت است (یا برعکس)، آیا این قرارداد خوبی است؟
آیا احساس میکنید میتوانید به کوچ اعتماد کنید و ارتباط خوبی با او داشته باشید؟ آیا از همراهی با آنها لذت میبرید؟ (به هر حال، شما زمان زیادی را با هم سپری خواهید کرد.)
با چه کسانی کار خواهید کرد؟
آیا مستقیماً با کوچ یا مشاور اصلی در تجارت کار خواهید کرد یا تیمی از کوچها وجود دارند که برای کوچ اصلی قرارداد فرعی میبندند؟ شما میخواهید دقیقاً بدانید که با چه کسی کار خواهید کرد.
شما نباید کوچی را انتخاب کنید که هرگز با او صحبت نکردهاید و یا مهارتها، دانش و سطح تجربه او را نمیدانید یا از نظر شخصیتی مناسب شما نیست. از شخصی که با او صحبت میکنید بپرسید: "آیا مستقیماً با شما کار خواهم کرد؟"
در او به دنبال بینش انگیزشی باشید
آیا کوچ بیزینسهای کوچک سؤالات زیادی از شما میپرسد که لحظههای بینش و رشد را به شما میدهد؟ بخشی از کار یک کوچ این است که به شما کمک کند خود را درک کنید، چه چیزی از بیزینستان میخواهید، و جایی که ممکن است در موفقیت خود خرابکاری کنید، کجاست؟
کوچ بیزینس کوچک باید چالش برانگیز باشد
آیا کوچ شما را به چالش میکشد تا به عظمت خود گام بردارید تا در انجام کارها پاسخگو باشید؟ یا کوچ به شما اجازه میدهد که از کمتر از چیزی که میخواهید باشید خلاص شوید؟
آیا همیشه در دسترس است؟
آیا کوچ برای کار با شما، زمانی که میخواهید را صرف میکند و هر چند وقت یکبار که میخواهید، در دسترس است؟ برخی از کوچها فقط ساعات روز دارند، در حالی که برخی دیگر فقط عصرها و آخر هفتهها کار میکنند. آیا کوچ بین جلسات برنامه ریزی شده از طریق ایمیل در دسترس است؟
هزینهها و برنامهها چگونه هستند؟
آیا کوچ در مورد هزینههای خود به طور واضح با شما صحبت میکند؟ آیا درمورد قیمتی که میپردازید آگاه هستید چه چیزی دریافت خواهید کرد؟
انتخاب مشاور یا کوچ مناسب برای شما منجر به یک رابطه سازنده و الهام بخش خواهد شد. وقت بگذارید و تکالیف خود را انجام دهید و مطمئناً کوچ مناسب خود را پیدا خواهید کرد.
بیشتر بخوانید: کوچینگ در بیزینسهای کوچک و متوسط