12 نوع کوچ زندگی که به شما کمک می‌کنند

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ زندگی
  • 3 دیدگاه
  • 314
12 نوع کوچ زندگی که به شما کمک می‌کنند

انواع کوچ‌ زندگی: 12 نوع برتری که مشتریان دوست دارند

اگر حتی از راه دور با کسب و کار کوچینگ آشنا هستید، احتمالاً یک کلمه کلیدی کوچک در فضای وبلاگ مشاهده کرده‌اید: طاقچه.

پیدا کردن جایگاه مناسب به عنوان یک مربی زندگی مانند کشف یک بلیط طلایی است. ما شوخی نمی‌کنیم؛ احساس انتخاب "منطقه" شما برای یک مربی به اندازه چشم انداز عرضه آب نبات مادام العمر هیجان انگیز است.

بنابراین، برای اینکه کمی از این هیجان را به شما بچشانیم، فکر کردیم که در مورد برخی از انواع کوچ‌ زندگی مختلف که صنعت را تشکیل می‌دهند، به شما اطلاعات بدهیم.

جزئیاتی که به شما کمک می‌کند بخشی از این تجارت را پیدا کنید که روح شما را روشن می‌کند! وقتی نوبت به کوچینگ می‌رسد، واقعاً می‌خواهید تا جایی که ممکن است در مورد صنعت خود بدانید.

برای صرفه‌جویی در جستجوی بی‌پایان نتایج جستجوی انواع کوچ‌ زندگی مختلف، فهرستی عالی از 12 مورد از محبوب‌ترین گونه‌ها را ایجاد کرده‌ایم.

اگر در تلاش برای یافتن جایگاه خود هستید، پس این یک مقاله عالی خواهد بود که به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های خود را محدود نمایید!

من از قبل می‌دانم کدام یک از انواع کوچ زندگی هستم؛ آیا این مقاله برای من است؟

البته که هست! اگر شما یک کهنه کار کوچینگ هستید، احتمالاً تا به حال در جایگاه خود مستقر شده‌اید. با این حال، هرگز ایده بدی نیست که درک بهتری از دنیای کوچینگ و آنچه همتایان خود انجام می‌دهند به دست آورید.

نه تنها یادگیری بیشتر در مورد انواع کوچ زندگی در این صنعت باعث می‌شود که از کوچینگ همکار خود قدردانی کنید، بلکه می‌توانید کاملاً از عناصر سایر بخش‌ها برای پشتیبانی از جلسات خود استفاده نمایید.

مطمئناً، احتمالاً از قبل ابزارهای کوچینگ عالی را دارید! اما مناسب بودن برای مشتری از زوایای مختلف اغلب تفاوت زیادی در رویکرد شما ایجاد می‌کند. به هر حال انسان‌ها موجودات بسیار پیچیده‌ای هستند!

اوه، و یه چیز دیگر. خوب است به یاد داشته باشید که انواع کوچ زندگی هرگز از یادگیری دست نمی‌کشند. به طور جدی، یافتن اطلاعات بیشتر در مورد زمینه‌های مختلف در حرفه خود هرگز ایده بدی نیست.

اکنون که متوجه شدید که چرا باید از قبل مطالعه کنید، آیا آماده هستید که همه چیز را در مورد انواع کوچ زندگی یاد بگیرید؟ ما اینطور فکر کردیم؛ حالا بیایید درست شیرجه بزنیم!

انواع کوچ زندگی

کوچ‌های کسب و کار برخی از محبوب‌ترین انواع کوچ زندگی هستند. آن‌ها شهرت زیادی برای کمک به کارمندان و مشاغل برای دستیابی به پتانسیل کامل خود دارند. به همین دلیل، آن‌ها تمایل دارند که دائماً در تقاضا باشند.

کوچینگ بیزینس بر روی آوردن بیزینس‌ها و کارگران آن‌ها به سطح بعدی با دادن بینش به مدیریت و توسعه بیزینس تمرکز دارد.

کوچ‌های بیزینس اغلب به ایجاد کارمندان و مدیران ستاره کمک می‌کنند، بنابراین جای تعجب نیست که با این نوع کوچینگ زندگی داغ، داغ و داغ می‌شود!

اگر به دنبال یک جایگاه سودآور هستید، کوچینگ بیزینس یک راه حل کاملاً محکم است. شما باید نسبت به خود احساس کارآفرینی داشته باشید، اما قطعاً به عنوان یک کوچ بیزینس برای جذب مشتریان تلاش نخواهید کرد.

  • کوچ مشاغل کوچک

این طاقچه شبیه به کوچینگ کسب و کار است، اما همانطور که ممکن است حدس بزنید، بر بیزینس‌های کوچک تمرکز دارد.

راه‌اندازی یک بیزینس کوچک همیشه دشوار است، بنابراین داشتن یک کوچ زندگی در کنار شما برای کمک به ایجاد اعتماد به نفس می‌تواند ارزش طلایی داشته باشد.

البته کوچ‌های مشاغل کوچک فقط تشویق کننده نیستند. وظیفه کوچ‌های مشاغل این است که به مشتریان کمک کنند تا تصمیمات عاقلانه‌ای بگیرند که نه تنها کسب و کار آنها را رشد می‌دهد، بلکه آن را با استانداردهای بالا حفظ می‌کند.

  • کوچ‌های اجرایی

یکی دیگر از انواع کوچینگ مرتبط با کسب و کار، کوچینگ اجرایی است. اگر تا به حال در وال استریت قدم زده‌اید، احتمالاً تعدادی از مدیران بسیار پرکار را دیده‌اید.

با این حال، بهترین مدیران فقط ساعت‌ها را محاسبه نمی‌کنند؛ آن‌ها یاد می‌گیرند که چگونه آن روابط عالی را ایجاد کنند که شرکتشان را در اوج نگه دارد.

اما بهترین‌ها چگونه یاد می‌گیرند که تیم‌ها را مدیریت کرده، اعتماد ایجاد کنند و کارها را در حرکت نگه دارند؟

خوب، بسیاری از مدیران به انواع کوچ زندگی مراجعه می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا از پویایی تیم خود حداکثر استفاده را ببرند.

کوچ‌های اجرایی می‌توانند با از بین بردن مشکلات مزاحم بهره‌وری و ارائه ابزارهایی برای بالا نگه داشتن روحیه تیم به رفع تیم‌های شکست خورده کمک نمایند.

اما کوچینگ اجرایی تنها در مورد تجارت نیست. تمرکز اصلی این نوع کوچینگ کمک به مشتریان برای ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی می‌باشد.

انواع کوچ‌های باحال

خوب، پس این نوع ممکن است شبیه به کوچ بیزینس به نظر برسد؛ اما گول نخورید! کوچینگ شغلی در واقع بر کسانی تمرکز دارد که به دنبال اصلاحات اساسی در حرفه خود هستند.

خواه تغییر شغل باشد یا پیشرفت شغل فعلی، کوچ‌های شغلی به مشتریان کمک می‌کنند تا رزومه خود را سازماندهی کنند، مصاحبه‌های مهم را انجام دهند و بازار کار را بهتر درک کنند.

کوچ‌های شغلی تمایل زیادی به بهره‌وری و پیشرفت دارند، بنابراین به دنبال ابزارهای همپوشانی عالی باشید که ممکن است برای کوچ‌های تجاری و شغلی مفید باشد!

  • کوچ‌های مذهبی

کوچینگ مذهبی یکی از خاص‌ترین انواع کوچ زندگی است. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، کوچ‌های مذهبی بر کمک به مشتریان تمرکز می‌کنند تا زندگی خود را با انتظارات و ارزش‌های مذهبی هماهنگ نمایند.

این نوع کوچینگ برای همه مناسب نخواهد بود، زیرا مشتریان به طور قابل درک می‌خواهند فردی با ایمان به عنوان کوچ مذهبی آنها باشد. بنابراین، اگر یک مذهبی نیستید، احتمالاً این یک کار ممنوعه برای شما است!

  • کوچ‌های روابط

کوچ‌های رابطه همیشه یکی از محبوب‌ترین انواع کوچ زندگی بوده‌اند.

اگر چه ممکن است فکر کنید که این بخش در مورد اصلاح روابط شکسته یا کمک به مشتریان برای یافتن شریک کامل خود است، اما در واقع پیچیده‌تر از این می‌باشد.

اغلب، کوچینگ رابطه بر روابط دوستانه، مهارت‌های افراد و روابط خانوادگی متمرکز است. اگر همدل هستید و در حل مشکلات مهارت دارید، کوچینگ رابطه می‌تواند یک نوع عالی از کوچینگ زندگی باشد که می‌توانید در آن پیشرفت نمایید.

  • کوچ‌های طلاق

خوب، پس این یکی چندان سرگرم کننده نیست. همه ما امیدواریم که هرگز به کوچ طلاق نیاز نداشته باشیم، اما آنها برای بسیاری از افراد ضروری هستند. برخلاف وکلا، کوچ‌های طلاق برای کمک به جنبه عاطفی طلاق حضور دارند.

طلاق سخت است، و البته یک کوچ زندگی نمی‌تواند مشاوره حقوقی بدهد (این اطلاعات را از یک وکیل خوش پوش و گران قیمت بپرسید!). آن‌ها برای کمک به مشتریان عالی هستند تا طلاق را تا حد امکان بدون دردسر انجام دهند.

بهترین کوچ‌ها می‌توانند دیدگاه افراد را نسبت به عواقب طلاق کاملاً تغییر دهند و آینده آن‌ها را بسیار امیدوارکننده‌تر از زندگی‌ای کنند که پشت سر گذاشته‌اند.

در مورد مهارت صحبت کنید...

مبارزات پولی همیشه نگران کننده است. چه برای پرداخت صورت‌حساب‌ها مشکل داشته باشید یا بخواهید برای پیش‌پرداخت هنگفت پس‌انداز کنید، دانستن اینکه در مورد امور مالی از کجا شروع کنید، می‌تواند دشوار باشد.

  • کوچ‌های زندگی مالی

مردم اغلب برای رسیدن به آزادی مالی تلاش می‌کنند، زیرا نمی‌دانند چگونه پول را دراز مدت مدیریت کنند.

به جای اینکه به مشتریان بگویند چگونه هزینه یا سرمایه گذاری کنند، کوچ‌های زندگی مالی به مشتریان کمک می‌کنند تا با ایجاد بودجه و راهنمایی آنها برای انتخاب بهتر، وضعیت مالی خود را درک نمایید.

بررسی پس‌انداز با موفقیت و بدون بدهی

  • کوچ‌های توسعه شخصی

برخی از کتاب‌های مورد علاقه ما که در زمینه زندگی شخصی هستند، همه در مورد رشد شخصی هستند. در واقع، بسیاری از مشتریان از پرفروش‌ترین‌ها الهام گرفته‌اند تا زندگی خود را به مسیر درست برگردانند.

از آنجایی که کتاب‌ها و پادکست‌ها تنها می‌توانند افراد کمی را جذب کنند، کوچ‌های توسعه شخصی به سرعت به یکی از محبوب‌ترین کوچ‌ها در جهان تبدیل می‌شوند!

ذهنیت شلوغ جدید نیست، اما مشتریان اغلب دوره‌هایی را پشت سر می‌گذارند که احساس می‌کنند قادر به پیشبرد اهداف توسعه شخصی خود نیستند.

اکثر کوچ‌های زندگی در یک نقطه یا نقطه دیگر احساس "گیر و توقف" کرده‌اند، و این همان چیزی است که کوچینگ توسعه شخصی را به یک نوع محبوب از انواع کوچ زندگی تبدیل می‌کند.

همه ما در رکود بوده‌ایم، اما خوشحال می‌شوید که بدانید تجربه شما واقعاً به شما به عنوان یک کوچ توسعه شخصی اعتبار زیادی می‌دهد.

اگر می‌خواهید به مشتریان خود کمک کنید تا از غوره حلوا بسازند، پس این یک مکان عالی برای تمرکز است!

کوچینگ سلامت و تندرستی یکی دیگر از انواع کوچ زندگی است که بسیار محبوب می‌باشد. در حین پیمایش در فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر، احتمالاً با شکم‌های مضحک تراشیده شده یا عضلات باسن کامل مواجه شده‌اید.

از آنجایی که کوچ‌های سلامت اغلب بر مدیریت وزن، عضله سازی و زیبایی شناسی تمرکز می‌کنند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند!

حتی اگر مشتری علاقه‌ای به یک بدنساز حرفه‌ای شدن نداشته باشد، کوچینگ سلامت و تندرستی هنوز واقعاً مفید است.

آیا مشتریان شما به دنبال تعادل انرژی، خواب خوب و احساس سلامت جسمانی هستند؟ خوب پس، کوچینگ سلامت و تندرستی مسلماً یک کار خانگی است!

  • کوچ‌های ریکاوری

کوچ ریکاوری نوع بسیار مهمی از انواع کوچ زندگی است. از آنجایی که کوچ‌های بهبودی افرادی را که با اعتیاد سروکار دارند مدیریت می‌کنند، ورود به آن می‌تواند کار بسیار سنگینی باشد.

با این حال، این نوع قطعاً یکی از پرارزش‌ترین انواع کوچ زندگی است.

از آنجایی که کوچ‌های بهبودی با یافتن مکانیسم‌های مقابله‌ای سالم به مشتریان کمک می‌کنند تا زندگی خود را عاری از مواد داشته باشند، این یکی از شاخه‌های کلیدی کوچینگ است که برای کوچ‌های سخت عالی است.

زندگی مربوط به آن لحظات بزرگ است. بچه دار شدن، فارغ التحصیلی از دانشگاه، نقل مکان به شهر جدید. شما نام ببرید، احتمالاً یک کوچ انتقالی با آن برخورد کرده است.

اگرچه این لحظات بزرگ هیجان انگیز هستند، اما می‌توانند ترسناک باشند و ریشه کن کنند!

مردم اغلب برای کنار آمدن با تغییرات بزرگ زندگی تلاش می‌کنند، بنابراین کوچ‌های انتقالی بهترین راه برای قرار دادن چیزها در چشم انداز و کمک به مشتریان برای ایجاد آن تغییرات بزرگ زندگی تا حد امکان لذت بخش هستند.

چه نوع از انواع کوچ زندگی محبوب‌ترین هستند؟

پرطرفدارترین کوچ‌های زندگی معمولاً کوچ‌های شغلی، کوچ‌های روابط، کوچ‌های سلامت و کوچ‌های تجاری هستند. اگر یکی از این کوچ‌ها را انتخاب کنید، احتمالاً مشکل کمی برای یافتن مشتری خواهید داشت.

ولی. آه بله، همیشه یک اما وجود دارد. هیچ قانون طلایی در کوچینگ در مورد اینکه محبوب‌ترین نوع آن چیست وجود ندارد.

هر کسی مشکلات متفاوتی دارد، و در حالی که یک کوچ ممکن است برای مشکلات یک نفر مناسب باشد، ممکن است برای دیگری کاملاً اشتباه باشد!

چه نوع کوچ باید باشید؟

این یک تصمیم بسیار فردی است. وقتی نوبت به کوچینگ زندگی می‌رسد، باید نسبت به جایگاه انتخابی خود اشتیاق داشته باشید. این واقعاً باید «تماس» شما باشد.

وقتی چشم‌انداز عالی برای حرفه کوچینگ خود داشته باشید، همه چیز دیگر واقعاً سر جای خود قرار می‌گیرد (البته با مقدار زیادی کار سخت و فداکاری)!

ممکن است وسوسه شوید که بر اساس آنچه که بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می‌آورد، نوع کوچ خود را انتخاب کنید.

ما را اشتباه نگیرید، ساختن بانک به عنوان یک مربی عالی است، اما فروختن برای تمرکز روی جایگاهی که الهام‌بخش شما نیست، دستور العملی برای فاجعه است!

کار کردن به عنوان یک کوچ زندگی نباید یک اهمال کاری باشد، بنابراین در این دام نیفتید.

به ما اعتماد کنید؛ اشتیاق برای کار شما بسیار ارزشمندتر از نوع کوچی است که انتخاب می‌کنید.

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید