کوچینگ زیبایی چیست و چه مزیتی دارد؟

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ سلامتی
  • 3 دیدگاه
  • 575
کوچینگ زیبایی چیست و چه مزیتی دارد؟

همه چیز درباره کوچینگ زیبایی: متوجه شوید که موضوع چیست؟

این شغل، که در صنعت مد است، سود زیادی ایجاد می‌کند. تنها با شنیدن کلمه "کوچینگ زیبایی" فوراً این ایده به ذهن می‌رسد که فردی عضلانی یا تناسب اندام تمرینات بدنی را دیکته می‌کند.

این نوع کوچینگ تنها به این روش کار نمی‌کند. اگرچه، با آن تعریف از پیش مشخص شده توسط مغز ما، می‌توانیم بگوییم که در تصور یک نمونه اولیه، این تعریف درست است. اما ایده را بدون کلمات تعریف می‌کنیم.

کوچ در مجموع فردی است که خدمات خود را به عموم مردم ارائه می‌دهد و مشتری خود را در هر زمینه یا رشته‌ای از زندگی به بهترین شکل ممکن قرار می‌دهد. اما چه چیزی شامل تمرینات بدنی نیز می‌شود؟ همچنین تمرینات رهبری، تجارت و زیبایی؟

و منظور از زیبایی در این زمینه چیست؟

زیبایی در مورد هر کیفیتی است که تنها تأمل در آن احساس شادی خاصی را ایجاد می‌کند، اعم از بصری، معنوی، فکری یا فیزیکی. بنابراین هرگز نمی‌توانیم بگوییم که زیبایی فقط می‌تواند به شیوه‌ای سخت‌گیرانه به دست آید.

همچنین نمی‌توان گفت که یک زن زیبا نیست فقط به این دلیل که استانداردهای فیزیکی خاصی را که در آن زمان مد هستند، رعایت نمی‌کند.

اکنون اضافه می‌کنیم که "کوچینگ" رویه و کار ثابتی است که در آن فرد در موضوعی برای پیشرفت خود آموزش می‌بیند، هدف او رشد است که باعث می‌شود در چیزی که واقعاً می‌خواهد شروع به فعالیت حرفه‌ای کند.

کوچینگ زیبایی چیست؟

اگر فقط بخواهیم این شغل باورنکردنی را تعریف کنیم، به معنای واقعی کلمه یک کوچ زیبایی است. ایده انجام این عمل این است که فرد از مشتری آگاهی داشته باشد و خود را به مربی تبدیل کند تا همه چیز در تمام جنبه‌های مشتری مورد نظر را در حالت رفاه حفظ نماید.

یعنی کوچ زیبایی از سلامت جسمی و روانی مشتری خود مراقبت می‌کند و توصیه‌هایی در مورد آموزش، آرایش، مراقبت از پوست، مو، لباس، از جمله دستورالعمل‌هایی که در دنیای مد و سلامت زنان مهم است، ارائه می‌دهد.

در مجموع می‌توان گفت که یک مربی زیبایی باید مشاور تصویری بسیار گسترده‌تری در مورد مسائل خود باشد. زیرا همانطور که قبلاً در طول زمان آموخته‌ایم، زیبایی به مثبت اندیشی خوب، سلامت روانی سالم و نگاه به آینده نیز بستگی دارد، که بیش از هر چیز به ما کمک می‌کند احساس زیبایی کنیم.

توصیه می‌کنیم اگر به دنبال یک کوچ زیبایی هستید، نکته اصلی قبل از اینکه او با شما بماند این است که آزمایش کنید آیا واقعاً شما را درک می‌کند و می‌خواهد بهترین‌ها را به شما ارائه دهد یا خیر. باید قبل از نصیحت آنها احساس راحتی کنید و فقط به دنبال رهایی از دردسر نباشید.

احساس اینکه شخصی که این روش را با شما انجام می‌دهد کاملاً متمرکز نیست و اعتماد به نفس ایجاد نمی‌کند فقط شما را وارد یک دور باطل می‌کند که باعث پیشرفت شما نمی‌شود، بلکه کاملاً برعکس است.

و اگر می‌خواهید کوچ زیبایی شوید، باید بلافاصله برای نوشتن یک کاتالوگ خوب از خدماتی که قصد ارائه آن را دارید، اقدام کنید! زیرا این موارد نیز به نوع هر مشاور بستگی خواهد داشت.

یک کوچ زیبایی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

نکته ضروری که باید بدانید این است که این شغلی نیست که فقط دانستن اینکه در آن مدل مو در پاییزترند یا چیزی شبیه به آن است، باعث شود درآمد زیادی کسب کنید. این نوع کوچینگ موارد بیشتری را در بر می‌گیرد.

این یک آموزش است که یادگیری آن نیز در دسترس است، زیرا مربیان زیبایی بسیاری وجود دارند که دانش مشاوره خود را در دوره‌ها یا سایر ارجاعات منتقل می‌کنند.

به یاد داشته باشید که در هر دوره یا تحصیلی در کوتاه مدت و میان مدت باید مطمئن شوید که آنها گواهی ارائه می‌دهند، زیرا در غیر این صورت، چیزی فراتر از قول شما وجود نخواهد داشت که به مشتری یا هرکسی اطمینان دهد که در واقع خودتان را جعل نکرده‌اید.

در این حرفه و در بسیاری از مشاغل فقط به خاطر حرف شما استخدام نمی‌شوید، بلکه برای مطالعات و راهنمایی‌هایی که انجام داده‌اید استخدام خواهید شد.

ما مشخص می‌کنیم که ویژگی‌هایی که یک کوچ زیبایی باید داشته باشد عبارتند از:

  • متخصص در مسائل آرایشی
  • صاحب دانش برای تشخیص هر نوع پوست در هر فرد
  • تخصص در تغذیه
  • مشاوره روانی

اگر می‌خواهید در این شغل شروع به کار کنید، دانستن در مورد زیبایی و یا متخصص زیبایی بودن حرفه خوبی است. بخش فیزیکی و عاطفی نیز وجود دارد.

همچنین یک مربی زیبایی باید در مورد تغذیه نیز بداند، تشخیص دهد که بهترین رژیم غذایی روزانه برای هر فرد چیست، در حالی که برنامه‌های تمرینی در مورد آنچه مشتری می‌خواهد به آن دست یابد را نیز ارائه دهد.

به عنوان یک ویژگی دیگر، حساسیت به موقعیت‌هایی وجود دارد که بر مشتری، درک و رهبری خوب شما تأثیر می‌گذارد. دانستن نحوه گوش دادن نگرشی است که هر کوچ در هر زمینه‌ای باید بداند چگونه آن را انجام دهد.

اما حتی اگر آن حوزه عاطفی و معنوی را داشته باشید، روشن است که باید فردی باشید که خود را به گوش دیگران برسانید و بدانید چگونه تشویق کنید و به خوبی آنها را راهنمایی نمایید.

یک کوچ زیبایی چقدر درآمد دارد؟

این کار بسیار متنوع و بدون ساعات تعیین شده است، بنابراین درآمد خوبی دارد، زیرا افراد برای این خدمات هزینه بسیار خوبی می‌پردازند. هر شغلی که شخصی سازی شده است به روشی خوب درآمد خواهد داشت.

زیرا بیشتر از یک مشاور زیبایی، یک آموزش سلامت شخصی ارائه می‌دهید. لازم به ذکر است کسی که خدمات خود را ارائه می‌دهد باعث می‌شود که مشتری او بتواند با مشاوره او بهترین کیفیت زندگی را به دست آورد.

اگر واقعاً فردی هستید که به مد علاقه مند بوده‌اید و دوست دارید در آن زمینه به دیگران کمک کنید، آیا فکر نمی‌کنید این شغل برای شما عالی باشد؟ کوچینگ زیبایی جایی است که همه چیز برای خوب به نظر رسیدن اهمیت دارد.

نظرات کاربران

ارسال نظر
زهرا شعبانی نژاد
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید