تأثیر کوچینگ جوانان بر صلح

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 3 دیدگاه
  • 167
تأثیر کوچینگ جوانان بر صلح

کوچینگ جوانان برای سازندگان صلح و رهبران آینده

بنیاد ICF معتقد است که تجهیز کوچ‌ها برای تأثیرگذاری در جوامع خود، تأثیر اجتماعی را تقویت و تسریع خواهد کرد.

این امر نه تنها شامل ارائه ابزارهایی برای حمایت از کوچ‌ها است، بلکه راهنمایی آنها برای یافتن بهترین نقاط درج در یک سازمان تغییر اجتماعی برای ایجاد بیشترین تأثیر است.

در سال 2021، در کنفرانس بین المللی منطقه دریاچه‌های بزرگ، کوچینگ حرفه‌ای به اعضای یک تیم ارائه شد.

کوچ و محقق کارن فین با کندی والوسالا، رئیس جمهور بازنشسته، کنفرانس بین‌المللی انجمن جوانان منطقه دریاچه‌های بزرگ (ICGLR)، کنیا در سال 2021 طی یک تماس بنیاد ICF و اتحاد کوچینگ آب و هوا، ملاقات کرد.

علاقه کندی به کوچینگ جوانان از ویدیوی ICF Ignite در مورد کوچینگ برای SDG ها الهام گرفته شده است.

با الهام از نقش صلح‌ساز انجمن جوانان ICGLR و پتانسیل کوچینگ جوانان، آن‌ها با کوچینگ تیمی حرفه‌ای برای تیم انجمن جوانان ICGLR کنیا موافقت کردند.

کندی در مورد نقش خود این گونه می‌گوید: تیم من با رهبران جوانان، رهبران دولتی و مقامات در سراسر 12 کشور عضو ICGLR کار می‌کند.

او می‌گوید: «تیم من با رهبران جوانان، رهبران دولتی و مقامات در سراسر 12 کشور عضو ICGLR کار می‌کند.

با تجربه قدرت کوچینگ با تیم، چشم انداز من، و چشم انداز ما این است که رهبران جوانان و صلح طلبان را به تجربه کوچینگ جوانان و مهارت‌های کوچینگ برای کاهش تعارض و ساختن آینده‌ای بهتر مجهز کنیم.»

کندی بیش از 11 سال به عنوان رهبر در انجمن جوانان ICGLR کار کرده است. تیم او برای شناسایی و درک منازعات در منطقه و درک مکان و چگونگی برقراری صلح کار می‌کند.

جوانان نقش تعیین کننده‌ای در تثبیت صلح آینده کشورهای عضو ICGLR ایفا خواهند کرد. برای برخی از رهبران جوانان، ایجاد صلح یک فراخوان است.

با تجربه در کوچینگ جوانان، مجموعه ابزار انجمن جوانان گسترش یافته است، و آنها اکنون می‌پرسند: چه کسی می‌تواند تفاوت ایجاد کند و چگونه کوچینگ جوانان و مهارت‌های کوچینگ می‌توانند تأثیر آنها را تقویت کنند؟

نقش رهبری جوانان در صلح

جوانان در منطقه دریاچه‌های بزرگ هم بازیگران و هم قربانیان درگیری‌های منطقه‌ای هستند. انجمن جوانان ICGLR بر درک جوانان متمرکز است.

هدف آن لمس نقاط نفوذ و از بین بردن الگوهای قدیمی درگیری برای ایجاد ثبات در منطقه است. تیم کندی مستقر در کنیا، انجمن‌های جوانان 12 کشور عضو را برای تمرکز بر صلح و امنیت هماهنگ می‌کند.

هدف کار مجمع جوانان ICGLR همکاری با جوانان برای ارتقای توانمندسازی و اشتغال آنها برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) است.

کار آنها یافتن راه حل‌های مثبت برای درگیری هاست. کندی و تیم او اکنون می‌خواهند از صلح‌جویان در کارهای روزمره خسته‌کننده‌شان حمایت کوچینگ جوانان کنند.

کارن فین با انعکاس تجربه خود به عنوان کوچ، گزارش می‌دهد:

«کندی علاقه‌مند بود که کوچینگ جوانان چگونه می‌تواند برای سازمان انجمن جوانان ICGLR مفید باشد. او مشتاق بود که رهبران سازمان YF از کوچینگ جوانان بهره ببرند. من کوچینگ تیمی را پیشنهاد دادم تا به رهبران بیشتری اجازه دهد که همزمان از یکدیگر بهره ببرند و به طور همزمان از یکدیگر یاد بگیرند.»

چهار نفر از اعضای تیم رهبری برای پیوستن به کوچینگ گروه در کنار کندی دعوت شدند. کنجکاو بودم که چگونه این تجربه می‌تواند پیشرفت کند. من بینش شخصی باورنکردنی و تجربه حرفه‌ای ارزشمندی به دست آوردم.

یکی از اعضای تیم تجربه خود را منعکس کرد: «من نسخه بهتری از خودم شده‌ام: با اعتماد به نفس، شکست خوردن برایم مهم نیست؛ اگر شکست خوردید، فقط بلند شوید و ادامه دهید.»

شما باید شکست بخورید تا بدانید چه کاری را درست انجام دهید و چه کاری را متفاوت انجام دهید. چیزی که ما در انجمن جوانان ICGLR برای آن کار می‌کنیم، مربوط به من یا همکارانم نیست، بلکه به کار گروهی مربوط می‌شود.

پیامی که در اینجا برای انجمن جوانان ICGLR وجود دارد این است: "چگونه می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که جوانان کشورهای عضو می‌توانند نسخه بهتری از خود شوند؟"

پس از کوچینگ گروه، تیم در کنفرانس بزرگتر انجمن جوانان ICGLR شرکت کرد و تیم کنیا توسط همکاران به عنوان منسجم‌ترین گروه برجسته شد.

یکی از اعضای کلیدی، Faith، توانست قدرت کامل خود را برای کمک به تیم درک کند و در کمک به تأثیر بیشتر تیم نقش اساسی داشته است. کارن متوجه شد که این تجربه برای خودش به‌عنوان کوچ بسیار مهم است.

با درک عمق تأثیری که کوچینگ جوانان می‌تواند نه تنها برای گروه شرکت‌کننده داشته باشد، بلکه تأثیر موج‌هایی که در منطقه و فراتر از آن به ارمغان خواهد آورد.

او می‌گوید: «این امر باعث می‌شود به تأثیر مثبتی که کوچینگ می‌تواند روی مسائل مهم داشته باشد فکر کنم».

ملاقات کوچ کارن فین تجربه کوچینگ را ممکن کرد. به گفته کندی والوسالا، «کوچینگ مهارت‌های دیپلماسی نرم، تجربه ما از انسانیت مشترک را به عنوان یک تیم، به عنوان صلح‌جو، به عنوان رهبران فعلی و آینده ایجاد می‌کند.

کوچینگ جوانان نشان می‌دهد که هرکسی بیش از آنچه ما تصور می‌کنیم پتانسیلی برای کمک به غلبه بر موانع دارد. کوچینگ برای همه است، محدودیت سنی وجود ندارد.

والوسالا ادامه می‌دهد: «تجربه کوچینگ اهمیت تأثیر همه اعضای تیم بر اهداف سازمان را نشان داد. این امر باعث افزایش ظرفیت تیم، ایجاد کارایی و کار تیمی قوی‌تر شد.

ارائه کوچ تفاوت زیادی در این منطقه درگیری ایجاد می‌کند. کوچینگ برای کسانی که درگیری را تجربه می‌کنند، نور و امید به ارمغان می‌آورد.

با ایجاد تیم‌های قوی از طریق استفاده از کوچینگ، کسانی که در مناطق درگیری تحت تأثیر قرار می‌گیرند، می‌توانند برای تغییر شرایط بهتر حمایت شوند.

ایجاد صلح یک مکالمه (کوچینگ) در یک زمان

بنیاد ICF کوچ‌ها را برای تسریع و تقویت تأثیر اجتماعی در جوامع خود مجهز می‌کند. این بنیاد ابزارهایی را برای یافتن بهترین "نقاط درج" در سازمان تغییر اجتماعی فراهم می‌کند تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

گاهی اوقات کوچینگ راه خود را به رهبرانی می‌یابد که کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهند و موقعیت خوبی برای تأثیرگذاری دارند.

هنگامی که کوچینگ در سازمانی صلح‌ساز مانند انجمن جوانان ICGLR وارد می‌شود، تأثیر و اثر امواج پتانسیل بالایی دارد. وقتی صلح‌جویان ذهنیت کوچینگ را به کار روزانه خود می‌برند، امکانات جدیدی ایجاد می‌شود.

هر صلح‌جو و رهبر مجهز به طرز فکر کوچینگ، موجی سنگ‌ریزه است. سنگریزه‌ای که موج می زند، سنگ ریزه‌ها را برای ایجاد امواج حرکت می‌دهد.

چالش بنیاد ICF و کوچ‌ها این است: «وقتی صلح‌سازان و رهبران آینده برای کوچینگ آماده باشند، آیا کوچ‌هایی را برای کمک پیدا خواهند کرد؟»

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید