ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای مربیگری و توسعه رفتار فردی و شرکتی

ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای مربیگری و توسعه رفتار فردی و شرکتی

 

مقدمه

مفهوم کوچینگ چند سالی است که وارد بازار کسب و کار شده است شامل فرایندی است که با استفاده از تکنیک های ایده آل موجب می‌شود تا یک کسب و کار از نقطه که اکنون است رشد و توسعه یافته و به مکانی برسد که مالک کسب و کار در نظر داشته باشد.

در این مقاله سعی داریم شما را با اهمیت مفهوم کوچینگ آشنا کنیم. یکی از راه های پیشرفت در کسب و کار داشتن تجربه و مهارت است شاید شما هم با شنیدن مفهوم و نام کوچینگ یا مدیر کسب و کار در ذهنتان برگزاری جلسات کنفرانسی تداعی شده است. در واقع اگر شما برای رشد و توسعه کسب و کار خود دنبال راه حل هستید ما به شما مفهوم کوچینگ را پیشنهاد میکنیم

بیزینس کوچینگ یکی از رایج ترین و پرکاربردترین نوع کوچینگ است که برای هدایت و راهنمایی مدیران و صاحبان تجارت های بزرگ و کوچک به سمت رشد و توسعه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در دنیای امروز استفاده از ابزار قدرتمندی مانند کوچینگ و توسعه به شما به عنوان کارآفرین که تازه وارد دنیای کار شده اید و نمی دانید در گام بعدی چه کاری انجام دهید و یا یک تاج که در تلاش برای رشد و توسعه کسب و کار خود هست و می تواند کمک شایانی داشته باشد. برای راه اندازی و شکوفا شدن یک کسب و کار به تنهایی نمی توانید تمام کارها را به صورت انفرادی انجام دهید کارهایی از جمله جذب مشتری اداره روند کاری برنامه ریزی مالی و راهبردهای توسعه  محصول شما را از رسیدن به اهداف تان باز می دارند.

شما می توانید با آموزش بیزینس کوچینگ در مورد این حرفه اطلاعات لازم را به دست آورید و یا مبحث حرفه ای را به کار بگیرید.

استفاده از یک مربی حرفه ای و توانمند به شما کمک می‌کند تا به درکی عمیق تر از توانمندی ها و نقاط قابل بهبود خود دست یابند و بتوانید نسبت به اهداف شخصی و کسب و کارتان آگاهی و بصیرت بیشتری کسب کنید.با یک جستجوی ساده در اینترنت به چندین و چند سایت بر می‌خورید که ادعا می‌کنند می توانند کسب و کار شما را متحول سازند اما بیشتر آنها راهکارهایی بیش از حد کلی و عمومی ارائه می دهند 

به عبارت دیگر برای کسب و کار شما و نیازهای آن طراحی نشده اند به همین دلیل هم تاثیر و کارایی چندانی ندارند.

فرضیه:

نظریه ها و فرضیه هایی در مورد واقعیت وجود کوچینگ  و توسعه وجود دارد ولی آیا این مسئله می‌تواند به پیشرفت و بهبود جامعه کمک کند یا خیر؟کوچینگ فرآیندی است که با توجه به نیازهای فرد یا سازمان و در شرایط مختلف انواع خدمات کوچینگ متفاوتی را ارائه دهد اصطلاح کوچینگ به طور معمول از روش های کمک به دیگران برای بهبود ،پیشرفت ،یادگیری ،مهارت های جدید ،پیدا کردن موفقیت شخصی ،دستیابی به اهداف و مدیریت تغییر در زندگی و چالش های شخصی اشاره دارد.

البته بعضی افراد بر این باور هستند که مسئله کوچینگ در پیشرفت جامعه و توسعه آن کمک چندانی نمی‌کند و در واقع می توان گفت که این فرضیه را رد می کنند البته باید توجه داشت که مسئله کوچینگ بسیار مهم است کوچینگ معمولا به نگرش ها ،رفتار ها،مهارت ها و دانش ها و همچنین اهداف وآرزوهای شغلی می‌پردازد. 

همچنین به پیشرفت جسمی و ذهنی نیز تمرکز دارد پس به طور کلی باید به فرضیه ی کوچینگ نگاه مثبت داشت، به دلیل اینکه این مبحث نگرش بین المللی دارد. و با رد فرضیه مخالفت کرد، به دلیل اینکه در رد فرضیه عنوان شده است که مسئله کوچینگ در جامعه زیاد قابل توجه نیست در صورتی که این مسئله و مبحث قابل رد است.

بسیاری از روانشناسان معتقد هستند که علت اصلی پیشرفت و بهبود جامعه وجود مسئله کوچینگ است که باعث پیشرفت و یادگیری و حتی ایجاد مهارت های جدید و جدی بین اشخاص می شود.

 

همه ی کسب و کارها می توانند برای رشد و توسعه خود یا عبور از شرایط سخت و بحران های مختلف از کوچینگ نتیجه گیری و رشد در کسب و کار استفاده کنند. شاید این حرفه به نطر شما عجیب باشد و فکر کنید  که اداره ی یک کسب و کار فعالیتی فردی است اما باید بدانید ک وجود یک فرد با تجربه و قابل اطمینان در کنار شما می تواند یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسب و کار شما باشد به فردی که در مسیر کوچینگ تلاش می‌کند تا به اهداف خود برسد بیزینس کوچینگ می گویند

این فرد یک مدیر یا کار آفرین موفق است ک تصمیم گرفته از استعداد و توانایی خود در زمینه راه اندازی و توسعه کسب و کار استفاده کند و به دیگر مدیران و کار آفرینان کمک می‌کند تا به اهداف خود برسند.

در نتیجه اگر کسب و کار شما در شرایط بحرانی قرار دارد و به راهی برای احیای آن هستید که کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید استفاده از کوچینگ نتیجه گیری و رشد در کسب و کار یکی از موثرترین راه های پیش روی شما است در تمامی رشته ها و مسائل به طور کلی مبحث کوچینگ وجود دارد ولی این مورد مهم است که چگونه از آن استفاده کنیم و آن را در زندگی روزمره ی خود به کار ببریم.

بنیان گذاران جامعه می‌توانند با کمک گرفتن از مبحث کوچینگ و توسعه هدف خود را انتخاب کنند و اهداف خود را به درستی مشخص کنند و موثرترین هدف را برای خود برگزینند.

چکیده

هدف از انجام و ترجمه این مقاله، طراحی و توسعه مهارتهای مربیگری است و تاثیراتی که می‌تواند روی افراد و جامعه آماری داشته باشد مربیگری یا کوچینگ گونه‌ای از رشد و پیشرفت است که در آن فردی به نام مربی، شخص آموزش گیرنده یا مشتری را برای دستیابی به اهداف حرفه ای یا شخصی‌اش را آموزش می دهد به هدایت و حمایت می کند.

به عبارت دیگر کوچ این یک فرآیند است که مراجعه را قادر میسازد پایبندی به اهداف خود را تقویت کند تا در نتیجه منجر به بهبود شرایط شود، به عبارت دیگر کوچک می‌تواند بسیاری از مشکلات فردی و جامعه آماری را حل کند و در سازمانهای مختلف نقش بسیار مهمی دارد.

یک مربی در زمینه های مختلف برای افراد در جاهای متفاوت می‌تواند مفید و موثر باشد. یکی از شاخص ترین دسته بندی های کوچینگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

1- کوچینگ کسب و کار

2- کوچینگ اجرایی 

3- کوچینگ عملکرد

4- کوچینگ مهارت و توسعه

یک مربی، معلم روانشناس یا مشاور نیست. او برای مسائل و مشکلات افراد راهکاری ارائه نمی‌کند . کسی را نیز نصیحت نمی‌کند، ولی کمک می کند تا افراد خودشان برای رسیدن به آگاهی و رسیدن به پاسخ ها حرکت کنند و پیچیده های ذهنی خود را رها کرده و به شفافیت برسند. 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید