جذب رایگان دنبال کننده در اینستاگرام

جذب رایگان دنبال کننده  در اینستاگرام

مقدمه

یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر در فضای مجازی اینستاگرام است که در ایران طرفداران میلیونی و در دنیا نیز از بهترین هاست وروزبه روز در حال رشد و محبوب تر شدن است .با توجه به پشتوانه قوی که دارد(فیسبوک) و نوع فعالیت آن می توان گفت تا حد زیادی در آینده نیز جزو پرطرفدارها باقی خواهد مـاند و هنـوز زود است بتوان رقیـب سرسختی برای آن در نظر گـرفت که در کل دنیا شـناخته شده باشد،واز همـه مهم تر منـاسب فعالیت کسب و کــارهای کوچک و تازه تاسیس باشد .

در اینجا میخواهیم به این موضوع بپردازیم که که اگر کسی پیج اینستاگرام برای کسب و کار خودش راه انداخت چگونه باید در این شبکه فعالیت کند تا شاهد رشد روز افزون پیج خود و جذب مخاطب فعال و واقعی باشد.

راه های مرسوم  جذب دنبال کننده

 دو راه برای افزایش فـالوور در بیـن مردم مـرسوم است ،برای کسانی که میخواهند به اعداد بالای ده هزار فالوور برسند و از این راه کسب ثــروت کـنند، ایـن جـذب مخـاطب ممکن است  بـرای فروش محصول ،خدمات و یا گرفتن تبلیغات و بسیار راه دیگر باشد که در اینجا فرصت پرداختن به آن نیست.

راه اول

که متـاسفانه خیلی هـا در ابتدای کار دچارش میشوند این است که پول بدهیم و برایمان فالـوور فیک بزنند .این کار به چند دلیل نــه تنها باعـث رشـد کسب و کارتان نمی شود بلکـه بعد از مدتی همان دستـاوردهای اولیه شمـا را نیـز از بین می برد .شمــا اولا پـول خــرج مـی کنید و از حسـاب بانکیتان پول خـارج می شود و چند صـد فالـوور فیـک به اکـانت اینسـتاگـرام شمـا اضافه می شود.ثانیا این فالـوورها هیچ اقدامـی در پیج شـما برایتان انجـام نمی دهند نه لایکی نه بازدیدی نه تعـامـلی ،و این از نگاه اینستاگرام یعنی پیـج مـذکور فاقد جذابیت لازم است و پیج را  در سایه قـرار خواهد و کم کم محو خواهید شـد و بـرای درست کــردن دوباره وضعیت نیازمنــد صـرف زمان و پول زیادی خواهید بـود که به حالت اولیه برگـردید و در آخـر مجبور خواهید بود اکـانتی جـدید راه انـدازی کنید.ثالثا این فالـوورهای فیک اگـر میلیونی هم باشد آیا از شما خرید خواهند کرد؟مسلم است که جواب منفی است .پس راه اول منتفی است .

راه دوم

تبلیغات است. اول از همه باید بدانیم کـه تبلیغات خوب و هدفمند هـم نیازمند تـجربه و صرف هزینه است.پیج شمـا باید حـداقل هایی را دارا باشـد و از طـرف دیگـر جـای مناسب تبلیغ بدهید که فالـوور هـدف شمـا آن تبلیغ را ببیند و هم چنین اصــول تبلیغ نـویسی را بلـد باشید .اگر همه نکاتی که گفته شـد را بلد باشید تازه می رسید به مرحله ای که باید شمـاره حسـاب فـرد تبلیغ کننده را بگیرید،سنـاریو تبلیغ را نهایـی کنید، مبلغ در خـواستی را به حسـابش واریـز کنید و منتظر باشیـد تـا بـرایتان تبلیغ برود.حالابه مرورشاهد رشد فالوور خواهید بود این فالوورهـا مـی آیند پیج شما را می بینند و اگر شما نیازهایشان رابرطرف کردید و مناسب آن ها بودید شما را دنبال میکنند در اینجا معظـلی هست به نـام زدن فالـوور فیک بــرای شـما .بعضی از تبیلغ کننده ها بـرای محکم کاری و اینکه شما را راضی نگه دارند و ببینید که تبلیغ آن ها برایتان موثر بوده اقـدام به فیک زنی برای پیج تبلیغ دهنده وشخص شما می کنند .با مضـرات فـالوور فیک هم کـه قبلا تا حدودی آشنا شدید . از همه این ها کـه بگـذریم در شـروع کار یک پیـج اگر سرمایه کافی نداشته باشد ونتواند تبلیغ کند پس چگونه مخاطب اولیه و هدفش را جذب کند؟

در ادامـه با مـن همراه باشید تا روشـی عـالی و فـوق العاده و تست شده را با شما در میان بگذارم.  بسیاری ازاین روش استفاده کرده اند و کسب و کار اینستاگرامی خود را رشد داده اند و سپس با تبلیغ اصولی به روند رشد عالی خود شتاب بخشیده اند.

**توجه:ازاین قسمت به بعد با این پیش فـرض نوشته شده کـه خـواننده متـن ،با اصول اولیه و نحوه ی کـار کردن با اپلیکیشن اینستاگرام آشنایی دارد.مــواردی مانند پست گذاشتن،نوشتن کپشن و هشتگ ،ارسال دایرکت و استوری و مواردی از این دست.

اگرهنوز با این مــوارد آشنایی ندارید آمـوزش های رایـگان زیـادی درسطح اینترنت و اینستاگرام موجود است که روش کارکردن با این نرم افزار را توضیح داده است.**

اسم این روش جذب فالوور از طریق اکسپلور است.

قسمتـی محـبوب در اینستاگـرام کـه اغـلب مـا وقتـی در ایـنستاگـرام هستیم وقت خـود را در آن میگذرانیــم و پست هـای بسیار جـذاب و وقت گیری را در آن میبینیم.عــده ای هـم با نام ســرچ اینستاگرام آن رامی شناسند.

بیاید یک قدم به عقب برگردیم و با فلسفه بوجود آمـدن این قسمت توسط خـود اینستـاگرام آشنا شویم .

منبع درآمد اینستاگرام چیست؟ با این حجم از خـدماتی که اینستاگرام ارائـه می دهد و این مجموعه با عظمتی که دارد، آیا نیاز به کسب درآمـد نـدارد؟ قطعـا جـواب مثبت است .

راه اول گرفتن پول برای تبلیغات است . از اکانت ها و پیج های حاضر در این شبکه پول میگیرد و پست دلخواه هر فرد را پروموت میکند تا آن پست و اکانت بیشتر دیده شود .امااین قابلیت در ایران وجود ندارد و به دلیل تحریم هـا ایرانیان نمی توانند پولی به اینستاگــرام بپردازند.

راه دوم درآمدزایی اینستاگرام ،افزایش ارزش برند و پیشـی گرفتن از رقبـاست . بااین کـار می تواند پول بیشتری هم برای تبلیغات از اعضا بگیرد. برای این مهم باید کـاری کند کـه اعضای حـاضر در این شبکه مجـازی وقـت خـود را  در اینستاگـرام بگذرانند و کمتر به دیگـر رقـبا سر بـزنند.در حقیقت باید فضایی را برای کاربر فـراهم کند که فرد استفاده کننده ازانواع شبکه های مجازی مثل یوتیوب،توییتر،تلگرام و...، اینستاگرام را برای گذران وقت انتخاب کند و انتخاب اول و آخـر وی اینستاگـرام باشد.

برای سنجیدن ایـن که مخاطب چقـدر وقت خـود را در اینستاگـرام می گذراند خود این شبکه و نرم افزار روش هایی را استفاده کرده که به صورت دقیق مشخص می کند هــر فـرد چند ثانیه و دقیقه را در اینستاگرام در حال گـذران زمـان اسـت و به صـورت دقیق تر در هـر اکـانت و حسـاب اینستاگـرام چقـدر زمـان میگذارد.دقیقا همین جاست کـه اهمیت بحثمان مشـخص می شود ،اینستاگـرام اگـر بفهمد اکـانتی جذابیت مناسب و لازم را دارد کـاری می کندکـه محتوای آن اکـانت بـه افـراد بیشتری نشان داده شود ،چون متوجـه شده که این اکانت حـاوی مطـالبی است کـه باعث معطل ماندن بیشتر کاربران می شود . ودر نقطه مقابل اگـر افراد فعال در اینستاگرام از اکانتی خوششان نیاید و سریع از مطالب آن عبـور کنند از نظـر اینستاگـرام امتیاز منفـی دارد و محتواها و مطالب آن اکـانت را بـه مخاطبین دیگر نشان نمی دهد ،چون کاری ریسک پذیر است و ممکن است به خاطر عدم جذابیت محتواها و مطالب آن پیج فرد بیننده کلا از نرم افزار خارج شود وبه اپلیکیشن و شبکه مجازی رقیب برود و وقت خود را در آنجا بگذراند .در یک کـلام اینستاگرام  میخواهدکـاری کند کـه همه نمک گیر محتواهای جذاب موجود در این شبکه مجازی بشوند و وقت خود را فقط در آنجا بگذرانند.

اینستاگرام برای پیجی که مخاطب را ده دقیقه معطل میکند ارزش بیشتری قائل است تا پیجی که سی ثانیه مخاطب درآن دوام می آورد.

حالا چه کار هایی باعث میشود که پست های داخل پیج ما به اکسپلور برود .

اول از همه و قبل از عنـوان کـردن مطـالب باید بدانید کـه همه موارد زیر در طول زمان و با صبر و استمرار به نتیجه می رسد وگاهی بنا به دلایـلی در میـانه راه آمار پست و پیج به شدت کم می شود در این مواقع به هیچ عنوان نباید امید و انگیزه ادامه دادن مسیر را از دست بدهیم.

مراحل معطل سازی مناسب مخاطب در پیج ، پست ها واستوری

الف -پیج

  1. از بالای هر پیج که اسم و عنوان قرار دارد شروع کنیم.عنوان باید راحت خوانده شود و طولانی نباشد،معنی داشته باشد و بــه راحتی در ذهن مخــاطب بماند.این قسمت جایی است که اینستاگرام اجازه نمی دهد اسم تکراری انتخاب کنید .اگــر قبلا کسی عنوانی را برگزیـده باشد شما نمیتوانید آن را انتخاب کنید.
  2. اسم ویا name پیج که هـر 14 روز قــابل تغییر است و در بالای بایـوپیج شما قرار میگیرد.این قسمت را حتما به فارسی بنویسید .این قسمت در بخش سرچ بسیار تعیین کننده است ،اگر مخاطبی به عنوان مثال به دنبال موتورکولرآبی باشد واین نام را در قسمت سرچ اینستاگرام خودجست وجو کند ،پیج هایی نشان داده می شود کـه از عنوان موتور کــولرآبی در قسـمت nameخود استفاده کرده اند.پس از کلمـات انگلیسی و یـا فـارسی بـی ربط بــه کسب و کـار خـودتان در این قسمت استفاده نکنید .چیزی بنویسید که میدانید مخاطب هدفتان به دنبال آن است.
  3. عکس پروفایل پیج شما در درگیر سازی مخاطب بسیار موثر است .باید عکس پروفایلی داشته باشید کـه جلب توجـه کند .وقتی بین بیست عکس پروفایل قـرار گـرفت خودش را بکند و نگـاه مخاطب را به سمت خود ببرد .بهتر است لـوگـویی باشد که از رنگ های جذاب استفاده شده در آن معنی داشته باشد یاعکس شخصی خودتان باشد که چهره خندان و واضح شما در آن باشد .
  4. بایو گرافی پیج شمـا هـم بسیار مهم است.وقتی مخاطبی بعد از طـی کـردن مـراحل بـالا و یا از راهی دیگر برای بار اول وارد پیج شما می شود می خواهد بداند کار شما چیست؟دقیقا چه کاری دراین پیج انجام می شود؟ آیا نیاز های او را رفع میکند ؟کمکی می کند؟مطلب آموزنده ومناسبی  را میتواند در این پیج ببیند؟و در یـک کلام می ارزد که این پیج را به آمار فالویینگای پیج خـود یا همان دنبال شونده ها اضافه کند و شما را دنبال کند.
  5. از هـایلایت های پیج حتما استفاده کنید .وقتی استـوری قـرار می دهید مـی توانید استوری های بـرگـزیده را در قسمت هـایلایت پیج ذخیره کنید که بـرای همیشه در آنجا ماندگار است و بعد از اتمام 24 ساعت زمان هر استوری ،خود به خود پاک نمی شود. هایلایت کلید موفقیت در اکسپلور است .محلی است که شما می توانید مخاطب را سرگرم کنید و او وقت خود را در هایلایت های پیج شمـا بگذراند .معطل ماندن مخاطب در پیج شما این پیام رابه اینستاگرام میفرستد که پیج شما ارزش این را دارد که به اکسپلور برود و به افراد بیشتری نشان داده شود.
  6. پست هایی با ظاهر جذاب .پیج شما باید پست داشته باشد .پست هایی با محتوای خوب .اما این در مـرحله بعد است کـه چـه پستی و چـه محتوایی در پست قـرار دهید ،الان در مـرحله ظاهر پیج هستیم در مرحله ای که مخاطب تازه وارد پیج شده و می خواهد یک نـگاه اجـمالی بیندازد .برای درگیر سازی مخاطب باید پست هایتان کـاور جـذاب و زیبا داشته باشد .با قرار گرفتن ده ها پست در کنار یکدیگر ویترین یا  showroom منظـم و جـالبی در منظرمخاطب تازه وارد قرار بگیرد. در این قسمت حتما این نکته را رعـایت کنید کـه برای این قسمت حتما ارزش قائل شوید .مطالب غیر مرتبط با کارتان قرار ندهید .همه این مدل مطالب و روزمرگی هایتان را بگذارید برای استوری ،مثلا اگـر درکــار فـروش شیـرآلات هستید و پست هــای شیرآلات را قـرار می دهید نباید حـتی  یک پست تبلیغ فروش ماشین یـا زمین یا مـراسم عروسی کار کنید . این کـار اثــر منفی زیادی در روند رشد کسب و کارتان دارد.

مرحله بعد زمانی است که پست شما را می خواهند ببینید .در هر پست باید چه مواردی رو رعایت کنیم.

ب -پست ها

1-ارائـه محتـوا کاربردی: محتوایی را در پست هـایتـان کـار کنید کـه مناسب مخاطب هدفتان باشد.تـاکید می کنم مخـاطب هدف.نیاز نیست مطلبی کـه قرار می دهید و یا محتوایی که تولید می کنید عامه پسند باشد فقط بدانید مخاطب شما چه کسی است و وقت خـود را برای او بگذارید و برای مشتری هدف خودتان مطلب بگذارید.حتما برای وقت مخاطبتان ارزش بسیاری قائل شوید.

2-متـن پست را خـالی نگذارید: پست نباید لال باشد . مخاطب بایـد درگـیر پست شود و باید این فرصت را برایش فراهم کنید.توضیحات کامل و نه طولانی و حوصله سر بر.

یک خط و نیم اول متن رو جذاب و درگیر کننده شروع کنید تا فالوور شما ترغیب شود که روی گــزینه بیشتر و moreبزند .همین حـرکت یک سیگنال مثبت به اینستاگرام میفرستد که مخاطب تاحدود زیادی به مطالب داخل این پست علاقه دارد.

3-استفـاده درست از هشتـگ هـا: هشتگ را حتـمـا استفـاده کنیـد. تا 30 عـدد مجـازیـد استفــاده کنید.هشتـگ غـیر مرتبط نگـذارید.بعـد از مـدتی هشتـگ گذاری متوجه می شوید که چه هشتگ هایی ورودی بیشتری برایتان میگیرد.

4- ساعت پست گذاری: 80 تا 90 در صـد پست ها را در زمان هـایی بـگذارید که مخاطبین بیشتر فعال هستند .مثل ساعات 20 تا23 شب یا 12 تا 14 ظهر. در زمان های دیگر هم پست بگذاریـد اما کمتر.ممکن است مخاطبی فقط در آن ساعت ها فعال باشد .

5-استفاده از چند اسلاید: پست تک اسـلایدی نگذارید .حـداقل در سه اسلاید باشد .مثـلا اسلاید اول عکس اسلاید دوم فیلم و اسلاید هـای بعدی عکس از محصول یا آموزش و در اسلایـدی هم در خواست حمایت و لایک بشه .پست تک اسلایدی این پیام غیر مستقیم را به مخاطبتان می دهد که شما ارزشی برای کار و محصول خودتان قائـل نیستید و برای پر کردن ویترین پیجتان و از سـر اجبار در حال قرار دادن این نوع پست ها هستید.

توجه کنید از کلمه لایک و فالوور وتبلیغات و... در متـن و عـکس استفاده نکنید چـون اینستاگرام متوجه می شود ،و طبق قوانین خودش استفاده از این کلـمات یعنی مـجبور کردن مخاطب به انجام کاری و این امر باعث پایین آمدن آمار پیجتان میشود.

6-اگر فیلم قرار می دهید سعی کنید زیـر نویس داشته باشـد .اغلب افراد در ابتدا بـدون صـدا همه پست ها را مشاهده میکنند. اگـر زیر نویس داشته باشـد بـاعث می شود مـوضوع و اهمیت پست را متوجه شوند وادامـه فیلـم را با صــدا و یـا فقط با زیرنویس ببینند وگـرنه از روی پست شـما عبـور می کنند.

توجه :یکی از بهترین مـحتواهـا کـه میزان درگیرسازی و معطل سازی مخاطب را افزایش می دهد پست هـای آمـوزشی است . معجزه میکند . حتـما از تـخصص و کارتـان مطلبی هست که دیگران نمی دانند و بـرایشان جــالب وآمـوزنده  است همان موضوعات را کار کنید .

ج -استوری

بیشترین فروش و تولید ثروت در تمام پیج های اینستاگرامی در این قسمت اتفاق می افتد .هر روز بایـد استـوری داشته بـاشید تـا حلقه قرمز دور عکس پروفایلتان روشن باشد .این حلقه روشن مانند این است که شما مغازه ای دارید و همیشه درب آن به روی مشتری باز است.به مخـاطب این حس را می دهد که فرد مسئول این پیج همیشه در دسترس است.و هـر سوالی داشتـه باشد امکـان معطل ماندنش کم است .رعایت نکات خاصی باعث می شود آمار بازدید استوری شمـا بیشتر شـود .و از همه این ها مهم تر برای اینستاگـرام باز هـم معطل ماندن مخـاطب روی استوری های شماست.این امر باعث می شود مـحتواهای استوری شما به فالورهای بیشتری نشان داده شود . این یعنی برد شما از دیگر رقبا .

دراستـوری 70 درصـد بــلاگری و روزمــرگــی داشته باشید و 30 درصد باقی مانده  را به معـرفی محصول و خدمات نشان دادن تخصصتان و آموزش اختصاص دهید .منتشر کردن استـوری را هـم به بـازه های زمـانـی یـک تا دو ساعت اختصـاص دهید .اگــر مــی خـواهیـد 10 استـوری در روز بگذارید همه را در یک ساعت خاص نگذارید ودر طول  روز منتشر کنید.

 استـوری و نحـوه فعالیت دراین قسمت یک مــوضوع مجـزا و مفصل است که مطالب زیادی را می توان درباره آن گفت .امـا فقط هـمین یک نکتـه مهم را بـدانید که در استوری باید داستان پردازی کنید و تکراری نشوید .همین دو موضوع باعث افـت نکردن شما می شود .اولش سخت است ولـی بـه مـرور راه و روش را یـاد می گیرید.تا شروع نکنید نمی توانید سلیقه و نوع رفتار مخاطبتان را متوجه شوید.

نتیجه گیری :

نکـات دربـاره پیج و پست و استــوری بسیـار فراوان  است .هـر کسب و کـاری مخـاطب خــاص خودش را دارد و نمـی توان یک الـگوی صـفر تا صدی را برای همه پیج ها استفاده نمود.نکته بسیار مهم این است که کـار در اینستاگرام را باید الویت فعـالیت مجـازی خـودتان قرار دهید تـا بـه نتیجه دل خواه و حتی بیش از آن برسید .به چشم یک راه دوم یا برای روز مبادا به آن نگاه نـکنید .برای آن بـرنامه داشتـه باشید .اگـر نمی خـواهید از اینستاگـرام کسب ثروت کنید بهتر است از موبایلتان حذفش کنید چون حرفه ای ترین دزد زمان است .بزرگترین سرمایه زندگیتان .اما اگر نکات گفته شده را رعایت کنید و به صـورت مستمر فعالیت داشته باشید قطعا به نتایج خوبی خواهید رسید.

درپایان:

همه هم و غم شما درابتدای کار این باشد که مخاطب در پیج شما حداقل سه دقیقه و روی هر پست شما حداقل 10 ثانیه وقت بگذارد.

یک در خواست دوستانه

اگر مطالب گفته شده برایتان مفید بود حتما این مقاله را با دوستانتان که در اینستاگرام فعالیت دارند به اشتراک بگذارید .قطع به یقین نداشتن مخاطب معظلی است که پیج های تازه کار در اینتستاگرام با آن روبه رو هستند .

 ارادتمند شما   سید مسعود رضوی  

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید