چرا باید تبلیغات انجام بدهیم؟

چرا باید تبلیغات انجام بدهیم؟

چرا باید تبلیغات کنیم؟ یک جواب بسیار ساده: تبلیغات باعث می‌شود مردم ما را ببینند.

امروزه فروش یک فرآیند شده است و مانند یک سفر است که این سفر با تبلیغات شروع می شود.

دانش تبلیغات، تولید کنندگان و فروشندگان را باهوش تر و موفق تر می کند. ما با تبلیغات کاری می کنیم که مردم ما را بشناسند، نام ما را به خاطر بسپارند، به ما اعتماد کنند و تبدیل به یک برند مطرح و شناخته شده در بازار شویم. تبلیغات به ما کمک می کند در این هیاهوی کسب و کار ها و انواع رسانه ها و انواع محصولات، ما بهتر در ذهن مشتری ماندگار شویم و مشتری ما را به خاطر بیاورد.

 

همانطور که یک کشاورز زمانی که میخواهد محصول خوبی داشته باشد باید اول بذر خوبی داشته باشد، دوم زمین خوبی داشته باشد تا در نهایت آن را خوب پرورش دهد تا به محصولی بسیار عالی دست یابد، برای کسب و کار هم بایستی محصول و خدمات خوب ما به نحو احسن پرورش پیدا کند.

تبلیغات شیوه ای است که به ما می گوید چطور محصول مان را پرورش دهیم و چطور زمین‌مان را بارور کنیم. ما به کمک تبلیغات به یک ستاره در صنعت کسب و کارمان تبدیل می‌شویم . در بازار بی رقیبقبل از هر کاری باید چرایی تبلیغاتمان را بدانیم. اصلاً چرا ما می‌خواهیم تبلیغ کنیم؟ هدف از تبلیغات ما چیست؟ می خواهیم برندسازی انجام بدهیم؟ از بازار و رقبا جا نمانیم؟ میخواهیم سهم مان را در بازار افزایش دهیم؟ می خواهیم کسب اعتبار کنیم؟ ایجاد تمایز کنیم؟

چرا که هر هدفی ما داشته باشیم نمی توانیم کارهایی را انجام بدهیم که برای اهداف دیگر باید در نظر گرفت و انجام داد.

مثلاً کسی که میخواهد محصول اش را برای بار اول به بازار معرفی کند قطعاً نباید کارهایی را انجام دهد که فردی می خواهد تبلیغات با نیت برندسازی انجام دهد.

با تبلیغات تصویری، برند سازی می کنیم و تصویری تاثیرگذار در ذهن مخاطب و مشتری قرار می دهیم که مدت ها و سالهای طولانی مشتری درگیر آن برند خاص خواهد شد.

یکی از اهداف تبلیغات، جایگاه یابی در ذهن مشتری است. تبلیغات به مشتری می گوید محصول تو چه جایگاهی در زندگی و کسب و کار مشتری دارد و مردم می دانند وقتی محصول تو را می بیند آن را برای چه قشری از جامعه مناسب می‌دانند.

حال برای اینکه بدانیم محصول تو به درد چه کسانی می خورد و مناسب چه قشری از جامعه می باشد باید مخاطبان هدف را درست تعریف کنیم و برای اینکه مخاطبان هدف را درست تعریف کنیم باید به سوالات زیر پاسخ بدهیم:

  • مخاطبان تو دقیقا چه کسانی هستند؟
  • مهمترین دغدغه آنها چیست؟
  • محصول تو چگونه می تواند به زندگی آنها و یا کسب و کار آنها کمک کند؟
  • نیاز این مردم چیست؟
  • مهمترین خواسته شان چیست؟
  • سطح درآمدشان چقدر است ؟
  • بیشتر با چه سبک و در چه سطحی زندگی می کنند ؟
  • در حال حاضر برای رفع نیاز شان از چه محصول استفاده می‌کنند؟
  • اولویت های آن ها برای خرید، چه چیزی تعیین می کند ؟ کیفیت؟ قیمت ؟ سلیقه؟
  • بیشتر تحت تاثیر چه چیزهایی قرار می‌گیرند و چه چیزی باعث تحریک آنها برای خرید می شود ؟
  • از چه سایت هایی بازدید می کنند و در چه شبکه های اجتماعی بیشتر وقت خود را می گذراند؟

با پاسخ به این سوالات شما می توانید دقیقاً مشخص کنید چه بخشی از بازار می تواند مخاطب  شما باشد و با تبلیغات می توانید جایگاه خودتان را در ذهن آن یک گروه ماندگار کنید تا به سمت شما بیایند و در مراحل آینده می توانید کم کم این گروه را بیشتر و بیشتر کنید و جامعه هدف تان را بزرگتر کنید.

نظرات کاربران

ارسال نظر
فاطمه بابایی
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید