چگونه یک مربی کسب‌وکار، تحول ایجاد می‌کند

چگونه یک مربی کسب‌وکار، تحول ایجاد می‌کند

مقدمه
همانطور که می‌دانید در دنیای امروز، با توجه به رشد کسب‌وکارها، توانایی برخورد و عبور از مشکلات موجود در این زمینه، شناسایی اهداف مهم و کشف راه‌های جدید جهت توسعه و پیشرفت کسب‌وکار در کنار رشد توانایی‌های فردی، ضرورتی غیرقابل‌انکار است.

مربیان الهام می‌بخشند، انگیزه می‌دهند، رهبری می‌کنند، راهنمایی می‌کنند، شکل می‌دهند، آموزش می‌دهند. صرف‌نظر از مربی یا تکنیک کوچینگ، کوچینگ اقدامی فداکارانه برای موفقیت کوچی است. این یعنی مربی نقش تغییر دادن یک فرد برای رسیدن به اهداف خود را دارد.

به‌عنوان یک کارآفرین، اگر به‌جای تلاش برای مدیریت افراد خود، از مربی استفاده کنید، پیشرفت‌های چشمگیری را مشاهده خواهید کرد. رقبای شما در هر زمینه‌ای این خودآگاهی را دارند که متوجه شوند وقتی در داخل قاب گیر کرده‌اند، نمی‌توانند تصویر را ببینند و مربیان بزرگ چیزهایی را می‌بینند که ما در خودمان نمی‌بینیم، به همین دلیل است که شما باید سرمایه‌گذاری کنید که یک مربی به‌طور عینی به وضعیت شما از یک زاویه متفاوت نگاه کند.

طبق پژوهش‌های صورت گرفته و مطالعات در کوچینگ کسب‌وکار، مشخص شده است که سازمان‌هایی که از مربی استفاده می‌کنند:

* ۱۳۰ درصد بیشتر احتمال دارد که نتایج تجاری درخشان داشته باشند
* ۳۳ درصد در جذب کارکنان بااستعداد موفق‌ترند
* ۴۲ درصد در بهره‌وری بهتر کارکنان موفق‌ترند

درنهایت، این مربی است که با برقراری تعامل و تعادل بین استعدادها و منابع، تفاوت و رشد در شما و کسب‌وکار شما را رقم می‌زند.

فردی که کوچ دارد می‌تواند استعدادهای خود را کشف کند.

اگر قصد دارید در زندگی، شغل و درآمد و یا سازمان خود تحول ایجاد کنید، به این موارد زیر دقت کنید.

 

رهبری استراتژیک

رهبری استراتژیک

یک مربی به شما کمک می‌کند که مشخص کنید کدام جنبه از نقش رهبری شما به بیشترین تمرکز نیاز دارد، و کدامیک را می‌توان تفویض کرد.

نظارت بر تمام معاملات کسب‌وکار ممکن است مهم باشد، و ممکن است در مواقعی نیاز به انجام کارهای جزئی باشد، اما رهبری استراتژیک کاملاً ضروری است.

رهبری استراتژیک یعنی ترسیم تصویر موفقیت و بیان آن. (پیتر لدرر)

کوچینگ این مهارت‌ها را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید چشم‌انداز سازمان خود را تعیین کنید، اهداف موفقیت را اولویت‌بندی کنید و تغییرات را بدون نیاز به مشاوران گران‌قیمت اعمال کنید.

 

یک نقشه راه روشن ترسیم کنید

داشتن یک مربی مثل راهنمایی گرفتن از یک دوست نیست، اگر آنها یک کسب‌وکار موفق و سودآور ایجاد نکرده باشند، ممکن است به شما پیشنهاد کنند یک سری تکنیک‌ها و تاکتیک‌های تصادفی را امتحان کنید، اما نمی‌توانند نتایج را تضمین کنند.

اما به کمک یک کوچ یا مربی می‌توانید با استفاده از یک نقشه راه روشن، زندگی و شغل خود را مدیریت کنید.

مربی شما سابقه همکاری در چندین شرکت در صنعت شما را داشته است، آن‌ها همان جایی بودند که شما هستید، آن‌ها اشتباهاتی کردند و درس‌های حیاتی گرفتند، و شما به کمک یک مربی از مزایای داشتن این دانش بهره‌مند می‌شوید.

 

غلبه بر موانع

گاهی اوقات، افراد خود بزرگترین مانع برای موفقیت هستند، یک مربی به شما کمک می‌کند بر موانع شخصی غلبه کنید، و به اهداف بزرگ خود دست پیدا کنید.

مربی تخصص لازم را دارد که به شما در تعیین محدودیت‌ها و غلبه بر آنها کمک کند.

مربی به شما کمک می‌کند باور مثبت داشته باشید و این باور را در خود القا کنید که می‌توانید هر کاری انجام دهید.

موانع ذهنی و فیزیکی را پیدا کرده و راهی برای شناخت و رفع آنها پیدا کنید.

 

مربی شما را مسئول می‌داند

مربی شما را مسئول می‌داند

مسئولیت‌پذیری برای موفقیت در کسب‌وکار کوچک شما بسیار حیاتی است، هدف کوچینگ این است که شما را از نقطه موجود و فعلی به نقطه مطلوب برساند، تجربه نشان داده که در صورتی از فرایند کوچینگ سود خواهید کرد که بهای آن را بپردازید، شما می‌خواهید بازدهی دریافت کنید و اگر استراتژی‌هایی که مربی برای شما مشخص می‌کند اجرا نکنید، سرمایه خود اعم از پول، زمان و انرژی را هدر داده‌اید.

بنابراین یک مربی خوب نه‌تنها شما را به چالش می‌کشد که بیشتر فکر کنید، ایده‌های جدید را امتحان کنید و ریسک کنید، بلکه شما را مسئول می‌داند تا ابتدا شرایط را بپذیرید و بعد باهم شروع به اصلاح و رشد نمائید.

 

مهارت‌ها را بهبود می‌بخشد

مهم نیست چقدر در تجارت بوده‌اید، همیشه در حال یادگیری هستید، این برای توسعه شما و موفقیت شرکت شما حیاتی است.

مربی خوب با قاشق به شما غذا نمی‌دهد، مربی به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

بنابراین یک مربی نحوه انجام کار، یادگیری و ارتباط شما با دیگران را مشخص می‌کند، سپس اینجا وظیفه شما این است که مشخص کنید:

. چه حوزه‌هایی را باید بهبود دهید؟
. آیا در ارتباطات مشکل دارید؟
. مدیرت پروژه؟
. مدیریت تیم؟

یک مربی همراه شماست تا در این موارد، در صورت لزوم شما را راهنمایی و تشویق کند، و شما آزادی و استقلال برای پیشرفت و رسیدن به اهداف خود را خواهید داشت.

 

عملکرد تقویت شده

عملکرد تقویت شده

آیا کارمندانی دارید که بر روی کاغذ شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند و در مصاحبه‌ها عالی بودند، اما در سطحی که انتظار دارید عمل نمی‌کنند؟

اگر اینطور است، کوچینگ یا مربیگری پاسخی برای شکوفایی استعدادهای آنها و پر کردن خلأهای عملکرد آنهاست، تحقیقات نشان داده که میانگین عملکرد کارکنانی که از مربی استفاده می‌کنند، ۴۲ درصد افزایش می‌یابد.

خواه ضعف راهنمایی از سوی مدیر باشد، یا ناتوانی در درک چگونگی پیشرفت شغلی آنها، حتی بااستعدادترین کارمندان نیز ممکن است هر از چند گاهی دچار افت عملکرد شوند.

۶۹ درصد از کارمندان می‌گویند اگر احساس کنند از تلاش‌هایشان بیشتر قدردانی می‌شود، سخت‌تر کار خواهند کرد، یکی دیگر از دلایل عالی برای ایجاد یک محیط کاری مفید این است که افراد احساس ارزشمندی کنند و استفاده از یک مربی این را تحقق می‌بخشد.

 

نتیجه‌گیری

خیلی خوب است اگر برای رشد شخصی و حرفه‌ای راه یک شبه وجود داشته باشد، مربیگری یک راه‌حل مخفی نیست، بلکه یک موضوع علمی و ثابت شده است.

کار با یک مربی، ابزاری باورنکردنی و قدرتمند است که به ایجاد یک محیط کاری سازنده‌تر و جذابتر کمک می‌کند.

رویکرد ما به کوچینگ مبتنی بر مهارت‌های فردی شماست، که اهداف شما را با اهداف سازمانتان گرد هم می‌آورد تا تغییری پایدار ایجاد کنید.

اگر به دنبال تغییر و تحول در زندگی و کسب‌وکار خود هستید، از یک مربی کمک بگیرید.

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید