افزایش تقاضا برای کوچینگ اجرایی

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 2 دیدگاه
  • 225
افزایش تقاضا برای کوچینگ اجرایی

افزایش تقاضا برای کوچینگ اجرایی


آیا تقاضا برای کوچینگ اجرایی افزایش‌یافته است؟ اگر این‌طور است، چه چیزی باعث افزایش می‌شود؟ 
بله تقاضا برای کوچینگ اجرایی افزایش‌یافته و درحال‌رشد است. ژورنال Chief Learning Officer (2021) گزارش داد که بیش از 70 درصد سازمان‌ها نوعی کوچینگ رهبری را ارائه می‌دهند و 22 درصد دیگر اگر بتوانند بودجه لازم را برای آن پیدا کنند، مایل‌اند کوچینگ را ارائه دهند. از 70 درصدی که از کوچینگ اجرایی استفاده می‌کنند، بیش از 40 درصد سازمان‌ها گزارش می‌دهند که سرمایه‌گذاری‌شان بر روی کوچینگ اجرایی از سال 2020 تا 2021 افزایش‌یافته است. 


چه چیزی باعث محبوبیت کوچینگ اجرایی می‌شود؟ 
از زمان شروع همه‌گیری، جهان به‌شدت تغییر کرده است. تقاضا برای آموزش رهبری مؤثر قبل از همه‌گیری کووید-19 در حد بالایی بود. سپس بحران سلامت، رکود اقتصاد جهانی و «استعفای بزرگ» (یک‌روند اقتصادی مستمر است که در آن کارکنان به طور داوطلبانه از مشاغل خود استعفا داده‌اند که از اوایل سال 2021 و در پی همه‌گیری کووید-19 آغاز شده است.) همگی به نیاز بیشتر به توسعه رهبری مؤثر کمک کرده‌اند. مشخص شده است که کوچینگ مؤثرترین روش برای توسعه به‌موقع رهبری است و خوشبختانه کوچینگ از طریق ویدئوکنفرانس و تلفن، کاملاً با روند کار از خانه مطابقت دارد. 
به‌طورکلی برای افزایش تمرکز بر توسعه رهبران و کارکنان، سه عامل نیاز به توجه دارد.


ترک سِمت
نظرسنجی وضعیت محیط کار جهانی گالوپ به مانشان می‌دهد که 85 درصد از افراد در نیروی کار جهانی بیکار هستند، اغلب به این معنی که آن‌ها برای موفقیت سازمان خود سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و احتمالاً آماده هستند تا برای فرصت‌های شغلی دیگر خیز بردارند، خواه فعالانه به دنبال آن باشند. یا نه. 
یکی از نتایج بسیار اشاره شده کوچینگ اجرایی این است که به‌خوبی تعامل و رضایت شغلی را افزایش می‌دهد. فرد تحت کوچینگ نه‌تنها احساس می‌کند که نوع خاصی از حمایت را دریافت می‌نماید، بلکه نسبت به سرمایه‌گذاری که روی آن‌ها صورت‌گرفته، نیز احساس مثبتی دارد. اگرچه کوچینگ اغلب برای افراد با عملکرد بالا استفاده می‌شود تا به آن‌ها کمک کند که پس از ارتقا در یک نقش جدید موفق شوند، همچنین به طور فزاینده‌ای برای بخش بزرگی از نیروی کار برای افزایش تعامل، رضایت شغلی و بهره‌وری استفاده می‌گردد.
عدم مشارکت باعث بهره‌وری و انگیزه پایین و همچنین جابه‌جایی بالای کارکنان می‌شود. کارمندان غیرفعال سالانه حدود 500 میلیارد دلار برای سازمان‌ها هزینه دارند. رهبران سازمانی برای حل این مشکل ناامید هستند و ازاین‌رو روش‌های ایجاد تعامل مانند کمک به مدیران و کارکنان در تأیید نقاط قوت کارکنان درحال‌رشد است. یک استراتژی محبوب کوچینگ این است که به افراد کمک کند هر روز بیشتر از نقاط قوت خودآگاه شوند و از آن‌ها استفاده کنند که باعث رضایت شغلی بیشتر و افزایش تعامل می‌گردد. این تنها یک تکنیک است که رهبران سازمانی به طور فزاینده‌ای از کوچ‌های اجرایی مطلع می‌شوند. علاوه بر این، 74 درصد از رهبران سازمانی آمریکای شمالی، توسعه رهبری را مهم یا بسیار مهم ارزیابی می‌کنند و کوچینگ به یکی از محبوب‌ترین فرایندهای توسعه رهبری تبدیل شده است. 


نرخ نمایی تغییر
همه ما شاهد افزایش سرسام‌آور نرخ تغییرات در چند سال گذشته بوده‌ایم. تغییر به سمت کار مجازی، میزان تغییر در اقتصاد ما، تعداد محصولات، خدمات و شرکت‌های جدید، همه به‌سرعت و به طور چشمگیری تغییر کرده‌اند. هیچ کتاب قانونی وجود ندارد که ما را راهنمایی کند که چگونه تغییر کنیم و چگونه تغییراتی را که بر ما تحمیل شده است مدیریت نماییم. کوچینگ یک فرایند فردبه‌فرد برای حمایت از مشتری کوچینگ برای سازگاری سازنده با تغییرات سریع فراهم می‌کند. کوچینگ به فرد کمک می‌کند تا مشخص کند مهم‌ترین اهدافی که باید روی آن‌ها تمرکز کند چیست و چگونه می‌توان برای مدیریت هجوم تغییرات، حمایت بیشتری دریافت کرد. 
 
کوچینگ کارا است و بازده سرمایه‌گذاری بسیار خوبی دارد
کوچینگ مؤثر عمل می‌کند و به‌عنوان متناسب‌ترین و متمرکزترین تلاش برای توسعه رهبری دیده می‌شود. 
فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) یک مطالعه جهانی با همکاری پرایس واترهاوس کوپرز منتشر کرد که نشان داد: 
•    از 2,165 مشتری کوچینگ در سراسر جهان که در نظرسنجی شرکت کردند، 96 درصد از پاسخ‌دهندگان نشان دادند که باتوجه‌به شرایط مشابهی که در وهله اول آن‌ها را به سمت این مسئله کشاند، تجربه کوچینگ را تکرار خواهند کرد. 
•    86 درصد از شرکت‌هایی که توانسته‌اند بازدهی سرمایه‌گذاری را در تعامل کوچینگ محاسبه کنند، نشان داده‌اند که شرکت آن‌ها حداقل، سرمایه‌ خود را پس گرفته است، و تقریباً 30 درصد از آن‌ها گفتند که بازده بازگشت سرمایه بین 10 تا 49 برابر سرمایه‌گذاری خود را دیده‌اند. 
مجله منچستر ریویو تحقیقی را در مورد 100 مدیر اجرایی که کوچینگ مدیران اجرایی دریافت کردند، منتشر کرد آن‌ها دریافتند: 
•    86 درصد از شرکت‌کنندگان اظهار داشتند که از روند کوچینگ «بسیار راضی» یا «بسیار زیاد راضی» هستند. 
•    93 درصد پاسخ دادند که کوچینگ را به دیگران توصیه می‌کنند.
علاوه بر این، کوچینگ اجرایی نسبت به سایر روش‌های آموزش مدیریت و توسعه مؤثرتر است. در مقاله‌ای در تصمیم مدیریت، 236 مدیر منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفتند و آن‌ها نشان دادند که کوچینگ اجرایی مؤثرترین روش توسعه‌ای است که برای ایجاد تغییرات رفتار مدیریتی پایدار و قابل‌مشاهده استفاده کرده‌اند. 
ازآنجایی‌که شرکت‌های بیشتری برای پیشبرد عملکرد به کوچینگ روی می‌آورند، آن‌هایی که این روش را انجام نمی‌دهند، ممکن است عقب بمانند. کوچینگ رهبری دیگر یک امر تجملی نیست. اتخاذ بهترین مسیر توسعه رهبری می‌تواند یک شرکت را در یک محیط کسب‌و‌کار جهانی، سازنده‌تر و رقابتی‌تر کند و همچنین نیروی کار شادتری ایجاد نماید.


نکات کلیدی
اکثر سازمان‌ها اکنون از کوچ‌های اجرایی استفاده می‌کنند و سازمان‌هایی که این کار را نمی‌کنند ممکن است در تنگنا باشند. سازمان‌ها طیف وسیعی از مزایای کوچینگ رهبری را گزارش می‌کنند، از جمله مشارکت بیشتر کارکنان، حفظ، بهره‌وری و قدرت بیشتر در کرسی رهبری. پیش‌بینی می‌شود شرایط چالش‌برانگیز ادامه یابد و افزایش مستمر تقاضای کوچینگ اجرایی را ایجاد کند. 
منبع
 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید