کوچ بازاریابی کیست و آیا به آن نیاز دارید؟

  • 2 سال پیش
  • کوچ
  • 5 دیدگاه
  • 629
کوچ بازاریابی کیست و آیا به آن نیاز دارید؟

برای پاسخ دادن به این سؤال تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات کاملی در این رابطه به خدمتتان برسانیم.

کوچ بازاریابی چیست

کوچ بازاریابی یا همان کوچینگ بازاریابی به معنای فارسی یعنی مربیگری و آموزش تیم بازاریابی می‌باشد که یک روند تأیید شده در تمام دنیا برای افزایش بازدهی بازاریابی است.

5 دلیل برای استخدام یک کوچ بازاریابی و ارتقا سطح بازاریابی کسب‌وکار خود؟

آیا تا به حال با یک کوچ بازاریابی کار کرده‌اید؟ یا قصد دارید با یکی از این افراد کار کنید؟

من می‌دانم که همیشه در بین صاحبان مشاغل شک و تردید وجود دارد. به نقل‌قول از یکی از کوچ‌های بازاریابی که ایشان می‌گفتند ما به شنیدن باورهای غلط در مورد کاری که انجام می‌دهم عادت کرده‌ام.

یکی از نگرانی‌های رایج این باور غلط این است که پول دور ریختن است این کار.

عده‌ای هم می‌گویند که به کوچینگ نیاز نیست زیرا کسب‌وکارشان شکست نمی‌خورد و راه حل‌های فراوانی برای آن چیزی که در مقابل دارند وجود دارند و آگاهی کامل نسبت به آن دارند و نیازی به آموزش نیست.

در ابتدا باید تعریف و مفهوم کوچ را بدانید تا بتوانید این مطلب را بهتر درک کنید. پیشنهاد ما این هست که مطلب کوچ چیست را مطالعه کنید.

اینها فرضیات نادرستی هستند که رایج شده‌اند البته در این اواخر دیدگاه ها به‌شدت دستخوش تغییر قرار گرفته است، زیرا که:

اول، شما نمی‌توانید کوچینگ را به‌عنوان یک ابزار ساده تلقی کنید.

دوم، کوچینگ فقط برای کسب‌وکارهای شکست‌خورده نیست. به خوبی کمک می‌کند تا کسب کار شما پیشرفت بهتری داشته باشد.

و سوم، کوچینگ راه‌حل ارائه می‌دهد نه مرهم زخم مثلاً چسب زخم ارائه نمی‌دهد.

بنابراین من آن را برای شما ساده می‌کنم. یک کوچ بازاریابی، به کارآفرینان کمک می‌کند تا به موفقیتی که برای کسب‌وکار خود تصور می‌کنید دست یابید.

آیا برای بلند شدن از زمین به کمک نیاز دارید؟ آیا سعی می‌کنید کسب‌وکار خود را ارتقا دهید؟

مهم نیست که تعریف شما از موفقیت چیست، یک مربی بازاریابی به شما کمک می‌کند تا آن را محقق کنید.

اما بیایید با توضیح اینکه یک مربی بازاریابی چه کاری انجام می‌دهد، قبل از اینکه بدانیم چرا باید یک مربی را استخدام کنید، شروع کنیم.

  • کوچ بازاریابی چیست؟
  • مربیان بازاریابی چه می‌کنند؟
  • 5 دلیل برای اینکه چرا باید یک مربی بازاریابی خوب استخدام کنید
  • بهترین کوچ بازاریابی دنیا کیست؟
  • بنابراین، آیا به یک کوچ بازاریابی نیاز دارید؟

کوچ بازاریابی

کوچ بازاریابی چیست؟

یک کوچ بازاریابی یا مربی بازاریابی یک مشاور متخصص است که از نزدیک با صاحبان مشاغل برای شناسایی چالش‌ها و کمک به ایجاد یک رویکرد کاملاً سیستماتیک برای بازاریابی هوشمند همکاری می‌کند.

این مربی سال‌ها تجربه دارد که به‌طور کلی در زمینه بازاریابی مشاغل برای رشد بسیار خوب با آنها فعالیت می‌کند.

وظیفه آنها درک ارزش‌ها، مأموریت و اهداف کسب‌وکار شما و توصیه استراتژی‌هایی برای موفقیت شما است.

مربیان بازاریابی چه می‌کنند؟

با یک مربی بازاریابی، کسب‌وکار خود را به‌سرعت ارتقا خواهید داد.

مانند هر مربی دیگری، یک مربی بازاریابی با شما همکاری می‌کند تا مهارت‌های شما را اصلاح کند، تصمیم‌گیری شما را توصیه کند و به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند. هر مربی متفاوت است.

آنها در جلسات کوچینگ کسب وکار با صاحبان کسب‌وکار روند خاصی را دنبال می‌کنند.

اما همه‌چیز با یک سری سؤال شروع می‌شود که باید به آنها پاسخ دهید.

آنها باید هر چیزی را که می‌توانند درباره برند شما بدانند را بدانند اعم از  بازار هدف گرفته تا توانمندی‌های بازاریابی فعلی و تلاش‌های بازاریابی شما.

و همان‌طور که هر کسب‌وکاری منحصربه‌فرد است، یک مربی از شما درباره اهدافتان می‌پرسد.

•    آیا برای شناسایی جایگاه خود به کمک نیاز دارید؟
•    آیا برای توسعه یک برنامه بازاریابی به کمک نیاز دارید؟
•    آیا می‌خواهید تیم خود را بیشتر رشد دهید؟
•    آیا می‌خواهید فروش و درآمد کسب‌وکار را افزایش دهید؟
•    چه چیزی برای شما مهم است؟

هنگامی که اهداف شما تعیین شد، مربی وارد عمل می‌شود، به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های خود را متمرکز کنید، برنامه بازاریابی خود را تکمیل کنید و مسیری روشن برای موفقیت آینده به شما ارائه دهد.

شما یک منبع قابل اعتماد از اطلاعات و مشاوره از یک حرفه‌ای با سابقه خوب که از نکات بازاریابی محصولات و مشاغل مبتنی بر خدمات متفاوت آگاه است، خواهید داشت.

اگر به کوچینگ فکر می‌کنید اما مطمئن نیستید که مربیگری گروهی یا تک‌به‌تک یا خصوصی برای شما بهترین است، این مقاله را بررسی کنید.

یک مربی بازاریابی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

مربیان بازاریابی در خدماتی که ارائه می‌دهند همه‌فن‌حریف و انعطاف‌پذیر هستند. آنها می‌توانند به مشاغل کوچک، محلی، استارت آپ ها، شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های بین‌المللی کمک کنند.

بسیاری از آنها فقط بر روی جایگاه‌های خاص تمرکز می‌کنند، به این معنی که همه مربیان هر نوع مشتری یا شرکتی را قبول نمی‌کنند.

و همان‌طور که گفتم، مربیان بازاریابی صرفاً برای کمک به کارآفرینانی که کسب‌وکارهای آنها از هم پاشیده می‌شوند، تعلق ندارند.

جدا از کمک به آنها برای سعود بر قله‌های رشد که خطرات فراوانی بر سر راه خود دارند، یک مربی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های بازاریابی جدیدی برای جذب مشتریان با ارزش ایجاد کنید.

این شامل ایجاد طرح بازاریابی، ساختن یک سیستم تجاری یا وب‌سایت شما، شناسایی آهنربایی، انتخاب ابزارهای متفاوت برای تیم راه دور خود (در صورت داشتن آن)، تعیین اهداف و اجرای استراتژی‌های تجاری است.

یک مربی بازاریابی کسب‌وکار کوچک چیست؟

یک مربی بازاریابی کسب‌وکار کوچک چیست؟

اهداف و چالش‌های یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند با یک مشاور برای یک تجارت بزرگ متفاوت باشد.

به‌عنوان مثال، یک نانوایی محله‌ای قطعاً اهداف متفاوت دارد نسبت به یک فست فود زنجیره‌ای که با تعداد زیادی مشتریان متفاوت روبه‌روست و به نیازهای مختلفی باید پاسخ دهد.

یک مربی بازاریابی کسب‌وکار کوچک در توسعه استراتژی‌های بازاریابی و برنامه‌های بازاریابی برای مشاغل کوچک تخصص دارد.

بخش بزرگی از نقش آنها یادگیری همه‌چیز در مورد تجارت و ایجاد یک استراتژی بازاریابی است که به آنها کمک می‌کند به اهداف خود برسند

5 دلیل برای اینکه چرا باید یک مربی بازاریابی خوب استخدام کنید

1). شما به حمایت بیشتری نیاز دارید.

درست است شما بهتر از هر کس دیگری کسب‌وکار خود را می‌شناسید. اما واقعاً آیا این دلیل کافی  و مناسبی برای انجام همه کارها به‌تنهایی است؟

ما با بررسی متوجه شدیم که برخی از صاحبان مشاغل فکر می‌کنند که به هیچ کمکی در بازاریابی نیاز ندارند. اما واقعیت این است که استراتژی شما همیشه جای پیشرفت دارد.

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، حتی زمانی که تجارت به‌طور تصاعدی در حال رشد بود، مربی استخدام کرد. و این یکی از بهترین تصمیماتی بود که او گرفت.

بنابراین به زبان ساده، لازم نیست برای همیشه یک تنه فعالیت خود را انجام دهید, انفرادی بودن در درازمدت پایدار نیست یا مجبور نیستید به خودتان فشار بیاورید تا همه تصمیمات را به‌طور ناگهانی بگیرید.

زمانی که شک دارید یا شک دارید، یک مربی  یا کوچ بازاریابی می‌تواند مورد اعتماد شما باشد. آنها می‌توانند کسی باشند که پشتیبانی قابل اعتمادی را برای کمک به شما در مواجهه با مشکلات و چالش‌های کسب‌وکارتان فراهم می‌کنند.

2) کسب‌وکار شما در حال رشد نیست.

شاید شما سال‌ها است که کسب‌وکار خود را اداره می‌کنید، اما به آن سرعتی که انتظار داشتید رشد نمی‌کند.

دلیل شماره یک شکست کسب‌وکارها در مقیاس‌پذیری این است که کارها انجام نمی‌شود. و این به این دلیل اتفاق می‌افتد که یا زمانی برای انجام آن ندارید یا نمی‌خواهید آن را انجام دهید.

اگر در حال حاضر این اتفاق برای شما افتاده است، باید طرز فکر خود را تغییر دهید.

انواع مختلفی از افراد موردنیاز در تیم شما وجود دارد. و یک مربی  یا کوچ بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند تا افراد مناسب را برای ارتقای کسب‌وکار خود استخدام کنید.

 کوچ بازاریابی

3 ) شما در حال انجام اقدامات تصادفی بازاریابی هستید.

یک مربی استخدام کنید تا به شما در ایجاد و مدیریت یک برنامه بازاریابی قوی که اهداف و مقاصد شما را برآورده می‌کند، کمک کند, بنابراین فرض کنید از تبلیغات فیس‌بوک، تماس، بازاریابی دیجیتال و همه اینها استفاده می‌کنید، اگر این موارد برای شما کارایی دارد این امر بسیار عالی است.

اما در مورد آن فکر کنید که اجرای تاکتیک‌ها بدون یک استراتژی مستحکم منجر به "سندرم شی براق روشن" می‌شود که شما را در تعقیب چیزهای اشتباه نگه می‌دارد.

شما به یک استراتژی نیاز دارید، که برنامه‌ریزی تصویر بزرگی است که قبل از تاکتیک انجام می‌دهید, بنابراین به‌جای انجام اقدامات تصادفی بازاریابی، یک مربی  یا کوچ بازاریابی به شما کمک می‌کند تا یک برنامه بازاریابی قوی بسازید و مدیریت کنید که اهداف و مقاصد شما را برآورده کند.

4 ) کسب و کار شما دارای شکاف‌هایی است که نمی‌توانید ببینید.

گاهی اوقات، زمانی که بیش‌ازحد روی اداره کسب‌وکار خود متمرکز هستید، نقاطی را که نیاز به کمک خارجی دارند از دست می‌دهید.

ممکن است بتوانید یک قیف فروش بسازید، خبرنامه ماهانه بفرستید یا در رسانه‌های اجتماعی پست کنید. اما باز هم، اینها یک استراتژی بازاریابی را تشکیل نمی‌دهند.

یک مربی یا کوچ بازاریابی شکاف‌های فعلی در کسب‌وکار شما را بررسی می‌کند، فرصت‌های طلایی را شناسایی می‌کند و بهترین اقدام را توصیه می‌کند.

5 ) شما به آزادی و خودمختاری نیاز دارید.

آخرین باری که بدون فکر کردن به تجارت خود با خانواده خود بیرون رفتید کی بود؟ شبی هشت ساعت می‌خوابید؟ آیا هنوز هم می‌توانید تعادل کار و زندگی را حفظ کنید؟

اگر به همه یا بیشتر این سؤالات «نه» پاسخ دادید، وقت آن است که یک مربی بازاریابی را استخدام کنید.

باز هم، شما ممکن است همه‌چیز را در مورد تجارت خود بدانید، اما یک مربی یا کوچ بازاریابی یک متخصص است.

آنها مفاهیم بازاریابی را درک می‌کنند، به این معنی که می‌توانند نتایج را سریع‌تر و کارآمدتر ارائه دهند.

می‌توانید یک مربی بازاریابی استخدام کنید و این آزادی را خواهید داشت که کارهای دیگری را که برایتان  در تجارت و یا زندگی شخصی‌تان ارزشمند است انجام دهید.

هزینه کوچینگ چقدر است؟

هزینه کوچینگ چقدر است؟

در واقع این به مربی  یا کوچ بازاریابی و نوع خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند بستگی دارد. به‌طور کلی، شما بین 100 تا 1000 دلار در هر جلسه به دنبال آن هستید.

با این حال، بیشتر مربیان حرفه‌ای به صاحب کسب‌وکار بسته‌ای پیشنهاد می‌کنند.

قبل از اینکه برای مشتری شدن ثبت‌نام کنید، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که کوچ بازاریابی مناسبی را انتخاب کردید.

سوابق آنها چگونه است؟ بخواهید چند مورد از مشتریان را ببینید. بررسی‌های گوگل را بررسی کنید. هرچه نظرات 5 ستاره بیشتر باشد، بهتر است.

درخواست صحبت با مشتریان/مشتریان موجود برای کشف اینکه چه استراتژی‌هایی توصیه‌شده و موردتوافق قرار گرفته‌اند، چه نوع دانشی به اشتراک گذاشته شده است و چقدر در دستیابی به اهداف کلیدی موفق بوده‌اند.

فرآیند مربیگری مشاور را مرور کنید و مطمئن شوید که می‌توانید تیم خود را آزاد کنید تا تلاش‌های بازاریابی خود را بر روی استراتژی‌هایی متمرکز کنید که به نتایج می‌رسند (به‌عنوان مثال، ایجاد یک سیستم تجاری، انتخاب ابزار مناسب برای تیم خود، و به‌روزرسانی وب‌سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود.).

مهم‌تر از همه، اگر نتوانید برای پیاده‌سازی وقت بگذارید، مشتریان، فروش و سهم بازار خود را افزایش نمی‌دهید.

دانستن این موضوع می‌تواند به شما اعتمادبه‌نفس لازم برای سرمایه‌گذاری زمان و پول خود را در یک مشاور بازاریابی بدهد.

بهترین مربی یا کوچ بازاریابی  کسب‌وکار در جهان کیست؟

بهترین مربی مشاور بازاریابی است که سه یا چهار قدم جلوتر از شما باشد. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار با استخدام مشاوری که در رأس کارشان است، اشتباه می‌کنند، برای مثال گری واینرچوک.

او فوق‌العاده موفق است،  اگر شما یک کسب‌وکار چند میلیون دلاری ایجاد کرده باشید، او مربی مناسبی برای کسب‌وکار شما خواهد بود.

اما اگر کمتر از یک میلیون دلار سود به‌دست آورید، احتمالاً او مشاور مناسبی برای شما نیست.

گری ثروت اندکی را در بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کند، اما او قبلاً یک پایگاه قدرتمند از مشتری را ایجاد کرده است.

بنابراین اساساً بسیاری از استراتژی‌های او پرهزینه خواهند بود و به تیمی از متخصصان برای کمک به انجام کار نیاز دارند.

او به شما کمک نخواهد کرد که یک سیستم بسازید، یک فرم تماس ایجاد کنید، یا در وب‌سایت خود سرهم‌بندی کنید. او روی استراتژی سطح بالا تمرکز خواهد کرد.

بنابراین اگر می‌خواهید ثروت بسازید و به اهداف واقع‌بینانه برسید، بهتر است مشاوران آنلاینی را استخدام کنید که قبلاً در جایی که مشابه کسب‌وکار شما بوده است فعالیت کرده باشند.

 آیا به یک مربی بازاریابی  نیاز دارید؟

 آیا به یک مربی بازاریابی  نیاز دارید؟

اگر نمی‌خواهید بازاریابی خود را در محدوده اطراف خود انتخاب کنید، می‌گویم یک مربی یا کوچ بازاریابی استخدام کنید.  

در این دیدگاه جوانب مثبت و منفی وجود دارد. به‌عنوان مثال، استخدام یک تیم تبلیغاتی هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی داخلی شما دارد و همچنین این امر هویت اقتصادی شمارا به‌طور کامل نمی‌سازد.

اما اگر می‌خواهید مسئولیت بازاریابی کسب‌وکار کوچک خود را بر عهده بگیرید و یک تیم بازاریابی داخلی بسازید، به مربیگری بازاریابی نیاز دارید.

اکنون که مزایای سرمایه‌گذاری در مشاوران بازاریابی را می‌دانید، در کجا ایستاده‌اید؟

تبلیغات بسیار زیادی وجود دارد. بسیاری از اشیاء درخشان و جلب‌توجه کننده وجود دارد که مردم به شما پیشنهاد می‌کنند که امتحان کنید.

می‌گویند در هنگام بازاریابی خود مردم عام را نیز با تبلیغ خود همراه کنید مثل تبلیغات فیس‌بوک، سئو، بازاریابی دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی، تماس‌های تلفنی و ... .

اما آنچه واقعاً به آن نیاز دارید شفافیت بازاریابی است. شما باید بدانید که از منظر بازاریابی چه کاری انجام دهید.

و به جای انجام کارهای تصادفی بازاریابی و انداختن چیزهای ساده روی دیوار، می‌توانید یک استراتژی بازاریابی را دنبال کرده و اجرا کنید که درآمد شما را افزایش می‌دهد و کسب‌وکار شما را بیش از آنچه تصور می‌کردید موفق می‌کند.

و این چیزی است که یک مربی بازاریابی خوب می‌تواند به شما ارائه دهد. به‌طور خلاصه، با کوچینگ بازاریابی کسب‌وکار خود متوجه می‌شوید که: کمک، راهنمایی و پشتیبانی مربیان بازاریابی باعث می‌شود، زمان و آزادی بیشتر برای انجام اهدافی که برای کسب‌وکارتان در نظر گرفتید داشته باشید و اگر می خواهید یک برنامه بازاریابی قوی که شکاف‌های فروش و بازاریابی شغلتان را پر کند و رشد کسب‌وکار را تضمین کند باید با استفاده از کوچینگ های باتجربه همکاری داشته باشید.

اگر فکر می‌کنید این همان چیزی است که کسب‌وکار شما در حال حاضر به آن نیاز دارد با بهره‌گیری و مطالعه مقاله ارائه‌شده‌ی بالا کوچ مناسب خود را پیدا کرده و کسب‌وکار خود را ارتقا دهید.

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید