انواع کوچینگ و کاربرد های آن

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 5 دیدگاه
  • 946
انواع کوچینگ و کاربرد های آن

با ما در این مقاله همراه باشید تا صفر تا صد انواع کوچینگ و کاربرد های آن را خدمت شما عزیزان بازگو کنیم .

در این علم گاهی دسته بندی کردن انواع براساس تعداد افراد شرکت کننده خواهد بود و گاهی براساس رشته ای که کوچینگ در آن فعالیت میکند .ما در این مقاله کوچینگ را از هرنظر مورد بررسی قرار میدهیم .

کوچینگ چیست؟ و از کجا آمده است؟

تاریخچه افرادی که امروزه کوچ نامیده می شوند ممکن است از نظر تاریخی به جوامع اولیه برگردد، اما مربیگری در عصر مدرن برای اولین بار در هنر و ورزش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و به تدریج در حال گسترش به سایر رشته ها و افراد در زمینه های حاکمیتی یا مالی است.

و موفقیت آنها از کوچه پس کوچه ها برای کمک به افرادی استفاده کردند که از نظر عاطفی و روانی سالم هستند اما به کسی نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا زندگی خود را سازماندهی کنند و به اهدافشان برسند.

این استفاده ها به تدریج منجر به حرفه ای شد که ما آن را مربیگری یا کوچینگ می نامیم. برای درک اهمیت کوچینگ، بهتر است ابتدا بدانیم مربیان چه کار می کنند.

کوچینگ مکالمه ای آگاهانه و آینده نگر درباره توانمندسازی یک فرد یا گروه برای بهترین زندگی و دستیابی به نتایج استثنایی در زندگی، حرفه، تجارت یا سازمان است.

این به پر کردن شکاف بین اکنون و جایی که مشتری (همان کسی که تحت تعلیم است ) و کوچ می‌خواهند باشند، کمک می‌کند.

coach در واقع با مشتری خود همکاری می کند تا به آنها در طراحی و رسیدن به آنچه می خواهند کمک کند.

یکی از مزایای کوچینگ ایجاد وضوح و شفافیت در هدایت مراجعان به عمل و تسریع روند پیشرفت و ایجاد آگاهی و تمرکز است.

مربی یا coach خواستار این امر است که با فردی که می خواهد با او کار کند رابطه موثر برقرار کند (مراجعه کننده).

یعنی برای این رابطه یک شالوده ایجاد کنیم که خیلی قوی است.

این زیرساخت شامل رازداری، امنیت، اعتماد و اطمینان است و این عوامل به فرد این امکان را می دهد که به راحتی با مربی خود ارتباط برقرار کند و تمام مشکلات و نگرانی های خود را بدون هیچ ترسی بیان کند و به خود اجازه دهد مطالبی را بیان کند که برای دیگران مهم است.

ایجاد این فضا به خودی خود یک مهارت است که باعث ایجاد این امنیت و اعتماد مراجعه کننده میشود .

کوچینگ ترکیبی از رشته هایی مانند مدیریت، روانشناسی، جامعه شناسی، هنر، فلسفه و غیره است.

در واقع رشته هایی که به نوعی با مردم و نیروی انسانی مرتبط هستند ممکن است با این مشکل مرتبط باشند.

با توجه به اینکه این مهارت بین رشته ای است، تعاریف متعددی در منابع داخلی و خارجی ارائه شده است. هدف اصلی کوچینگ افزایش بهره وری همراه با رضایت است.

کوچینگ به عنوان یک صنعت به اشکال مختلف در حال رشد است. در این مقاله قصد داریم تمام گرایش ها  در علم کوچینگ را ارائه دهیم.

ما همچنین به چگونگی تأثیر هر یک از آنها بر زندگی شخصی و اجتماعی مشتریان و مراجعین می پردازیم.

پیشنهاد می کنیم با مطالعه مقاله تاریخچه کوچینگ بیشتر در مورد علم کوچینگ مطالعه کنید.

در پانزدهمین سالگرد تاسیس این علم در سال 2010، فدراسیون بین المللی کوچینگ در گزارشی اعلام کرد که 17000 عضو و 6900 مربی را آموزش داده است.

ده سال بعد، در سال 2020، در بیست و پنجمین سالگرد ICF، آنها با افتخار در گزارشی اعلام کردند که از 35200 مربی فارغ التحصیل خود، تنها 10000 نفر واجد شرایط هستند!

بین سال‌های 2015 تا 2019، درآمد سالانه جهانی از صنعت مربیگری از 2 میلیارد و 536 میلیون دلار به 2 میلیارد و 849 میلیون دلار افزایش یافته است.

تحقیقات نشان می دهد که کوچینگ می تواند به افراد در زمینه های مختلف زندگی کمک کند و افراد نیز به آن نیاز دارند.

انواع کوچینگ

انواع کوچینگ

اگرچه دانش و مهارت های کوچینگ یک دانش محسوب می شوند، اما کوچینگ برای ارائه خدمات بهتر به انواع مختلفی تقسیم می شود.

انواع کوچینگ و دلایل نیاز به کوچینگ برای کاربردها و اهداف مختلف طراحی شده است. هر کدام از این کاربرها و مزایا بخش خاصی از زندگی افراد را هدف قرار می دهند.

کوچینگ کسب و کار از انواع کوچینگ

کوچینگ کسب و کار یا بیزینس کوچینگ محبوب ترین نوع کوچینگ است که اغلب به درستی تعریف نمی شود.

کوچینگ کسب و کار به مدیران کسب و کار کمک می کند تا ایده بهتری از کسب و کار خود داشته باشند.

کوچینگ کسب و کار به کسب و کارها کمک می کند تا استراتژی خود را بشناسند و بتوانند بر اساس دارایی های موجود خود برای دستیابی به آن تصمیم بگیرند.

کوچینگ کسب و کار به کسب و کارها کمک می کند تا از فرصت های فعلی خود نهایت استفاده را ببرند و از فرصت های موجود خود نهایت استفاده را ببرند.

کوچینگ کسب و کار به شما کمک می کند تا مشکلات خود را در قلب کسب و کار خود بیابید و از پتانسیل کسب و کار خود برای یافتن بهترین راه حل برای آن مشکلات استفاده کنید.

از انواع کوچینگ - کوچینگ تیمی

ICF پیشنهاد می کند که راه های مختلفی برای توسعه تیم وجود دارد، از جمله کوچینگ تیم،تیم سازی، مشاوره، راهنمایی، آموزش و تسهیل.

تیم گروهی از افراد است که برای یک هدف یا پروژه خاص با هم کار می کنند.

آنها می توانند برای رسیدن به یک هدف به یک مدیر یا یک تیم ماتریسی متشکل از چندین بخش مانند یک گروه کاری گزارش دهند.

یک تیم با گروهی که فقط شامل گروهی از افراد است متفاوت است.

مزیت این کوچینگ

رهبری خوب فراتر از توسعه استراتژی ها و واگذاری وظایف است.

رهبران ارشد می توانند به دیگران کمک کنند مهارت های جدیدی کسب کنند و آنها را در مسیری که منجر به عملکرد بهتر و اهداف شخصی می شود هدایت کنند.وقتی نوبت به اهداف سازمانی می رسد، همه برنده می شوند.

کارکنان از رشد شخصی و یک محیط کاری حمایتی لذت می برند و سازمان ها نیروی کار بسیار کارآمد، متعهد و وفادار ایجاد می کنند.

وقتی رهبران به طور فعال در توسعه مهارت ها و شایستگی های کارکنان سرمایه گذاری می کنند، می بینند که تلاش های آنها نتیجه می دهد.

علاوه بر برنامه های آموزشی و توسعه قوی، توسعه مربیگری یا کوچینگ به صورت روزانه نقش مهمی در پرورش و جذب استعدادها ایفا می کند و منجر به مزایای گسترده ای مانند کارکنان توانمند، بهبود بهره وری و مشارکت بیشتر می شود.

کوچینگ به کارکنان کمک می کند تا راه حل ها را بیابند و ایده های خود را عملی کنند.

این به نفع سازمان است ,زیرا کارکنان مجاز می دانند که آزادی عمل فعال و تصمیم گیری برای بهبود شرکت را دارند.

چرا توانمندسازی مهم است؟

زمانی که کارمندان مرزها و آزادی های تعیین شده برای خود را درک کنند، می توانند از دانش و مهارت های خود نهایت استفاده را ببرند.

تحقیقات دانشگاه آیووا نشان می دهد:هنگامی که کارکنان در سازمان هایی کار می کنند که در آن سازمان توانمندسازی کارکنان را ترویج می کند،کارمندان بیشتر درگیر هستند و ابتکار عمل بیشتری به خرج می دهند و رضایت شغلی بیشتری را گزارش می کنند.

وقتی کارمندان قدرت تصمیم گیری بر اساس تجربه خود را پیدا می کنند، نه تنها احساس ارزشمندی می کنند،آنها همچنین در سازمان خود مسئولیت پذیرتر، خلاق تر و در نهایت سازنده تر هستند.

کوچینگ چگونه به پیشرفت کارمندان کمک می کند؟

کوچینگ چگونه به پیشرفت کارمندان کمک می کند؟

شناسایی سطح مناسب استقلال برای افراد با کمک یک الگو آسان نیست.

از آنجایی که هر کارمند سبک کاری متفاوتی دارد و هر وظیفه دارای الزامات منحصر به فردی است، مرزها باید در سطح فردی تعریف شوند.

اغلب، وقتی یک کارمند آزادی بیش از حد دارد، ممکن است احساس خستگی کند.از سوی دیگر، زمانی که آنها خیلی محدود هستند، ممکن است ناامید و ناتوان شوند زیرا استعدادهای آنها به طور کامل استفاده نمی شود.

کارمندان می توانند در هنگام کار مستقیم با مربیان برای یافتن تعادل مناسب بین آزادی و محدودیت به پتانسیل کامل خود برسند.

همانطور که کارکنان یاد می گیرند و پیشرفت می کنند، مرزهای آنها باید برای ادامه چرخه توانمندسازی تنظیم شود.ارتباط یکی از عناصر مهم این فرآیند است.

مربیان باید هم به توصیه های کارمندان توانمند گوش دهند و هم بتوانند بازخورد صادقانه ای ارائه دهند که به پیشرفت آنها کمک می کند.

کوچینگ رهبری

همانطور که این کلمات نشان می دهد، این مبحث کوچینگ رهبران است .

موقعیت‌های زیادی وجود دارد که باید مورد بحث قرار گیرند، همچنین مهارت‌ها و رفتارهای نامحدودی وجود دارد که رهبر می‌تواند با کمک یک مربی ایجاد کند.

رهبران می توانند در همه سطوح کوچینگ کنند، اما در بالاترین سطوح این مربیگری مدیران عامل معمولاً "کوچینگ مدیران" نامیده می شود.

با این حال، برخی از مدیران سطح متوسط که می خواهند رهبران ارشد باشند،با یک مربی اجرایی همکاری کنید تا به آنها در توسعه و توسعه مهارت های مورد نیاز برای چنین نقش هایی کمک کنید.

چندین سازمان گواهینامه کوچینگ در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند، از جمله ICF (دستیار، حرفه ای و کارشناسی ارشد) و موسسه آموزشی (CTI).

کوچینگ شغلی

کوچینگ شغلی

یکی از انواع کوچینگ، کوچینگ شغلی است که می تواند به روشن شدن اهداف و مقاصد حرفه ای کمک کند.coch اغلب با افرادی از صنایع مختلف با سطوح مختلف کار سر و کار دارد.

چالش شما متقاعد کردن و فعال کردن مشتری برای ادامه کار در شغل فعلی خود خواهد بود.

یا یک دوره زمانی مشخص را بگذرانند تا بتوانند به شغل رویایی برسند.آموزش شغلی برای شناسایی نقاط قوت، احساسات و علایق فردی.

چشم انداز و اهداف شغلی، و همچنین روشن کردن بهترین "تناسب" بین افرادو یک فرهنگ شغلی یا سازمانی برای تسریع در مسیر شغلی یک فرد است.

کوچینگ زندگی یا کوچینگ لایف استایل

این نوع کوچینگ برای افرادی مناسب است که می خواهند تغییرات مهمی در زندگی خود ایجاد کنند، این نوع از انواع کوچینگ به افراد کمک می کند تا هدف خود را در زندگی و چگونگی دستیابی به آن پیدا کنند.

کوچینگ شخصی یا کوچینگ زندگی معمولاً افراد را نقطه شروع خود می بیند.کوچینگ زندگی برای افرادی مناسب است که می خواهند تغییرات مهمی در زندگی خود ایجاد کنند.

کوچینگ زندگی به افراد کمک می کند بفهمند چه می خواهند و چگونه می توانند به آنچه می خواهند برسند.

کوچینگ فردی و به طور کلی زندگی موضوعاتی را که مسئولین در نظر گرفته اند نقطه شروع خود می دانند.

کوچینگ زندگی مجموعه ای از ابزارهایی است که توانایی و کارایی خود را ثابت کرده است و می توان از آنها در موقعیت های مختلف زندگی استفاده کرد.

این ابزارها به افراد در تمام جنبه های زندگی کمک خواهند کردو آنها می توانند بر رشد انسانی، سلامت جسمی و روانی، موفقیت حرفه ای و روابط شخصی تمرکز کنند.

کوچینگ زندگی بر ایجاد یک زندگی فعال تر تمرکز دارد. ارزش ها، اهداف و رویاها را شناسایی کنید. موانع را بشناسید.

برای رسیدن به هدف اقدام کنید. مخاطبان این نوع کوچینگ افراد با هر نوع، سن و حرفه ای هستند.

کوچینگ  شخصی

کوچینگ فردی به عنوان مربی رشد شخصی، مربی توسعه شخصی و مربی تحول شخصی نیز شناخته می شود.

کوچینگ فردی بسیار شبیه کوچینگ زندگی است. فرض بر این است که کوچینگ فردی زندگی شخصی افراد را بر اساس سلیقه آنها تغییر می دهد.

تفاوت بین کوچینگ فردی و کوچینگ زندگی در این است که جلسات کوچینگ فردی فقط به صورت فردی برگزار می شود.

همچنین معمولا یک دوره کوچینگ شخصی با یک هدف خاص برگزار می شود و زمانی که به هدف رسید، دوره به پایان می رسد.

مربیگری ثروت

کوچینگ ثروت به طور خاص به رابطه بین پول و ثروت می پردازد. این شاخه از کوچینگ قدمت زیادی ندارد و می توان آن را بین کوچینگ بهره وری و کوچینگ کسب و کار در نظر گرفت.

همه ما دیدگاهی نسبت به پول داریم که از کودکی توسط دیگران به ما آموزش داده شده و صحت آن قابل تایید نیست.

از جمله: والدین، دیگران، مدرسه و ... علاوه بر این، نگاه هرکس به ثروت متفاوت است; مهاجرت ثروت به شناسایی باورهای محدود کننده ما در این زمینه و حرکت به سمت تعریف جدید و بالغ تر از ثروت کمک می کند.

کوچینگ ثروت

چه یک کسب و کار کوچک، یک کسب و کار خانگی یا حتی در فکر راه اندازی یک کسب و کار باشید، نمی توان از مزایای کوچینگ ثروت یا کوچینگ تجاری چشم پوشی کرد.

کوچینگ کسب و کار فرآیندی است که طی آن می توان شرکت ها را از وضعیت فعلی به حالت مطلوب رساند.

اگر صاحب کسب و کار مشکلات جدی یا مشکلات جدی داشته باشد، Business Koch به او کمک می کند تا مشکل تجاری خود را به موثرترین روش حل کند.

مربیان کسب و کار معمولا خود کارآفرینان یا صاحبان مشاغل هستند و می دانند چگونه یک کسب و کار را موفق کنند.

آنها تصمیم گرفته اند در حرفه ای کار کنند که به کسب و کارها در رسیدن به اهدافشان کمک می کند.

یک مربی ثروت ابتدا همه چیز را در مورد برند شما از شما می پرسد. از ارزش پیشنهادی تا مشتریان هدف؛ سپس در مورد چشم انداز و اهداف شرکت شما با شما صحبت می کند.

سپس با کمک شما اهداف ارزشمند و دست یافتنی را برای تیم خود تعیین کنید. اهدافی که شما را به چشم اندازتان می رساند.

هنگامی که اهداف شما مشخص شد، کسب و کار خود را با خود همراه کنید تا به آنها برسید.

او با استراتژی‌ها و برنامه‌های عملی که کسب‌وکار شما را در مسیر درست هدایت می‌کند و چالش‌های پیش رو را برطرف می‌کند، به شما کمک می‌کند.

در طول این فرآیند تجاری، کوچه ها به عنوان منبع ارزشمندی از بازخوردها و اطلاعات شخصی شده عمل می کنند.

کوچینگ فروش

افزایش فروش کالاها، خدمات یا محصولات همواره یکی از دغدغه های اصلی صاحبان مشاغل بوده است.

یکی از سرفصل های مهم دوره های آموزشی مدیریت مانند دوره مدیریت MBA، بررسی مهارت های فروش و بازاریابی است.

شرکت در این دوره ها به مدیران سازمان ها و بنگاه ها کمک می کند تا این مهارت مهم و ضروری را به صورت حرفه ای بیاموزند.

کوچینگ فروش نقشی است که مدیران به منظور افزایش فروشندگان ، توسعه مهارت ها و دستیابی به اهداف فردی و سازمانی ایفا می کنند.

بهتر است به مربیگری فروش به عنوان یک رفتار نگاه کنیم تا یک وظیفه.

زیرا تمرکز بر کمک به اعضای تیم و نحوه ایجاد خودآگاهی و خودارزیابی اعضا برای حل مشکلات است. کوچینگ فروش دارای اهداف زیر است:

  • شناسایی نقاط قوت و فرصت های پیشرفت
  •  شرایطی را فراهم کنید که تحت آن بتوان بازخورد را به صورت مستمر ارائه کرد
  • توسعه اطلاعات و مهارت ها
  • تغییر رفتار
  • ایجاد انگیزه در افراد
  • تقویت پیوندها
  • و…

کوچینگ روابط

کوچینگ روابط

روابط یکی از مهم ترین بخش های زندگی ما هستند که آرامش، معنا و شادی را به ارمغان می آورند.

وقتی زندگی ما رو به پایان است و در حال تجدید نظر در گذشته خود هستیم، تنها چیزهایی که به یاد می آوریم.

روابطی وجود دارد که ما ایجاد کرده ایم. جالب اینجاست که ما حتی خودمان را از طریق این روابط می شناسیم.

با توجه به رشد سریع تغییرات، شاهد پیچیدگی و تنوع بیشتر در زمینه روابط هستیم.

کوچینگ رابطه به ما کمک می کند تا مشکلات و پیچیدگی هایی را که در روابط روزمره، عاشقانه، کاری و دوستانه داریم کشف کنیم.

آنها را به روش هایی که با ما و شرایطمان سازگار است حل کنیم و بتوانیم زندگی شاد و لذت بخشی برای خود بسازیم.

کوچینگ برای بانوان

از آنجایی که زنان مشکلات، نگرانی ها و پیچیدگی های خاص خود را دارند، ممکن است یک زن بهتر بتواند آنها را درک کند و به رشد و حل آنها کمک کند.

کوچینگ برای زنان به زنان کمک می کند تا مشکلات و نگرانی های خود را بهتر درک کنند و حل کنند.

برخی از وظایف کوچینگ برای بانوان عبارتند از:

• چرخ زندگی را بچرخانید

وقتی به صحبت‌ها و درد دل‌های زنان به‌ویژه مادران گوش می‌دهیم، اغلب احساس خستگی می‌کنند.

آنها اغلب شکایت می‌کنند که زندگی‌شان در چند بعد محدود است، کارشان ناتمام است و کمتر تفریح می‌کنند و استراحت می‌کنند. به همین دلیل احساس افسردگی و ناامیدی می کنند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با مفهوم چرخ زندگی از وبینار رایگان چرخ زندگی دیدن کنید.

به یک معنا می توان گفت که اکثر زنان و مادران در برنامه خود غوطه ور هستند. برای خانواده فداکاری می کنند و فراموش می کنند.

در اینجا یک زن عشایری به شناسایی نیازهای مشتری (عشایری) کمک می کند و سپس بر اساس مدل چرخ زندگی، تصمیمات مورد نیاز برای ایجاد تعادل بین بخش ها و ابعاد مختلف زندگی خود را بررسی می کند.

• بررسی باورهای مراجع

آیا اعتقادات مسئولین درست است؟ این دیدگاه از کجا می آید؟ تبعیت از چنین باور و دیدگاهی چه پیامدهایی در پی خواهد داشت؟

آیا مضر و مخرب است یا مفید و سازنده؟ یک مربی زن به این سوالات پاسخ می دهد.

• توانمندسازی زنان

برای فعال کردن مراجعین خود، یک زن نامزد شده ابتدا نامزد را برای انتخاب سرنوشت ساز خود همراهی می کند.

این انتخاب های حیاتی می تواند تعیین هدف، چشم انداز، جهت و حتی معیارهای انتخاب همسر باشد.

زمانی که هدف و چشم انداز کوچینگ مشخص یا ترسیم شد یا به این نتیجه رسید که باید به عادت مخرب عادت کند یا آن را ترک کند، با علم نمی تواند این کار را انجام دهد.

کاربرد این دانش مستلزم اقدامات ملموس و حساب شده و البته تعهد و نظم عشایری برای اجرای آنهاست.

حضور مربی می تواند برای تعیین اقدامات درست و اصولی، پیروی از مربی در این مسیر، همراهی و کمک به حل چالش ها و تشویق مربی به موقع که پیشرفت های کوچک و بزرگ او را مشاهده می کند مفید، موثر و تشویق کننده باشد.

• برای حل مشکل افکار خود را برون ریزی کنید

اکثر خانم ها فکر می کنند که باید درد و ناراحتی زیادی را در خود دفن کنند، فشارهای زیادی را تحمل کنند، از خودگذشتگی کنند و نیازهای خود را سرکوب کنند.

این رفتار باعث بسیاری از بیماری های جسمی و روحی در آنها می شود; حتی به دلیل انباشته شدن فشارهای زیاد، می توانند طوری رفتار کنند که برای هرکسی قابل درک نیست.

حتی اگر بخواهند برای بهبود وضعیت خود گام بردارند، نمی توانند به همه اعتماد کنند.

زیرا می ترسند مورد قضاوت قرار بگیرند یا از زبان افرادی که به سطح آمده اند و نمی دانند چه کنند.

در اینجا کوچینگ می تواند گزینه خوب و موثری برای به اشتراک گذاری مهارت ها و شروع یک سفر کوچینگ باشد.

کوچینگ اعتماد به نفس

مربیگری اعتماد به نفس به افراد کمک می کند تا اعتماد به نفس و شجاعت ایجاد کنند.

همانطور که یک کوچ معتبر تجاری به افراد کمک می کند تا به سطوح بالاتری از رشد کسب و کار دست یابند، یک مربی مطمئن نیز به مراجعین کمک می کند تا اعتماد سالمی کسب کنند.

مربی اعتماد به نفس افرادی را که در زمینه های زیر گیر کرده اند با موفقیت راهنمایی می کند:

  • باورهای محدود کننده
  • عدم اعتماد به نفس
  • ترس
  • خجالتی بودن

برای بهتر شدن، به مراجعین توصیه های قدرتمندی دریافت می کنند که ترکیبی از موارد زیر است:

ادراکات موجود آنها را به چالش بکشید.

شک و تردید آنها را از طریق بازخورد سازنده و ترکیبی از ابزارهای روانشناختی از بین ببرید.

کوچینگ شادی

کوچینگ شادی به افراد کمک می کند تا زندگی شادتری داشته باشند. همه ما می خواهیم دانش و دانشی در مورد چگونگی ایجاد یک زندگی رویایی به دست آوریم.

کوچینگ شاد به مردم کمک می کند تا دید بهتر و عمیق تری نسبت به زندگی خود داشته باشند.

این استراتژی‌های مبتنی بر شواهد را ارائه می‌کند و به مراجعین  کمک می‌کند تا رضایت خود را پیدا کنند.

به زبان ساده تر، اگر مراجعه کننده از خود احساس رضایت کرده باشد اما اکنون از زندگی خود ناراضی است، این رضایت را دوباره به دست می آورد.

اهمیت انواع کوچینگ

اهمیت انواع کوچینگ

اهمیت کوچینگ کسب و کار روز به روز بیشتر می شود و بسیاری از مدیران به دنبال تحقیقات بیشتر در مورد این علم جدید هستند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد استخدام یک مربی کسب و کار ممکن است حرکت مناسبی برای یک مدیر عامل، کارآفرین یا رهبر فروش باشد.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که "شرکت کنندگان در مربیگری کسب و کار نسبت به سایر اعضای گروه مطالعه کمتر بی دقت هستند."

در هر موقعیتی که هستید، وقتی مربی همراه خود دارید و روی تمرینات خود سرمایه گذاری می کنید، مربی به شما کمک می کند تا اهداف خود را شکل دهید، مشکلات را حل کنید و عادت های بد خود را کنار بگذارید.

از سوی دیگر، افراد بی‌شماری می‌خواهند مربی داشته باشند، اما نمی‌دانند مربی چگونه می‌تواند یا می‌تواند برای آنها، نتایج فروش یا حتی کسب‌وکارشان انجام دهد.

مطالعات اولیه برای درک بهتر و نشان دادن اینکه مردم چگونه از استخدام یک مربی سود می برند، انجام شده است.100 مربی زندگی و تجارت در این مطالعه شرکت کردند.

تحقیقاتی برای درک بهتر اهمیت مربیگری کسب و کار و نحوه کمک آنها به مشتریان انجام شده است.

در اینجا خلاصه ای از پاسخ های دریافت شده از 100 مربی کسب و کار و زندگی آمده است:

35 درصد از مربیان کسب و کار "بصیرت و مسئولیت پذیر" بودند.
40 درصد می گویند که فقط با کارآفرینان و استارت آپ ها کار می کنند.
13 درصد می گویند که با تیم و به صورت تعاملی کار می کنند.
90 درصد می گویند که در نوعی از توسعه رهبری تخصص دارند.
18٪ پیشنهاد مربیگری جامع برای صاحبان مشاغل داشتند.

ما کاملاً آگاه هستیم که این داده ها از نظر آماری معتبر نیستند، و همچنین روش بررسی کامل نیست.

اما ایده پشت این مطالعه ارزیابی این بود که کارآفرینان و مدیران چه انتظاراتی از مربیان کسب و کار داشته باشند و چه مقدار باید هنگام استخدام یک مربی بپردازند.

در این نظرسنجی در مورد مشتریان و داستان موفقیت آنها سؤال شد. صد در صد مربیانی که با آنها مصاحبه شده اند توصیه و تجربه موفقیت داشتند.

یک مربی باید فهرستی از افراد و شرکت هایی که به آنها کمک کرده است داشته باشد.

همچنین می توانید به دنبال مربیانی باشید که تجربه خاصی در کارآفرینی یا تجارت دارند.

بنابراین اگر به دنبال یک مربی کسب و کار برای گسترش فروش یا سایر تجربیات خود هستید، روی مربیان با تجربه در تجارت یا صنعت خود تمرکز کنید.

از کوچینگ کسب و کار خود بیش از یک شنونده انتظار داشته باشید و به دنبال یک استراتژیست باشید.

مربیان کسب و کار بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.برای مثال تقریباً هر مربی عنوان متفاوتی دارد (کوچ متفکر، کوچ اعتماد به نفس، کوچ اجرایی و...).

بنابراین اگر به دنبال مربی هستید، ابتدا باید آماده باشید که روی خودتان تمرکز کنید.

به جای جستجوی سرنخ های بیشتر، یک کمپین بازاریابی جدید یا فناوری عالی،هدف اصلی این است که وقت بگذارید و مطمئن شوید که می خواهید با مربی خود کار کنید.

اگر این کار را انجام دهید، مربی به شما کمک می کند تا توانایی های خود را بشناسید.

این مطالعه مشکلات و مشکلاتی را که مربیان با آن روبرو هستند نشان داد.بسیاری از مردم در مورد ارزش مربیان موثر و هزینه هایی که باید بپردازند نمی دانستند.

برخی از مشتریان به دنبال مربی های رایگان هستند. بین مشاور، مربی و مربی تفاوت وجود دارد.مشاوره می تواند رایگان باشد و ارائه آن برای همه آزاد است.

منتور شخصی است که تجربه و تخصص روشنی در زمینه یا زمینه ای دارد و از تخلفات فردی جلوگیری می کند.

کوچینگ می تواند تا حدودی مستقل از تخصص باشد، به عنوان یک شریک جانب دار باید بتواند به شما کمک کند در مورد تصمیمات و رفتارهای خود فکر کنید تا عادات و استراتژی های شخصی بهتری را ایجاد کنید که منجر به خودشناسی شود.

نتیجه :

صاحبان مشاغل باید مربی مناسبی را برای رفع نیازهای خود استخدام کنند.نکته مهم این است که فقط برای پیدا کردن مربی مناسب خود وقت بگذارید.

و تصور نکنید که چون آنها تجربه زیادی دارند، در صنعت شما نیز تجربه دارند.

هنگامی که به دنبال یک مربی هستید، در اینجا سه سوال کلیدی وجود دارد:

• چه نتایجی از کار با یک مربی انتظار دارم؟ چقدر می خواهم از نظر اقتصادی پیشرفت کنم؟ چقدر می خواهم رشد شخصی داشته باشم؟
• امروز چقدر سرمایه گذاری خواهم کرد؟ آیا می توانم ماهانه X تومان سرمایه گذاری کنم؟ ماهانه X2 تومان چطور؟ میزان سرمایه گذاری می تواند بر سطح آموزشی شما تأثیر بگذارد.
• مربی من باید چه تخصصی داشته باشد؟ آیا باید تجربه کارآفرینی یا تجاری داشته باشند یا باید نویسنده کتاب منتشر شده باشند؟

در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از مربی بالقوه خود بپرسید:

در حال حاضر چند مشتری دائمی دارید؟

• مشتری شما چقدر دوام می آورد؟ (اگر آنها نمی دانند، نگرانی وجود دارد.)
• مشتریان متوسط چقدر با شما کار می کنند؟

این سوالات به شما کمک می کند تا بهترین مربی خود را پیدا کنید و به شما ایده ای درباره ساخت سال جدید و فراتر از بهترین سال هایی که داشته اید می دهد.

10 ویژگی یک کوچ خوب

1- نگرش مثبت داشته باشید

نگرش مثبت شما باید الهام بخش باشد. شما باید به مراجعین خود اعتماد کنید و از آنها الهام بگیرید.

2- پرشور باشید

برای کمک به دیگران مشتاق و همدل باشید. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا احساسات و موانع موفقیت مشتری خود را درک کنید.

3- مهارت شنیداری عالی داشته باشید

گوش دادن به مراجع کننده مانند زندگی در کوچینگ است. درک نکات و پیام های ظریف به درک مشکلات مشتری کمک می کند.

4- بدون نظر باشید

به عنوان یک مربی زندگی، وظیفه شما مشاوره دادن به مراجعه کننده نیست، بلکه یافتن راه حل مشتری برای موانع موفقیت در زندگی حرفه ای یا شخصی او است.

5- قضاوت نکنید

دنیا پر از افرادی است که نظرات متفاوتی دارند که شما با آنها مخالف هستید. اما آنها می گویند که این دیدگاه ها ممکن است درست باشد.

6. کنجکاوی را توسعه دهید

کنجکاوی توانایی شما در پرسیدن سوال از مراجعه کننده را تقویت می کند، که به او کمک می کند تا احساسات خود را درک کند و چگونه بر موفقیت آنها تأثیر می گذارد.

7. چالش برانگیز باشید

بهترین مربیان زندگی مراجعان خود را به چالش می کشند تا درک عمیق تری از مشکلات خود به دست آورند.

کوچ, زندگی مراجعان را به گونه‌ای به چالش می‌کشد که به آنها اجازه می‌دهد با وضوح، تمرکز و صداقت با واقعیت اطراف خود روبرو شوند.

8- مراقب باشید

مربیان بزرگ زندگی با تماشای مراجعه کننده چیزهای زیادی یاد می گیرند و تحت تأثیر علائم ظریف اضطراب، ناامنی و استرس قرار می گیرند.

9- شفاف ارتباط برقرار کنید

برای اینکه یک مربی زندگی عالی باشید، مهم است که در سطوح مختلف مانند زبان بدن، واژگان و موارد دیگر به خوبی ارتباط برقرار کنید.

10. صادق باشید

صداقتت را حفظ کن رابطه مربیگری شما با مراجعه به اعتماد بستگی دارد.
 
در این مقاله تمام سعی و تلاش خود را کردیم که مهم ترین انواع کوچینگ یعنی بزرگترین و بهترین دسته بندی آن را به شما معرفی کنیم وآن هارا از تمامی زوایا مورد بررسی قرار دهیم نا شما عزیزان از اهمیت انواع کوچینگ و کاربرد آن ها و بهره گیری در زندگی اطلاعات کافی داشته باشید .

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید