مزایای کوچینگ در محیط کار

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ کسب و کار
  • 1 دیدگاه
  • 224
مزایای کوچینگ در محیط کار

چرا باید از کوچینگ در محیط کار استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید یک محل کار مولد با افراد متعهد بسازید و از آموزش کارمندان به نتایج درخشانی برسید، مهارت‌های کوچینگ نیروی کار خود را توسعه دهید.

کوچینگ به سرعت در حال تبدیل شدن به راه حلی برای آماده سازی شرکت‌ها برای تغییرات بزرگ، مانند بازسازی، یا به عنوان بخشی از یک برنامه استراتژیک فراگیر است.

تحقیقات CIPD نشان می‌دهد که 51% از شرکت‌ها کوچینگ را بخش مهمی از استراتژی کسب و کار خود می‌دانند.

توسعه مهارت‌های کوچینگ کارکنان، ارتباط مدیران با تیم‌هایشان را آسان‌تر می‌کند، مشکلات احتمالی را در جوانی برطرف می‌کند و کشتی را در مسیر خود نگه می‌دارد.

اینجا در  coach.ir، ما همیشه مشتاقیم که راه‌های جدیدی پیدا کنیم تا مطمئن شویم رفاه کارکنان را در اولویت قرار می‌دهیم و موفقیت شرکت خود را هدایت می‌کنیم. بنابراین، در این ماه ما یک برنامه کوچینگ هیجان انگیز را آغاز می‌کنیم. به ما بپیوندید تا برخی از مزایای کوچینگ و اینکه چگونه می‌تواند به شرکت‌هایی در هر اندازه کمک کند را بررسی کنیم.

مزایای کوچینگ

کوچینگ می‌تواند مزایای شگفت انگیزی را برای شرکت شما باز کند، مانند افزایش روحیه کارکنان، نرخ حفظ و حتی عملکرد. با وجود مربیان قوی در میان تیم رهبری خود و فراتر از آن، می‌توانید در بازار امروز رقابتی باقی بمانید و شرکت خود را برای آینده مطمئن کنید.

حفظ بهبود یافته نیروی کار

برای بسیاری از کارمندان، مهم است که اطراف خود را با افرادی احاطه کنند که می‌خواهند شکوفایی آنها را ببینند. ارائه یک کوچ یا مربی می‌تواند به میزان قابل توجهی نرخ حفظ را افزایش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که هزاره‌هایی که کوچ دارند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که بیش از پنج سال با کارفرمای خود بمانند. تحقیقات مجله Training همچنین تأیید کرد که میزان ماندگاری زمانی که مدیران جلسات کوچینگ را با تیم‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و دائماً سؤال می‌پرسند، به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.

بررسی‌های منظم به ایجاد اعتماد بین همه کارمندان و افزایش عملکرد کلی شرکت کمک می‌کند. با پرورش کارمندان خود در محل کار، به آنها کمک خواهید کرد که احساس شادی بیشتری داشته باشند و روابط معنادارتری در سراسر سازمان خود داشته باشند.

عملکرد تقویت شده

آیا کارمندی دارید که روی کاغذ شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد و مصاحبه‌ها را با مدل‌های مختلف انجام می‌دهد، اما در سطحی که انتظار داشتید عمل نمی‌کند؟

اگر چنین است، ممکن است کوچینگ پاسخی برای بازگشایی استعدادهای آنها و پر کردن شکاف‌های عملکرد باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که میانگین سطوح عملکرد در کارکنانی که مربی‌های اجرایی اختصاصی دریافت می‌کنند 17% افزایش می‌یابد.

خواه فقدان راهنمایی از سوی مدیریت باشد یا ناتوانی در درک چگونگی پیشرفت شغلی آنها، حتی با استعدادترین کارمندان نیز ممکن است هر از گاهی دچار افت عملکرد شوند.

69% از کارمندان می‌گویند که اگر احساس کنند از تلاش‌هایشان بیشتر قدردانی می‌شود، سخت‌تر کار خواهند کرد. یک دلیل عالی دیگر برای فراتر رفتن و ایجاد یک محیط کاری با ارزش که در آن افراد شما احساس ارزشمندی کنند.

ارتباط مثبت ایجاد می‌کند

اتخاذ یک سبک کوچینگ مکالمه در محل کار شما، ارتباط مثبت بین همه اعضای سازمان شما را تشویق می‌کند.

خواه گفتگوهای صادقانه در مورد هر موضوعی در محل کار باشد، یا بیان ایده‌های بلندپروازانه به اعضای هیئت مدیره، صحبت کردن و رسیدگی به مسائل را برای کارمندان آسان‌تر می‌کند.

کوچینگ می‌تواند فرآیند ارزشمندی برای رهبران باشد تا زمینه‌های بهبود را شناسایی کرده و امروز اقدام مثبتی انجام دهند تا از مشکلاتی که در مسیر گلوله برفی رخ ندهد، جلوگیری کنند.

سبک کوچینگ نه تنها می‌تواند محیط کاری شادی را بین کارمندان ایجاد کند، بلکه به ایجاد روابط معنادارتر با مشتریان نیز کمک می‌کند. گفتگوهای دو طرفه صادقانه به شما امکان می‌دهد نگرانی‌های مشتری را مشخص کنید و همچنین ایده‌های خود را برای بهبود روابط حرفه‌ای خود بیان نمایید.

از شروع کننده‌های جدید حمایت کنید

نکته مهم این است که کوچینگ می‌تواند برای حمایت از افراد تازه‌کار در هنگام حضور در یک نقش جدید مهم باشد. یک محیط سرگرم کننده و دلپذیر ایجاد کنید که در آن کارمندان جدید بتوانند مستقیماً وارد عمل شوند و با فعالیت‌های هیجان انگیز تیم سازی، شاخ قول را بشکنند.

مکالمات و زبان به سبک کوچینگ، ادغام شدن در یک تیم، بیان شخصیت واقعی خود و ایجاد روابط الهام بخش با کارکنان در تمام سطوح سازمان را برای افراد تازه کار آسان‌تر می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که تازه‌واردها در صورتی که احساس کنند با فرهنگ شرکت سازگار نیستند یا از طرف کارفرمایان جدید خود استقبال می‌کنند، 24% بیشتر احتمال دارد که سازمان خود را ترک کنند.

چگونه کوچینگ را در شرکت خود معرفی کنیم

پیاده سازی یک سبک کوچینگ در همه اعضای سازمان شما یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

بهبود فرهنگ شرکت و مهارت‌های ارتباطی کوچینگ یک فرآیند گام به گام است که زمان و صبر می‌طلبد. اگر قرار است فرهنگ کوچینگ مکالمه به همه اعضای یک سازمان سرایت کند، کارکنان در نقش‌های رهبری ارشد باید الگو باشند.

کارشناس رهبری، فرانسوا کوتزی، توضیح می‌دهد که اثربخشی برنامه‌های آموزشی شرکت می‌تواند از 22٪ به 88٪ افزایش یابد که توسط مهارت‌های کوچینگ قوی پشتیبانی شود. بنابراین، چگونه می‌توانید یک برنامه کوچینگ شرکت را اجرا کنید؟

  • بازخورد کلیدی است

کوچینگ کارکنان را در تمام سطوح تشویق می‌کند تا بازخورد داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه برای بهبود عملکرد خود انجام دهند. باز بودن بازخورد سازنده باعث ارتقای یک محیط کاری سالم می‌شود که در آن نگرانی‌ها با راه‌حل‌های مثبت برطرف می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که شادی کارکنان زمانی افزایش می‌یابد که رهبران از انتقاد سازنده کارکنان استقبال کنند. به طور باورنکردنی، یک محل کار شاد می‌تواند بهره وری را تا 12٪ افزایش دهد.

  • دیگران را برای کمک راهنمایی کنید

کمک خواستن بخش مهمی از مدیریت است، اما دانستن چگونگی درخواست کمک (بدون اینکه بیش از حد نیاز به نظر برسد) یک مهارت پیچیده است که برای بسیاری از مردم دشوار می‌باشد.

کوچینگ مکالمه مهارت‌های شخصی شما را تقویت می‌نماید و به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید که چگونه با نگرش ملایم و منطقی کمک بخواهید.

درمورد اینکه چرا درخواست کمک می‌کنید و چرا برای نظرات آنها ارزش قائل هستید، با همکاران صحبت کنید. این امر به شکستن موانع سلسله مراتبی غیر ضروری و ایجاد سطحی از همدلی بین همکاران کمک می‌کند.

  • دیدگاه همدلانه داشته باشید

همدلی یک راه دو طرفه است، بنابراین برای درک موقعیت طرف مقابل وقت بگذارید و بدانید که چگونه می‌توانید کمک کنید.

کارتر مک‌نامارا، کارشناس توسعه سازمانی، توضیح می‌دهد که همدلی می‌تواند مهارت‌های ارتباطی شما را تقویت کند، زیرا به شما این احساس را می‌دهد که یک فرد چه می‌خواهد، و اینکه آیا آن را از شما دریافت می‌کند یا نه؟

  • گفتگوهای بهتر در تغییر

ما یک برنامه هیجان انگیز را راه اندازی می‌کنیم که مکالمات کوچینگ را در دل نحوه انجام کارهای روزمره خود قرار می‌دهد.

این برنامه تعاملی بر توسعه مهارت‌های کوچینگ مکالمه و ترویج مکالمات معنادارتر بین مشتریان، همکاران و مشتریان تمرکز دارد.

این نه تنها یک تمرین ارزشمند برای توسعه مهارت‌های حرفه‌ای ما خواهد بود، بلکه در سایر جنبه‌های زندگی شخصی ما در حین رشد و یادگیری از ما حمایت خواهد کرد.

  • استخدام کنید یا با تغییر کار کنید

اگر می‌خواهید در شرکتی کار کنید که واقعاً به افراد خود اهمیت می‌دهد، به فرصت‌های شغلی فعلی نگاهی بیندازید و در با فرهنگ شرکت مورد نظر خود آشنا شوید.

از طرف دیگر، اگر به دنبال افزودن استعدادهای جدید هیجان انگیز به شرکت خود هستید، با یکی از مشاوران استخدام اختصاصی صحبت کنید تا دریابید که چگونه می‌توانند به شما کمک کنند.

مطالعه بیشتر: دلایل نیاز به کوچینگ و مزایای کمک گرفتن از کوچ

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید