15 نکته در انتخاب کوچ بیزینس‌های کوچک

  • 1 سال پیش
  • کوچینگ کسب و کار
  • 3 دیدگاه
  • 214
15 نکته در انتخاب کوچ بیزینس‌های کوچک

چگونه یک مشاور یا کوچ بیزینس‌های کوچک انتخاب کنیم 15 مورد مهم

چگونه مشاور یا کوچ بیزینس‌های کوچک انتخاب می‌کنید؟ تعداد زیادی کوچ‌ بیزینس‌های کوچک برای انتخاب وجود دارند، بنابراین به وضوح در مورد آنچه در یک مشاور یا کوچ به دنبال آن هستید به شما کمک می‌کنیم.

در اینجا 15 نکته برای کمک به انتخاب مشاور یا کوچ بیزینس‌های کوچک آورده شده است:

  1. از سطح دانش آنها شروع کنید. مشاوره و کوچینگ بیزینس‌های کوچک یک مهارت هستند و برای تسلط بر آنها به آموزش و تمرین زیادی نیاز است.

از آنجایی که مشاور و کوچ بیزینس‌های کوچک تحت نظارت نیستند، هر کسی می‌تواند خود را کوچ بنامد؛ چه آموزش دیده باشد چه نه.

با انتخاب فردی که در یک مدرسه کوچینگ شناخته شده شرکت کرده و فارغ التحصیل شده است، و انتخاب فردی با چندین سال سابقه به عنوان مشاور، اطمینان بیشتری از مهارت و دانایی آنها خواهید داشت.

به هر حال، بخشی از چیزی که برای آن هزینه می‌کنید، انتخاب توانایی مغز آنها و یادگیری از آنهاست.

  1. فردی را انتخاب کنید که تجربه داشته باشد، هم به عنوان کوچ و هم به عنوان صاحب یک بیزینس کوچک.

آن‌ها چه مدت مشاور کوچ بیزینس‌های کوچک بوده‌اند؟ آن‌ها چه مدت صاحب یک بیزینس کوچک هستند؟ آن‌ها در گذشته دارای چند بیزینس بوده‌اند؟ آن‌ها با چند مشتری و در چند صنعت کار کرده‌اند؟

به دنبال فردی با تجربه بالا و وسیع باشید تا بدانید که می‌تواند موقعیت منحصر به فرد شما را مدیریت کند.

  1. اندازه بیزینس خود را بدانید و بر اساس آن یک کوچ انتخاب کنید.

برخی از کوچ‌های مشاغل کوچک در کوچینگ، مدیران بیزینس‌های کوچک با بیش از 100 کارمند هستند، در حالی که برخی دیگر در کوچینگ صاحبان مشاغل کوچک و خوداشتغال و کارآفرینان انفرادی تخصص دارند.

مطالب مربوط به کوچ بیزینس را با دقت بخوانید تا ببینید که مشتری آنها معمولاً دارای چه اندازه پیشرفت در تجارتشان است.

  1. مشاوری را انتخاب کنید که هم مهارت‌های تجاری و هم مهارت‌های کوچینگ داشته باشد.

کوچینگ به معنای گیر نکردن، اقدام کردن، زندگی در حد توان و مدیریت زمان است.

مشاوره در مورد طوفان فکری و دریافت مشاوره است تا بتوانید یک مدل بیزینس و بازاریابی قوی ایجاد کرده و یک برنامه اقدام قدرتمند را اجرا کنید.

به عنوان یک صاحب بیزینس کوچک، می‌دانید که داشتن مهارت‌های بازاریابی، مهارت‌های استراتژی بیزینس و برنامه‌ریزی و مدیریت زمان خوب چقدر مهم است.

اگر در هر مهارت تجاری خاص به کمک نیاز دارید، مطمئن شوید که کوچ شما در آن زمینه متخصص است، تا نه تنها بتواند شما را راهنمایی کند، بلکه بتواند به شما مشاوره و آموزش دهد.

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت بین یک کوچ و یک مشاور وجود دارد. شما فردی را می‌خواهید که هر دو مجموعه مهارت را داشته باشد.

  1. یادگیری مستمر: آیا کوچ علاوه بر یادگیری مهارت‌های جدید کوچینگ، به یادگیری مهارت‌های بیزینس جدید نیز ادامه می‌دهد؟
  2. توصیفات را بررسی کنید: آیا سایر مشتریان کوچ شبیه شما هستند؟ آیا کوچ تجربه زیادی در کار با صاحبان مشاغلی مانند شما، در صنعتی که در آن هستید، دارد؟

(توجه: مراقب گواهی نامه‌های بدون امضا باشید. به دنبال نام مشتری و نام شرکت مشتری باشید.) همچنین، لینکدین را بررسی کنید تا ببینید آیا کوچ در آنجا توصیفات/توصیه‌هایی دارد یا خیر.

  1. وضعیت کارشناس: آیا کوچ بیزینس‌های کوچک در مورد موضوعات تجاری صحبت می‌کند، می‌نویسد و تدریس می‌کند؟ آیا او یک متخصص شناخته شده در زمینه خود است؟

آیا کوچ در موضوعات تجاری متخصص است: بازاریابی (سنتی و اینترنتی)، خدمات مشتری، برنامه‌ریزی استراتژیک، برنامه‌ریزی مالی و غیره.

  1. پیشنهادات اضافی: آیا کوچ علاوه بر کوچینگ، محصولات یا خدمات دیگری مانند کتاب، برنامه‌های صوتی یا کلاس‌ها را ارائه می‌دهد؟
  2. مشاوره رایگان: آیا کوچ یک مشاوره اولیه رایگان ارائه می‌دهد تا بتوانید با یکدیگر آشنا شوید و ببینید که آیا تناسب خوبی بین آنچه شما نیاز دارید و آنچه کوچ شما می‌تواند ارائه دهد، وجود دارد؟
  3. تناسب خوب: پس از مشاوره اولیه، آیا احساس می‌کنید که از نظر شخصیتی مناسب است؟ آیا پس از صحبت با آنها احساس مثبتی دارید یا به سمت پایین کشیده می‌شوید؟

اگر فردی پرانرژی هستید و کوچ ساکت است (یا برعکس)، آیا این تناسب خوبی است؟ آیا احساس می‌کنید می‌توانید به کوچ بیزینس‌های کوچک اعتماد کنید و ارتباط خوبی با او داشته باشید؟ آیا از همراهی آنها لذت می‌برید؟ (به هر حال، شما زمان زیادی را با هم سپری خواهید کرد).

  1. با چه کسانی کار خواهید کرد: آیا مستقیماً با کوچ یا مشاور اصلی در تجارت، کار خواهید کرد یا تیمی از کوچ‌ها وجود دارند که برای کوچ اصلی قرارداد فرعی می‌بندند؟

شما می‌خواهید دقیقاً بدانید که با چه کسی کار خواهید کرد. شما به کوچی رسیده‌اید که هرگز با او صحبت نکرده‌اید و یا مهارت‌ها، دانش و سطح تجربه او را نمی‌دانید یا نمی‌دانید که او از نظر شخصیتی مناسب است یا خیر.

از شخصی که با او صحبت می‌کنید بپرسید: "آیا مستقیماً با خود شخص شما کار خواهم کرد؟"

  1. بینش انگیزشی: آیا کوچ بیزینس‌های کوچک سؤالات زیادی از شما می‌پرسد که لحظات بینش و رشد را به شما می‌دهد؟

بخشی از کار یک کوچ این است که به شما کمک کند خود را درک کنید، و بفهمید چه چیزی از بیزینس‌تان می‌خواهید، و جایی که ممکن است در موفقیت خود خرابکاری کنید را مشخص نماید.

  1. چالش برانگیز: آیا کوچ شما را به چالش می‌کشد تا به عظمت خود گام بردارید تا در انجام کارها پاسخگو باشید؟ یا کوچ به شما اجازه می‌دهد که کمتر از چیزی که می‌خواهید باشید؟
  2. در دسترس بودن: آیا کوچ برای کار با شما، زمانی که نیاز دارید و هر چند وقت یکبار که می‌خواهید، در دسترس است؟

برخی از کوچ‌ها فقط ساعات روز در دسترس هستند، در حالی که برخی دیگر فقط عصرها و آخر هفته‌ها کار می‌کنند. آیا کوچ بین جلسات برنامه‌ریزی شده از طریق ایمیل در دسترس است؟

  1. هزینه‌ها و برنامه‌ها: آیا کوچ در مورد هزینه‌های خود به طور واضح با شما صحبت می‌کند؟ آیا درمورد قیمتی که می‌پردازید مشخص هستید چه چیزی دریافت خواهید کرد؟

انتخاب مشاور یا کوچ بیزینس‌های کوچک مناسب برای شما منجر به یک رابطه سازنده و الهام بخش خواهد شد. وقت بگذارید و تکالیف خود را انجام دهید و مطمئناً کوج مناسب خود را پیدا خواهید کرد.

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید