کوچ مالی و مزایای آن

  • 2 سال پیش
  • کوچ
  • 5 دیدگاه
  • 548
کوچ مالی و مزایای آن

کوچ مالی

کوچینگ مالی به معنای ارائه جلسات منظم انفرادی با مشتری به منظور بهبود عملکرد او برای دستیابی به اهدافی است که توسط کوچ مالی و مشتری تعیین شده است. کوچینگ از مشاوره متمایز است، زیرا مربیان "متخصص روانشناسی" نیستند، بلکه در عوض تشویق و نظارت بر مشاوره ارائه می‌کنند و این کار را در فرآیندی که عمدتاً توسط مشتری هدایت می‌شود انجام می‌دهند.

کوچ مالی برای یک رابطه درمانی یا مدیریت بحران حضور نخواهد داشت. او برای برنامه‌های دارایی‌سازی مناسب است، زیرا مشتریان اغلب برای پایبندی به رفتارهای مالی مثبت به تشویق و حمایت نیاز دارند.

یک کوچ مالی می‌تواند یک تقویت بسیار ضروری برای کنترل خود همراه با انعطاف پذیری برای تغییر استراتژی‌ها با تغییر وضعیت مالی مشتری ارائه دهد. مربیگری با مشاوره یا راهنمایی متفاوت است و بیشتر بر تغییر رفتار مداوم، توجه اجرایی، تعیین و نظارت بر هدف تمرکز دارد.

چگونه یک کوچ مالی موفق شویم؟ (آنچه باید بدانید)

اگر تصمیم گرفته‌اید که یک کوچ مالی شوید و آماده‌اید تا رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید. چنانچه همیشه برای سؤالات مالی مردم پیشرو بوده و بتوانید موقعیت‌های پولی را به راحتی درک کنید.

استعداد واقعی برای پول داشته و عاشق مدیریت آن باشید. پس از پرداخت بدهی و ساختن ثروت، واقعاً بخواهید به دیگران کمک کنید تا همین کار را انجام دهند.

اعتراف می‌کنید که به نوعی آدم پول دوستی هستید و دنیا به افرادی نیاز دارد که به آنها کمک کنند تا بر پول خود مسلط شوند. شما عمیقاً می دانید که مهارت‌های لازم برای آن را دارید.

شنونده خوبی هستید. مهارت‌های ارتباطی عالی دارید. مهارت‌های ریاضی شما عالی هستند. مردمی هستید و واقعاً می دانید چگونه روابط خود را ایجاد کنید. اما از گفتن حقیقت و پاسخگویی مردم هراسی ندارید. شما در تشویق دیگران و ارائه پشتیبانی عالی هستید.

به علاوه، همیشه می‌خواستید کسب و کار خود را راه اندازی و برنامه آن را تنظیم می‌کنید. می‌توانید از کافی شاپ، ساحل یا حتی از تخت خود کار کنید. اینکه لباس رسمی یا شلوار گرمکن بپوشید کاملاً به شما بستگی دارد.

کمک به دیگران به شما کمک می‌کند و عاشق نوشتن، صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن آن در هر کجا هستید. اگر تمام این خصوصیات را دارید، پس دست به کار شوید، زیرا در ادامه به آنچه که واقعاً برای ایجاد یک حرفه موفق به عنوان یک کوچ مالی نیاز است، می‌پردازم.

واقعاً برای تبدیل شدن به یک مربی مالی چه چیزی لازم است؟ آیا بازاری برای این خدمات وجود دارد؟ به عنوان یک کوچ مالی چه نوع زندگی می‌توانم داشته باشم؟ کجا می‌توانم انتظار کار کردن را داشته باشم؟ اگر آزادی مالی را دوست دارید و می‌خواهید به دیگران کمک کنید تا آن را نیز تجربه کنند، مربیگری مالی می‌تواند شغل آینده شما باشد.

اگر می‌دانید که از موهبت‌ها و مهارت‌هایی برخوردار شده‌اید و اینجا هستید تا کاری کاملاً خارق‌العاده انجام دهید و تأثیر عمیقی ایجاد کنید، این مقاله برای شماست. به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک کوچ مالی خوب باشید، زندگی‌ها را تغییر بدهید و درآمد واقعی داشته باشید.

برای تبدیل شدن به یک مربی مالی چه چیزی لازم است؟

کار با افراد در سمت کوچ مالی نیاز به تخصص کافی دارد. در حالی که هستند برنامه‌هایی که در کوتاه‌ترین زمان به شما مدرک مربیگری بدهند، اما برای اینکه یک مربی مالی خوب باشید، نیازی به آن‌ها ندارید.

در واقع، تنها چیزی که نیاز دارید این است که به مردم کمک کنید تا مدیریت مالی روزانه خود را یاد بگیرند و برای آینده پس انداز کنند. داشتن مدرک لیسانس در حسابداری، امور مالی، بازرگانی یا یک رشته مرتبط مفید است، اما ضروری نیست.

به علاوه، مشاوران مالی ملزم به رعایت دقیق مقررات هستند. برای اینکه یک کوچ مالی موفق باشید، حداقل به دانش اولیه مدیریت پول نیز نیاز دارید. همچنین به صبر، مهارت‌های شنیداری عالی، شفقت و تعهد به رشد شخصی مستمر نیاز خواهید داشت.

به علاوه باید به عنوان مدیر عامل کسب و کار خود خدمت کنید و در مورد راه اندازی و حفظ یک کسب و کار و همچنین جذب و حفظ مشتریان دانش زیادی بیاموزید.

مربی مالی بودن با مشاور مالی بودن یکسان نیست. یک مربی مالی به مشتریان خود در اصول مدیریت پول کمک می‌کند. هدف آنها کمک به مشتریان برای ایجاد عادات پولی سالم است که ماندگار باشند.

مربیان مالی به مشتریان خود در مورد اصول مالی شخصی آموزش می‌دهند و با آنها برای ایجاد یک برنامه مالی که اهداف آنها را منعکس می‌کند همکاری می‌نمایند.

مشاوران مالی نیازهای مالی افراد را ارزیابی می‌کنند و به آنها در سرمایه گذاری، مانند سهام و اوراق قرضه، قوانین مالیاتی و تصمیمات بیمه‌ای کمک می‌کنند. آن‌ها به مشتریان کمک می‌کنند تا برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مانند هزینه‌های تحصیل و بازنشستگی برنامه ریزی کنند.

آن‌ها سرمایه گذاری‌هایی را برای مطابقت با اهداف مشتریان توصیه می‌کنند. کوچ مالی موفق شنونده خوبی است که مردم را مسئول می‌داند و می‌تواند به مشتریان آموزش دهد.

آن‌ها می‌توانند عادات خوب پولی را آموزش دهند و باورهای مثبتی در مورد پول ایجاد نمایند. آن‌ها به مردم قدرت می‌دهند تا کنترل پول خود را در دست بگیرند. به جای اینکه اجازه بدهند پول مسیرشان را دیکته کند، تصمیم می‌گیرند پول را طوری خرج کنند که با اولویت‌هایشان مطابقت داشته باشد.

چگونه یک کوچ مالی خوب را بشناسیم؟

کوچ مالی شخصی است که افراد را در مورد اصول مالی شخصی آموزش می‌دهد و بودجه و برنامه هزینه‌ای را ایجاد می‌کند که ارزش‌ها و اهداف مشتری را منعکس می‌نماید.

یک مربی مالی موفق، مستلزم کمک به افراد برای ارزیابی وضعیت فعلی آنها از لحاظ مالی است. آن‌ها باید بودجه ایجاد کنند و هزینه‌های خود را پیگیری نمایند. به منظور بهبود وضعیت مالی خود، آن‌ها باید به رفتارها و احساساتی که آنها را به آنجا رسانده نگاه کنند.

بنابراین نیاز است به داستان پول و باورهای اساسی آنها توجه کرد. چیزی که توصیه می‌کنیم، پیدا کردن یک مشتری برای مقیاس و رشد کسب و کار مربیگری شما است.

در حالی که ممکن است در امور مالی یا مربیگری متخصص باشید، احتمالاً قبلاً هرگز یک تجارت ۶ یا ۷ رقمی ایجاد نکرده‌اید. بنابراین همکاری نزدیک با شخصی با سیستم اثبات شده برای انجام این کار به شما کمک می‌کند تا دورتر و سریعتر بروید.

سپس گام به گام می‌توانید آنها را در جهت تحقق اهداف مالی خود راهنمایی کنید. شما می‌توانید آنها را مسئول نگه دارید، زیرا در این صورت هزینه‌ها را کاهش می‌دهند، بدهی را پرداخت کرده، یک صندوق پس انداز اضطراری ایجاد می‌کنند و برای بازنشستگی پس انداز می‌نمایند.

مراحل راه اندازی یک کسب و کار به عنوان کوچ مالی

  1. انگیزه خود را کشف کنید. از خود بپرسید چرا می‌خواهید وارد این تجارت شوید؟ آیا شما پول را دوست دارید؟ آیا به رشد آن علاقه دارید؟ آیا خدمات گرا هستید و می‌خواهید به دیگران کمک کنید؟ آیا خودتان را از یک بحران مالی بیرون کشیدید و می‌خواهید دیگران را برای انجام همین کار توانمند کنید؟ دانستن این پاسخ‌ها به شما قدرت و انگیزه می‌دهد تا کسب و کار خود را بسازید.
  2. خود را آموزش دهید. در حالی که ممکن است طرفدار پول باشید، احتمالاً نمی‌دانید چگونه این دانش را به دیگران منتقل کنید. یا شاید شما در حال حاضر یک مربی شخصی هستید، اما می‌خواهید روی کمک به دیگران برای ایجاد عادات پولی بهتر تمرکز کنید. شما می‌خواهید با کسی کار کنید که یک کسب و کار کوچ مالی موفق ایجاد کرده است تا بتوانید کسب و کار خود را سودآور کنید.
  3. جایگاه خود را انتخاب کنید. طبق تحقیقات CEG Worldwide، 70 درصد از مشاوران مالی برتر (کسانی که سالانه 1 میلیون دلار یا بیشتر درآمد دارند) بر روی یک جایگاه خاص تمرکز می‌کنند. شما نیز می‌توانید جایگاه خود را ایجاد کنید. آنچه را که ارائه می‌دهید و نحوه انجام آن و همچنین شیوه بازاریابی آن را تغییر دهید تا منحصر به فرد خودتان باشد.
  4. با شبکه FRANK خود شروع کنید. این شبکه متشکل از دوستان، اقوام، همکاران، همسایگان و فرزندان شماست. آن‌ها از قبل با شما و ویژگی‌هایتان آشنا هستند. چنانچه به آنها بگویید که در حال حاضر کوچ مالی هستید، اشخاصی را به شما معرفی می‌کنند که به کمک احتیاج دارند. حتی می‌توانید یک یادداشت مقدماتی گرم برای آنها از طریق ایمیل و یا یک پست اینستاگرامی ارسال نمایید.
  5. طبقه‌بندی آموزش. پیشنهادات مربیگری مالی که خواهید داشت را ترسیم کنید. این امر می‌تواند یک به یک مراحل مربیگری، مربیگری گروهی یا وبینار باشد. شما می‌توانید یک کتاب کار یا حتی یک برنامه ایجاد کنید تا به مردم کمک کنید مدیریت پول خود را در مسیر درست حفظ کنند.
  6. یک صفحه کوچ مالی در یک فضای اجتماعی مانند اینستاگرام راه اندازی کنید. رسانه‌های اجتماعی ابزاری باورنکردنی و رایگان برای ترویج تمرینات مالی شما هستند. یک تصویر پروفایل زیبا اضافه کنید. افراد را به صفحه خود دعوت کنید. محتوای جالبی را ارسال کنید که برای مشتریان ایده‌آل شما ارزشمند است.
  7. بازاریابی. این مرحله‌ای است که به ایجاد موقعیت شما در بازار، جلب توجه مشتری، ایجاد تقاضا برای خدمات و در نهایت جلب مشتریان کمک می‌کند. داشتن یک برنامه بازاریابی مکتوب می‌تواند شما را بر روی چیزهای درست متمرکز کند. همچنین می‌تواند شما را از صرف زمان، پول و انرژی برای فعالیت‌هایی که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک نمی‌کنند، باز دارد.
  8. داستان جذاب. یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی شما، داستان موفقیت شخصی شماست. مردم می‌خواهند بشنوند که در چه آشفتگی مالی بودید، چه کار کردید و موفقیتی که اکنون از آن لذت می‌برید چیست. این نشان می‌دهد که شما واقعاً دانش خود را به کار برده و نتیجه گرفته‌اید.
  9. گرفتن اولین مشتریان. یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن اولین مشتریان، پیوستن به گروه‌های اینستاگرام یا لینکدین با مشتریان ایده‌آل است. مراقب سؤالات مالی باشید. پاسخ‌های روشنگر ارائه دهید. با کمک کردن و به اشتراک گذاشتن تخصص خود، افراد به سمت همکاری با شما جذب خواهند شد.
  10. جلسات اکتشاف. می‌توانید جلسات رایگان ارائه نمایید تا به مشتریان این فرصت را بدهید که شما را بشناسند و ببینند آیا می‌توانید به وضعیت آنها کمک کنید یا خیر. در این مکالمه تلفنی، اهداف آنها را مشخص خواهید کرد. نشان می‌دهید آنها در حال حاضر کجا هستند و برای اینکه آنها را به جایی که می‌خواهند برسانند، باید چه کاری انجام دهند.
  11. یک قلمرو بسازید. مردم جذب کار با کارشناسان برتر می‌شوند. رهبر فکری بودن به این معنی است که ایده‌های خود را به بیرون ارائه دهید. می‌توانید یک کتاب منتشر کنید، پادکست راه اندازی کنید یا یک سیستم امضا با یک روش اختصاصی ایجاد کنید.

نشانه‌هایی که مشخص می‌کند شخصی به یک کوچ مالی نیاز دارد

1. هیچ پس انداز اضطراری ندارد. ایجاد یک صندوق پس انداز اضطراری اولیه هوشمندانه است. تلاش کنید مبلغ این صندوق به میزان 3 تا 6 ماه از حقوق باشد.

2. پول وارد حسابتان می‌شود و شما نمی‌دانید کجا می‌رود. با تنظیم بودجه و ردیابی هزینه‌های خود، به اینکه چه چیزی خرج می‌کنید و کجا آن را خرج کرده‌اید، توجه بیشتری خواهید داشت.

3. بار بدهی شما دیوانه کننده است. در واقع شما حتی دوست ندارید به صورت حساب‌های ماهانه خود نگاه کنید. شما فقط حداقل هزینه هر ماه را پرداخت می‌کنید.

4. فقط در حال پرداخت بدهی هستید. بعد از پرداخت صورت حساب‌ها چیزی باقی نمی‌ماند. با کمک یک کوچ مالی و به دست آوردن یک شغل جدید یا یک کار جانبی می‌توانید درآمد اضافی اضافه کنید.

5. اصلاً هدف مالی ندارید. وقتی هدفی دارید که شما را هیجان زده کرده و انگیزه شما را برای تصمیم گیری‌های مالی درست می‌کند.

6. به طور مداوم در خرده فروشی‌ها در حال خرید کردن هستید. وقتی غمگین هستید، به سایت دیجی کالا می‌روید تا چیزی بخرید به امید اینکه احساس بهتری داشته باشید. اما این "احساس خوب" به زودی از بین می‌رود و شما به سرعت می‌خواهید کالای شگفت انگیز بعدی را خریداری کنید. شما باید محرک‌های عاطفی و باورهای محدودکننده‌ای که باعث می‌شوند در بدهی باقی بمانید را شناسایی نمایید.

7. قبلاً هرگز امور مالی خود را مدیریت نکرده‌اید، زیرا شخص دیگری همیشه این کار را برای شما انجام داده است. می‌توانید اصول مدیریت پول را یاد بگیرید و آینده بهتری بسازید.

8. طلاق گرفتید و از نظر مالی دچار مشکل شدید. شما باید هزینه‌ها را کاهش و درآمد را افزایش دهید و همچنین بودجه ایجاد کنید.

9. فردی رو به رشد هستید که به سختی برنامه ریزی برای بازنشستگی را شروع کرده‌اید و باید تلاش‌های خود را به طور جدی شروع کنید.

10. شما و شریک زندگیتان دائماً بر سر پول دعوا می‌کنید. شما باید با استفاده از توصیه‌های یک کوچ مالی زمینه‌های مشترک پیدا کرده و بتوانید در مورد پول ارتباط برقرار کنید.

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید