کوچ استعدادیابی شما را بر روی قله نگه می‌دارد

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ سازمانی
  • 5 دیدگاه
  • 685
کوچ استعدادیابی شما را بر روی قله نگه می‌دارد

چگونه از یک کوچ استعدادیابی برتر بهره ببریم

کوچ استعدادیابی دقیقاً همان چیزی است که نامش نشان می‌دهد. آن‌ها مربیان بسیار تخصصی هستند که باعث می‌شوند الماس‌های وجود شما با تمام توان خود عمل کنند و واقعاً بدرخشند.

هر مربی نمی‌تواند یک مربی استعداد باشد. این مهارت نیازمند یک راهنمای واقعاً استادانه و یک انسان بسیار خوب آموزش دیده برای آنچه که مشتری آنها برای شکوفا شدن نیاز دارد، است.

مربیان استعداد می‌توانند ستاره بسازند و در صنایعی که یک رهبر می‌تواند داستان موفقیت یک نسل را تعریف کند، یک کوچ استعدادیابی اساساً می‌تواند همیشه قیمت خود را تعیین نماید.

اکنون که می‌دانیم یک مربی استعدادیابی چه کاری انجام می‌دهد، سؤال اصلی این است که آیا شما در حال تبدیل شدن به یک مربی هستید؟

آیا در مدیریت استعداد مهارت دارید؟

آیا متوجه شده‌اید که دوستان و خانواده زمانی که می‌خواهند خود را بهبود بخشند، زمانی که مهارت‌های خود را صیقل می‌دهند برای مشاوره به شما مراجعه می‌کنند؟

اگر بله، پس شما یک کوچ استعدادیابی هستید!

آیا فکر می‌کنید که یک سازمان می‌تواند مهارت‌های شما را بهبود بخشد؟

بله؟

پس، کوچ استعدادیابی می‌تواند یک حرفه شگفت انگیز برای شما باشد. امروزه استخدام و حفظ استعدادها به یک چالش برای سازمان‌ها تبدیل شده است. 

بسیاری از سازمان‌ها شروع به استفاده از خدمات کوچ استعدادیابی برای انجام کارها کرده‌اند، بنابراین آنها می‌توانند به رشد کارکنان خود کمک کنند و به نوبه خود آنها را طولانی‌تر نگه دارند.

مربیان استعداد گاهی مکمل تلاش مدیران استخدام نیز هستند.

یک کوچ استعدادیابی (در یک سازمان) چه می‌کند؟

یک مربی استعداد، فرآیند مدیریت استعداد را در هر سازمانی هدایت می‌کند. این پروسه شامل آوردن استعداد، حفظ و مهار آن است. در قسمت آخر این مقاله به تفصیل این فرآیند را مورد بحث قرار خواهیم داد.

یک کوچ استعدادیابی تضمین می‌کند که یک سازمان استعدادهای برتر را استخدام می‌کند. این کار گاهی اوقات شامل مربیان رهبری نیز می‌شود.

همانطور که از نام آن پیداست، کوچ استعدادیابی، استعدادها را در کارکنان پرورش می‌دهد. این امر منجر به ایجاد نیروی کار مؤثر خواهد شد.

هدف اصلی یک مربی استعدادیابی این است که سازمان را به سطح بالاتری برساند. آن‌ها این کار را با هدایت منابع استعداد در مسیر درست انجام می‌دهند.

کوچ استعدادیابی یک فرد برجسته است که فرآیند مدیریت استعداد را هدایت می‌کند. مربی تضمین می‌کند که هر کارمند از توجه شخصی لذت می‌برد. به این ترتیب هر فردی می‌تواند بهترین سهم خود را در رشد سازمان داشته باشد.

من می دانم که ممکن است در حال حاضر سؤالات زیادی در ذهن شما ایجاد شود:

نیاز به یک مربی استعداد برای شرکتی که قبلاً منابع انسانی دارد چیست؟

وظایف اصلی چنین مربی چیست؟

کوچ استعدادیابی چگونه فرآیند مدیریت استعداد را هدایت می‌کند؟

چرا هر سازمانی یک مربی استعداد استخدام می‌کند؟

مزایای بهره گرفتن از کوچ استعدادیابی چیست؟

  • استعدادهای جدید را برای نیازهای آینده پرورش می‌دهد.
  •  ابزاری برای مدیریت اولویت‌های متعدد است.
  •  به ایجاد فرهنگ عملکرد کمک می‌کند.
  • منجر به بهبود عملکرد و بهره‌وری کارکنان می‌شود.
  • منجر به افزایش رضایت شغلی و عزت نفس کارکنان می‌شود.
  • کمک مؤثری به تیم و سازمان می‌کند.
  •  اشتیاق کارمندان به عملکرد را بر می‌انگیزاند.

تأثیر کوچ استعدادیابی چیست؟

  • مدیران و رهبران را توسعه می‌دهد.
  • از کارکنان پشتیبانی می‌کند.
  • استعدادها را پرورش می‌دهد.
  •  عملکرد را بهبود می‌بخشد.
  •  در حل مسئله کمک می‌کند.
  • زمان و استرس را مدیریت می‌کند.
  •  ارتباطات را بهبود می‌بخشد.
  •  تضاد را مدیریت می‌کند.
  •  باعث ایجاد انگیزه و الهام می‌شود.

فرآیند کوچینگ

هدف و موضوع را مشخص کنید- به چه چیزی می‌خواهید برسید؟ این مرحله اهداف و مقاصد سازمان را برمی‌شمارد.

سطح عملکرد فعلی را ارزیابی کنید- اکنون چگونه عمل می‌کنید؟ این مرحله بررسی عملکرد را انجام داده و به کارکنان بازخورد ارائه می‌دهد.

برنامه بهبود عملکرد- این مرحله مناطقی را که می‌توان عملکرد را بهبود بخشید، شناسایی می‌نماید.

برنامه اقدام- این مرحله استراتژی‌های خاص را توسعه می‌دهد.

اجرا و ارزیابی- این مرحله شامل اقدام در حال انجام، ارزیابی پیشرفت یک فرد، مربیگری و تنظیم مجدد هدف در صورت لزوم است.

ROI کوچ استعدادیابی را اندازه‌گیری کنید

مربیگری توسعه استعداد به کارمندان شما این امکان را می‌دهد که شغلی با تأثیر بالا برای خود طراحی کنند و چارچوبی واضح برای بهبود مستمر آنها ایجاد نمایند.

69 درصد از هزاره‌ها نگران هستند که محل کارشان مهارت‌های رهبری آنها را توسعه ندهد.

کارمندانی که به عنوان رهبران آینده شناخته می‌شوند و فرصت‌های توسعه را دریافت می‌کنند، بیشتر در کنار کارفرمای خود باقی می‌مانند.

چرا سازمان شما باید توسعه استعدادها را در اولویت قرار دهد؟

اگر نگران رشد روزافزون شکاف‌های مهارتی در سازمان خود هستید یا مشکلات مداومی با حفظ کارمندان دارید، ممکن است کنجکاو باشید که توسعه استعدادها چه کاری می‌تواند انجام دهد تا اوضاع تغییر نماید.

در بازار کار پس از کووید، سازمان‌ها تلاش‌های خود را برای استخدام جهت جذب استعدادهای جابجا شده از شغل قبلی افزایش داده‌اند.

افراد با استعداد زیادی وجود دارند که تلاش می‌کنند مشاغل بزرگی پیدا کنند، در حالی که شرکت‌ها نگران یافتن افراد مناسب برای ایفای نقش‌های آینده هستند.

اگرچه ممکن است این بهترین گزینه برای پر کردن سازمان شما با کارکنان ماهر به نظر برسد، اما این تفکر مشکلاتی دارد.

میگوئل کاراسکو، شریک ارشد در گروه مشاوره بوستون، به ZDNet گفت: "همه ظرفیت مازاد نیروی کار را نمی‌توان برای پاسخگویی به تقاضای جدید یا رو به رشد مجدداً مستقر کرد."

استخدام هر کسی که به دنبال شغل است، در نظر گرفتن آینده‌ای نیست. در مقابل، چگونگی مدیریت استعداد خود می‌تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

واقعیت این است که در حالی که انتظار می‌رود فناوری جدید بسیاری از مشاغل را منسوخ کند، انواع جدیدی از مشاغل را نیز ایجاد می‌نماید و مهارت‌های جدید را با سرعتی بالا می‌طلبد.

بر اساس گزارش گروه مشاوره بوستون، ده‌ها هزار شغل جدید تا سال 2030 ایجاد خواهد شد. در نتیجه، انتظار می‌رود نیاز به نیروی کار ماهر در کامپیوتر متمرکز، STEM، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات اجتماعی و آموزش افزایش یابد، اما بیشترین آسیب را متحمل خواهد شد.

کمبودها عواملی خارج از فناوری که به ایجاد کمبود استعدادها ادامه می‌دهند عبارتند از: خروج سریع نیروی کار سالخورده (بازنشستگی)، آموزش مجدد بزرگسالان یا تغییر شغل و عوامل اقتصادی که نامزدها را به سمت مشاغل پردرآمد سوق می‌دهد.

شما به راحتی می‌توانید در استراتژی‌های توسعه استعداد با سایر وظایف مدیریت منابع انسانی کار کنید.

اجرای استراتژی توسعه استعداد بسیار سودمند است. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا سازمان شما باید یک برنامه توسعه استعداد یکپارچه را در اولویت قرار دهد:

آینده‌سازی سازمان

آماده سازی نیروی کار خود برای مواجهه با آینده‌ای نامطمئن، هدف اول هر برنامه توسعه استعداد است.

شما می‌توانید به کارمندان کمک کنید تا مهارت‌ها و شایستگی‌های خود را توسعه دهند. به نوبه خود، این موارد به سازمان کمک می‌کند تا مزیت رقابتی کسب کند.

شما مطمئن می‌شوید که کارگران شما مهارت‌ها و قابلیت‌هایی را دارند که به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک کنند.

این امر همچنین فشار استخدام مداوم ناشی از جایگزینی کارمندان منسوخ یا ناراضی را کاهش می‌دهد.

تعامل کارکنان بهبود یافته

هنگامی که کارکنان به طور فعال در کار خود شرکت می‌کنند، خوشحال و سازنده هستند. کارفرمایان می‌توانند با طراحی مسیر شغلی برای هر کارمند، تعامل را افزایش دهند.

در این مسیر باید مهارت‌ها و علایق آنها در نظر گرفته شود و سپس یک برنامه یادگیری برای موفقیت آنها ایجاد گردد.

ایجاد ایده‌های جدید و فرصت‌های تجاری

اگر می‌خواهید نوآوری را افزایش دهید، مشتریان بزرگتر و بهتری را جذب کنید و سودآورتر شوید، یک برنامه توسعه استعداد توانایی پشتیبانی از این عوامل را دارد.

کارمندانی که تشویق به یادگیری چیزهای جدید می‌شوند، ایده‌ها و دانش خود را به روی میز می‌آورند. این می‌تواند منابع درآمد جدیدی را که از فرصت‌ها و مشتریان قبلی کشف نشده است شناسایی کند.

توسعه مدیران مؤثرتر

کوچ استعدادیابی فقط برای استخدام‌های جدید نیست. برای مدیران نیز این است که مشاغل مستحکمی ایجاد کنند.

به گفته Jocelyn Stange از Quantum Workplace، «مدیران نقش مهمی در تعریف و هدایت تجربه کارکنان دارند. اما آنها ممکن است بدون حمایت رهبری و آموزش مداوم برای تأثیرگذاری مجهز نباشند.»

افزایش نرخ حفظ کارکنان

کارمندانی که از سرمایه‌گذاری شما در حرفه خود قدردانی می‌کنند، تمایل بیشتری به وفاداری به شرکت دارند.

یک مطالعه توسط LinkedIn نشان داد که 94٪ از کارمندانی که شرکت روی شغل آنها سرمایه‌گذاری کرده است، مدت بیشتری در آن می‌مانند.

اینکه کارفرمایان هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا کارمندان را در حین کار از راه دور در ارتباط نگه دارند، بسیار مهم است.

به طور خلاصه، فرصت‌های فراوان توسعه استعداد به شما کمک می‌کند استعدادهای برتر را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید.

چگونه می‌توانید رشد استعدادها را در سازمان خود بهبود بخشید؟

ایجاد یک برنامه توسعه استعداد بهبود یافته برای سازمان شما نیاز به برنامه‌ریزی و همکاری بین منابع انسانی، کوچ استعدادیابی و تیم‌های یادگیری شما دارد.

با این حال، هر جا که اوضاع ثابت باشد، می‌توان با پیروی از برخی از بهترین شیوه‌های ساده کوچ استعدادیابی، در طول زمان بهبودهایی ایجاد کرد.

بیاموزید که چگونه و از کجا می‌توانید شروع کنید:

1. اهداف شرکت خود را درک کنید.

بر اساس اهداف سازمانی، شما باید برنامه توسعه استعدادهای بهبود یافته خود را بسازید تا با این اهداف و استراتژی کسب و کارتان برای آینده نزدیک هماهنگ باشد.

از جایی که الان هستید شروع کنید. این امر به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که روی ابتکارات درست سرمایه‌گذاری می‌کنید.

فرض کنید شرکت شما قصد دارد بیشتر با یادگیری ماشین کار کند. این بدان معنی است که توسعه مهارت‌های کارکنان شما در آن زمینه برای موفقیت آینده سازمان شما بسیار مهم خواهد بود.

2. فرصت‌های ارتقاء مهارت و مهارت مجدد را شناسایی کنید.

فهرستی از مهارت‌های فعلی کارمندان تهیه کنید. چه چیزی در حال استفاده است و چه چیزی فقط در انتظار انجام است؟

درک اینکه تخصص و دانش در کجا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، می‌تواند راهی عالی برای توسعه مهارت‌ها و قابلیت‌های لازم برای سازمان باشد. در نظر بگیرید که انواع شغل‌های جدید به مهارت‌های جدید یا سازگار نیاز دارند.

کدام کارمندان در حال حاضر مهارت‌های اساسی را دارند که می‌توانید روی توسعه آنها تمرکز کنید؟ این‌ها نامزدهای عالی برای شرکت در طرح‌های ارتقای مهارت هستند.

همچنین، اگر مشاغلی وجود دارد که در حین ظهور سایر نقش‌ها در معرض منسوخ شدن هستند، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید کارمندان فعلی خود را برای تصدی پست‌های جدید دوباره مهارت دهید.

3. گزینه‌ها و روش‌های یادگیری بسیاری را ارائه دهید.

با استفاده از یک رویکرد مناسب برای یادگیری و توسعه، می‌توانید برنامه‌ای بسازید که نیازهای همه کارکنان را برآورده کند. پرورش استعدادها فقط آموزش رسمی نیست.

این پرورش می‌تواند شامل یادگیری در حین کار، برنامه‌های مربیگری ارشد، کوچ استعدادیابی، آموزش الکترونیکی، خودآموزی و غیره باشد.

مدیران را در فرآیند مشارکت دهید و فهرستی از منابع یادگیری ایجاد کنید. این‌ها باید به راحتی در دسترس کارمندان شما باشد.

4. فرهنگی ایجاد کنید که یادگیری مستمر را در بر بگیرد.

کارکنان را به یادگیری فعال و تمرکز بر توسعه سازگاری تشویق کنید. به آنها انگیزه دهید که هر روز زمانی را برای یادگیری اختصاص دهند. یادگیری مداوم را به یک ارزش اصلی فرهنگی تبدیل کنید و راه‌هایی برای القای این طرز فکر در نیروی کار خود بیابید.

5. مربیگری عملکرد را ترویج دهید.

به عنوان شکلی از یادگیری در حین کار، کوچ استعدادیابی عملکرد کارکنان را تحریک می‌کند تا مهارت‌های خود را از طریق تعاملات روزمره بهبود بخشند و نقش مهمی در رشد استعدادها دارد.

به عنوان مثال، مدیران می‌توانند از یک ماتریس اراده مهارت برای تعیین استراتژی‌های کوچ استعدادیابی مناسب برای کارکنان استفاده کنند. 

یادگیری همیشه باید با عملکرد مرتبط باشد، که به نوبه خود باید در پارامترهای قابل اندازه گیری تعریف شود.

6. شامل توسعه رهبری شوید.

رهبران آینده شرکت شما چه کسانی هستند؟ شناسایی این افراد را از هم اکنون شروع کنید و یک برنامه توسعه رهبری برای آنها تهیه کنید.

این امر به سازمان شما کمک می‌کند تا یک خط لوله مستحکم برای رهبری ایجاد کند که برای هر اتفاقی در آینده آماده باشد. علاوه بر این، بر کمک به مدیران برای ایجاد رفتارهای بهتر جهت بهبود روابط خود با زیردستان تمرکز کنید.

7. همه ذینفعان را در تلاش بگنجانید.

اکنون زمان تقویت ارتباط بین همه افرادی است که می‌توانند این برنامه توسعه و آموزش کارکنان را ایجاد کنند.

این گروه شامل منابع انسانی، کوچ استعدادیابی، مدیران تیم و خود کارمندان می‌شود. کمیته‌ای ایجاد کنید تا به طور منظم در مورد شکاف‌ها بحث کند، پیشرفت را نظارت کند، و استراتژی توسعه استعدادها را تشویق نماید.

8. ارزیابی و بهبود را جدی بگیرید.

برای موفقیت برنامه‌های توسعه استعداد، باید راهی برای ردیابی داده‌ها و اندازه‌گیری آن در برابر اهداف عملکرد وجود داشته باشد.

بسیاری از سیستم‌های مدیریت یادگیری گزارش‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به دستیابی به این امر کمک کند. با این حال، به بازخورد دریافتی از کارمندان در مورد کیفیت یادگیری نیز نگاه کنید و در پاسخ به آن، بهبودهایی ایجاد کنید.

توصیه می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کوچینگ استعدادیابی مقاله چگونه در کوچینگ استعدادیابی حرفه‌ای شویم را بخوانید.

 

 

 

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید