بیزینس کوچینگ یا کوچینگ کسب وکار چیست

  • 2 سال پیش
  • کوچینگ حرفه ای
  • 6 دیدگاه
  • 1018
بیزینس کوچینگ یا کوچینگ کسب وکار چیست

کوچینگ کسب و کار یا بیزینس کوچینگ می تواند کسب و کار شما را از جایی که الان هست به جایی که می خواهید ببرد.

کلمه کالسکه از کلمه مجارستانی kocsi گرفته شده است و نام روستایی است که اولین بار این نوع حمل و نقل در آن ساخته شد.

مدت ها پس از آن، در دهه 1830، این کلمه به عنوان یک کلمه عامیانه در فرهنگ لغت آکسفورد انگلستان استفاده شد، به معنای معلمی که دانش آموز را برای امتحان آماده می کند و راهنمایی میکند.

این کلمه اولین بار در سال 1861 در ورزش استفاده شد. امروزه مربیگری اصطلاحی است که به طور گسترده برای توصیف فرآیندی استفاده می شود که طی آن افراد از جایی که هستند به جایی که می خواهند باشند حرکت می کنند.

زمانی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار دارید، قطعا کار به تنهایی گزینه خوبی نیست. کارهای فوق العاده زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

از توسعه محصولات و استراتژی ها برای جذب مشتری تا برنامه ریزی مالی. اداره یک کسب و کار می تواند دلهره آور و طاقت فرسا باشد.

برای دستیابی به اهداف خود به منابع قابل اعتماد و مشاوره تخصصی در زمینه هایی که فراتر از نقاط قوت شما هستند نیاز دارید.

کوچینگ کسب و کار یا بیزینس کوچینگ فرآیندی است که یک کسب و کار را از جایی که الان هست به جایی می برد که صاحب کسب و کار می خواهد باشد.

کوچینگ کسب و کار به صاحب کسب و کار کمک می کند تا چشم انداز کسب و کار خود را روشن کند و تشخیص دهد که چگونه با اهداف شخصی خود مطابقت دارد و در نتیجه او را در رشد و توسعه کسب و کار خود راهنمایی و کمک می کند.

تطبیق چشم انداز کسب و کار با اهداف شخصی صاحب کسب و کار گامی است که اغلب توسط اکثر مشاغل نادیده گرفته می شود.

بیزینس کوچینگ

زیرا آنها اغلب فقط بر روی اهداف کسب و کار تمرکز می کنند و در نتیجه تمام اهداف صاحب کسب و کار را فراموش می کنند.

یک صاحب کسب و کار خوب به دنبال این است که بفهمد چرا دستیابی به اهداف رشد کسب و کار شخصاً برای او مهم است و چگونه بر زندگی او تأثیر می گذارد.

در نهایت این صاحب کسب و کار است که سرعت و تمایل دستیابی به اهداف را تعیین می کند و اگر این اهداف با آرزوها، اهداف و برنامه های شخصی او مرتبط نباشد، دلیل یا انگیزه ای برای تبدیل اهداف تجاری به اهداف حیاتی وجود نخواهد داشت.

هنگامی که صاحب کسب و کار مشخص کرد که چه چیزی می خواهد کسب و کار خود را از وضعیت فعلی به آینده منتقل کند، Business coaching به او کمک می کند تا استراتژی را تعریف کند و اهداف و استراتژی های مورد نیاز برای حرکت کسب و کار به سمت اهداف را اولویت بندی کند.

مربی کسب و کاریا بیزینس کوچینگ به طور منظم، هفتگی یا ماهانه با صاحب کسب و کار ملاقات می کند تا به او در انجام مسئولیت های تعیین شده در جلسات مربیگری قبلی کمک کند.

مسئولیت یک جزء حیاتی از مربیگری کسب و کار است. شما هرگز یک مربی فوتبال را نخواهید دید که برای تیمش دور زمین فوتبال ندود.

همین امر در مورد مربیگری کسب و کار نیز صدق می کند. کوچ های تجاری مشاور کسب و کار نیستند.

آنها کار شما را در کسب و کار شما انجام نمی دهند، اما آنجا هستند تا شما را روی نتیجه نهایی متمرکز نگه دارند و به شما یادآوری کنند که چرا رسیدن به نتیجه مهم است.

آنها به شما انگیزه می دهند که به تعهدات خود پایبند بمانید و در صورت لزوم در مورد شما فکر می کنند تا ضعف های شخصی و تجاری شما را بازتاب داده و به شما نشان دهند.

Business coaching به شما کمک می کند تا ایده ها و استراتژی های ارائه شده در جلسات هفتگی یا ماهانه را پیاده سازی کنید.

او به شما کمک می کند تا بهره وری کسب و کار خود را افزایش دهید، فرصت ها و چالش های تجاری را حل کنید و به موفقیت بیشتری دست یابید.

کوچینگ کسب و کار به شما کمک می کند تا روی مشکلات واقعی کسب و کار خود تمرکز کنید. نه در مورد مسائل پیش پا افتاده روزمره که حواس شما را پرت می کند.

او می تواند تمرکز بیشتری روی کسب و کار شما داشته باشد و در زندگی روزمره وقت آزاد بیشتری به شما بدهد تا در آرامش از نتایج موفقیت خود لذت ببرید.

نتایج جلسات کوچینگ کسب و کار به شما آزادی غیر قابل مقایسه ای برای زندگی شخصی و حرفه ای می دهد.

ماهیت بیزینس کوچینگ

ماهیت بیزینس کوچینگ

اکنون که می دانیم کوچینگ چیست، با دانستن ماهیت آن، می توانیم اهمیت کوچینگ کسب و کار را بهتر درک کنیم.

کتاب های زیادی برای کوچینگ کسب و کار در بازار وجود دارد، اما شاید هیچ کدام از آنها ماهیت این رشته را به زبان ساده ما توضیح نداده باشند.

کوچینگ یک سفر درونی به اعماق درون است، به عبارت دیگر کوچینگ یک روش خودشناسی است و کسی که مهارت های اساسی کوچینگ را می شناسد، خود را بهتر می شناسد و در مورد زندگی خود تصمیم می گیرد.

کسی که مهارت های اساسی مربیگری (پرسیدن - گوش دادن - بازخورد دادن) را می داند، می تواند خود را بهتر بشناسد و تصمیمات بهتری در مورد زندگی خود بگیرد.

یک روز وضعیت کسب و کار شما عالی به نظر می رسد، اما پس از مدتی احساس می کنید همه چیز در حال فروپاشی است.

توجه داشته باشید که:

استخدام یک مربی کسب و کار یا بیزینس کوچ به شما ایده می دهد که چگونه کسب و کار خود را بهتر مدیریت کنید، بنابراین فروش را افزایش دهید یا توانایی های خود را بهبود بخشید.

به عبارت دیگر، مربی کسب و کار به شما اجازه نخواهد داد که رویاهای خود را به دلیل زندگی روزمره فراموش کنید و در تمام طول مسیر همراه شما خواهد بود.

به عبارت دیگر، شما می توانید از کوچینگ نه تنها برای کار، بلکه از کوچینگ شخصی برای زندگی شخصی خود نیز استفاده کنید.

لزوم استفاده از کوچینگ و کوچینگ کسب و کار یا بیزینس کوچینگ

دقیقاً چه نیازی به استفاده از کوچینگ وجود دارد؟ پیشرفت های تکنولوژیکی و رقابت فزاینده بازار و نیاز به سود بیشتر منجر به گسترش کوچینگ کسب و کار شده است.

این تغییر دیدگاه و رویکرد باعث شده است که در سال های اخیر در کشور ما به استفاده از کوچ های کسب و کار یا بیزینس کوچینگ توجه بیشتری شود.

شروع یک فعالیت اقتصادی و تجاری ممکن است چندان پیچیده نباشد و شروع و حتی توسعه آن می تواند هیجان انگیز باشد. اما نباید فراموش کنیم که می تواند بسیار استرس زا باشد.

این امر مخصوصاً زمانی صادق است که شما قصد دارید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. در این راه داشتن مربی که بتواند از تجربیات و نظرات او استفاده کند بسیار مفید و مهم خواهد بود.

مزایای کوچینگ کسب و کار

مزایای کوچینگ کسب و کار

تا به حال، ممکن است خودتان به مزایای کوچینگ کسب و کار پی برده باشید، اما برای درک بهتر و عمیق تر از آن، ایده خوبی است که همه مزایا را در کنار هم قرار دهید.

در زیر ۱2 مورد از مهم ترین ویژگی ها و مزایای کوچینگ کسب و کار را خواهید آموخت.

1. ایجاد اعتماد به نفس

اهمیت اعتماد در تجارت غیر قابل انکار است. زمانی که توسط یک مربی باتجربه یا یک فرد باتجربه حمایت می شوید و می توانید بدون ترس برای رویارویی با چالش های بزرگ آماده شوید، در مقابل انتقاد صبور باشید یا توانایی ریسک پذیری را داشته باشید، این نوعی افزایش اعتماد به نفس است. در نظر گرفته شده است.

داشتن یک مربی حرفه ای باعث می شود در یک بازی هیجان انگیز خود را یک بازیکن حرفه ای تصور کنید.

زمان برای شما به عنوان یک کارفرما ضروری است و مربی کسی است که به شما کمک می کند بدون اتلاف وقت بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشید.

2. یاد بگیرید که چگونه با افراد مختلف کار کنید

کوچینگ کسب و کار یا بیزینس کوچینگ شامل تمرین‌های مختلف مرتبط با ارتقای سبک شخصی و همچنین رهبری است. بنابراین می توانید خودتان را بهتر بشناسید.

به طور کلی باید به جای شخصیت های مختلف به فکر خودتان باشید و می توان گفت که کوچینگ باعث می شود با افراد مختلف و نحوه کار با آنها آشنا شوید.

3. هدف گذاری کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید

گاهی اوقات، وقتی بیش از حد روی (جزئیات) یک مشکل تمرکز می کنید، نقاط کور بیشتر می شوند.

یک مربی کسب و کار  یا بیزینس کوچینگ موفق به شما چشم اندازی قابل مشاهده می دهد و به شما کمک میکند تا به سرعت برخی از مشکلاتی را که ممکن است قادر به دیدن آنها نبوده اید شناسایی کنید.

همچنین می‌تواند استراتژی‌هایی را برای مقابله با چالش‌ها و موانع پیش روی کسب‌وکارتان در اختیار شما قرار دهد و شما را تشویق کند که از منطقه راحتی خود خارج شوید.

در واقع با Business Coach می توانید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید.

4. سوالات درست و موثر بپرسید

مربی کسب و کار یا بیزینس کوچ سوالات زیادی از شما می پرسد و شما را وادار می کند تا عمیقاً درباره سوالات چالش برانگیز فکر کنید تا پاسخ های مناسب را پیدا کنید.

وقتی در تجارت خصوصی هستید و یک مربی کسب و کار از یک صنعت متفاوت شما را هدایت می کند، دیدگاه های جدیدی را به ارمغان می آورد و در سطوح بالاتر از شما سؤال می پرسد.

این به شما در راه اندازی استارتاپ ها کمک زیادی می کند.

بیزینس کوچینگ

5. خطرات احتمالی را اولویت بندی کنید

آیا تا به حال در مورد برخی مشکلات نگران بوده اید و استرس زیادی را تجربه کرده اید؟

کوچینگ کسب و کار به شما کمک می کند خطرات و استرس های بالقوه را فهرست کنید و بدانید، برای مثال، چه چیزی باید امروز مورد توجه قرار گیرد و چه چیزی فردا باید مورد توجه قرار گیرد.

6. مراقبت از کارکنان و ارتباط همدلانه

معمولاً کارکنان هر سازمان علاوه بر درآمد نیروی کار و درآمد ماهانه، مایلند در جایگاه خود پیشرفت کرده و به هدف سازمانی مورد نظر دست یابند.

با استفاده از بیزینس کوچینگ، به کارکنان خود اطمینان می دهید که از یک منبع حرفه ای برای توانمندسازی سازمان استفاده می کنید، که می تواند مهارت های فردی کارکنان را نیز بهبود بخشد.

این بدان معنی است که شما به کارمندان خود اهمیت می دهید و می خواهید پیشرفت آنها را ببینید.

7. تشکیل یک تیم عالی و بهبود روحیه کار گروهی

به عنوان یک کارفرما، همیشه وسوسه می شوید که همه کارها را خودتان انجام دهید. مربی کسب و کار به شما کمک می کند تا همه شرایط را ارزیابی کنید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

در این صورت می توانید افرادی را برای انجام وظایف متناسب با تجربه آنها استخدام کنید و این امر باعث تقویت کسب و کار شما می شود.

داشتن یک مربی تجاری هنگام تشکیل تیم برای بسیاری از بازیکنان یک ضرورت اساسی است.

8. با افراد تازه وارد همراهی و کمک کنید

بدون شک راه اندازی یک کسب و کار جدید پر ریسک است و شکست برای کسانی که می خواهند یک کسب و کار جدید راه اندازی کنند بسیار پرهزینه خواهد بود.

آیا می دانستید که تعداد انحلال کسب و کارهای جدید بیش از هر چیز دیگری در جهان است و دلیل اصلی آن برنامه ریزی ضعیف و عدم آمادگی کارآفرین است؟

مراحل آموزش، آماده سازی و برنامه ریزی نقش کلیدی در راه اندازی یک کسب و کار جدید دارد.

کوچینگ کسب و کار یا بیزینس کوچینگ می تواند به شما کمک کند تا برای شروع هر کسب و کاری آماده شوید و آمادگی های لازم را برای کسب و کار خود انجام دهید.

9. حمایت از برنامه ریزی و مدیریت مالی

اگر وضعیت مالی خود را کنترل نکنید، قطعاً وضعیت مالی شما را کنترل می کند. ایجاد، نگهداری و رشد ثروت در آینده تنها با برنامه ریزی مالی مناسب امکان پذیر خواهد بود.

اگر افراد برنامه مالی شخصی نداشته باشند، بر تصمیم گیری متمرکز نخواهند شد، بدون شک هرگز به رشد و توسعه و در نهایت ثبات مالی نخواهند رسید.

اولین چیزی که می توانیم با برنامه ریزی به آن برسیم، اهداف است. اهداف مالی که شامل کسب درآمد یا گسترش کار است و همچنین اهدافی که در زندگی شخصی خود داریم نیز نیازمند برنامه ریزی مالی هستند.

برنامه ریزی مالی در تجارت به اندازه زندگی شخصی مهم است. برای راه اندازی یک کسب و کار یا راه اندازی یک کسب و کار، قطعا نیاز به سرمایه گذاری دارید.

برای سرمایه گذاری، به برنامه ریزی مالی با دقت بالا نیز نیاز دارید تا در کسب و کار و تجارت موفق باشید. شک حضور و نظارت یک مربی کسب و کار نقش مهمی در مدیریت مالی یک سازمان دارد.

مربیان کسب و کار  یا بیزینس کوچینگ در شرکت های بزرگ و کوچک کار می کنند و در برنامه ریزی مالی هوشمندانه و سودآور تجربه دارند.

آنها موقعیت های تجاری خوب و بدی داشته اند و می توانند بهترین منبع برای تصمیم گیری در مورد فرآیند مالی شرکت شما باشند.

10. استعدادها، توانایی ها و اهداف کسب و کار را شناسایی کنید

مدیریت استعداد یک تغییر پارادایم از مدیریت سنتی منابع انسانی به مدیریت منابع انسانی مدرن است. که شامل توجه به نخبگان سازمانی است.

یکی از اولین گام ها در مدیریت استعداد، شناسایی کارکنان کلیدی و استعدادهای سازمانی است.

زیرا مدیران سازمانی با در نظر گرفتن کمیت و کیفیت سعی در افزایش بهره وری در سازمان و جذب و انتخاب نیروی کار مناسب دارند.

نیروی کار و افراد بزرگترین سرمایه هر جامعه و هر کشوری هستند. پیشرفت هر شرکت، سازمان و مؤسسه تولیدی و در نهایت هر کشور در گرو شناسایی و به کارگیری هر چه بهتر این منابع انسانی است.

11. به صاحبان سرمایه کمک کنید تا مهارت های مدیریتی را بیاموزند

مدیریت مؤثر به سه مهارت شخصی اساسی بستگی دارد:

 مهارت های فنی کافی برای انجام جنبه های فنی کاری که مسئولیت آن را بر عهده دارند,مهارت های انسانی کافی برای کار با دیگران برای اینکه عضوی موثر در تیم باشد و بتواند در تیمی که رهبری می کند تلاش جمعی ایجاد کندومهارت های مفهومی کافی برای تشخیص روابط متقابل بین عوامل مختلفی که در هر موقعیت وجود دارد.

این سه عامل کنار هم به شما اعتبار مدیریتی می بخشد و در این راه بیزینس کوچ کنار شما خواهد بود.

مربی کسب و کار یا بیزینس کوچ کیست؟

مربی کسب و کار یا بیزینس کوچ کیست؟

حالا وقت آن است که ببینیم بیزینس کوچ چیست یا کیست. کوچ یا کوچینگ کسب و کار قطعا مبتنی بر عمل گرایی و اقدامات خود مشتریان است.

برای کسب و کارها، کمبود دانش یا مهارت مشکل عمده ای برای مشتریان نیست و حتی اگر مشتری در زمینه خاصی دانش نداشته باشد، می تواند آن را کسب کند یا به دیگران واگذار کند.

کوچ کسب و کار یا بیزینس کوچینگ سعی می کند مشتری را وادار به عمل کند و تجربه خود را افزایش دهد.

زیرا تا زمانی که دانش به مرحله عمل نرسد، ظاهر نمی شود و کارایی لازم را نخواهد داشت.

کوچینگ کسب و کار به مشتریان کمک می کند تا ضمن کنترل ریسک ها، اقدامات موثری انجام دهند. عمل یادگیری سریع و ارزان موثر است.

با تکرار اقدامات و افزایش آموزش، پاسخ به مشکلات نیز خود به خود ظاهر می شود.کوچینگ کسب و کاریا بیزینس کوچینگ و مشاوره مدیریت دو مقوله مجزا هستند و نمی توانند جایگزین یکدیگر باشند، بلکه می توانند به عنوان مکمل نیز مورد استفاده قرار گیرند. البته شباهت هایی بین این دو حوزه وجود دارد.

به عنوان مثال، یک مربی کسب و کار ممکن است راه حل هایی را بر اساس تجربه شخصی به کارآفرین ارائه دهد (اگرچه این کار اصلی او نیست)، یا مشاور مدیریت ممکن است گاهی اوقات مشتریان خود را تشویق به اقدام کند.

هر یک از این روش‌ها اثربخشی خاص خود را دارند و کارآفرین کسی است که باید مشخص کند که کدام نوع خدمات برای او مناسب‌تر است و آن را به هدف نزدیک‌تر کند.

آیا مربی کسب و کار همان شخص مشاور است؟

پس از مطالعه تمام موارد بالا، این سوال به ذهن خطور می کند که آیا بیزینس کوچ همان مشاور است؟

یک مربی کسب و کار یک مشاور کسب و کار نیست. مربیان کسب و کار کار شما را در تجارت شما انجام نمی دهند، بلکه آنها در کنار شما هستند.

مربی یا کوچ کیست؟

مربی یا کوچ کیست؟

کوچینگ مکالمه ای آگاهانه و آینده نگر درباره توانمندسازی یک فرد یا گروه برای بهترین زندگی و دستیابی به نتایج استثنایی در زندگی، حرفه، تجارت یا سازمان است.

این به پر کردن شکاف بین اکنون و جایی که مشتری می‌خواهند باشند، کمک می‌کند.

coach در واقع با مشتری خود همکاری می کند تا به آنها در طراحی و رسیدن به آنچه می خواهند کمک کند.

یکی از مزایای کوچینگ ایجاد وضوح و شفافیت در جهت دهی مراجعین به عمل و تسریع روند پیشرفت و ایجاد آگاهی و تمرکز است.

مشاور کیست؟

مشاوره معمولاً زمانی شکل می گیرد که فرد به دنبال مشاوره باشد. زمانی که تجربیات گذشته او را از حرکت به جلو باز داشت.

مشاور با او همکاری می کند تا موانع را به صورت فردی شناسایی کند و به او کمک کند تا بر موقعیت های چالش برانگیز غلبه کند و در نتیجه آماده حرکت باشد. مشاوران حرفه ای به مسائل شخصی عمیق تر می پردازند.

مشاوره فقط باید توسط مشاوران واجد شرایط انجام شود و مرزهای مشخصی باید در قرارداد تعیین شود.

منتور کیست ؟

منتورینگ به این معناست که شخصی به نام منتور به فرد یا افراد دیگری در زمینه خاصی کمک می کند تا به پیشرفت یا مهارت دست یابند.

چه کسی می تواند یک کوچ کسب و کار یا بیزینس کوچ واجد شرایط باشد؟

چه کسی می تواند یک کوچ کسب و کار یا بیزینس کوچ واجد شرایط باشد؟

پنج گروه از متخصصان وجود دارند که بیشتر نقش مربی کسب و کار  یا بیزینس کوچینگ را به بهترین نحو ایفا می کنند.

مهم نیست مربیان بیزینس چه می شوند. چه آنها در حال اجرا باشند، چه تمرکز بر شرکت های کوچک و متوسط، و یا آموزش به معامله گران انحصاری, مربی کسب و کار از طریق بینش به صاحبان مشاغل، مدیران عامل و مدیران سازمان ها کمک می کند.

برای مواردی مانند افزایش فروش، توسعه مهارت های آنها، اداره کسب و کار یا مدیریت بهتر تیمشان.

آنها مانند یک عرشه عمل می کنند. آنها سؤالاتی می پرسند و به شما یادآوری می کنند که کجا می توانید روی عملکرد بهتر تمرکز کنید (شخصی یا حرفه ای).

پس چه کسی می تواند الهام بخش صاحبان مشاغل باشد؟! پاسخ به این سوال این است:

هر کسی با آموزش و تمرین مناسب می تواند یک مربی کسب و کار شود. اما متخصصانی هستند که مهارت های مربیگری خاصی در دنیای تجارت دارند.

مهارت های مربیگری را در پنج دسته از متخصصان خواهید یافت که شرح آنها به شرح زیر است:

1. مشاوران مالی

مشاوران مالی برای پروژه های بلند مدت و ارتباطات مناسب هستند. آنها می دانند که چگونه بر اساس اعتماد و احترام متقابل با مشتریان خود روابط قوی ایجاد کنند.

علاوه بر این، مشاوران مالی می دانند که مشاغل مختلف چگونه کار می کنند و می توانند دیدگاه جدیدی در مورد وضعیت هر کسب و کار به صاحبان خود ارائه دهند.

2. حسابداران

حسابداران اعداد را به خوبی درک می کنند و برای ایده هایی که روی کاغذ خوب به نظر می رسند نقطه کوری ندارند (همه آنها را می بینند).

این بدان معناست که آنها قادرند به نیازهای مشتریان خود بدون شروع استراتژی های تجاری جدید و گاهی هیجان انگیز (گاهی اوقات حتی پرخطر) گوش دهند.

این ویژگی‌ها می‌تواند برای حسابدارانی که در امر کوچینگ فعالیت می‌کنند مفید باشد، زیرا ماهیت تحلیلی و محتاطانه آنها می‌تواند به آنها کمک کند به صحبت‌های مشتری گوش دهند و سؤالات درست را بپرسند تا سریع عمل کنند.

مزیت بیزینس کوچینگ

3. صاحبان مشاغل

صاحبان مشاغل، چه فعلی و چه بازنشسته، می توانند تجارت خوبی باشند. آنها درک خوبی از شروع و پایان راه اندازی یک کسب و کار (از ورود تا خروج) دارند و مورد اعتماد سایر صاحبان مشاغل هستند.

به عنوان یک مربی، صاحبان مشاغل این توانایی را دارند که این نگرش را ایجاد کنند که چیزی "وجود دارد و انجام می شود". این امر اعتماد آنها را در ذهن مشتریان تقویت می کند.

در حالی که از مهارت های جدید برای قادر ساختن سایر صاحبان مشاغل برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنید.

4. مشاوران بازرگانی

مشاوران کسب و کار دارای یک شبکه قوی از مشتریان بالقوه هستند و این توانایی را دارند که مربیگری را به مجموعه مهارت های فعلی خود اضافه کنند.

آنها همچنین مهارت های لازم برای انجام تجارت و درک نحوه برقراری ارتباط با صاحبان خود را دارند.

در عوض، آنها در موقعیت دشواری برای یادگیری مهارت های کوچینگ و سپس اعمال آن ها در کسب و کار فعلی خود یا انتقال از مشاوره به مربیگری قرار دارند.

5. مدیران

مدیران دیگران را درک می کنند و می دانند چگونه با افراد و تیم ها ارتباط موثر برقرار کنند.

آنها یک صفحه صوتی عالی هستند و توانسته اند به نیازهای دیگران گوش دهند و در عین حال همدلی و حرفه ای را متعادل کنند.

این ویژگی ها می تواند برای تبدیل شدن به یک کسب و کار مربی متخصص بسیار مفید باشد. زیرا مدیران دارای توانایی ذاتی برای کمک به کسانی هستند که به کمک نیاز دارند.

نحوه کار کوچینگ و فرآیند کوچینگ کسب و کاریا بیزینس کوچینگ

نحوه کار کوچینگ و فرآیند کوچینگ کسب و کاریا بیزینس کوچینگ

در کوچینگ کسب و کاریا بیزینس کوچینگ، ابتدا شغل شما شناسایی می شود و ارزش کار شما سنجیده می شود. سپس مشتریان خاص و موانع و چالش های پیش روی شما را شناسایی می کند.

کوچینگ کسب و کار با انجام ترفندهای مورد نظر جهت عبور از رکود سازمان جهت خاصی دارد و نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

 مسیر مشخصی از اقداماتی که در یک سازمان برای افزایش فروش و کسب سود بیشتر انجام می شود ترسیم کنید. در تجارت حیاتی و مهم تلقی می شود.

رشد اقتصادی برای افرادی که به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اند یا می خواهند کسب و کار فعلی خود را توسعه دهند از دو طریق امکان پذیر است:

  •  روشن کردن مسیر
  • پیش بینی موانع موجود و امکان رفع ,و رفع صحیح این موانع

در نهایت این عوامل از طریق تجربه مربیان کسب و کار یا بیزینس کوچینگ به دست می آیند، در فرآیند کوچینگ کسب و کار می توان آموزش هایی را برای شناخت بازار ارائه داد که مربیان کسب و کار به آن توجه می کنند، فرصت ها و تمام جنبه های موجود و در نتیجه همه آموزش های عمومی را در نظر می گیرند.

با داشتن شناخت صحیح از بازار مربوط به یک کسب و کار خاص به صورت تخصصی می توان نیازهای بازار را شناخت و اهداف موجود را آموزش داد.

وقتی یک سازمان یا کسب و کار مشکلی دارد مشکلات را حل کرده و تغییراتی را در سازمان به صورت حرفه ای ایجاد کند.

فرآیند کوچینگ را می توان به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار داد و بخشی از حل مسئله با آگاهی کامل از مشکلات سازمان و افراد حاضر در کسب و کار حاصل می شود و این امر محقق نمی شود مگر اینکه از افراد مجرب کمک بگیریم.

چه زمانی یک مربی کسب و کار استخدام کنیم؟

عوامل متعددی منجر به استفاده از کوچ و آموزش کسب و کار  یا بیزینس کوچینگ شده است:,تجارت پیچیده تر شده و سرعت تغییر افزایش یافته است.

کسب و کار به مربیان و معلمان حرفه ای تبدیل شد. آنها حاضرند برای دریافت راهنمایی و مقابله سریع با مشکلات پیچیده هزینه کنند و هزینه دوره مربیگری برای کسب و کار برای آموزش آنها اهمیتی ندارد.

به طور کلی هیچ تعریفی از زمان استخدام یک مربی تجاری  یا بیزینس کوچینگ وجود ندارد. اما اگر تا به حال سوال زیر را از خود پرسیده اید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک مربی کسب و کار استخدام کنید.

کلام آخر

در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا با اهمیت بیزینس کوچینگ و جایگاه آن در دنیای امروزی شما عزیزان را آگاه کنیم .

 

نظرات کاربران

ارسال نظر
شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید